Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 15. oktober 2009 #3761 Skrevet 15. oktober 2009 BLIND tilitt, Angel, ikke glem at tilitt er BLIND. OG naiv... Ja, det stemmer Jeg er jo bare naiv og ufornuftig. Er faktisk så tett i pappen at jeg lar kjæresten min ha venner av begge kjønn og stoler på at han ikke putter tissefanten sin inni dem. Det er helt absurd at jeg i det hele tatt klarer å ha et forhold, og det helt uten å pule rundt selv eller bli bedratt! Det lønner seg ikke å være dum sier Steinar, men så langt har min "dumhet" lønnet seg veldig for meg og de rundt meg. Er det bare flaks, eller går det an å være smart uten å være sjalu og kontrollerende og ha tillit uten at den er blind og naiv...? Hmmm
Guriane Skrevet 15. oktober 2009 #3762 Skrevet 15. oktober 2009 Kjære gutten min. Du føler deg omsvermet nå. Men like vanskelig som du alltid har vært. Og like flink til å tiltrekke deg damenes oppmerksomhet. Husker du tante Olga. Du kunne snu henne rundt lillefingeren. Du var jo så sjarmerende på den tiden. Glad hun slipper se deg nå. Med skjev nese, ene øreflippen avrevet, liten og tjukk. Og så alle krøllene som forsvant da. At du skulle bli så skallet!! Ligner ikke på faren din, akkurat. Ble så glad den dagen for ca 1 år siden da jeg fikk ristet deg bort fra skjørtekanten min. Og at Rema ga deg jobb på lageret var en Guds vengsignelse. Ser du har omgang med damer nå. Bra internett er oppfunnet. ellers ville du jo bli så ensom, kjære gutten min. Vi ses vel tiljul. Ta gjerne med deg en dame, men for Guds skyld pass på at det ikke er en av Ottardamene. Vil skremme bestemor. Uff da
Guriane Skrevet 15. oktober 2009 #3763 Skrevet 15. oktober 2009 Vennina vil jo i realiteten fungere som anstand, så det burde gå bra Nå kan de jo selvfølgelig være veldig seksuelt utagerende, og lure dama med på trekant :klø: What to do... Ja, det var slike tanker Guri ville lure meg oppi og derfor kommenterte jeg ikke Tror du er flink til å lure deg opp i slike tanker på egen hånd, jeg.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3764 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg synes det er veldig enkelt i praksis og:) Grunnen til at det er vanskelig for deg er at du legger helt andre ting i begrepene "god kommunikasjon, respekt og samarbeide" enn meg og mange andre. Det er faktisk ikke naivt å ha tillit til sin kjære, det er jo noe man har fått fordi man kjenner personen nesten like godt som han kjenner seg selv. Jeg vil faktisk tro at vi omtrent legger det samme i begrepene "god kommunikasjon, respekt og samarbeide". Altså hvis du ikke mener at det egentlig betyr at du skal bestemme alt da hehe
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3765 Skrevet 15. oktober 2009 Tror du er flink til å lure deg opp i slike tanker på egen hånd, jeg. Jeg vet mye om verdenen skjønner du
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3766 Skrevet 15. oktober 2009 Er det bare flaks, eller går det an å være smart uten å være sjalu og kontrollerende og ha tillit uten at den er blind og naiv...? Hmmm Det skader aldri å ha litt flaks i livet - for å si det sånn.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 15. oktober 2009 #3767 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg vil faktisk tro at vi omtrent legger det samme i begrepene "god kommunikasjon, respekt og samarbeide". Altså hvis du ikke mener at det egentlig betyr at du skal bestemme alt da hehe Hehe javel.. vi har jo diskutert i over hundre sider om de forskjellige oppfatningene vi har, merkelig at det har gått deg hus forbi. Selvsagt mener jeg ikke at jeg skal bestemme alt, jeg har jo gjennom hele debatten sagt at man skal gi partneren frihet! God kommunikasjon betyr for deg å minne dama di på at hun ikke må være utro. Samarbeid betyr for deg at hun bør droppe de mannlige vennene sine sånn at du ikke blir usikker. Og begge disse tingene er direkte motsetninger av å vise respekt. Så nei, jeg legger ikke det samme som deg i noen av de begrepene.
Gjest Bianca26 Skrevet 15. oktober 2009 #3768 Skrevet 15. oktober 2009 Hehe javel.. vi har jo diskutert i over hundre sider om de forskjellige oppfatningene vi har, merkelig at det har gått deg hus forbi. Selvsagt mener jeg ikke at jeg skal bestemme alt, jeg har jo gjennom hele debatten sagt at man skal gi partneren frihet! God kommunikasjon betyr for deg å minne dama di på at hun ikke må være utro. Samarbeid betyr for deg at hun bør droppe de mannlige vennene sine sånn at du ikke blir usikker. Og begge disse tingene er direkte motsetninger av å vise respekt. Så nei, jeg legger ikke det samme som deg i noen av de begrepene. Men du fratar jo dama di frihet hvis hun må kutte ut mannlige venner. hvis du ber henne om det så viser du jo tydelig at du ikke stoler på henne. Hvis du forventer at dama skal være utro helt fra begynnelsen så tyder det bare på at du er usikker. Det er jo ikke hennes feil at du er usikker. Hun skal jo ikke straffes for det. jeg hadde ikke orket å være sammen med en som automatisk gikk ut ifra at jeg kom til å være utro. Det hadde jeg tatt som en stor fornærmelse. Ingen br tvinges til å kutte ut venner fordi at kjæresten ær sjalu og mistenksom. Du er jo ikke glad i dama di om du viser henne så liten tillit og da er det kanskje ikke rart om hun begynner å se seg om etter noen andre. Det høres ut på meg, steinar at du har opplevd at mange damer har vært utro mot deg. Har du noen gang stilt deg selv spørsmålet om hvorfor? kanskje disse damene ikke orket en kontrollerende og sjalu type og heller vil ha en som vil dem vel. Utroskap skjer jo stort sett hvis det er noe i forholdet som ikke er helt bra da. Det gjelder jo både menn og kvinner det
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 15. oktober 2009 #3769 Skrevet 15. oktober 2009 Men du fratar jo dama di frihet hvis hun må kutte ut mannlige venner. hvis du ber henne om det så viser du jo tydelig at du ikke stoler på henne. Hvis du forventer at dama skal være utro helt fra begynnelsen så tyder det bare på at du er usikker. Det er jo ikke hennes feil at du er usikker. Hun skal jo ikke straffes for det. jeg hadde ikke orket å være sammen med en som automatisk gikk ut ifra at jeg kom til å være utro. Det hadde jeg tatt som en stor fornærmelse. Ingen br tvinges til å kutte ut venner fordi at kjæresten ær sjalu og mistenksom. Du er jo ikke glad i dama di om du viser henne så liten tillit og da er det kanskje ikke rart om hun begynner å se seg om etter noen andre. Det høres ut på meg, steinar at du har opplevd at mange damer har vært utro mot deg. Har du noen gang stilt deg selv spørsmålet om hvorfor? kanskje disse damene ikke orket en kontrollerende og sjalu type og heller vil ha en som vil dem vel. Utroskap skjer jo stort sett hvis det er noe i forholdet som ikke er helt bra da. Det gjelder jo både menn og kvinner det Var den til meg? Hehe. Jeg er totalt enig med deg! Det finnes absolutt smartere måter å unngå utroskap på enn det Steinar skisserer opp, nr 1 er å bygge opp et forhold med tillit. Dette er ikke dumt og naivt, det er supersmart. Vi andre har også prøvd å fortelle Steinar flere ganger at overdreven sjalusi og kontrollbehov bare er å skyte seg selv i foten. Han skaper et dårlig forhold, og det øker jo bare sjansen for utroskap i stedet for å minske den som han ønsker. Mistenkeliggjøringen og alle grensene han setter gjør også at faren for at hun vil (eller må) lyve og snike rundt blir større. I tillegg vil mangelen på respekt og tillit være sårende og i verste fall få henne til å søke andre steder etter en bedre mann. Hele greia kan rett og slett bli en selvoppfyllende profeti, det er ikke uvanlig at når man fokuserer på noe og tar det opp hele tiden og nærmest forventer at det vil skje - så er det akkurat det som vil skje.
Gjest Bianca26 Skrevet 15. oktober 2009 #3770 Skrevet 15. oktober 2009 Var den til meg? Hehe. Jeg er totalt enig med deg! Det finnes absolutt smartere måter å unngå utroskap på enn det Steinar skisserer opp, nr 1 er å bygge opp et forhold med tillit. Dette er ikke dumt og naivt, det er supersmart. Vi andre har også prøvd å fortelle Steinar flere ganger at overdreven sjalusi og kontrollbehov bare er å skyte seg selv i foten. Han skaper et dårlig forhold, og det øker jo bare sjansen for utroskap i stedet for å minske den som han ønsker. Mistenkeliggjøringen og alle grensene han setter gjør også at faren for at hun vil (eller må) lyve og snike rundt blir større. I tillegg vil mangelen på respekt og tillit være sårende og i verste fall få henne til å søke andre steder etter en bedre mann. Hele greia kan rett og slett bli en selvoppfyllende profeti, det er ikke uvanlig at når man fokuserer på noe og tar det opp hele tiden og nærmest forventer at det vil skje - så er det akkurat det som vil skje. hehe den var vel egentlig til steinar. nei hadde jeg vært sammen med en sånn mann så hadde jeg blitt redd og tenkt at han hadde psykopatiske tendenser og dumpa han på flekken. kan ikke tenke meg noe verre enn å være sammen med en så kontrollerende person. hadde iallefall ikke orket å bruke energien på å være utro når man kan dumpe han og være fri til å gjøre som man vil, men såklart det er vel ikke alle som tenker som meg jeg har besluttet at jeg synes litt synd på steinar. virker som han har blitt sveket en del ganger og har mista evnen til å stole på noen
Ella_Grey Skrevet 15. oktober 2009 #3771 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, det er en gyllen middelvei. Man skal ikke være altfor sjalu og kontrollerende, men samtidig ikke være naiv. God kommunikasjon, respekt og samarbeide. Tenk så enkelt dette høres ut i teorien Alt er enkelt i teorien, det er derfor det heter talk is cheap. Men det er ikke alle som syns det er veldig vanskelig i praksis heller. Det er ikke alltid det er feil å være naiv heller. På mange måter er kjærlighet det å finne noen som man tør være naiv med. Du har mye krav, hun skal ikke være på byen hver helg og komme ramlende inn kl 6 om morgenen, hun skal ikke være hjemme hos mannlige venner alene, ikke korte skjørt og bare lår osv. Men når du finner en sånn person så er du på mange måter nødt til å stole naivt på henne. For du kan ikke kontrollere et annet menneske døgnet rundt - og da kan du aldri med sikkerhet vite hva hun faktisk gjør, du må stole på henne... og ikke behandle henne som om hun gjør alt hun ikke får lov til. Og det er greit at det sitter litt langt inne å stole på andre, men for din egen del bør du prøve å få det til.
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 15. oktober 2009 #3772 Skrevet 15. oktober 2009 Men når du finner en sånn person så er du på mange måter nødt til å stole naivt på henne. For du kan ikke kontrollere et annet menneske døgnet rundt - og da kan du aldri med sikkerhet vite hva hun faktisk gjør, du må stole på henne... og ikke behandle henne som om hun gjør alt hun ikke får lov til. Og det er greit at det sitter litt langt inne å stole på andre, men for din egen del bør du prøve å få det til.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3773 Skrevet 15. oktober 2009 Hehe javel.. vi har jo diskutert i over hundre sider om de forskjellige oppfatningene vi har, merkelig at det har gått deg hus forbi. Selvsagt mener jeg ikke at jeg skal bestemme alt, jeg har jo gjennom hele debatten sagt at man skal gi partneren frihet! Hvorfor skal man leve i et parforhold hvis man ønsker full frihet og bare gjøre akkurat som man selv vil? Finnes ingen realisme i det. God kommunikasjon betyr for deg å minne dama di på at hun ikke må være utro. Samarbeid betyr for deg at hun bør droppe de mannlige vennene sine sånn at du ikke blir usikker. Og begge disse tingene er direkte motsetninger av å vise respekt. Så nei, jeg legger ikke det samme som deg i noen av de begrepene. Nei, god kommunikasjon for meg betyr faktisk å kunne prate i sammen og diskutere alt mulig. Og på den måte løse problemer. Vise hverandre hensyn inngår selvfølgelig også.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3774 Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Utroskap skjer jo stort sett hvis det er noe i forholdet som ikke er helt bra da. Det gjelder jo både menn og kvinner det Det er sikkert en vanlig årsak. Men det finnes sikkert mange andre årsaker også. Endret 15. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Bianca26 Skrevet 15. oktober 2009 #3775 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg mener at man ikke må være redd for å risikere å mislykkes når man er i et forhold. Ingen er perfekte og forhold kan gå skeis av mange ulike grunner ikke bare av utroskap, men poenget er at man aldri kan kontrollere alt som skjer rundt seg. Livet er faktisk så uforutsigbart Man kan ikke nekte sin kjære å leve sitt liv og bestemme hvem de får omgås og hvordan de skal kle seg. Det går ikke an man kan ikke forvente at man skal kunne oppdra et annet voksent menneske. Jeg sier ikke at man kan stole blindt på alle, men man må kunne gi den personen en sjans til å vise at du kan stole på vedkommende. Det er jo det kjærlighet handler om er det ikke det da, å vise tillit? Sjalusi er ihvertfall alt annet enn kjærlighet. Det står faktisk en artikkel om sjalusi på kvinneguiden sine sider. ikke at jeg har lest den men jeg bare nevner det...
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3776 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er totalt enig med deg! Det finnes absolutt smartere måter å unngå utroskap på enn det Steinar skisserer opp, nr 1 er å bygge opp et forhold med tillit. Dette er ikke dumt og naivt, det er supersmart. Jeg har aldri sagt at det er naivt og dumt å bygge opp tillit
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3777 Skrevet 15. oktober 2009 jeg har besluttet at jeg synes litt synd på steinar. virker som han har blitt sveket en del ganger og har mista evnen til å stole på noen Jeg stoler på - viser tillit - de som viser meg at de er til å stole på
Gjest Bianca26 Skrevet 15. oktober 2009 #3778 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri sagt at det er naivt og dumt å bygge opp tillit men tilliten burde være der fra begynnelsen. du kan ikke starte et forhold med mistenksomhet med for eksempel å si ja bare så du vet det så aksepterer jeg ikke utroskap. da åpner du jo opp med å forvente at hun kommer til å være utro.
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 15. oktober 2009 #3779 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg mener at man ikke må være redd for å risikere å mislykkes når man er i et forhold. Balansegang er vel kansje stikkord her. Hvis en jente driter blankt i om man lykkes eller misslykkes med forholdet hadde jeg holdt meg langt unna såklart. Men å tørre og elske er selvfølgelig helt avgjørende. Også det å si at man ikke kan kontrollere det som foregår rundt seg blir litt forsvarsmur i mine øyne. For man er i full kontroll, man må bare tørre og slippe den kontrollen litt. At man aldri kan kontrollere er jeg ikke enig i.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3780 Skrevet 15. oktober 2009 Du har mye krav, hun skal ikke være på byen hver helg og komme ramlende inn kl 6 om morgenen, hun skal ikke være hjemme hos mannlige venner alene, ikke korte skjørt og bare lår osv. Det eneste jeg krever er egentlig ei dame som er til å stole på. Og jeg syns faktisk ikke det er for mye forlangt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå