Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet
Akkurat det tenkte jeg også når jeg leste her inne... At dere gidder diskutere med ham :roll:

jeg skjønner det ikke selv men jeg klarer ikke la vær hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så hvis du skal korrigere deg så må hun klare å overbevise deg.

Skal hun korrigere seg så holder det at du sier hun skal gjøre det.

:Nikke: Har du noen problemer med det kanskje? :fnise:

Gjest Bianca26
Skrevet
Normalt sett ville jeg selvfølgelig forsøke å forklare mitt syn på saken, og hva jeg har problemer med, og så overbevise henne om at det derfor vil være bedre om hun kan gjøre "dette" i stedet.

om hun ikke syns det er bedre da? hva om hun syns det bare er helt jævlig kjipt og at du er en urimelig dust?

Skrevet
kjenner og kjenner. han vet om dem. jeg var i utlandet og besøkte en kompis som bor der. han hadde ingenting å si på det

Og dere lever og bor altså i sammen i et parforhold?

Gjest Bianca26
Skrevet
Og dere lever og bor altså i sammen i et parforhold?

ja for faen og vi har det helt fint sammen. kom over det steinar. ikke alle menn er like vanskelige som deg

Skrevet
Det sa jeg og presiserte jeg at det ikke var. Jeg presiserte også at de involverte syns det var greit.

Jaja. Jeg hadde ikke syns det var greit da i hvert fall. Folk er forskjellige.

Skrevet
Kverulantisk paranoia og megalomani. Jeg har deg sterkt mistenkt for å lide av dette, Steinar. "Jeg alene vite". Alle andre tar/har feil.

Du forstår at dette er en diskusjonsgruppe da eller?

Der man diskuterer saker og ting nettopp for å diskutere.

Og kanskje du heller burde tenke på hva det kan feile deg selv?

I denne diskusjonen finnes det egentlig ikke noe som er direkte rett eller feil. Det finnes i hovedsak bare individuelle preferanser.

Gjest Bianca26
Skrevet

ja men så handler det ikke om hva du syns. dette gjelder helt andre mennesker som ikke angår deg

Skrevet
Jeg setter pris på ulikhetene så vel som likhetene. Å ha like verdier og

Jeg er enig med deg i at ulikhetene kan være interessante og viktige, forutsatt at man ikke er altfor ulike.

Skrevet
jeg skjønner det ikke selv men jeg klarer ikke la vær hehe

Det må være fordi jeg lider av megalomani :smoke:;) hehe

Skrevet
om hun ikke syns det er bedre da? hva om hun syns det bare er helt jævlig kjipt og at du er en urimelig dust?

Da har vi det som populært kalles et problem i samlivet.

Skrevet
ja for faen og vi har det helt fint sammen. kom over det steinar. ikke alle menn er like vanskelige som deg

Jeg er ikke vanskelig - jeg er en spennende utfordring ;) hehe

Skrevet
Jeg er enig med deg i at ulikhetene kan være interessante og viktige, forutsatt at man ikke er altfor ulike.

Ja, hvis du skal ta det ut av sammenhengen så. :roll: Klarte du å lese alt jeg skrev, kjære Steinar?

Når jeg har kommet så langt at jeg i et forhold så setter jeg pris på ulikhetene. For i og med at vi har kommet så langt at vi har et forhold deler vi også de grunnleggende synene og verdiene. Så får ting som at han røyker, eller jeg har en tatovering komme i annen rekke.

Skrevet
ja men så handler det ikke om hva du syns. dette gjelder helt andre mennesker som ikke angår deg

Har jeg da ikke lov til å si min mening?

Skrevet

At du har en tatovering er jo et bevis for at du er impulsiv.

Skrevet

Når du skal forsvare deg så kommer du med den der. Hver gang. Men når andre sier at folk er forskjellig da er det visst bare tull. :roll:

Skrevet
At du har en tatovering er jo et bevis for at du er impulsiv.

Jeg har ingen tatovering, og kommer nok ikke til å få det heller. Om jeg skulle fått det, så ville det vært noe jeg hadde brukt lang tid på å bestemme meg for. Ergo- ikke impulsiv.

Skrevet
Ja, hvis du skal ta det ut av sammenhengen så. :roll: Klarte du å lese alt jeg skrev, kjære Steinar?

Når jeg har kommet så langt at jeg i et forhold så setter jeg pris på ulikhetene. For i og med at vi har kommet så langt at vi har et forhold deler vi også de grunnleggende synene og verdiene. Så får ting som at han røyker, eller jeg har en tatovering komme i annen rekke.

Vel, ikke helt lett å sette pris på røyking. Men det går alltid an å jobbe for å få dem til å slutte :)

Skrevet

Det er jo bare spontane mennesker som får seg tatovering, hvorfor ellers skulle de ta en da?

Gjest Bianca26
Skrevet
Har jeg da ikke lov til å si min mening?

jo men det er noe med måten du uttrykker deg på. du kan si sånn som at "slike uvaner må du slutte med" til hun som hilste på menn ved å kysse de på kinnet. Akkurat som du bestemmer det istedet for å si at du ikke var enig i at hun burde gjøre det. på den måten hadde du uttrykt din mening istedet for å belære andre om hva de får eller ikke får lov til. det er overhode ikke det samme som å si din mening

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...