Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5181 Skrevet 27. oktober 2009 Liker ikke tatoveringer. Hva hvis dama di liker det, får hun lov å ta en? Nei. Hvordan har du tenkt til å nekte henne? Og hva om hun velger å ta en uansett hva du måtte mene. Det er jo tross alt hennes kropp. Kommer du til å surmule og gjøre det til et sant helvete for henne? Sier selvfølgelig klart og tydelig i fra at jeg ikke liker det og at jeg derfor vil at hun ikke skal gjøre det. Hvis hun da allikevel gjør det, så er det ikke akkurat positivt, nei. Jeg kan si hva jeg mener/synes - men så er det opp til ham. Ikke i et parforhold. Det går vel an å fjerne en hvis den er veldig skjemmende. Men det hadde jo ikke vært opp til deg. Jeg kunne foreslått det og sagt at jeg ønsket at hun skulle fjerne den. Snakk om å helgardere seg..
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5182 Skrevet 27. oktober 2009 det at det er jævlig dyrt er en bra argumentasjon om det var det du var ute etter... Muligens. Men jeg kunne jo ha sponsa det da vettu
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5183 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hadde du beordra meg til å fjerne den så hadde jeg prøvd å ha den synlig så ofte jeg kunne bare på trass. Endret 27. oktober 2009 av Guriane
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5184 Skrevet 27. oktober 2009 steinar. du har ikke myndighet til å lage lover. du har sinnsykt urimelige grenser. legger deg oppi ubetydelige detaljer som en tatovering. akkurat som om en sånn ting er med på å velte et forhold over ende. du er jævlig overflatisk. alle dine regler handler om ting som er ubetydelige i den store sammenhengen og det med at du stadig sier det ikke er lov å være utro. det er en ting som sier seg selv og som du ikke trenger å si til din dame. dette har vi alle sagt hundre ganger. tror ikke du forstår at alle mennesker har en grense for seg selv og vet selv hva som er rett og galt så det trenger ikke du å fortelle andre. alle vet at det er galt å være utro. det du burde diskutere med dama di er grensene du har for utroskap slik at dere begge er enige om hvor grensa går. men innenfor den grensa syns ikke jeg du skal begynne å dra inn andre ting hun ikke for lov til, som overhode ikke har noen som helst slags innvirkning på et forhold, som f eks bruk av miniskjørt eller å ha tatovering. ingenting av dette er utroskap
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5185 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hun må gjøre som jeg ønsker innenfor mine grenser, ja. Ellers blir det bare problemer. Ja, tydeligvis Endret 27. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5186 Skrevet 27. oktober 2009 Hadde du beordra meg til å fjerne den så hadde jeg prøvd å ha den synlig så ofte jeg kunne bare på trass. Og med en slik oppførsel tror du at vi hadde vært sammen i et parforhold lenge?
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5187 Skrevet 27. oktober 2009 Og med en slik oppførsel tror du at vi hadde vært sammen i et parforhold lenge? Og med oppførsel så regner jeg med du hentyder til min trassige? Hva med din? Hva med hva jeg synes om din oppførsel? Min oppførsel er en reaksjon på din oppførsel mot meg i utgangspunktet.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5188 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) steinar. du har ikke myndighet til å lage lover. du har sinnsykt urimelige grenser. legger deg oppi ubetydelige detaljer som en tatovering. akkurat som om en sånn ting er med på å velte et forhold over ende. du er jævlig overflatisk. alle dine regler handler om ting som er ubetydelige i den store sammenhengen og det med at du stadig sier det ikke er lov å være utro. det er en ting som sier seg selv og som du ikke trenger å si til din dame. dette har vi alle sagt hundre ganger. tror ikke du forstår at alle mennesker har en grense for seg selv og vet selv hva som er rett og galt så det trenger ikke du å fortelle andre. alle vet at det er galt å være utro. det du burde diskutere med dama di er grensene du har for utroskap slik at dere begge er enige om hvor grensa går. men innenfor den grensa syns ikke jeg du skal begynne å dra inn andre ting hun ikke for lov til, som overhode ikke har noen som helst slags innvirkning på et forhold, som f eks bruk av miniskjørt eller å ha tatovering. ingenting av dette er utroskap Tror du at et forhold bare går ut på utroskap da eller? Les den artikkelen jeg linket til litt tidligere i sta. Der kan du se selv mye av alt som er viktig å tenke på. Endret 27. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5189 Skrevet 27. oktober 2009 Og med oppførsel så regner jeg med du hentyder til min trassige? Hva med din? Hva med hva jeg synes om din oppførsel? Min oppførsel er en reaksjon på din oppførsel mot meg i utgangspunktet. Ja, men blir det noe bedre av din oppførsel? Da burde man heller ha pratet og diskutert i sammen på en sivilisert måte.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5190 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har vel ikke tatt på meg noen ære for det? det som er irriterende med deg er at du først hardnakket hevder en ting, så sier folk at det er helt dust at du for eksempel mener at du har rett til å bestemme over dama di som du har sagt tusen ganger, og når du får høre hvor idiotisk alle mener det er så nekter du for at du i det hele tatt har sagt det idiotiske du sa
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. oktober 2009 #5191 Skrevet 27. oktober 2009 Det er ingen grunn for at ikke hun også skal argumentere overfor meg hvis hun mener at en av mine grenser er urimelig. Men det er jo helt umulig, du er ikke villig til å tenke deg om to ganger i det hele tatt. Vi har jo alle prøvd å argumentere i 259 sider her. Hvis du får deg en dame en gang så er det overhengende fare for at du vil høre mye av det samme du har lest her om du ber henne ikke henge med Per/ikke gå med pene klær/fjerne tatoveringen. Hvordan vil du da takle det?
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5192 Skrevet 27. oktober 2009 det som er irriterende med deg er at du først hardnakket hevder en ting, så sier folk at det er helt dust at du for eksempel mener at du har rett til å bestemme over dama di som du har sagt tusen ganger, og når du får høre hvor idiotisk alle mener det er så nekter du for at du i det hele tatt har sagt det idiotiske du sa Jeg har aldri sagt at jeg har noen "rett" til å bestemme over dama mi. Jeg kan ønske å gjøre det i visse sammenhenger - og det er vel der du har misforstått meg - men noen "rett" til det vil jeg normalt sett ikke ha i dagens norske samfunn.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5193 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, har jeg ikke da bestemt det? Jeg kunne jo vært en slik mann som bestemte at dama kan få lov til å ha sex med andre. nei det betyr ikke at du har bestemt at hun ikke får være utro det betyr at hun ikke ønsker å være utro fordi hun er i et forhold. virker som at du tror alle kvinner liker å være utro og at du må stoppe dem
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5194 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, men blir det noe bedre av din oppførsel? Da burde man heller ha pratet og diskutert i sammen på en sivilisert måte. Du kan ikke bare lage et helvete, tråkke på meg på den måten og så legge skylda over på meg hvis kommunikasjonen svikter. Hva er det for tankegang da. Hvis det er noe som plager deg med meg så må du kunne klare å ta det opp på en sivilisert måte i utgangspunktet. Ikke forvente at alt handler om dine ønsker og behov, men faktisk være i stand til å forstå at også andre kan ha det. Hvis du beordrer meg til å fjerne en tatovering fra MIN kropp, så kommer ikke jeg til å være imøtekommende, for å si det sånn. Og det skulle også bare mangle.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5195 Skrevet 27. oktober 2009 Det kan selvfølgelig skje i alle settinger. Men som sagt, du MÅ faktisk ikke prate med han. Dette er et faktum som dere kvinner har veldig vanskelig for å fatte tydeligvis. Har nok med behovet for oppmerksomhet og bekreftelse å gjøre sikkert ... jævla idiooot hun sa klart og tydelig at det var HAN som begynte å prate med HENNE ikke at HUN prata så mye tilbake
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5196 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jeg har aldri sagt at jeg har noen "rett" til å bestemme over dama mi. Jeg kan ønske å gjøre det i visse sammenhenger - og det er vel der du har misforstått meg - men noen "rett" til det vil jeg normalt sett ikke ha i dagens norske samfunn. I det du sier "Jeg bestemmer at dama mi ikke skal ha sex med andre" så sier du at du er i posisjon til å bestemme over henne, at du har rett til det. Hvis du mener noe annet så bør du snart begynne å ordlegge deg annerledes. Dette har pågått gjennom 260 sider. Endret 27. oktober 2009 av Guriane
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5197 Skrevet 27. oktober 2009 Tror du at et forhold bare går ut på utroskap da eller? Les den artikkelen jeg linket til litt tidligere i sta. Der kan du se selv mye av alt som er viktig å tenke på. [/quote nei jeg tror ikke det det jeg svarte på her er en oppsummering av alt du har snakket om både når det gjelder utroskap og alle dine latterlige regler.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5198 Skrevet 27. oktober 2009 Muligens. Men jeg kunne jo ha sponsa det da vettu tenk om hun selv synes den er fin da og ikke har lyst til å fjerne den. hva om tatoveringen er av noe som betyr noe for henne. la oss f.eks si at hun har et barn fra tidligere forhold og har valgt å tatovere nevnet på barnet? hadde du da hatt hjerte til å be henne fjerne det?. hadde vært temmelig stygt gjort synes jeg
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5199 Skrevet 27. oktober 2009 I det du sier "Jeg bestemmer at dama mi ikke skal ha sex med andre" så sier du at du er i posisjon til å bestemme over henne, at du har rett til det. Hvis du mener noe annet så bør du snart begynne å ordlegge deg annerledes. Dette har pågått gjennom 260 sider. ja enig da burde han heller sagt "jeg ønsker at hun ikke skal ha en tattis" enn at jeg bestemmer at hun ikke får lov å ha en tattis. for det bestemmer du ikke steinar. som jeg sa tidligere så har alle rett til å bestemme over egen kropp
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5200 Skrevet 27. oktober 2009 Men det er jo helt umulig, du er ikke villig til å tenke deg om to ganger i det hele tatt. Vi har jo alle prøvd å argumentere i 259 sider her. Hvis du får deg en dame en gang så er det overhengende fare for at du vil høre mye av det samme du har lest her om du ber henne ikke henge med Per/ikke gå med pene klær/fjerne tatoveringen. Hvordan vil du da takle det? Jeg tenker meg om mange ganger. Men det sier seg selv at det vil være fornuftig at partene ikke ser verden på to vidt forskjellige måter. Uttrykket "like barn leker best" har jo egentlig ikke så mye med utseendet å gjøre som du sikkert vet ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå