Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4781 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har aldri påstått at jeg har noen "rett" til å bestemme over dama. Nå må du gi deg.
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4782 Skrevet 24. oktober 2009 Man kan ikke misforstå ting som står så klart og tydelig, svart på hvitt... Men for all del, du kan ha skiftet mening iløpet av diskusjonen. Det eneste jeg har sagt om venner er at det blir mer komplisert når det er venner av det annet kjønn, og at det vil måtte bli mindre kontakt/tid med venner når man er i et seriøst parforhold.
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #4783 Skrevet 24. oktober 2009 Med en slik innstilling kan du fort bli singel igjen. Hvorfor kan hun det?
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4784 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg vil i hvert fall ikke ha ei forhåndsdømmende dame. Nei, du vil ikke ha ei forhåndsdømmende dame, men hva med dama di? Hun får jo deg, en forhåndsdømmende mann..
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4785 Skrevet 24. oktober 2009 Ikke engang om det var for å glede deg? Jeg mener, jeg hadde faktisk blitt litt såra om kjæresten min så til meg at "nei, det får du ikke lov til å gå i", for antagelig hadde jeg tolket det som han synes jeg var stygg. Jeg synes det er deilig å kunne ha en kjæreste som elsker kroppen min for den jeg er, og at jeg får vise meg for ham (les: ikke andre menn), det gjør at jeg føler meg attraktiv. Mvh Yvonne Går man på fest så er det som regel andre menn der også. Og en kjole er ikke nødvendigvis finere desto kortere den er.
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #4786 Skrevet 24. oktober 2009 Det eneste jeg har sagt om venner er at det blir mer komplisert når det er venner av det annet kjønn, og at det vil måtte bli mindre kontakt/tid med venner når man er i et seriøst parforhold. Ja, det har du også sagt, men det var ikke de uttalelsene jeg refererte til. Du har også skrevet det jeg skrev.
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4787 Skrevet 24. oktober 2009 Igjen så stemmer ikke dette med det du tidligere hr skrevet om respekt og kommunikasjon - og ikke minst det du selv har skrevet for bare litt siden om at du vet selv at du ikke har rett til å bestemme over andre. Forhåpentligvis så hadde vi vært enige om det
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4788 Skrevet 24. oktober 2009 Ja, det har jeg ingen problemer med "Ingen problemer"?! Det skulle da bare mangle!
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4789 Skrevet 24. oktober 2009 Ja, men nå skal jeg Håper inderlig du har med deg noen som kan fortelle deg at klærne du vil ha er for tøsete..
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #4790 Skrevet 24. oktober 2009 Forhåpentligvis hadde hun visst at jeg ikke liker så korte kjoler/skjørt og ikke kjøpt det. Hadde hun derimot ikke visst det, så hadde det jo blitt litt annerledes. Selv om hun hadde visst at du ikke liker det, men allikevel føler seg vel og sexy i det og ønsker å gå med det, så skal hun ikke få lov å gå med det.. Samtidig sier du at du ikke bestemmer over henne. Logisk!
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4791 Skrevet 24. oktober 2009 Hvis det er noen som har problemer her så må det jo være dere som ikke vil skjønne at det er noe som heter risikoatferd. Dere vil mye heller årsaksforklare sjalusien til steinar, - altså en mann som vil unngå å være sjalu??? Ser dere selv paradokset? Hvis enkelte av damene her skulle sett dette paradokset så måtte det nok ha skjedd et mirakel, og dem er det ikke for mange av som kjent
Anglofil Skrevet 24. oktober 2009 #4792 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Går man på fest så er det som regel andre menn der også. Og en kjole er ikke nødvendigvis finere desto kortere den er. Nei, det har jeg ikke sagt, men er en kjole fin, så er den det på en måte. Jeg bruker det som er fint for min kropp, lengden sånn sett trenger ikke å spille noen rolle. Og ærlig talt: hvem bryr seg vel om hva andre menn tenker? Jeg er sammen med kjæresten min, ikke andre menn. Problemstilling: hva gjør du når det er sommer og skal på stranda? Må damen din da kle seg opp i burka for å kunne bade? Det er jo gjerne mennesker av begge kjønn på stranda/bassenget etc. Jeg mener, er det noe som ikke akkurat dekker til kroppen, så er det vel en bikini eller en badedrakt. Mvh Yvonne Endret 24. oktober 2009 av Yvonne
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4793 Skrevet 24. oktober 2009 Kan jeg se for meg. Men det er ikke alltid det passer å ta opp ting, Steinar. Noen ganger er man faktisk nødt til å klare å vente. Som jeg har sagt før- tid og sted. Tid og sted. Enkelte mener at det aldri passer å ta opp en ting faktisk.
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4794 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg forventer at hun kler seg for seg selv og for å vise seg frem for MEG og ingen andre. Jeg vet at jeg ikke har noen "rett" til å bestemme over dama, men blir jeg provosert nok så kunne jeg som menneske finne på å prøve. Dvs forsøke meg med en "kommando" for å se hva som skjer. Sikkert mange som gjør det i parforhold. Ikke som mann denne gangen altså. Jeg har aldri forsøkt meg på en kommando (untatt når jeg prøver å lære hunden å ikke hoppe ned fremmede). Ikke engang bare for å se hva som skjer. Det blir for dumt synes jeg. Man kan ikke forandre en annen persons frie vilje med kommandoer.
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4795 Skrevet 24. oktober 2009 Hvorfor kan hun det? Det kommer jo an på hva typen hennes mener om innstillingen hennes.
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4796 Skrevet 24. oktober 2009 Hva er så negativt med meg i følge deg da? At jeg er en mann kanskje? Å herre..! :dåne:
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4797 Skrevet 24. oktober 2009 Ja, det har du også sagt, men det var ikke de uttalelsene jeg refererte til. Du har også skrevet det jeg skrev. Ikke hva jeg vet.
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #4798 Skrevet 24. oktober 2009 Nei, det har jeg ikke sagt, men er en kjole fin, så er den det på en måte. Jeg bruker det som er fint for min kropp, lengden sånn sett trenger ikke å spille noen rolle. Og ærlig talt: hvem bryr seg vel om hva andre menn tenker? Jeg er sammen med kjæresten min, ikke andre menn. Problemstilling: hva gjør du når det er sommer og skal på stranda? Må damen din da kle seg opp i burka for å kunne bade? Det er jo gjerne mennesker av begge kjønn på stranda/bassenget etc. Jeg mener, er det noe som ikke akkurat dekker til kroppen, så er det vel en bikini eller en badedrakt. Mvh Yvonne Godt spørsmål!! Bikini og badedrakt er jo mye mer avslørende enn en av de kjolene jeg la link til.
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4799 Skrevet 24. oktober 2009 Selv om hun hadde visst at du ikke liker det, men allikevel føler seg vel og sexy i det og ønsker å gå med det, så skal hun ikke få lov å gå med det.. Samtidig sier du at du ikke bestemmer over henne. Logisk! Det kalles å måtte kompromisse.
Guriane Skrevet 24. oktober 2009 #4800 Skrevet 24. oktober 2009 Det som er negativt med deg er holdningene og veridene dine som skinner gjennom alt du skriver her. Det faktum at du er mann har ingenting med det å gjøre. Det er mange bra menn der ute! Jeg har heldigvis en kjæreste som synes jeg er sexy og som er stolt av meg uansett hva jeg har på meg. Jeg kan bestemme selv hva jeg ønsker å kle meg i. Han digger at jeg har utringning og kommer med subtile hint til han iløpet av kvelden hvis vi er på fest. Jeg kan tilogmed flørte litt! Alt dette fordi han VET at den eneste jeg vil ha med meg hjem er HAN! Han trenger ikke fortelle meg at jeg ikke skal drikke "for mye" (Jeg bestemmer selv når jeg har fått nok) eller at jeg ikke skal være utro før jeg drar alene på fest, på ferie, overnattingsbesøk til venninner eller hvorsomhelst, fordi han stoler på meg. Han sier "Kos deg jenta mi!" og så får jeg et kyss. Jeg har frihet til å dyrke mine egne interesser, uten å måtte be om lov eller å drasse han med på ting han ikke interesserer seg for, bare fordi at "nå er vi kjærester og må gjøre alt sammen." Jeg kan dra på besøk til/ ha besøk av mine venner (til og med mannlige) uten å be om lov, eller å få mistenksomhet slengt i fleisen når vi treffes igjen. Jeg behandler han med samme respekt og tillit tilbake. I det store og hele: Vi slipper å føle hverandre som en klamp om foten, men som en trygghet og støtte, og gode venner, kjærester og elskere. Akkurat sånn vi vil ha det! Et forhold med deg ville føles som et fengsel... Ja, jeg vil faktisk ha ei dame som er interessert i å gjøre noe i sammen med meg, så du har helt sikkert rett i at vi da absolutt ikke passer i sammen. Folk er veldig forskjellige og passer da selvfølgelig heller ikke i sammen. Er ikke alltid så lett å få med seg poengene, stakar. Men her vrir du jo bare på det CeeCee sier. Dum? Ute på faenskap? Jeg vil si dum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå