Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. oktober 2009 #3961 Skrevet 18. oktober 2009 Men du må huske på at det er en stor forskjell når partner "går bort" og det å bli langvarig syk. I det senere tilfellet har man stor nytte av en bra partner som stiller opp - uansett. Det kan man alltids skaffe seg uansett: Familienettverk, vennenettverk eller innkjøp av tjenester (om personen er fullstendig lost). For meg er det utenkelig å være sammen med en, i tilfelle jeg blir syk og behøver pleie. Tull! Vi bor i Norge, her ligger ingen alene om de ikke vil. Et forhold bør virkelig ha andre grunnpilarer enn de gamle bondske og praktiske.
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3962 Skrevet 18. oktober 2009 Sååå, da hadde du hatt forståelse for at jeg måtte tilbringe tid sammen med mannlige kompiser for å få utøvd hobbien min :gjeiper: Vel, det spørs selvfølgelig på hobbyen
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3963 Skrevet 18. oktober 2009 Det kan man alltids skaffe seg uansett: Familienettverk, vennenettverk eller innkjøp av tjenester (om personen er fullstendig lost). For meg er det utenkelig å være sammen med en, i tilfelle jeg blir syk og behøver pleie. Tull! Vi bor i Norge, her ligger ingen alene om de ikke vil. Et forhold bør virkelig ha andre grunnpilarer enn de gamle bondske og praktiske. Noe av det viktigste med parforholdet er tryggheten det gir. Problemet er selvfølgelig at dette fort bare blir en illusjon.
Ella_Grey Skrevet 18. oktober 2009 #3964 Skrevet 18. oktober 2009 Vel, det spørs selvfølgelig på hobbyen Haha, jeg har ikke noen typisk "mannehobby", så det blir hypotetisk. Jeg liker å fiske, da. Men ikke i den grad at jeg må ha hobbykvelder for å få det til ...
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3965 Skrevet 18. oktober 2009 Haha, jeg har ikke noen typisk "mannehobby", så det blir hypotetisk. Jeg liker å fiske, da. Men ikke i den grad at jeg må ha hobbykvelder for å få det til ... Jo, det er ikke så dumt å fiske hvis man bare får fisk. Og du kan få lov til å bake kaker og kose deg med sånt Minner meg på at jeg burde ordne med klesvaska hehe
Ella_Grey Skrevet 18. oktober 2009 #3966 Skrevet 18. oktober 2009 Jo, det er ikke så dumt å fiske hvis man bare får fisk. Ha, jeg pleier å få mer fisk enn de andre Og du kan få lov til å bake kakerJa, jeg liker for så vidt å bake og kose deg med sånt Det er ikke kos.... Minner meg på at jeg burde ordne med klesvaska heheJa, det burde du (vg-reklamen)
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3968 Skrevet 18. oktober 2009 Ha, jeg pleier å få mer fisk enn de andre Slutt på fisken nesten her nede. Fisker litt i frysedisken på butikken i stedet hehe Og klesvaska får vente til i morra. Noen fordeler med å bestemme alt selv er det jo
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3969 Skrevet 19. oktober 2009 Nei, det blir alltid en "slåsskamp" om å bestemme felles grenser. Begge må kompromisse - mer eller mindre - for at man skal komme i mål. Vil ikke begge det, så er det bare å gå hver sin vei. I praksis er det nok ofte sånn at en av partene er "sterkere" enn den andre og dermed dominerer denne forholdet. Hva slags forhold har du vært borti egentlig..
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3970 Skrevet 19. oktober 2009 Du ser vel det ekstremt viktige poenget med at dette må være gjensidig også da eller? Hvis jeg gjør mannen min en tjeneste, eller "ofrer" meg for at han skal ha det bra så er det noe jeg gjør fordi jeg er glad i han. En annen gang gjør han noe for meg. Ingen som krever noe av den andre eller forventer å få en gjentjeneste, man gjør det fordi man er glad i hverandre og vil at den andre skal ha det bra. Å gjøre slike ting og "ofre" seg litt i hverdagen vil ikke si at man lar seg dominere og lar den andre ta styringa generelt i forholdet. Å tulle og si at "du må huske å være klar over at det skal være gjensidig" er egentlig bare bortkastet å si, for det sier seg selv
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3971 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er ikke snauere enn at jeg ønsker meg alt i forholdet til kjæresten min. Lidenskap, vennskap, tillit og kommunikasjon. Slik at vi begge kan ha venner av det motsatte kjønn. Men lidenskapen den har jeg kun sammen med han.
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3972 Skrevet 19. oktober 2009 nå motsier du det du sa med at forelskelsen må komme etterpå Nei, Steinar motsier da aldri seg selv vel
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3973 Skrevet 19. oktober 2009 Det sier jo litt om hvor mye jeg hadde stolt på DEG (i en heis som stoppet f.eks. - sammen med - Gud forby; en KVINNE!!!) Du peiser vel over det meste du kommer over. Ikke sant, ikke sant.
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3974 Skrevet 19. oktober 2009 Hva slags forhold har du vært borti egentlig.. Hmmm - ja, du skulle bare visst. Kvinnfolk kan være noen rare dyr Men uansett er det jo ikke uvanlig at en part dominerer og/eller gjør som h*n vil. Det å få til noe perfekt samarbeid mellom to ulike individer er meget vanskelig. Derfor blir det mange problemer også. Målet mitt er imidlertid å få til et tilnærmet perfekt samarbeid. Ellers har jeg det nok bedre alene.
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3975 Skrevet 19. oktober 2009 Vel, det spørs selvfølgelig på hobbyen Hvis hobbyen er å pule rundt, så
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3976 Skrevet 19. oktober 2009 Hvis jeg gjør mannen min en tjeneste, eller "ofrer" meg for at han skal ha det bra så er det noe jeg gjør fordi jeg er glad i han. En annen gang gjør han noe for meg. Ingen som krever noe av den andre eller forventer å få en gjentjeneste, man gjør det fordi man er glad i hverandre og vil at den andre skal ha det bra. Å gjøre slike ting og "ofre" seg litt i hverdagen vil ikke si at man lar seg dominere og lar den andre ta styringa generelt i forholdet. Å tulle og si at "du må huske å være klar over at det skal være gjensidig" er egentlig bare bortkastet å si, for det sier seg selv Ja, i teorien sier det seg selv. Problemet er bare at det er mange som ikke har fått med seg dette viktige prinsippet i praksis.
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3977 Skrevet 19. oktober 2009 Hmmm - ja, du skulle bare visst. Kvinnfolk kan være noen rare dyr Men uansett er det jo ikke uvanlig at en part dominerer og/eller gjør som h*n vil. Det å få til noe perfekt samarbeid mellom to ulike individer er meget vanskelig. Derfor blir det mange problemer også. Målet mitt er imidlertid å få til et tilnærmet perfekt samarbeid. Ellers har jeg det nok bedre alene. Du overdriver jo helt utrolig. Du vil se problemer du virker det som :klø: Igjen, hva slags forhold har du vært borti...
Guriane Skrevet 19. oktober 2009 #3978 Skrevet 19. oktober 2009 Ja, i teorien sier det seg selv. Problemet er bare at det er mange som ikke har fått med seg dette viktige prinsippet i praksis. Hvordan vet du at det er så mange?
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3979 Skrevet 19. oktober 2009 Hvis hobbyen er å pule rundt, så Ja, det er jo en del som har det som hobby også.
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3980 Skrevet 19. oktober 2009 Du overdriver jo helt utrolig. Du vil se problemer du virker det som :klø: Igjen, hva slags forhold har du vært borti... Jeg overdriver ikke i det hele tatt. Forhold som ikke har vært til min fordel - ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå