Gjest KateW Skrevet 27. oktober 2009 #5161 Skrevet 27. oktober 2009 Det kommer an på åssen det ser ut. Står det f.eks I love Per - eller noe sånt teit, så hadde det ikke vært positivt. Eller hvis tatoveringen var stygg, stor eller smakløs. Så om du oppdager denne tatoveringen, etter at dere ble et par, dere er glad i hverandre og har lyst til å tilbringe framtiden sammen, så dumper du henne? Pga en tjue år gammel tatovering. Sjarmerende.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5162 Skrevet 27. oktober 2009 Du bør vurdere å endre begrepet til "diktatorforhold" Steinar. Nei. Det dreier seg bare om å vise hensyn, respektere grenser og samarbeide. Derfor må man også passe godt nok sammen på denne måten.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5163 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Så med å "samarbeide" så mener du at hun må gjøre som du sier? Se for deg noe du virkelig har lyst til å gjøre, og hvor hun da sa at "det får du ikke lov til" - hadde du latt være å gjøre det da? Hun må gjøre som jeg ønsker innenfor mine grenser, ja. Ellers blir det bare problemer. Det kommer helt an på hennes grunn for det. Men var det en rimelig grunn - så, ja. Endret 27. oktober 2009 av Steinar40
Tabris Skrevet 27. oktober 2009 #5164 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Ok, så da kan jeg oppsummere følgende: Med samarbeid mener du: - hun skal gjøre som du ønsker innenfor dine grenser. - du gjør kanskje det hun ønsker innenfor hennes grenser, hvis du oppfatter hennes grunn som rimelig. Blir det riktig oppsummert? Endret 27. oktober 2009 av Tabris
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5165 Skrevet 27. oktober 2009 Det var jammen raust av deg. Noterer også at alt du sier om samarbeid og respekt handler om at du skal fortelle henne hvordan du vil ha det, og det skal hun respektere og samarbeide om. Ja, og hun skal fortelle meg hvordan hun vil ha det, og det skal jeg respektere og samarbeide om
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5167 Skrevet 27. oktober 2009 Så om du oppdager denne tatoveringen, etter at dere ble et par, dere er glad i hverandre og har lyst til å tilbringe framtiden sammen, så dumper du henne? Pga en tjue år gammel tatovering. Sjarmerende. Det går vel an å fjerne en hvis den er veldig skjemmende. Men jeg tror nok jeg hadde visst om dette lenge før vi ble et par.
*Numi* Skrevet 27. oktober 2009 #5168 Skrevet 27. oktober 2009 Det går vel an å fjerne en hvis den er veldig skjemmende. Men jeg tror nok jeg hadde visst om dette lenge før vi ble et par. Men det hadde jo ikke vært opp til deg.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5169 Skrevet 27. oktober 2009 Ok, så da kan jeg oppsummere følgende: Med samarbeid mener du: - hun skal gjøre som du ønsker innenfor dine grenser. - du gjør kanskje det hun ønsker innenfor hennes grenser, hvis du oppfatter hennes grunn som rimelig. Blir det riktig oppsummert? Det er ingen grunn for at ikke hun også skal argumentere overfor meg hvis hun mener at en av mine grenser er urimelig.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5170 Skrevet 27. oktober 2009 Men det hadde jo ikke vært opp til deg. Jeg kunne foreslått det og sagt at jeg ønsket at hun skulle fjerne den.
Tabris Skrevet 27. oktober 2009 #5171 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg kunne foreslått det og sagt at jeg ønsket at hun skulle fjerne den. Hva om dette var en av de gangene hun fant dine grenser urimelige? Hva om dere ellers hadde et svært godt forhold, men hun ønsket ikke å fjerne en tatovering du ikke likte? Kunne du levd med det?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #5172 Skrevet 27. oktober 2009 noen, nei vent litt, mange av innleggene til Steinar virker ganske lite egjennomtenkte, han er sikkert ikke like vansklig som en kan anta her...han bare formulerer seg litt rart stakkars... Og hvis jeg tar feil, så vil jeg bare opplyse om at du steinar med stor sansynlighet vil forbli singel resten av livet.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5173 Skrevet 27. oktober 2009 Dette er en interessant artikkel når det gjelder inngåelse av seriøse parforhold: http://www.ncfliving.org/bk_105_pre-marriage1.php Og er du helt anti-kristen så bare hopp over det lille religiøse som står Flere meget interessante artikler på denne siden.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5174 Skrevet 27. oktober 2009 Hva om dette var en av de gangene hun fant dine grenser urimelige? Hva om dere ellers hadde et svært godt forhold, men hun ønsket ikke å fjerne en tatovering du ikke likte? Kunne du levd med det? Hadde jeg ment at hun hadde en tatovering som var så ille at jeg ville ha den fjernet, så hadde jeg garantert tatt det opp før vi ble et par.
Tabris Skrevet 27. oktober 2009 #5175 Skrevet 27. oktober 2009 Ok, så hva om dere var på vei til å bli et par, hadde samme verdier og så ut til å trives svært godt sammen med mange av de samme grensene og tankene om et forhold - men hun ønsket ikke å fjerne tatoveringen?
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5176 Skrevet 27. oktober 2009 noen, nei vent litt, mange av innleggene til Steinar virker ganske lite egjennomtenkte, han er sikkert ikke like vansklig som en kan anta her...han bare formulerer seg litt rart stakkars... Og hvis jeg tar feil, så vil jeg bare opplyse om at du steinar med stor sansynlighet vil forbli singel resten av livet. Sikker på at du tenker så veldig godt selv? Hvordan kan du si noe som helst med stor sannsynlighet om meg?
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5177 Skrevet 27. oktober 2009 Ok, så hva om dere var på vei til å bli et par, hadde samme verdier og så ut til å trives svært godt sammen med mange av de samme grensene og tankene om et forhold - men hun ønsket ikke å fjerne tatoveringen? Hadde hun bare en fornuftig argumentasjon om hvorfor hun ønsket å ikke fjerne denne, så kan jeg ikke forstå eller se at det skulle komme i veien. Jeg forstår at jeg gir inntrykket av å være veldig streng, men jeg har aldri vært helt urimelig. Sunn fornuft.
Guriane Skrevet 27. oktober 2009 #5178 Skrevet 27. oktober 2009 Hmm, har nå sjekket (har litt dødtid). Og det var månen som var i skytten. Acendanten min var vekten.... faktisk. Jeg er kreps, bare så det er sagt Okei
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5179 Skrevet 27. oktober 2009 Hadde hun bare en fornuftig argumentasjon om hvorfor hun ønsket å ikke fjerne denne, så kan jeg ikke forstå eller se at det skulle komme i veien. Jeg forstår at jeg gir inntrykket av å være veldig streng, men jeg har aldri vært helt urimelig. Sunn fornuft. det er jævlig dyrt å fjerne en tatovering. det går ut over flere behandlinger så det er ikke bare bare. tror du hadde vært rimelig om du bare lærte deg å leve med at hun hadde den tatoveringen. en tatovering er ikke akkurat verdens undergang
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5180 Skrevet 27. oktober 2009 det er jævlig dyrt å fjerne en tatovering. det går ut over flere behandlinger så det er ikke bare bare. tror du hadde vært rimelig om du bare lærte deg å leve med at hun hadde den tatoveringen. en tatovering er ikke akkurat verdens undergang det at det er jævlig dyrt er en bra argumentasjon om det var det du var ute etter...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå