Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja, det er jo en del som har det som hobby også.

Når du sier det kommer an på hobbyen, hva legger du i det?

Hvilke hobbyer kan hun få lov til å dele med vennene sine (ev. mannevennene)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg overdriver ikke i det hele tatt.

Forhold som ikke har vært til min fordel - ennå.

Jo, det gjør du, og ikke bare en liten smule.

Kan jeg få spørre hvor mange forhold du har hatt? Eller, la meg spørre slik: Er det under 5 eller over 10?

Skrevet
Hvordan vet du at det er så mange?

Hvorfor tror du halvparten (sannsynligvis økende) av alle ekteskap ryker? For ikke å snakke om alle serie-samboerskap!

Tror du det kommer av et godt samarbeide mellom partene? ;)

Skrevet
Når du sier det kommer an på hobbyen, hva legger du i det?

Hvilke hobbyer kan hun få lov til å dele med vennene sine (ev. mannevennene)?

Det vet jeg ikke. Du får komme med dine ønskemål, så skal jeg kommentere ;) hehe

Skrevet
Vel, det spørs selvfølgelig på hobbyen :)

Hvis hobbyen er å pule rundt, så :nei:

:fnise:

Ha HA, Guri du er så kul!

Skrevet
Jo, det gjør du, og ikke bare en liten smule.

Kan jeg få spørre hvor mange forhold du har hatt? Eller, la meg spørre slik: Er det under 5 eller over 10?

Nei, jeg overdriver aldri :)

Under 5 selvfølgelig. Herlighet!

Skrevet (endret)
Ja, i teorien sier det seg selv. Problemet er bare at det er mange som ikke har fått med seg dette viktige prinsippet i praksis.

Jeg tror heller ikke at det er så mange som ikke har fått det med seg, noen er det nok og kanskje du bare har truffet flere av dem enn det som er vanlig.

Endret av Ella_Grey
Skrevet
Hvorfor tror du halvparten (sannsynligvis økende) av alle ekteskap ryker? For ikke å snakke om alle serie-samboerskap!

Tror du det kommer av et godt samarbeide mellom partene? ;)

Samarbeid=kompromiss? Ikke ensbetydende.

Det kan jo være tusen grunner til det da du. Dessuten så gifter vel kanskje folk seg lettere nå enn i gamle dager(hva vet vel jeg?), og i og med at vi har blitt mer selvstendige er det kanskje lettere å bryte ut. Vi har vel fått litt mer tyngde vi damene også, vi er ikke husmødre og bare lager mat og passer barn mens mannen er ute og jobber. Kan jo ha noe med det å gjøre også. Det kan. :nigo:

Skrevet
Det vet jeg ikke. Du får komme med dine ønskemål, så skal jeg kommentere ;) hehe

Det er der vi ligger an ja.. :filer:

Skrevet (endret)
Jeg tror heller ikke at det er så mange som ikke har fått det med seg, noen er det nok og kanskje du bare har truffet flere av dem enn det som er vanlig.

Det er ikke nødvendig å treffe så mange slike - ellers takk!

Og forøvrig tror jeg nok ganske sikkert at det fortsatt er flere menn enn kvinner som oppfører seg slik.

Endret av Steinar40
Skrevet
Nei, jeg overdriver aldri :)

Under 5 selvfølgelig. Herlighet!

Så da har du i grunnen ikke sååå god oversikt over damer at du bør uttale deg om hva som er vanlig og bla bla bla. Du har fem stykker å dra en konklusjon på. Vi er jo flere bare her inne som motsier deg. Det burde få deg til å tenke litt.. Men det spørs..

Skrevet
Samarbeid=kompromiss? Ikke ensbetydende.

Det kan jo være tusen grunner til det da du. Dessuten så gifter vel kanskje folk seg lettere nå enn i gamle dager(hva vet vel jeg?), og i og med at vi har blitt mer selvstendige er det kanskje lettere å bryte ut. Vi har vel fått litt mer tyngde vi damene også, vi er ikke husmødre og bare lager mat og passer barn mens mannen er ute og jobber. Kan jo ha noe med det å gjøre også. Det kan. :nigo:

Her hadde du ikke mange gode argumenter gitt ;)

Derfor går jeg utifra at jeg har rett :smoke::tunge1:

Skrevet (endret)

Jeg synes nesten ikke jeg kan uttale meg om hvorfor alle de som skiller seg skiller seg. For det vet jeg ikke. Og det vet ikke du heller. Så om du velger å ta deg rett der er helt opp til deg, men det sier jo også litt om deg.

Når dét er sagt så synes jeg ikke argumentene mine var så aller verst jeg :nigo:

Endret av Guriane
Skrevet

200 sider, dette er sykt! SYKT!!!

Så under 5 forhold når man er nærmere femti er positivt? Jeg er en smule usikker på det Steinar, spesielt når ingen av dem virker å ha vært så seriøse at det har blitt giftemål og barn av det.

Skulle du og jeg på date, ville jeg tolket det som at du var redd for å binde deg, og ikke taklet å være i forhold.

For min del så vet jeg hvorfor de forholdene jeg har vært i har resultert i skilsmisse/brudd. Det jeg dog vet er at ingenting av det som skjedde kunne jeg forespeilet på forhånd.

Det er det jeg føler blir det du gjør feil, Steinar, du tar alle sorgene på forskudd.

Fordi om jeg har opplevd svært ugunstige ting i forhold så nekter jeg å la det farge mitt valg av ny partner. Alle mennesker fortjener en sjanse, og ingen fortjener å bli dømt med bagrunn i at jeg hadde en ond eks.

Gjest kvinne62
Skrevet
Hvis jeg gjør mannen min en tjeneste, eller "ofrer" meg for at han skal ha det bra så er det noe jeg gjør fordi jeg er glad i han. En annen gang gjør han noe for meg. Ingen som krever noe av den andre eller forventer å få en gjentjeneste, man gjør det fordi man er glad i hverandre og vil at den andre skal ha det bra. Å gjøre slike ting og "ofre" seg litt i hverdagen vil ikke si at man lar seg dominere og lar den andre ta styringa generelt i forholdet.

Å tulle og si at "du må huske å være klar over at det skal være gjensidig" er egentlig bare bortkastet å si, for det sier seg selv :)

Å, så du fører ikke regnskap altså.... det er jo helt klart noe man må gjøre sånn at man forsikrer seg mot å være den som får for lite... :)

Skrevet (endret)
200 sider, dette er sykt! SYKT!!!

Så under 5 forhold når man er nærmere femti er positivt? Jeg er en smule usikker på det Steinar, spesielt når ingen av dem virker å ha vært så seriøse at det har blitt giftemål og barn av det.

Skulle du og jeg på date, ville jeg tolket det som at du var redd for å binde deg, og ikke taklet å være i forhold.

Det verste er egentlig vi som har vært med hele veien :fnise:

Eller jeg kom inn på side 17 eller noe :opplyser::fnise:

Uff. Synes nesten litt synd på Steinar jeg nå :fnise:

Endret av Guriane
Skrevet (endret)
Å, så du fører ikke regnskap altså.... det er jo helt klart noe man må gjøre sånn at man forsikrer seg mot å være den som får for lite... :)

Jeg skjønner jo at det er noe jeg bør begynne med. :skratte:

Endret av Guriane
Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Hvis du tror at det er flere skilsmisser i dag enn for hundre år siden fordi de var mye flinkere til å samarbeide og inngå kompromisser før, så er du helt hårreisende kunnskapsløs.

Skrevet
Jeg synes nesten ikke jeg kan uttale meg om hvorfor alle de som skiller seg skiller seg. For det vet jeg ikke. Og det vet ikke du heller. Så om du velger å ta deg rett der er helt opp til deg, men det sier jo også litt om deg.

Når dét er sagt så synes jeg ikke argumentene mine var så aller verst jeg :nigo:

For at man i det hele tatt skal kunne uttale seg om slikt så har man spørreundersøkelser og statistikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...