Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er bare å akseptere at kvinner og menn ikke forstår hverandre.

Kan ikke akseptere noe som ikke er sant!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva skjedde med det Steinar så hardnakket påstår,- at alle menn tenker som han. Her er det jo en som ikke gjør det. Det går vel ikke an! Kanskje det ikke er noe hold i å skjære alle over en kam likevel? :fnise:

Det finnes alltid noen særinger ;) hehe

Skrevet

:ler: Den skoen passer bedre på deg.

Skrevet
Det er bare å akseptere at kvinner og menn ikke forstår hverandre.

Nei. Men jeg har ingen problemer med å akseptere at du ikke forstår meg og mange andre her.

Skrevet
Jeg vet ikke om det går an å ta den så stort lenger, det er dét.

Han mener jo det delvis er damas feil hvs mannen slår henne også, så..

Nå syns jeg faktisk du er så usaklig at jeg begynner å bli lei deg.

Skrevet

:ler: Den skoen passer bedre på deg.

:fnise:

Skrevet
Kan ikke akseptere noe som ikke er sant!

Jeg begynner faktisk virkelig å tro på at kvinner og menn er fra hver sin planet her. Denne diskusjonen går nå helt i feil retning.

Skrevet (endret)

Jøss. Da vet du hvordan jeg har det.

Venter bare på "Er du også lei deg selv?" :lol:

Endret av Guriane
Skrevet

90% av folk i denne tråden er ikke enig i dine meninger, Steinar. Likevel ser det ikke ut til at du evner å ta innover deg det og tenker over at det kanskje er dine holdninger som bør reguleres litt. Mulig vi begynner å bli litt lei av det, vi også.

Skrevet
Jeg begynner faktisk virkelig å tro på at kvinner og menn er fra hver sin planet her. Denne diskusjonen går nå helt i feil retning.

Denne diskusjonen har vel egentlig aldri gått noe sted, så det at den tar en retning i det hele tatt.. WOW.

Skrevet
90% av folk i denne tråden er ikke enig i dine meninger, Steinar. Likevel ser det ikke ut til at du evner å ta innover deg det og tenker over at det kanskje er dine holdninger som bør reguleres litt. Mulig vi begynner å bli litt lei av det, vi også.

Folk er forskjellige. Jeg har mine meninger og andre har sine meninger. Poenget er faktisk ikke å omvende noen. Poenget er bare å diskutere ulike syn på saker og ting.

Men har man altfor ulikt syn på en ting så blir det selvfølgelig bare bortkastet tid å diskutere det.

Jeg syns det er godt synlig her at kvinner og menn er ulike og at alder betyr mye. Akkurat som forventet.

Gjest Eurodice
Skrevet
Folk er forskjellige. Jeg har mine meninger og andre har sine meninger. Poenget er faktisk ikke å omvende noen. Poenget er bare å diskutere ulike syn på saker og ting.

Men har man altfor ulikt syn på en ting så blir det selvfølgelig bare bortkastet tid å diskutere det.

Jeg syns det er godt synlig her at kvinner og menn er ulike og at alder betyr mye. Akkurat som forventet.

Hvilken aldersgruppe ligger hovedtyngden på her da, tror du? Kan du antyde noe aldersspenn?

Skrevet
Ja, kvinner og menn er forskjellige. Enkelte her vil ikke helt innse det, men jeg tror faktisk det er veldig vanskelig for kjønnene å forstå hverandre på en del områder. Det er nok mer behagelig å bare innse at man ikke kan forstå alt. Imidlertid har jeg alltid hatt et sterkt behov for å forstå alt.

Man kan jo ikke forstå alt heller... Men kan du virkelig ikke forstå et ønske om å være pen /fint kledd, uten at man er ute etter bekreftelse av den grunn?

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Det er også menn som har vært uenige med deg, så jeg tror ikke du nok en gang skal trekke konklusjonen at det bare er kjønnsforskjeller ute og går her. DU er annerledes enn de fleste her, av begge kjønn og alder.

Innstillingen din om at diskusjon er bortkastet og at det ikke er mulig å omvende forklarer mye. Det er ikke sånn man oppnår kunnskap. Strengt vitenskapelig sett så er veien til kunnskap å alltid være kritisk til det du "vet" og være klar til å endre innstilling når bedre argumenter og nye beviser blir fremlagt. Når det gjelder følelsesmessige saker så er det ikke så enkelt og rett fram, men det er en viktig innstilling å ha - vær åpen, ikke tro du vet alt, tenk over andres erfaringer.

Du bor under en stein og nekter å vurdere andres innspill og erfaringer engang. Vi prøver jo egentlig bare å åpne horisonten din litt, vi krangler for å få deg til å se ting fra andre perspektiver enn ditt eget som vi finner er veldig snevert. Det hadde vært litt mer givende hvis det hadde ført noe sted, men du synes det er en større dyd å ha "sterke meninger" enn å lære.

Skrevet
Hvilken aldersgruppe ligger hovedtyngden på her da, tror du? Kan du antyde noe aldersspenn?

Flere her har en alder rundt 25-30 årene.

Skrevet
Man kan jo ikke forstå alt heller... Men kan du virkelig ikke forstå et ønske om å være pen /fint kledd, uten at man er ute etter bekreftelse av den grunn?

Jeg kan godt forstå at man ønsker å være pen/fint kledd, pga sitt ego, og derfor blir det bare tull å si at man kler seg bare for seg selv. Ego er alltid avhengig av hva andre mener om en. Hadde bare du vært der så hadde ingen andre sett deg og det hadde da ikke spilt noen som helst rolle hva du hadde på deg heller. I tillegg er jo mote en form form hjernevasking igjennom media så klesprodusentene skal tjene mer penger.

Skrevet
Flere her har en alder rundt 25-30 årene.

Føler du deg litt gammel og klok du da, Steinar, med dine 40+ år?? :gjeiper:

Skrevet

Forstår godt at menn flest holder seg unna denne tråden...bare tulleinnlegg og angrep fra jenter her jo.

Skrevet
Det er også menn som har vært uenige med deg, så jeg tror ikke du nok en gang skal trekke konklusjonen at det bare er kjønnsforskjeller ute og går her. DU er annerledes enn de fleste her, av begge kjønn og alder.

Innstillingen din om at diskusjon er bortkastet og at det ikke er mulig å omvende forklarer mye. Det er ikke sånn man oppnår kunnskap. Strengt vitenskapelig sett så er veien til kunnskap å alltid være kritisk til det du "vet" og være klar til å endre innstilling når bedre argumenter og nye beviser blir fremlagt. Når det gjelder følelsesmessige saker så er det ikke så enkelt og rett fram, men det er en viktig innstilling å ha - vær åpen, ikke tro du vet alt, tenk over andres erfaringer.

Du bor under en stein og nekter å vurdere andres innspill og erfaringer engang. Vi prøver jo egentlig bare å åpne horisonten din litt, vi krangler for å få deg til å se ting fra andre perspektiver enn ditt eget som vi finner er veldig snevert. Det hadde vært litt mer givende hvis det hadde ført noe sted, men du synes det er en større dyd å ha "sterke meninger" enn å lære.

Joda, noen gjennomsnittlig mann er jeg ikke. Jeg tenker betydelig mer enn gjennomsnittet og har sannsynligvis også kraftigere utviklet empati enn gjennomsnittet av menn.

Jo eldre man blir desto mer fikserte blir meningene, fordi man har livserfaring etc. og av gammel vane sikkert. I tillegg endres samfunnet i forhold til det man ble opplært til.

Men jeg har ingen helt sære meninger i dagens norske samfunn for å være voksen mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...