Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 16. oktober 2009 #3821 Skrevet 16. oktober 2009 Eller for å si det rent klinisk på mannfolkspråk - han har større/flere fordeler av å være i sammen med deg enn å ikke være i sammen med deg. Dette er vel også en av kjønnsforskjellene. Menn ser hovedsaklig det praktiske/logiske i forholdet, mens kvinner hovedsaklig ser det romantiske/følelsesmessige i samme sak. Men mener du at jeg er en hensynsløs egoist da eller? Tja, om du virkelig mener at du vil sette grenser for hvem hun skal være med fordi du er grunnleggende usikker, så er det vel ikke akkurat altruistisk heller. Nå er jeg litt lei av de generaliserende kjønnsgreiene dine, påstanden din holder ikke vann på noen som helst måte. Men du kan godt snakke for deg selv, og bare deg. Jeg tror du ser mer det logiske/praktiske, du vil bare finne ei som er "bra nok", virker nesten som du ikke liker kvinner engang men er oppdratt til at et parforhold er det riktige. Eller tar jeg feil? Kjæresten min er ikke sammen med meg fordi det er praktisk, faktisk er han en av disse som ikke trives så godt i forhold. Men han er forelsket og det er meg han vil ha, og da ble det sånn selv om det på ekstremt mange måter ikke er praktisk i det hele tatt (vi bor bl a på hver sin side av landet for tiden). Det er sikkert mange flere menn som kan skrive under på at det ikke er det logiske og praktiske som er poenget med forhold
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2009 #3822 Skrevet 16. oktober 2009 Det er ikke ofte jeg tenker at et singelt menneske trenger et samlivskurs, men vet du Steinar, det gjør du. Og et kurs i kommunikasjon. Rett og slett... Bare det at du mener at menn fordi de er menn og har penis er sammen med kvinner fordi det gir dem fordeler, og kvinner er det fordi det gir dem romantikk og trygghet. Det er så kjønnsgeneraliserende og typisk at jeg får ståpels.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3823 Skrevet 16. oktober 2009 Tja, om du virkelig mener at du vil sette grenser for hvem hun skal være med fordi du er grunnleggende usikker, så er det vel ikke akkurat altruistisk heller. Nå er jeg litt lei av de generaliserende kjønnsgreiene dine, påstanden din holder ikke vann på noen som helst måte. Men du kan godt snakke for deg selv, og bare deg. Jeg tror du ser mer det logiske/praktiske, du vil bare finne ei som er "bra nok", virker nesten som du ikke liker kvinner engang men er oppdratt til at et parforhold er det riktige. Eller tar jeg feil? Kjæresten min er ikke sammen med meg fordi det er praktisk, faktisk er han en av disse som ikke trives så godt i forhold. Men han er forelsket og det er meg han vil ha, og da ble det sånn selv om det på ekstremt mange måter ikke er praktisk i det hele tatt (vi bor bl a på hver sin side av landet for tiden). Det er sikkert mange flere menn som kan skrive under på at det ikke er det logiske og praktiske som er poenget med forhold Grensene jeg setter er basert på hva jeg mener vil være til beste for parforholdet og meg selv. Selvfølgelig er dette da ego, men det må man være i dette livet. Ja, du tar feil. Jeg føler at et parforhold med den rette dama vil være til mitt, og forhåpentligvis hennes, beste i livet. Men jeg liker selvfølgelig ikke alle kvinner, akkurat som jeg ikke liker alle menn. Det gjelder bare å finne ei dame som jeg liker "godt nok" - og vice-versa Ellers har du jo rett i dette med at under en forelskelse så går fornuften rett ut av vinduet. Og det er da også hele poenget med forelskelsen - den skal gjøre det lett for 2 forskjellige individer å være intime og starte et forhold. Problemet er bare at denne forelskelserusen blir borte igjen relativt fort, og da kommer de praktiske greiene mer inn i bildet igjen. Er det da egentlig ikke så veldig praktisk allikevel - så tar det fort slutt.
waco Skrevet 16. oktober 2009 #3824 Skrevet 16. oktober 2009 Det virker som om damene her tror man kan leve på luft og kjærlighet. Ellers de kan jo det egentlig, blir typen invalid etter en bilulykke for eksempel er det jo bare å sende ham på pleiehjem.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3825 Skrevet 16. oktober 2009 Det er ikke ofte jeg tenker at et singelt menneske trenger et samlivskurs, men vet du Steinar, det gjør du. Og et kurs i kommunikasjon. Rett og slett... Bare det at du mener at menn fordi de er menn og har penis er sammen med kvinner fordi det gir dem fordeler, og kvinner er det fordi det gir dem romantikk og trygghet. Det er så kjønnsgeneraliserende og typisk at jeg får ståpels. Har du en ledig plass på kurset eller? hehe Kjønns generaliserende? Muligens, men så er vi jo også 2 ulike kjønn. Av en aller annen grunn så ønsker flere her at vi skal være identiske som kjønn, men det er vi altså ikke.
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2009 #3826 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det finnes kjønnsforskjeller. Men det du stadig hevder, at kjønn styrer handling. Det er iallefall ikke jeg enig i. Fordi jeg er kvinne har jeg sex med mannlige kompiser. Fordi du er mann er du bare ute etter økonomiske fordeler ved et forhold. Fordi jeg er Kate, og Kate er trofast har jeg ikke sex med andre. Fordi du er Steinar og usikker på deg selv, trenger du å bestemme over partner. Dette har ikke med kjønn, men med person å gjøre.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3827 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det finnes kjønnsforskjeller. Men det du stadig hevder, at kjønn styrer handling. Det er iallefall ikke jeg enig i. Fordi jeg er kvinne har jeg sex med mannlige kompiser. Fordi du er mann er du bare ute etter økonomiske fordeler ved et forhold. Fordi jeg er Kate, og Kate er trofast har jeg ikke sex med andre. Fordi du er Steinar og usikker på deg selv, trenger du å bestemme over partner. Dette har ikke med kjønn, men med person å gjøre. Jeg er enig med deg i at det er store individuelle forskjeller på folk. Men disse forskjellene kommer av individets kjønn, andre medfødte egenskaper, oppdragelse, samt gode/dårlige erfaringer fra oppveksten. Alt dette skaper personen. Det er ikke enten svart eller hvitt - enten kjønn eller individ. Det er svart og hvitt - kjønn og individ som skaper personen
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3829 Skrevet 16. oktober 2009 Kommunikasjonskurs.... Eller så ser vi rett og slett her et typeeksempel på at kvinner og menn har litt problemer med å se saker og ting helt likt Kvinner og menn blir aldri like - heldigvis!
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3830 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tror faktisk jeg kan si dette like sikkert som at det blir Amen i kirken. En mann som er interessert i ei dame er ute etter alle fordelene han kan få av henne - først og fremst. Men hvordan ei dame tenker i samme situasjon, må gudene vite hehe
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2009 #3831 Skrevet 16. oktober 2009 Puppene mener du? De fleste mennene er ute etter puppene til dama si, ja. Fri tilgang:)
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3832 Skrevet 16. oktober 2009 Puppene mener du? De fleste mennene er ute etter puppene til dama si, ja. Fri tilgang:) hehe Så flott for den heldige utvalgte da! For det er jo helt åpenbart ingen tvil om at fri tilgang på sex ligger på toppen av fordel-lista
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2009 #3833 Skrevet 16. oktober 2009 Jøss, der er vi faktisk enige, Steinar. Men det er jo feil av meg som kvinne å like sex, det har vi snakket om før. Fnis
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3834 Skrevet 16. oktober 2009 Jøss, der er vi faktisk enige, Steinar. Men det er jo feil av meg som kvinne å like sex, det har vi snakket om før. Fnis Selvfølgelig er ikke det feil - det har jeg aldri sagt Det jeg har sagt er at for mye og for lite skjemmer alt.
Gjest virkelighetens verden Skrevet 16. oktober 2009 #3835 Skrevet 16. oktober 2009 Det virker som om damene her tror man kan leve på luft og kjærlighet. Ellers de kan jo det egentlig, blir typen invalid etter en bilulykke for eksempel er det jo bare å sende ham på pleiehjem. Har du prøvd å få noen inn på pleiehjem noen gang eller....? Når gamlemor på 93 ikke engang får plass så får ikke en ung invalid kar plass. Nei, man lever ikke på luft og kjærlighet alene, det er derfort at stort sett begge to i forholdet jobber og det er ikke alltid at det er mannen som tjener mest.
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2009 #3836 Skrevet 16. oktober 2009 Selvfølgelig er ikke det feil - det har jeg aldri sagt Det jeg har sagt er at for mye og for lite skjemmer alt. Og der er vi uenige, når man elsker noen kan det aldri bli for mye sex.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3837 Skrevet 16. oktober 2009 Og der er vi uenige, når man elsker noen kan det aldri bli for mye sex. Det spørs på hva man mener med for mye, men jeg forstår hva du mener
Gjest Bianca26 Skrevet 16. oktober 2009 #3838 Skrevet 16. oktober 2009 Dette er hele forskjellen? Ellers gjør du/dere akkurat det samme som om du/dere var singel? Ja, i så fall har ikke det noe med et parforhold å gjøre i min verden. jøss steinar jeg må si du har en lav grense for hva utroskap er? mener du at dama er utro om hun har mannlige venner som hun har et komplett platonisk forhold til? i hvilken planet er det utroskap? hun sier jo tydelig at det ikke er noe seksuelt som foregår. hører du lett føler deg truet av andre menn
Gjest Bianca26 Skrevet 16. oktober 2009 #3839 Skrevet 16. oktober 2009 Ja, men fortsatt forventer jeg meg mange flere forskjeller i oppførsel når man er i et parforhold sammenliknet med det å være singel. Det er 2 vidt forskjellige livssituasjoner - spesielt med tanke på å inkludere og vise partneren hensyn. men få hre da? list opp ting som du mener man ikke kan gjøre når man er i et forhold kontra det å være singel. du svarer ikke skikkelig på det
Gjest Bianca26 Skrevet 16. oktober 2009 #3840 Skrevet 16. oktober 2009 Eller for å si det rent klinisk på mannfolkspråk - han har større/flere fordeler av å være i sammen med deg enn å ikke være i sammen med deg. Dette er vel også en av kjønnsforskjellene. Menn ser hovedsaklig det praktiske/logiske i forholdet, mens kvinner hovedsaklig ser det romantiske/følelsesmessige i samme sak. Men mener du at jeg er en hensynsløs egoist da eller? har ikke menn følelser mener du da eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå