Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet
Det virker som om damene her tror man kan leve på luft og kjærlighet. Ellers de kan jo det egentlig, blir typen invalid etter en bilulykke for eksempel er det jo bare å sende ham på pleiehjem.

hæ hvem har sagt et ord om pleiehjem her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
har ikke menn følelser mener du da eller?

ja, det med følelser lurer jeg også på...

:klø:

når alt er så praktisk/ logisk

Endret av Ella_Grey
Skrevet (endret)
Jeg tror faktisk jeg kan si dette like sikkert som at det blir Amen i kirken. En mann som er interessert i ei dame er ute etter alle fordelene han kan få av henne - først og fremst.

quote name='Steinar40' date='16.10.2009 (15:33) ' post='7399969'

For det er jo helt åpenbart ingen tvil om at fri tilgang på sex ligger på toppen av fordel-lista ;)

Har du lyst til å nevne noen andre fordeler enn fri sex og pupper...

Som ikke er matlaging og rydding :fnise:

Når det gjelder individuelle grenser, så er de aldri krystallklare eller skrevet i sten.

Grenser vil alltid være en dynamisk forhandlingssak mellom partene - innenfor maksimum og minimum krav.

Men minimum og maksimum er nok skrevet i stein. Så du kan ikke presse en sak for langt heller.

Og det er det jeg mener, man bør finne noen der man ikke behøver å hele tiden utfordre hverandres grenser.

Endret av Ella_Grey
Skrevet
Det virker som om damene her tror man kan leve på luft og kjærlighet. Ellers de kan jo det egentlig, blir typen invalid etter en bilulykke for eksempel er det jo bare å sende ham på pleiehjem.

Jeg skjønner ikke relevansen her Waco, jeg syns ikke det virker som om noen av oss tror man kan leve på luft og kjærlighet...

Skrevet (endret)
Kjæresten min er ikke sammen med meg fordi det er praktisk, faktisk er han en av disse som ikke trives så godt i forhold. Men han er forelsket og det er meg han vil ha, og da ble det sånn selv om det på ekstremt mange måter ikke er praktisk i det hele tatt (vi bor bl a på hver sin side av landet for tiden).

Hvis dette ikke bare er midlertidig, så kommer det til å bli veldig problematisk - dette er noe jeg vet.

Men med denne informasjonen så forstår jeg mer av hvorfor du diskuterer som du gjør her.

Endret av Steinar40
Skrevet
Ingen skal bestemme alt - man skal samarbeide :)

Så lenge man samarbeider etter dine regler :filer:

Skrevet
Mishandling er aldri unnskyldt på noen som helst måte.

Godt du sier det. Selv om du sa noe annet sist.

Skrevet
Er du her bare for å krangle, Steinar. Du spurte ikke Angel hva som skilte hun og kjæresten fra å ikke være kjærester. Du spurte hva hun IKKE gjorde når hun var i forhold.-

Du trekker ut setninger og essenser som ikke har noe med hovedinnholdet i det som sies å gjøre, what so ever. Er det rart du sliter med å forstå andre mennesker, og da spesielt kvinner?

Nei, det gjør han vel ikke :fnise:

Skrevet
Jeg vil selvfølgelig ikke ha ei dame som bare går rundt og kritiserer og forteller meg hva jeg skal, og ikke skal, gjøre.

Og det skal selvfølgelig ikke jeg måtte gjøre overfor henne heller.

Hvis jeg må det, så betyr det at vi ikke klarer å samarbeide og tilpasse oss hverandre - og at vi ikke passer i sammen.

Hmm. Hva med alle reglene dine? Synes du plutselig hun ikke trenger å følge dem? Ikke korte skjørt, ingen venner med snopp, ingen hjemmebesøk uansett kjønn på vennen, ikke drikke alkohol, osv osv.

Skrevet
Grensene jeg setter er basert på hva jeg mener vil være til beste for parforholdet og meg selv. Selvfølgelig er dette da ego, men det må man være i dette livet.

Med vekt på meg selv. Ja, reglene og grensene dine er ego. Ekstremt ego.

Du sier man må være ego i dette livet, det gjelder bare deg det altså. Det er dama som må fire på krava og inngå kompromiss med deg. :filer:

Skrevet
Dette er vel også en av kjønnsforskjellene. Menn ser hovedsaklig det praktiske/logiske i forholdet, mens kvinner hovedsaklig ser det romantiske/følelsesmessige i samme sak.

Hvor har du den statistikken fra?

Skrevet
jøss steinar jeg må si du har en lav grense for hva utroskap er? mener du at dama er utro om hun har mannlige venner som hun har et komplett platonisk forhold til? i hvilken planet er det utroskap? hun sier jo tydelig at det ikke er noe seksuelt som foregår. hører du lett føler deg truet av andre menn

Andre menn kan selvfølgelig være en trussel for meg - og det tar jeg ikke lett på, nei! :smoke:

Skrevet
men få hre da? list opp ting som du mener man ikke kan gjøre når man er i et forhold kontra det å være singel. du svarer ikke skikkelig på det

Det er for mye å liste opp :)

Men det blir helt annerledes å måtte vise hensyn og omtanke for et annet menneske som bor under samme tak.

Skrevet
har ikke menn følelser mener du da eller?

Menn er (vanligvis) ikke så sterkt styrt av følelsene sine som kvinner (vanligvis) er. Derfor virker også en mann (vanligvis) mer logisk, praktisk og direkte.

Skrevet (endret)
ja, det med følelser lurer jeg også på...

:klø:

når alt er så praktisk/ logisk

Menn har selvfølgelig følelser og kan bli forelsket og føle sterk kjærlighet. Men - uten å være kvinne selv - så tror jeg altså ganske klart at menns følelser er mer styrt av en "logisk/praktisk" tankegang. Altså hvilke fordeler har jeg / kan jeg få av henne ...

Hvordan ei kvinne føler/tenker får nesten dere forklare meg :)

Vet jo at det finnes såkalte "gold diggers", og de er vel ekstremt praktiske på den måten. Disse er vel imidlertid hovedsaklig ute etter status og materielle goder.

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)
Har du lyst til å nevne noen andre fordeler enn fri sex og pupper...

Som ikke er matlaging og rydding :fnise:

Ikke undervurder matlaging og rydding! Et gammelt ordtak sier at veien til en manns hjerte går igjennom magen - og det er faktisk ikke tull nåfortia heller ;) hehe

Det mange menn ønsker seg av ei dame er jo nettopp at husholdningen skal fungere, inklusive eventuelle barn. Og det å få barn er da selvfølgelig viktig for de fleste mannfolk i rett alder. Et moderne gode med kvinner er jo at hun også tjener penger - og dermed blir det en stor fordel med en bedre økonomi.

Men minimum og maksimum er nok skrevet i stein. Så du kan ikke presse en sak for langt heller.

Og det er det jeg mener, man bør finne noen der man ikke behøver å hele tiden utfordre hverandres grenser.

Her kan jeg nesten bare si - Amen! :)

Kjenner du ei sånn ei eller? ;)

Endret av Steinar40
Skrevet
Så lenge man samarbeider etter dine regler :filer:

Felles regler - tatt frem i sammen med god kommunikasjon og godt samarbeid :)

Skrevet
Godt du sier det. Selv om du sa noe annet sist.

Jeg har aldri sagt noe annet! :kjefte:

Skrevet
Hmm. Hva med alle reglene dine? Synes du plutselig hun ikke trenger å følge dem? Ikke korte skjørt, ingen venner med snopp, ingen hjemmebesøk uansett kjønn på vennen, ikke drikke alkohol, osv osv.

Som sagt, felles regler. Begge må akseptere disse ellers blir det bare bråk. Ella har jo skjønt dette faktisk :)

Skrevet (endret)
Med vekt på meg selv. Ja, reglene og grensene dine er ego. Ekstremt ego.

Du sier man må være ego i dette livet, det gjelder bare deg det altså. Det er dama som må fire på krava og inngå kompromiss med deg. :filer:

Tja, hvem som må kompromisse vet man vel aldri helt før man begynner slåsskampen om å sette opp grensene i parforholdet :ler:

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...