Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4681 Skrevet 23. oktober 2009 Kate: Nå fikk jeg bare lyst til å gi deg en klem. Det er der er så sant. Så veldig veldig sant. Og jeg får en ubeskrivelig, utrolig god følelse av å lese det. Takk! Steinar, det at du tror det er manglende kommunikasjon det kommer an på i slike situasjoner viser bare hvor lite erfaring du har. Vel, jeg har i hvert fall ingen erfaring fra fysisk vold i et parforhold, det må jeg bare innrømme.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4682 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, og jeg er rimelig sikker på at det er hun som går først. Viser ikke statistikkene at i omtrent 90% av alle samlivsbrudd, så er det kvinnen som går?
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4683 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Vel, jeg har i hvert fall ingen erfaring fra fysisk vold i et parforhold, det må jeg bare innrømme. Psykisk da? Endret 23. oktober 2009 av Guriane
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4684 Skrevet 23. oktober 2009 Viser ikke statistikkene at i omtrent 90% av alle samlivsbrudd, så er det kvinnen som går? Det bryr meg midt i hvem det er som oftest går! Det har ingenting å gjøre med det jeg mente i stad. Og ikke spør hva det var jeg mente. Skjønte du ikke det kan det faen meg være det samme!
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4685 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg begynte å lese igjennom de siste sidene, men jeg blir så helvetes provosert så jeg orker ikke gjøre meg ferdig. Jeg vet ikke om jeg skal synes synd på deg Steinar eller om du burde fått juling. Når så mange forskjellige folk her har prøvd å få det samme inn i pappen din og du ennå ikke forstår,- etter over 230 sider!..da tar jeg meg ikke vann over hodet om jeg kaller deg dum. Én ting er å ha ulike oppfatninger om ting, men det blir helt feil å si at du er uenig med oss når du ikke engang skjønner hva det er vi sier. Det er der største parten av frustrasjonen min for deg ligger. Du skjønner faen ikke hva andre mener. Du bor nede i en liten fyrstikkeske og jeg tror ikke du har kapasitet til å se utenfor de fire veggene. Et forhold med deg Steinar ville iallefall vært psykisk vold for min del. Er ikke en av de viktigste sakene vi har diskutert her akkurat dette med hvor viktig det er å finne en parter som passer innenfor hverandres grenser?
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4686 Skrevet 23. oktober 2009 Vel, jeg har i hvert fall ingen erfaring fra fysisk vold i et parforhold, det må jeg bare innrømme. Psykisk da? Det må vel ha vært når hun ikke har funnet seg i kontrollbehovet ditt det da...
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4687 Skrevet 23. oktober 2009 Er ikke en av de viktigste sakene vi har diskutert her akkurat dette med hvor viktig det er å finne en parter som passer innenfor hverandres grenser? NEI! Vi snakker om kontrollbehovet ditt! Grenser meg i rævva..
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4688 Skrevet 23. oktober 2009 Psykisk da? Jeg har opplevd min del av kommunikasjonsproblemer, men jeg har i hvert fall ikke utøvet noen psykisk vold, nei.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4689 Skrevet 23. oktober 2009 NEI! Vi snakker om kontrollbehovet ditt! Grenser meg i rævva.. Når begge parter holder seg innenfor felles grenser så finnes det ingen kontrollbehov fra noens side. Hva er du ikke forstår med dette?
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4690 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har opplevd min del av kommunikasjonsproblemer, men jeg har i hvert fall ikke utøvet noen psykisk vold, nei. Det tror jeg på. Jeg spurte ikke om du hadde utøvet noen psykisk vold. Erfaringer snakket vi om.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4691 Skrevet 23. oktober 2009 Når begge parter holder seg innenfor felles grenser så finnes det ingen kontrollbehov fra noens side. Hva er du ikke forstår med dette? Jeg blir oppgitt over at du ikke forstår hva andre mener, og så prøver du å stille dem til veggen. Du vrir og vrenger og drar konklusjoner. Når noen sier: Jeg finner meg ikke i at noen forteller meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Så svarer du: Så du synes du kan gjøre som du vil et forhold du da, håper du vet at det blir det bråk av. Prøv, prøv å få med deg poenget i det folk skriver. Det finnes ingen felles grenser når det er én som setter dem!
Tabris Skrevet 23. oktober 2009 #4692 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tror personlig ikke at Steinar40 er så dum, da jeg tviler på om det i det hele tatt er mulig. Jeg tror han synes det er kostelig morsomt å vri og vrenge på alt som blir sagt. Sleip som en ål unngår han alle seriøse argumenter og bedriver slett ingen motargumentasjon, bare åleglatte unnavridninger med blunkesmileyer og en mengde poster med en eller to setninger i. Han synes sikkert det er svært morsomt når dette provoserer mange av oss andre som gjerne ønsker å få frem saklige poenger.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4693 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tror personlig ikke at Steinar40 er så dum, da jeg tviler på om det i det hele tatt er mulig. Jeg tror han synes det er kostelig morsomt å vri og vrenge på alt som blir sagt. Sleip som en ål unngår han alle seriøse argumenter og bedriver slett ingen motargumentasjon, bare åleglatte unnavridninger med blunkesmileyer og en mengde poster med en eller to setninger i. Han synes sikkert det er svært morsomt når dette provoserer mange av oss andre som gjerne ønsker å få frem saklige poenger. Skulle ønske jeg også trodde det, men jeg gjøre ikke det..
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4694 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg blir oppgitt over at du ikke forstår hva andre mener, og så prøver du å stille dem til veggen. Du vrir og vrenger og drar konklusjoner. Når noen sier: Jeg finner meg ikke i at noen forteller meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Så svarer du: Så du synes du kan gjøre som du vil et forhold du da, håper du vet at det blir det bråk av. Prøv, prøv å få med deg poenget i det folk skriver. Det finnes ingen felles grenser når det er én som setter dem! Men jeg har aldri sagt at bare jeg skal sette dem. Hvorfor tror du det?
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4695 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tror personlig ikke at Steinar40 er så dum, da jeg tviler på om det i det hele tatt er mulig. Jeg tror han synes det er kostelig morsomt å vri og vrenge på alt som blir sagt. Sleip som en ål unngår han alle seriøse argumenter og bedriver slett ingen motargumentasjon, bare åleglatte unnavridninger med blunkesmileyer og en mengde poster med en eller to setninger i. Han synes sikkert det er svært morsomt når dette provoserer mange av oss andre som gjerne ønsker å få frem saklige poenger. Jeg syns det er interessant å diskutere alt dette. Og jeg har sikkert min spesielle måte å diskutere på som ikke alle forstår. Helt konkret da - hva er det du mener jeg ikke svarer saklig på her?
Tabris Skrevet 23. oktober 2009 #4696 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg orker ikke, Steinar40. Dette har pågått i over 200 sider uten at du har forstått et spøtt av hva som blir sagt. Det er helt meningsløst. Og det å ikke forstå i det hele tatt på 200 sider må enten bety at: a) man er forholdsvis dum b) man er ute på faenskap Jeg tror ikke du er så dum, jeg er naiv nok til å tro at det faktisk ikke er mulig. Så jeg holder en knapp på b).
Ella_Grey Skrevet 23. oktober 2009 #4697 Skrevet 23. oktober 2009 Da gjør vi som Ella skrev her en gang - da diskuterer vi til hun blir sliten og gir seg Det var ikke "hun" som ble sliten. Og det mer realistiske var å legge det på hylla til en senere anledning...
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4698 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg orker ikke, Steinar40. Dette har pågått i over 200 sider uten at du har forstått et spøtt av hva som blir sagt. Det er helt meningsløst. Og det å ikke forstå i det hele tatt på 200 sider må enten bety at: a) man er forholdsvis dum b) man er ute på faenskap Jeg tror ikke du er så dum, jeg er naiv nok til å tro at det faktisk ikke er mulig. Så jeg holder en knapp på b). Nei, jeg er ikke dum - som i mindre intelligent. Men jeg er heller ikke ute på faenskap. Jeg syns faktisk det er interessant å diskutere dette. Må jeg være ute på faenskap bare fordi jeg har mine egne meninger som kanskje er annerledes enn dine?
Tabris Skrevet 23. oktober 2009 #4699 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, det er ikke det faktum at du er uenig som gjør at jeg tror du er ute på faenskap. Det er det faktum at du konsekvent, over 200 sider, misforstår, misoppfatter, vrir poenger, tøyser bort argumenter og i det hele tatt ikke gir noen som helst gode argumenter eller motargumenter. Du gir kun korte svar med en eller to setninger som i 90 % av tilfellene bommer på poenget vedkommende kom med - igjen og igjen og igjen. Over 200 sider. Etter at dette har blitt påpekt igjen og igjen og igjen av så og si alle som har debattert med deg. Da ser jeg ingen andre alternativer enn de to jeg nettopp skisserte.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4700 Skrevet 23. oktober 2009 Det var ikke "hun" som ble sliten. Og det mer realistiske var å legge det på hylla til en senere anledning... Ja, jeg er klar over at du sa "til han er sliten". Men jeg syns den var artig. Hvor lenge kan en slik sak ligge på hylla forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå