Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #5501 Skrevet 28. oktober 2009 Det eneste du skal kreve av henne er at hun elsker og respekterer deg og ikke er utro (noe som sier seg selv ) men alt dette kan hun innfri på tross av at hun har mannlige venner, tatovering eller av og til ønsker å reise på ferietur uten deg Forstår du hva jeg mener steinar. Hva skal du med alle disse kravene? hva har nå det med forhold å gjøre??? Skal du frata all mulig frihet? Å være i forhold er ikke det samme som å sitte i fengsel
Guriane Skrevet 28. oktober 2009 #5502 Skrevet 28. oktober 2009 Vel, ikke helt lett å sette pris på røyking. Men det går alltid an å jobbe for å få dem til å slutte Nei. Men jeg setter pris på det at vi ikke er like på alle områder da. Det er ikke det at jeg elsker at han røyker. Det er det at vi ikke er like. Visse ting liker man mindre enn andre, og jeg tror ikke jeg hadde vært overivrig for at han røkte jeg heller. Men jeg liker tanken på at man er to personer som kan ha noen ulike interesser, men som samtidig klarer å fungere sammen og være enig om det som er viktig å være enig om. Det er det jeg prøver å si.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5503 Skrevet 28. oktober 2009 Forstår du hva jeg mener steinar. Hva skal du med alle disse kravene? hva har nå det med forhold å gjøre??? Skal du frata all mulig frihet? Å være i forhold er ikke det samme som å sitte i fengsel Nei, men et parforhold skal faktisk være det å ønske å gjøre saker og ting i sammen. Og ikke minst samarbeide til felles beste. Ønsker man ikke dette så er man heller singel.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5504 Skrevet 28. oktober 2009 Hva har du ikke gått tilbake på? La oss si at situasjonen er slik: Hun tjener pengene til ferien selv og har arvet et par millioner. Penger er derfor ikke noe problem. Hun har ferie tilgode fra i fjor. Alt ordner seg. Hun kommer hjem og sier at hun reiser en eller to uker til syden med venninner fra foreningen. Hun var fast bestemt på at dette ønsket hun og billettene var kjøpt, hotell bestilt. Hva hadde du sagt/ gjort? Jeg har ikke gått tilbake på noe. Hvis hun hadde kommet hjem til meg og sagt at hun reiser en eller to uker til syden med venninner fra foreningen, og at billettene var kjøpt, hotell bestilt - da hadde ikke jeg sett poenget med parforholdet. Hvor i helvete er kommunikasjon og samarbeide hen da?
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #5505 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, men et parforhold skal faktisk være det å ønske å gjøre saker og ting i sammen. Og ikke minst samarbeide til felles beste. Ønsker man ikke dette så er man heller singel. Hvordan kan det være samarbeid til det felles beste når det hele egentlig dreier seg om at hun skal danse etter din pipe? Det du ønsker er ei som kan leve etter ditt beste, uten at du bryr deg så mye om hva hun måtte mene om venner, ferieturer og klesstil.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5506 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hvordan kan det være samarbeid til det felles beste når det hele egentlig dreier seg om at hun skal danse etter din pipe? Det du ønsker er ei som kan leve etter ditt beste, uten at du bryr deg så mye om hva hun måtte mene om venner, ferieturer og klesstil. I et parforhold så er det paret som er klart viktigst - de som har høyest prioritet. Venner kommer etterpå hvis/når det passer seg sånn. Ferieturer tar man hovedsaklig i sammen. Klesstil burde det ikke være umulig å bli enige om uansett. Jeg tror faktisk ikke dere damene her helt forstår, eller innser, hva et parforhold egentlig er og betyr i praksis ... Men det betyr altså at man da ikke er singel lenger. Endret 28. oktober 2009 av Steinar40
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5507 Skrevet 28. oktober 2009 Dømmer gjør jeg ikke. Men jeg syns helt klart at en del her er naive når det gjelder det å ha mannlige venner, og så innbille seg at det skal være helt uproblematisk for en ny mann/kjæreste som kommer ukjent inn i bildet. Det er ikke realistisk at det er problemfritt. Min kjæreste og jeg har begge venner av det annet kjønn. Vi har ingen problemer med det. Ikke har vi møtt alle hverandres venner heller. Slik er realiteten - problemfritt. Hvorfor skal jeg nekte han å treffe disse venninnene mener du?
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5508 Skrevet 28. oktober 2009 det er problemfritt for min type det er ikke vårt problem at det er problemfritt for sånne som deg, for sånne som deg styrer vi unna ikke sant jenter? JAAAAAAAA!!!!!!!!!
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #5509 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror faktisk ikke dere damene her helt forstår, eller innser, hva et parforhold egentlig er og betyr i praksis ... Nei, du har nok rett. Spesielt med tanke på at jeg lever i et lykkelig samboerforhold hvor vi feirer 5-års jubileum nå på lørdag uten at vi krever den type "grenser" som du gjør.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5510 Skrevet 28. oktober 2009 Min kjæreste og jeg har begge venner av det annet kjønn. Vi har ingen problemer med det. Ikke har vi møtt alle hverandres venner heller. Slik er realiteten - problemfritt. Hvorfor skal jeg nekte han å treffe disse venninnene mener du? Det må jo være helt opp til deg selv. Hvis du syns det er helt topp at han treffer sine venninner uten deg, så er det ditt valg og ansvar. Og har ingenting med meg å gjøre
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5511 Skrevet 28. oktober 2009 Egentlig vil jeg faktisk anta at mine i deres øyne urimelige og uvanlige krav er noe de fleste voksne menn egentlig har. Bombe altså! Jeg er faktisk kjæreste med en som er 40+ (altså en voksen mann(, og han har ingen krav til meg. Han vet jeg har sunne verdier og holdninger - hva jeg står for. Det er nok for ham. Ingen andre jeg har hatt et forhold til har heller hatt så urimelige og lave grenser som deg mht klær, venninner, tattoos, m.m. SERIØST!
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5512 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, du har nok rett. Spesielt med tanke på at jeg lever i et lykkelig samboerforhold hvor vi feirer 5-års jubileum nå på lørdag uten at vi krever den type "grenser" som du gjør. Ja, jeg vet ingenting om deres forhold, men igjen er vi tilbake til hva ulike folk ønsker seg. Jeg ønsker meg ei dame som selv vil gjøre saker og ting i sammen med meg. Hvis ikke, så ser jeg ikke poenget.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5513 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er faktisk kjæreste med en som er 40+ (altså en voksen mann(, og han har ingen krav til meg. Han vet jeg har sunne verdier og holdninger - hva jeg står for. Det er nok for ham. Ingen andre jeg har hatt et forhold til har heller hatt så urimelige og lave grenser som deg mht klær, venninner, tattoos, m.m. SERIØST! Og poenget ditt er da!? At folk er forskjellige kanskje ...
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #5514 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ønsker meg ei dame som selv vil gjøre saker og ting i sammen med meg. Ja, vi gjør da mye sammen, vi. Det er faktisk fullt mulig å gjøre mye sammen og gjøre ting hver for seg.
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5515 Skrevet 28. oktober 2009 Det eneste du skal kreve av henne er at hun elsker og respekterer deg og ikke er utro (noe som sier seg selv ) men alt dette kan hun innfri på tross av at hun har mannlige venner, tatovering eller av og til ønsker å reise på ferietur uten deg Kunne ikke vært mer enig!!!!!!!!!!
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5516 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, vi gjør da mye sammen, vi. Det er faktisk fullt mulig å gjøre mye sammen og gjøre ting hver for seg. Ja, og har jeg noen gang sagt at jeg har noe i mot det? Paret har førsteprioritet - inklusive egen tid - og deretter kommer tid med familie og venner etc.
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #5517 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, og har jeg noen gang sagt at jeg har noe i mot det? Paret har førsteprioritet - inklusive egen tid - og deretter kommer tid med familie og venner etc. Men det var du som sa at vi ikke hadde helt greie på hva det innebar å være i et parforhold - også viser det seg at vi er i lykkelige parforhold de fleste av oss som skriver i denne tråden.
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5518 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har ikke gått tilbake på noe. Hvis hun hadde kommet hjem til meg og sagt at hun reiser en eller to uker til syden med venninner fra foreningen, og at billettene var kjøpt, hotell bestilt - da hadde ikke jeg sett poenget med parforholdet. Hvor i helvete er kommunikasjon og samarbeide hen da? Hvorfor har du problemer med at hun reiser til syden med venninnene i det hele tatt? Hva skal diskuteres før hun reiser? Hun har tiden, pengene og ressursene og alt annet hun trenger. DET var mitt poeng. Må hun spørre deg om lov liksom? Hvilke argumenter skal du bruke for at hun ikke kan reise?
CeeCee Skrevet 28. oktober 2009 #5519 Skrevet 28. oktober 2009 I et parforhold så er det paret som er klart viktigst - de som har høyest prioritet. Venner kommer etterpå hvis/når det passer seg sånn. Ferieturer tar man hovedsaklig i sammen. Klesstil burde det ikke være umulig å bli enige om uansett. Jeg tror faktisk ikke dere damene her helt forstår, eller innser, hva et parforhold egentlig er og betyr i praksis ... Men det betyr altså at man da ikke er singel lenger. Jo, jeg vet det Steinar. Jeg har hatt flere parforhold enn di 5 du har hatt. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er singel lenger. Jeg synes singellivet er oppskrytt, og jeg er "flokkdyr" og trives derfor best i forhold. Savner ikke singellivet i det hele tatt! Har det som plommen i egget med kjæresten min.
Ella_Grey Skrevet 28. oktober 2009 #5520 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, burde du ikke da snart ha lært deg hvordan det er? hehe jeg, lært
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå