Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
At dere gidder. :skratte:

Dette er den nye kjønnskampen :ler:

Skrevet
Ja, som sagt så sier jeg ikke at det er ulovlig å prate normalt med det annet kjønn. Men å ha dem som nære venner når man er i et seriøst parforhold blir det fort problemer av - noe som er helt unødvendig å utsette seg selv for.

Jeg lurer på hvordan du behandler nære venner, siden du har det for deg at det er så komplisert. :lur:

Skrevet
Jeg lurer på hvordan du behandler nære venner, siden du har det for deg at det er så komplisert. :lur:

Det som er komplisert er å ha (nære) venner av det annet kjønn. Derfor har jeg ikke det.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Ser ingen grunn til at ho skal reise på ferie i sammen med venninner.

Unnskyld hvis jeg blir for personlig her, men har du egentlig nære venner i det hele tatt Steinar? Forstår du hva et vennskap er og går ut på?

Skrevet

Det som er komplisert er å ha (nære) venner av det annet kjønn. Derfor har jeg ikke det.

Men herre, du skjønner da hva jeg mener!

Eller ikke...

Skrevet
Nei, jeg ønsker at dama og jeg skal reise på ferie i sammen. Ser ingen grunn til at ho skal reise på ferie i sammen med venninner.

Hvorfor går du tilbake på alt du har sagt tidligere?

Dama di kan dra på langweekend/ sydentur med venninnene i foreningen, og på annen ferie med deg. Det trrenger ikke være enten-eller!

Skrevet
Jeg syns det er upassende.

Hvordan er det upassende?

Skrevet
Jenter er åpenbart veldig godtroende. Hva i all verden er det dere tenker på og hva skulle poenget være med å sove i samme seng?

Øh? SOVE?

Forøvrig, jeg var for noen år siden på en tur til Cape Town med en gift kollega. De tre siste dagene hadde vi ferie, og fikk dermed ikke dekket hotel. For å spare penger ønsket han å dele dobbeltrom.

Da ringte jeg til kona hans, spurte om det var greit, hvorpå hun sa at selvsagt var det viktigst at det ble billig, og han tente ikke på meg allikevel.

Så vi sov sammen. Skal love deg at det ikke var noen som helst form for tenning mellom oss, og det var som å dele rom med en kvinnelig kollega.

Skrevet
Prate normalt i sammen med andre folk er selvfølgelig helt greit. Flørting er derimot ikke greit.

...jeg flørter med alle. Jeg tenker ikke på det som flørting selv, men det er del av hvordan jeg kommuniserer.

Smil, øyenkontakt, holder hånda på armen deres, ler av vitsene deres osv. Menn og kvinner i alle aldre. En så viktig del av min personlighet er jeg faktisk ikke villig til å forandre fordi en eventuell partner blir sjalu.

Jeg vet at jeg ikke er utro.

Skrevet
...jeg flørter med alle. Jeg tenker ikke på det som flørting selv, men det er del av hvordan jeg kommuniserer.

Smil, øyenkontakt, holder hånda på armen deres, ler av vitsene deres osv. Menn og kvinner i alle aldre. En så viktig del av min personlighet er jeg faktisk ikke villig til å forandre fordi en eventuell partner blir sjalu.

Jeg vet at jeg ikke er utro.

Du tenker ikke på hvilket inntrykk du gir andre da - spesielt mannfolk? Du blir garantert misforstått med en slik væremåte. I hvert fall før de kjenner deg litt bedre.

Skrevet
Unnskyld hvis jeg blir for personlig her, men har du egentlig nære venner i det hele tatt Steinar? Forstår du hva et vennskap er og går ut på?

Er man i et seriøst parforhold så reiser man hovedsaklig på ferie i sammen. Derimot kan selvfølgelig flere venne-par reise i sammen hvis det skulle passe seg sånn.

Skrevet
Men herre, du skjønner da hva jeg mener!

Eller ikke...

Skjønner du hva du mener? ;)

Skrevet
Hvorfor går du tilbake på alt du har sagt tidligere?

Dama di kan dra på langweekend/ sydentur med venninnene i foreningen, og på annen ferie med deg. Det trrenger ikke være enten-eller!

Hva har jeg gått tilbake på?

Mulig du ikke har forstått det, men ferieturer koster faktisk penger, tid og ressurser.

Skrevet
Skjønner du hva du mener? ;)

Ja, jeg forstår det slik at du er så uttrygg på hvordan du selv ville oppføre deg rundt venner av motsatt kjønn, at for å klare å legge bånd på deg må du heller holde deg unna slike forhold. Sier mer om deg enn det sier om nære venner generelt.

Skrevet
Øh? SOVE?

Forøvrig, jeg var for noen år siden på en tur til Cape Town med en gift kollega. De tre siste dagene hadde vi ferie, og fikk dermed ikke dekket hotel. For å spare penger ønsket han å dele dobbeltrom.

Da ringte jeg til kona hans, spurte om det var greit, hvorpå hun sa at selvsagt var det viktigst at det ble billig, og han tente ikke på meg allikevel.

Så vi sov sammen. Skal love deg at det ikke var noen som helst form for tenning mellom oss, og det var som å dele rom med en kvinnelig kollega.

Voksne mennesker sover IKKE i samme seng uten å være i et parforhold. Dette kalles å ha oppdragelse og bruke sunn fornuft i min verden.

Hadde vi vært i sammen så hadde du forhåpentligvis ikke ringt å spurt om noe sånt - dette hadde da vært innlysende for deg at du ikke gjorde. Men her ser vi altså et konkret eksempel på hvor viktig det er å kommunisere hvilke grenser det er som gjelder. Dermed slipper man ubehageligheter.

Eneste unntaket jeg kan se til at man overnatter på samme rom er hvis det fullstendig umulig å få tak i en annen soveplass. Og da sover man selvfølgelig allikevel ikke i samme seng. Spare penger er INGEN unnskyldning overhode.

Skrevet
Ja, jeg forstår det slik at du er så uttrygg på hvordan du selv ville oppføre deg rundt venner av motsatt kjønn, at for å klare å legge bånd på deg må du heller holde deg unna slike forhold. Sier mer om deg enn det sier om nære venner generelt.

Vel, det er nok heller det at mitt behov er kjæreste og ikke venninne. Med andre ord, jeg har ingen bruk for ei venninne. Forstår du?

Skrevet
Vel, det er nok heller det at mitt behov er kjæreste og ikke venninne. Med andre ord, jeg har ingen bruk for ei venninne. Forstår du?

Ja vel. Men du må nesten forstå at andre har andre behov enn deg.

For eksempel med å reise på ferie, som dere prater om over her. For mange er reiser og opplevelser det viktigste i livet. Man lever bare én gang og kan ikke reise etter at man er død. Derfor er det mange som ønsker å sette av penger, tid og ressurser på slikt. Kunne aldri vært sammen med noen som ikke så på reiser som noe viktig, og som ville argumentere for hvorfor jeg ikke burde få dra på ferie med mine venninner om jeg ønsker det.

Skrevet
Du tenker ikke på hvilket inntrykk du gir andre da - spesielt mannfolk? Du blir garantert misforstått med en slik væremåte. I hvert fall før de kjenner deg litt bedre.

Nei, jeg blir ikke det Steinar, kanskje av en og annen neandertaler som deg, som ikke er vant til å omgås kvinner.

Jeg er sånn med ALLE, om de er fem eller sytti. Mann eller kvinne. Jeg er oppmerksom, lyttende og tilstede. Poenget mitt er at for deg tror jeg det vil være veldig vanskelig å dedusere hva som er flørt, fordi du ikke omgås kvinner. Og da vil du tro at oppmerksomhet er flørt. Jeg mener igjen at for deg å ha noen venninner ville vært gull. Lært litt rett og slett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...