Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3901 Skrevet 17. oktober 2009 Andre menn kan selvfølgelig være en trussel for meg - og det tar jeg ikke lett på, nei! Det kan de, men du kan ikke tenke "bedre føre var" her.
Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3903 Skrevet 17. oktober 2009 Som sagt, felles regler. Begge må akseptere disse ellers blir det bare bråk. Tja, hvem som må kompromisse vet man vel aldri helt før man begynner slåsskampen om å sette opp grensene i parforholdet Her sier du jo vidt forskjellige ting, Steinar.
Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3904 Skrevet 17. oktober 2009 Er ikke dette mer eller mindre allmennkunnskap? Nei, det er det ikke.
Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3905 Skrevet 17. oktober 2009 Nå spørs det hva du legger i å ofre seg? Men jeg "ofrer" meg gjerne for at kjæresten skal ha det best mulig. I mine øyne er det det som kalles kjærlighet. Helt enig med Purple Haze Det er kjærlighet når man ser gleden i å ofre seg for at et annet menneske skal ha det bra.
Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3906 Skrevet 17. oktober 2009 Ofre vil vel jeg si er noe som er ensidig - altså at bare den ene parten gir og den andre bare tar i mot. Det er ikke bra i lengden. Hvis derimot begge "ofrer" seg for hverandre - gjensidig - da blir det jo positivt for begge Misforstår du med vilje, eller vil du bare ikke forstå?!
Guriane Skrevet 17. oktober 2009 #3907 Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det smarte er jo faktisk å finne noen man kan fungere i sammen med først, og så forelske seg etterpå Ikke alle som har "evnen" til å sette følelsene sine på vent eller ignorere dem inntil videre.. Endret 17. oktober 2009 av Guriane
investor Skrevet 17. oktober 2009 #3908 Skrevet 17. oktober 2009 Det er lettest å bli venner med jenter hvis man sier at man har dame og er i et seriøst forhold som har vart i mange år.. da skruer de av strømmen i piggtråden sin.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3909 Skrevet 17. oktober 2009 Her er jeg enig med Bianca, det er sikkert smart å finne noen man passer sammen med før man får følelser, men det er noe man ikke kan styre selv. Av og til faller folk for noen som ikke passet i det hele tatt, men de ender opp med å få et kjempe-forhold. Og det er klart kjærlighet kan vokse over tid, men det krever mer innsats. Og det bør jo være mer enn en praktisk motivasjon bak. Klarer man ikke å tilpasse seg hverandre i hverdagen så kommer det i hvert fall aldri til å fungere - samme hvor forelsket man var. Det er sikkert. Motivasjonen kan jo nettopp være å se at man passer godt i sammen. Men selvfølgelig må man jo like personen ellers også.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3910 Skrevet 17. oktober 2009 Og vi liker gaver, ja Men det er ikke hovedmotivasjonen for et forhold ........(nesten så mye^) Jeg liker veldig godt å gi dama gaver hehe Og selv om det heter at forelskelse gjør blind, så tror jeg ikke de fleste kaster alle hemninger overbord - man klarer jo å vurdere om dette er en person som vil passe inn i sitt liv. Det er helt utrolig hvor lite fornuftig man kan bli - sier nå jeg.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3911 Skrevet 17. oktober 2009 Her sier du jo vidt forskjellige ting, Steinar. Nei, det blir alltid en "slåsskamp" om å bestemme felles grenser. Begge må kompromisse - mer eller mindre - for at man skal komme i mål. Vil ikke begge det, så er det bare å gå hver sin vei. I praksis er det nok ofte sånn at en av partene er "sterkere" enn den andre og dermed dominerer denne forholdet.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3912 Skrevet 17. oktober 2009 Helt enig med Purple Haze Det er kjærlighet når man ser gleden i å ofre seg for at et annet menneske skal ha det bra. Du ser vel det ekstremt viktige poenget med at dette må være gjensidig også da eller?
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3913 Skrevet 17. oktober 2009 Ikke alle som har "evnen" til å sette følelsene sine på vent eller ignorere dem inntil videre.. Nei, og min teori er altså at kvinner oftere er sterkere styrt av sine følelser enn det menn er.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3914 Skrevet 17. oktober 2009 Det er lettest å bli venner med jenter hvis man sier at man har dame og er i et seriøst forhold som har vart i mange år.. da skruer de av strømmen i piggtråden sin. Og hva er da poenget med å bli venner med denne jenta?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #3915 Skrevet 17. oktober 2009 Steinar40 Innlegg: 3.528 Ble medlem: 08.07.2009 Innlegg per dag: 34,93 ------------------------------------- heheh, du må få lagt deg gamlefar.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3916 Skrevet 17. oktober 2009 Misforstår du med vilje, eller vil du bare ikke forstå?! Jeg misforstår ingenting Begge parter må "ofre" seg for hverandre i et forhold.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #3917 Skrevet 17. oktober 2009 Steinar40 Innlegg: 3.528 Ble medlem: 08.07.2009 Innlegg per dag: 34,93 ------------------------------------- heheh, du må få lagt deg gamlefar. Hehe, du også fjortizzzz.
Gjest Bianca26 Skrevet 17. oktober 2009 #3918 Skrevet 17. oktober 2009 Klarer man ikke å tilpasse seg hverandre i hverdagen så kommer det i hvert fall aldri til å fungere - samme hvor forelsket man var. Det er sikkert. Motivasjonen kan jo nettopp være å se at man passer godt i sammen. Men selvfølgelig må man jo like personen ellers også. tilpasningsfasen kommer jo etterpå når selve forelskelsesrusen er på vei ned mot landjorda igjen. før det så tenker man jo ikke på hverdagen
Gjest Bianca26 Skrevet 17. oktober 2009 #3919 Skrevet 17. oktober 2009 Det er praktisk ja, men det går jo ikke man kan ikke bestemme selv når man skal bli forelska. Det er jo følelser ingen kan styre. Om du tror det så har du aldri vært ordentlig forelsket Nja, kjærlighet kan faktisk vokse over tid med den rette innstillingen og de rette forholdene. Forelskelse som utgangspunkt er ofte ikke det ideelle. jeg synes forelskelse helt klart er det ideelle. jeg har tidligere vært sammen med en nettopp av disse praktiske grunnene du snakker om og jeg var slett ikke lykkelig
Gjest Bianca26 Skrevet 17. oktober 2009 #3920 Skrevet 17. oktober 2009 Selvfølgelig skal man ikke kutte ut gode venner Men som sagt så må partneren være bestevennen, og forholdet til venner blir litt annerledes. Dertil er det som regel enklere å ha venner av samme kjønn - som jo denne tråden handler om. jeg synes ikke at kjæresten skal være den eneste bestevennen fordi det er ting man faktisk vil snakke med andre om enn kjæresten. for eksempel om råd om hvordan man skal kommunisere med kjæresten om forholdet ikke er helt bra. da er det faktisk lettere å snakke med fo eksempel en venninne først
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå