Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tenkte mer på at du kanskje burde bruke resursene dine på å finne deg en kvinne du kan kjøpe og ta med hjem, som er oppdratt til å gjøre som mannen sier.

Jeg klarer sikkert å oppdra ei norsk ei selv ;) Bare ho ikke er helt på bærtur selvfølgelig - som enkelte er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mener du at å reise mye er en motsetning til å leve i nuet?

En del holder på med en nesten hysterisk reising. De MÅ reise og oppleve noe nytt hele tiden, og da går det nok på bekostning av å leve i nuet, ja.

Skrevet
En del holder på med en nesten hysterisk reising. De MÅ reise og oppleve noe nytt hele tiden, og da går det nok på bekostning av å leve i nuet, ja.

Driver ikke med hysterisk reising selv, men mener at å reise og oppleve ting er en fullgod utnyttelse av nuet den tiden man er på ferie. At man planlegger/drømmer om neste reise f.eks. betyr ikke at man ikke lever i nuet sånn ellers.

Å leve i nuet går jo ut på å gjøre det man har lyst til. Hvis det er å reise og oppleve nye ting, så er det en fullverdig måte å benytte nuet på.

Skrevet
Hva har noe med flørting å gjøre? Å overse partneren for å prate og le med en annen?

Ja, det er i hvert fall aldri positivt å bli oversett.

Kanskje det lønner seg å prøve å bli venn først, for å se om det er noe mer der....

Tror det blir feil utgangspunkt.

Skrevet
Så å prate om det, og at du innser at det egentlig er helt uskyldig er ikke noe alternativ :nei:

Jeg skrev ved behov.

Skrevet
Driver ikke med hysterisk reising selv, men mener at å reise og oppleve ting er en fullgod utnyttelse av nuet den tiden man er på ferie. At man planlegger/drømmer om neste reise f.eks. betyr ikke at man ikke lever i nuet sånn ellers.

Å leve i nuet går jo ut på å gjøre det man har lyst til. Hvis det er å reise og oppleve nye ting, så er det en fullverdig måte å benytte nuet på.

Forsåvidt, men det er en fin balansegang her. Drømmer man bare om noe nytt og annet så lever man egentlig ikke i nuet.

Skrevet
Ja, det er i hvert fall aldri positivt å bli oversett.

Så flørting er at andre får (for mye) oppmerksomhet på bekostning av deg. Og det kan jeg på en måte forstå. Men det betyr ikke at man må være limt sammen hele kvelden heller.

Skrevet
Jeg skrev ved behov.

Men hvis du mener at grensen er overskredet, altså ved behov. Så er det umulig å få deg til å se at det som skjer er helt uskyldig :)

Skrevet
Forsåvidt, men det er en fin balansegang her. Drømmer man bare om noe nytt og annet så lever man egentlig ikke i nuet.

Vel, jeg snakker ikke om å drømme om noe nytt og annet til en hver tid, Steinar. Uten drømmer og ambisjoner er det vanskelig å få utrettet ting også, men disse drømmene og ambisjonene tilsier ikke at man går med de på hjernen konstant uten mulighet til å leve i nuet.

Hva er grunnen til at du skal dra alt til det ekstreme og vri og vende på det alle sier slik at du selv skal framstå som den som har rett?

Skrevet
Så flørting er at andre får (for mye) oppmerksomhet på bekostning av deg. Og det kan jeg på en måte forstå. Men det betyr ikke at man må være limt sammen hele kvelden heller.

Nei, men det må aldri være noen tvil om hvem som er den viktigste.

Skrevet
Men hvis du mener at grensen er overskredet, altså ved behov. Så er det umulig å få deg til å se at det som skjer er helt uskyldig :)

Det kan være uskyldig nok, men jeg liker det da ikke. Min grense er overskredet og da må hennes oppførsel korrigeres. Ja.

Skrevet
Som gift skulle han hatt sine egne grenser.

Ja, han gjorde det i samsvar med kona. Og jeg dobbeltsjekket med kona at det stemte, fordi jeg vet at han er en gjerrigknark, ikke fordi jeg trodde han kom til å prøve å ha sex med meg.

Skrevet
Vel, jeg snakker ikke om å drømme om noe nytt og annet til en hver tid, Steinar. Uten drømmer og ambisjoner er det vanskelig å få utrettet ting også, men disse drømmene og ambisjonene tilsier ikke at man går med de på hjernen konstant uten mulighet til å leve i nuet.

Hva er grunnen til at du skal dra alt til det ekstreme og vri og vende på det alle sier slik at du selv skal framstå som den som har rett?

Poenget er ikke nødvendigvis hvem som har rett eller feil.

Poenget er å belyse en sak fra ulike sider.

Skrevet (endret)

Bare du er åpen om at du krever at reiser med venninner er utelukket, at mannlige venner er utelukket, at du bestemmer hva hun skal kle seg i, at hvis hun har en tatovering du ikke liker og hvor du ikke synes hennes grunn for å beholde den er god nok så har hun bare med og fjerne den og at hun ellers har med å korrigere seg hvis hun overskrider dine grenser - før dere blir sammen. Da vet hun hva et forhold med deg innebærer før dere blir sammen og kan bestemme om dette er noe hun ønsker i et forhold.

Endret av Tabris
Skrevet
Nei, men det må aldri være noen tvil om hvem som er den viktigste.

Så lenge du føler og vet at du er førsteprioritet så er alt bra, altså.

Men mennesker har ulike nivåer for når de blir i tvil da. Har du samme grenser hele tiden, eller blir du mer avslappet etterhvert som du ser at du kan stole på noen?

Skrevet
Det kan være uskyldig nok, men jeg liker det da ikke. Min grense er overskredet og da må hennes oppførsel korrigeres. Ja.

Så forsåvidt dine grenser flyttes ikke altså. Uansett hvor uskyldig ting er.

Skrevet

Jeg tror helt alvorlig at du burde finne deg en kvinne fra en kultur som er mer lik den du selv forfekter Steinar.

De kvinnene som skriver i denne tråden er ikke spesielt forut for sin tid eller moderne, de er normale, voksne, norske kvinner som fortjener respekt av sin partner.

Som nevnt tidligere i tråden er jeg forholdsvis konservativ, men du får selv meg til å høres ut som en hore fordi jeg hilser på kjente ved å kysse dem på kinnet.

Og vet du Steinar, jeg velger å tro at det er ditt syn det er noe alvorlig galt med.

Skrevet
Ja, han gjorde det i samsvar med kona. Og jeg dobbeltsjekket med kona at det stemte, fordi jeg vet at han er en gjerrigknark, ikke fordi jeg trodde han kom til å prøve å ha sex med meg.

Ja, det er sikkert mye mulig at hans grense da var motivert av at han er gjerrig. Men det betyr ikke at grensen var noe mer korrekt for det. At kona hans syns det var greit gjør heller ikke situasjonen noe bedre for deg.

Skrevet
Bare du er åpen om at du krever at reiser med venninner er utelukket, at mannlige venner er utelukket, at du bestemmer hva hun skal kle seg i, at hvis hun har en tatovering du ikke liker og hvor du ikke synes hennes grunn for å beholde den er god nok så har hun bare med og fjerne den og at hun ellers har med å korrigere seg hvis hun overskrider dine grenser - før dere blir sammen. Da vet hun hva et forhold med deg innebærer før dere blir sammen og kan bestemme om dette er noe hun ønsker i et forhold.

Selvfølgelig er det meget viktig å være såpass like sånn sett, slik at det i hvert fall er mulig å kunne tilpasse seg hverandre, ja.

Skrevet
Selvfølgelig er det meget viktig å være såpass like sånn sett, slik at det i hvert fall er mulig å kunne tilpasse seg hverandre, ja.

Ja, det er meget viktig å være såpass like - men mitt poeng var at hvis du finner en kvinne hvor dere har en gryende, gjensidig interesse så bør du informere henne om alt dette før dere blir sammen. Hun må få vite hva hun går til, og hva du krever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...