Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis du ikke kan snakke med meg uten å ha med bruksanvisning så vet jeg ikke om jeg er så interessert i å snakke med deg.

Om mora di burde sende med deg bruksanvisning kan ikke jeg vite ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Steinar, dette burde du lese.

Greit nok at det er vår egen usikkerhet som gjør oss mer eller mindre sjalue. Men hvor tror du egentlig at denne usikkerheten i så fall kommer fra?

Gjest Gjest_natura_*
Skrevet
Greit nok at det er vår egen usikkerhet som gjør oss mer eller mindre sjalue. Men hvor tror du egentlig at denne usikkerheten i så fall kommer fra?

I mange tilfeller så har det med personligheten din å gjøre, alle usikre mennesker har ikke blitt mobbet eller blitt bedratt. En av mine venninner er av den sjalu typen, hun ønsker full kontroll hele tiden og det er kjærestens oppgave å vise henne mobilen, pc og fortelle hva han har gjort i løpet av dagen, hvem han har snakket med og hva de snakket om. Samt at det er hundre og ett ute hvis de ikke svarer på hennes sms'er straks. De fleste orker ikke sånt i det lange løp og derfor har forholdene hennes tatt slutt og hun har blitt alene. Selv om hun aldri har fått det bekreftet så har hun beskyldt alle sine menn for at de har vært utro, men realiteten viser at det kun var den siste som var utro.

Skrevet
Jeg tror at det er veldig mange av både kvinner og menn som har dårlig vett. Dette er ikke noe nytt.

Men oppigjennom historien så har stort sett kvinner hatt bedre vett enn menn.

Derimot oppfører jeg meg som regel noe annerledes overfor ei kvinne enn overfor en mann. Dette syns jeg er helt naturlig fordi vi er av ulike kjønn. Likestilling vil aldri gjøre oss identiske og det er intet poeng heller.

Hva statestikken sier er i og for seg uvesentlig. Du bør behandle alle med respekt og likeverd uansett.

Jeg er også gammeldags der, selv om jeg ikke er 30 engang :fnise: Jeg snakker ikke om likestilling i den forstand at jeg mener det er en selvfølge at kvinner skal inn i militæret ettersom vi jo er i 2009(!?). Det jeg sier er at alle, uavhenigig av kjønn, fortjener å bli sett på som likeverdige og like i utgangspunktet.

Jeg er heller ikke med på den overdrevne likestillingsaksjonen som er i gang. Jeg mener det er sunt å ta vare på forskjellene på menn og kvinner. Men vi er faktisk samme rase, Steinar.. Så SÅ ulike er vi faktisk ikke. Det er ikke sånn at den ene er et marsvin og den andre en pingvin :filer:

Gjest KateW ikke innlogg
Skrevet

Usikkerhet og sjalusi er det bare du som eier Steinar, og bare du som kan ta ansvaret på. Du kan ikke skylde på kvinnekjønnet her, altså kvinnekjønnet som noe som er så rart og annerledes at det gjør menn sjalu...

Skrevet
Om mora di burde sende med deg bruksanvisning kan ikke jeg vite ;) hehe

Nei, ikke den første gangen du streifer forbi meg og sier "hei", men etter 5 års samliv burde du ikke ha behov for den lenger...

Skrevet
Usikkerhet og sjalusi er det bare du som eier Steinar, og bare du som kan ta ansvaret på. Du kan ikke skylde på kvinnekjønnet her, altså kvinnekjønnet som noe som er så rart og annerledes at det gjør menn sjalu...

Helt enig med KateW som ikke er innlogget :Nikke:

Hva som gjør deg usikker er det bare du som kan svare på, og det er bare du som kan og bør gjøre noe med det.

Gjest Bianca26
Skrevet
http://www.laddertheory.com/

De fleste jenter tror altså at det går helt fint å ha guttevenner. Disse guttene, som faktisk bare er venner og ikke vil noe mer, er derfor homofile, eller overhodet ikke tiltrukket av jenta, og vil derfor ikke noe mer.

Viss det hadde funket sånn for alle gutter, i praksis, hvorfor er det da så mange gutter som klager over at de har gått i den typiske just-friends-fella, og hvordan man får jenta til å forstå at han egentlig bare vil ligge med henne?

Så, i noen få tilfeller funker det, og det er stort sett fordi han ikke har kommet ut av skapet ennå, eller syns du er uattraktiv.

er alle gutter så enkle at det eneste de vil er å ha sex? menn er da vel litt mer komplisert enn som så vel? jeg spør alle gutter her som mener at gutter og jenter ikke kan være venner

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)
Fxxxxx!!!! Jeg forstår godt at du skilte deg! Han er ingen mann!

det der var utrolig stygt sagt steinar. det at mannen hennes syntes det var greit hadde vel noe med at han stolte på henne. og du kan jo ikke vite hvorfor de ble skilt

Endret av Yvonne
Skrevet
Hva statestikken sier er i og for seg uvesentlig. Du bør behandle alle med respekt og likeverd uansett.

Jeg er også gammeldags der, selv om jeg ikke er 30 engang :fnise: Jeg snakker ikke om likestilling i den forstand at jeg mener det er en selvfølge at kvinner skal inn i militæret ettersom vi jo er i 2009(!?). Det jeg sier er at alle, uavhenigig av kjønn, fortjener å bli sett på som likeverdige og like i utgangspunktet.

Jeg er heller ikke med på den overdrevne likestillingsaksjonen som er i gang. Jeg mener det er sunt å ta vare på forskjellene på menn og kvinner. Men vi er faktisk samme rase, Steinar.. Så SÅ ulike er vi faktisk ikke. Det er ikke sånn at den ene er et marsvin og den andre en pingvin :filer:

Jeg respekterer de som fortjener min respekt, og i utgangspunktet gjør alle det. Deretter bestemmer hvert enkelt individs oppførsel hva som videre skjer med min respekt.

Vi er ikke forskjellige raser, men noen ganger gjør faktisk kjønns ulikheter i følelse/tanke-mønster at det blir misforståelser av det. Det går ikke til å komme i fra.

Skrevet

Nei, men jeg kan skylde på at et individ av kvinnekjønnet gjør meg usikker. Dennes oppførsel kan faktisk gjøre meg usikker, akkurat som min oppførsel vil kunne gjøre henne usikker på meg.

Skrevet
Nei, ikke den første gangen du streifer forbi meg og sier "hei", men etter 5 års samliv burde du ikke ha behov for den lenger...

Nei, men det sier seg jo egentlig selv da.

Kjenner man hverandre ikke etter 5 års samliv så fungerer ikke kommunikasjonen i det hele tatt. Og på den annen side, så eksister faktisk slike forhold.

Skrevet
det der var utrolig stygt sagt steinar. det at mannen hennes syntes det var greit hadde vel noe med at han stolte på henne. og du kan jo ikke vite hvorfor de ble skilt

Tja, jeg syns ikke det. En "mann" som lar dama/kona dele rom - og seng! - med et annet mannfolk, han er ingen mann i mine øyne.

Skrevet
Nei, men jeg kan skylde på at et individ av kvinnekjønnet gjør meg usikker. Dennes oppførsel kan faktisk gjøre meg usikker, akkurat som min oppførsel vil kunne gjøre henne usikker på meg.

Ansvarsfraskrivelse!

Det kan hende at du blir usikker av å snakke med eller møte ei jente. Men det du selv og dine tankemønstre som gjør deg usikker.

Kom deg ut av offerrollen.

Skrevet
er alle gutter så enkle at det eneste de vil er å ha sex? menn er da vel litt mer komplisert enn som så vel? jeg spør alle gutter her som mener at gutter og jenter ikke kan være venner

Prinsippene er egentlig ganske enkle :)

En gutt/mann vil ha fordeler av deg.

Akkurat som du vil ha fordeler av ham.

Det gjelder altså bare å finne ut av hva en gutt mener er fordeler og hvordan han prioriterer disse fordelene. Men mange gutter prioriterer nok sex på topp, ja.

Skrevet
Ansvarsfraskrivelse!

Det kan hende at du blir usikker av å snakke med eller møte ei jente. Men det du selv og dine tankemønstre som gjør deg usikker.

Kom deg ut av offerrollen.

Har ingenting med ansvarsfraskrivelse eller offerrolle å gjøre.

Hvis et annet menneske behandler deg som dritt, så er det helt naturlig at du blir usikker på og negativ til dette mennesket - om det nå måtte være kvinne eller mann.

Skrevet
Har ingenting med ansvarsfraskrivelse eller offerrolle å gjøre.

Hvis et annet menneske behandler deg som dritt, så er det helt naturlig at du blir usikker på og negativ til dette mennesket - om det nå måtte være kvinne eller mann.

Det er likevel du selv som gjør deg usikker.

Skrevet
Waco er vel den største dikteren av alle registrerte brukere på KG, så jeg ville ikke tatt alt han sier for god fisk. ;)

Jeg er helt enig at man skal være litt kritisk til det man leser på internett. kanskje forestille seg at det kan være en bakenforliggende agenda blant det som tekstes og skrives.

Men fra det å være litt skeptisk til fantasifortellinger, kontra det å benekte at det finnes tilfeller hvor kona og dama lager middag til andre menn, og senere veier dette opp mot å lage middag til sin egen mann, under dekke at dette er "fantasi" og "dikting" er vel ganske drøyt.

Her kommer jeg med en balansert fortelling som gjenspeiler noen av disse holdningene som finnes der ute i samfunnet, -

men når en mann forteller om en vanlig hendelse blir det bortforklart med at det ikke er "realistiske atferd", - at det er noe vi "fant på" liksom.

Jaja, - skjønner dere ikke selv at det finnes atferd som gjør partneren sjalu, og at det aller enkleste i verden er å gjøre en du er glad i sjalu, akkurat som det letteste i verden er å gjøre en du er glad i sint, - dersom du ønsker det.

Så lenge kvinner nekter for at det finnes kvinnelig atferd som gjør menn syke av sjalusi så kommer vi ingen vei.

Ikke alle tanker en har skyldes en selv, - noen skyldes omgivelsene også, - en av dem er å nekte for handlinger som både igangsetter og forårsaker sjalusi.

Kåre torleif var oppdiktet, - jeg innrømmer det, - av anonymshensyn, - men kona hans eksisterer, - og mannen med et annet navn...

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Vi er ikke forskjellige raser, men noen ganger gjør faktisk kjønns ulikheter i følelse/tanke-mønster at det blir misforståelser av det. Det går ikke til å komme i fra.

Misforståelser kommer av at vi er ulike individer, ikke ulike kjønn. Det er bare dine smale kognitive evner som plasserer det inn i disse kjønnskategoriene. Hvis du tenker deg om så finnes det menn du ikke forstår og kvinner du forstår.

Eller kanskje ikke, i og med at du ikke har kvinnelige venner..

Men så lenge du tror blindt på at det bare er sånn at kvinner er fra venus og menn er fra mars, så blir det jo en selvoppfyllende profeti.

Skrevet
Det er likevel du selv som gjør deg usikker.

Det er mitt psyke som blir påvirket av andres behandling - det er sant. Og der er det store individuelle forskjeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...