*Numi* Skrevet 13. oktober 2009 #3641 Skrevet 13. oktober 2009 Javel. Og jeg er ikke venner med kvinner som ikke tenner seksuelt på meg. Men Steinar. Du er jo ikke venn med kvinner heller. Du er jo bare venn med én eneste kvinne - dama. Og hun tenner jo forhåpentligvis seksuelt på deg. (Altså, nå snakker jeg hypotetisk - jeg vet at du er singel)
King George Skrevet 13. oktober 2009 #3642 Skrevet 13. oktober 2009 http://www.laddertheory.com/ De fleste jenter tror altså at det går helt fint å ha guttevenner. Disse guttene, som faktisk bare er venner og ikke vil noe mer, er derfor homofile, eller overhodet ikke tiltrukket av jenta, og vil derfor ikke noe mer. Viss det hadde funket sånn for alle gutter, i praksis, hvorfor er det da så mange gutter som klager over at de har gått i den typiske just-friends-fella, og hvordan man får jenta til å forstå at han egentlig bare vil ligge med henne? Så, i noen få tilfeller funker det, og det er stort sett fordi han ikke har kommet ut av skapet ennå, eller syns du er uattraktiv. Er ganske enig i det der, men den ladder teorien bar litt preg av at den var skrevet av en lettere bitter mann som var fed up av jenter som finner han seksuelt uattraktiv. Men han har absolutt noen gode poenger. Alternativt så lider en del menn av vrangforestillinger om hvordan menneskelige relasjoner er siden de ikke selv fungerer på samme måte. Alternativ 3: Oppaftningen av ting er høyst subjektiv, og hverken menn eller kvinner "har rett", men menn er i mange tilfeller for feige til å gjøre noe fremstøt, og jentene er i mange tilfeller for naive til å skjønne at gutten er interessert i noe mer. Jeg forstår at det så ofte er jenter som ser på gutter som bare venner, mens det andre veien er motsatt. Det tror jeg har noe først og fremst med genene å gjøre, men også det faktum at de fleste gutter fremstår som aseksuelle i jentenes øyne, siden de er så redde for å bli oppfattet som en av de grisene som bare er ute etter en ting. Resultatet blir at mange gutter skammer seg over sin egen seksualitet, og er redd for å vise seksuell interesse. Tenk på det dere jenter, neste gang dere klager til gutte"vennen" ders over at så mange gutter bare er ute etter en ting. Jeg skriver "" fordi han egentlig er interessert i noe mer, men tør ikke å innrømme det. Det eneste dere gjør er å få gutten enda mer ulykkelig og skamfull over sine egne seksuelle lyster. Og jeg velger å tro at flesteparten av dere jenter ikke er så ondskapsfulle at dere vil gjøre det med vilje. Please prove me right......
Gjest Nk. Skrevet 13. oktober 2009 #3643 Skrevet 13. oktober 2009 Akkurat nå har jeg vel bare kvinnelige uvenner. http://shockingcats.ytmnd.com/
Ella_Grey Skrevet 13. oktober 2009 #3644 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Du ser vel selv at det er en av taktikkene som virker mye mer sympatisk. Endret 13. oktober 2009 av Ella_Grey
Ella_Grey Skrevet 13. oktober 2009 #3645 Skrevet 13. oktober 2009 For meg har sex blitt viktig, men ikke pga handlingen i seg selv, men fordi det er en naturlig og vakker konsekvens av det vi deler sammen. Ingenting er så herlig og befriende som å kunne stole på et menneske man er glad i hundre prosent - å kunne vise all sin sårbarhet er både mektig og viktig for meg. Sex er viktig for meg, men ikke fordi det er sex i seg selv, men alt det andre det medfører. Det er viktig at vi kan stole på hverandre og utveksle fantasier, uten det store kravet om at "nå må vi være så vanvittig kreative i senga". Det er ikke dét det handler om, men å tørre å vise sine sanne følelser - og stå for dem. Mvh Yvonne Yvonne - du er så søt Sex uten kos og nærhet i tillegg er ikke ønskelig (for min del), mens sex er gjerne en naturlig konsekvens av kos og nærhet mellom to parter i en kjærlighetsrelasjon. Kos og nærhet alene vil allikevel ikke tilfredsstille mitt behov uten at selv akten blir utfør i ny og ne. Mye kos og nærhet kan ikke erstatte følelsen av å få bekreftet at partneren min tenner på meg. Og det er det bare sex som kan bekrefte. Så du tenker at han ikke er glad i deg hvis han ikke tenner på deg da?Man kan være glad i noen selv om man ikke tenner på dem. Men det er viktig i et forhold. For der er den seksuelle biten noe av det som man deler bare med hverandre. Og noe av det som binder en tettere sammen som par. Hvis jeg var sammen med noen som aldri tente på meg, så hadde det vært lett å tenke at han ikke var glad i meg annet som i et vennskaps forhold.
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3646 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Bare en litt annen taktikk for å oppnå det samme Du ser vel selv at det er en av taktikkene som virker mye mer sympatisk. Jo, men det er ikke alltid lett å vite hvilken taktikk som er mest effektiv med kvinnfolk. Noen ganger skal man være bestemt og andre ganger vennlig og omsorgsfull. Jeg kan være begge deler, men det er altså ikke helt lett å vite hva man skal velge i hvert enkelt tilfelle. Hva er egentlig å foretrekke - at jeg gir deg viljen din hver gang eller at du møter litt motstand? Endret 13. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3647 Skrevet 13. oktober 2009 Hvis jeg var sammen med noen som aldri tente på meg, så hadde det vært lett å tenke at han ikke var glad i meg annet som i et vennskaps forhold. Ja, det er vel naturlig det da.
Ella_Grey Skrevet 13. oktober 2009 #3648 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Jo, men det er ikke alltid lett å vite hvilken taktikk som er mest effektiv med kvinnfolk. Noen ganger skal man være bestemt og andre ganger vennlig og omsorgsfull. Jeg kan være begge deler, men det er altså ikke helt lett å vite hva man skal velge i hvert enkelt tilfelle. Det som er, er at folk er forskjellig. Så det som virker på en virker ikke på alle. Og etterhvert som man blir kjent lærer man hva som virker. Jeg vil tro at et tips et å ikke si at noen ikke får lov, da føler man seg umyndiggjort og så kommer klørne frem. Hva er egentlig å foretrekke - at jeg gir deg viljen din hver gang eller at du møter litt motstand? Jeg vil ikke ha viljen min hver gang jeg er ikke et barn som trenger å føyes i et og alt. Men det betyr ikke at jeg syns at alt skal bli til en evig diskusjon om hvem som har gjort hva, og hvem som skal gjøre ditt og om det er greit å gjøre datt. Og det er aldri greit å bli overkjørt, og ikke hørt i en sak - men det er gjensidig. Eller å være vanskelig bare for at jeg skal måtte jobbe for det. Endret 13. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3649 Skrevet 13. oktober 2009 Det som er, er at folk er forskjellig. Så det som virker på en virker ikke på alle. Og etterhvert som man blir kjent lærer man hva som virker. Jeg vil tro at et tips et å ikke si at noen ikke får lov, da føler man seg umyndiggjort og så kommer klørne frem. Jeg vil ikke ha viljen min hver gang jeg er ikke et barn som trenger å føyes i et og alt. Men det betyr ikke at jeg syns at alt skal bli til en evig diskusjon om hvem som har gjort hva, og hvem som skal gjøre ditt og om det er greit å gjøre datt. Og det er aldri greit å bli overkjørt, og ikke hørt i en sak - men det er gjensidig. Eller å være vanskelig bare for at jeg skal måtte jobbe for det. Ja, alle er forskjellige - har lagt merke til det jeg også hehe Men det der med at du skal måtte jobbe for det er interessant - i hvilke sammenhenger syns du det kan være positivt at du må jobbe for (å få) det? Det er kanskje generelt sånn at det man får med en gang mister man fort interessen for ...
Guriane Skrevet 13. oktober 2009 #3650 Skrevet 13. oktober 2009 Jo, men det er ikke alltid lett å vite hvilken taktikk som er mest effektiv med kvinnfolk. Noen ganger skal man være bestemt og andre ganger vennlig og omsorgsfull. Jeg kan være begge deler, men det er altså ikke helt lett å vite hva man skal velge i hvert enkelt tilfelle. Hva er egentlig å foretrekke - at jeg gir deg viljen din hver gang eller at du møter litt motstand? Du trenger da ingen taktikk for å snakke med kvinner. Vi er ikke noe rart som trenger særbehandling. Snakk til kvinner som du snakker til menn. Slutt å fokuser på forskjellene på kjønnene! Se enkeltindividet!!! Bor du under en stein eller?! Visse ting må man faktisk finne ut på egen hånd, Steinar. Kvinner kommer ikke med bruksanvisning!
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3651 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Du trenger da ingen taktikk for å snakke med kvinner. Vi er ikke noe rart som trenger særbehandling. Snakk til kvinner som du snakker til menn. Slutt å fokuser på forskjellene på kjønnene! Se enkeltindividet!!! Bor du under en stein eller?! Visse ting må man faktisk finne ut på egen hånd, Steinar. Kvinner kommer ikke med bruksanvisning! Det trengs faktisk taktikk for å prate med enkelte kvinner. Og det burde alltid fulgt med bruksanvisning. Det var jaggu en god ide Endret 13. oktober 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 13. oktober 2009 #3652 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, alle er forskjellige - har lagt merke til det jeg også hehe Men det der med at du skal måtte jobbe for det er interessant - i hvilke sammenhenger syns du det kan være positivt at du må jobbe for (å få) det? Det er kanskje generelt sånn at det man får med en gang mister man fort interessen for ... Haha, jeg mente mer at det ikke er greit å være vanskelig bare for å være det. For det er gøy å si nei, sånn at jeg må jobbe for å få det som jeg vil, selv om du egentlig ikke bryr deg. Men generelt så kan det bli kjedelig å oppleve at noen alltid gir seg, og aldri mener noe men bare føyer seg. Det er greit å måtte "jobbe for noe" hvis man er genuint uenig om noe. Sånn akkurat konkrete eksempler har jeg ikke...
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3653 Skrevet 13. oktober 2009 Du trenger da ingen taktikk for å snakke med kvinner. Vi er ikke noe rart som trenger særbehandling. Snakk til kvinner som du snakker til menn. Slutt å fokuser på forskjellene på kjønnene! Se enkeltindividet!!! Bor du under en stein eller?! Visse ting må man faktisk finne ut på egen hånd, Steinar. Kvinner kommer ikke med bruksanvisning! Trenger ikke bruksanvisning til deg da - du er akkurat som en mann?
Steinar40 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3654 Skrevet 13. oktober 2009 Haha, jeg mente mer at det ikke er greit å være vanskelig bare for å være det. For det er gøy å si nei, sånn at jeg må jobbe for å få det som jeg vil, selv om du egentlig ikke bryr deg. Men generelt så kan det bli kjedelig å oppleve at noen alltid gir seg, og aldri mener noe men bare føyer seg. Det er greit å måtte "jobbe for noe" hvis man er genuint uenig om noe. Sånn akkurat konkrete eksempler har jeg ikke... Nei, man skal ikke være vanskelig bare for å være vanskelig, men det er nok et poeng i at det ikke alltid er så bra å få ting altfor lett heller.
Ella_Grey Skrevet 13. oktober 2009 #3655 Skrevet 13. oktober 2009 Nei, man skal ikke være vanskelig bare for å være vanskelig, men det er nok et poeng i at det ikke alltid er så bra å få ting altfor lett heller. Sant nok
Guriane Skrevet 14. oktober 2009 #3656 Skrevet 14. oktober 2009 Det trengs faktisk taktikk for å prate med enkelte kvinner. Og det burde alltid fulgt med bruksanvisning. Det var jaggu en god ide Å bruke taktikk er vel å dra det litt langt, men dette gjelder jo faktisk ikke bare kvinner. Enkelte mennesker, det kan jeg være enig i. Du legger altfor mye fokus på kvinner og at du må te deg annerledes overfor dem. Du setter kvinner i en egen bås og det er liksom om å gjøre å finne så mange forskjeller fra mannen som mulig! Ja, jeg vet, mannen har utovertiss og dama har innovertiss. (Og jada, jeg er ikke så blåst at jeg ikke er klar over at menn og kvinner også har andre forskjeller!). Saken er bare at du gir inntrykk av at du tror det er vettet som skiller menn og kvinner. Det gjør meg forbanna. Vel, det var din idé.
Guriane Skrevet 14. oktober 2009 #3657 Skrevet 14. oktober 2009 Trenger ikke bruksanvisning til deg da - du er akkurat som en mann? Hvis du ikke kan snakke med meg uten å ha med bruksanvisning så vet jeg ikke om jeg er så interessert i å snakke med deg.
Guriane Skrevet 14. oktober 2009 #3658 Skrevet 14. oktober 2009 Nei, man skal ikke være vanskelig bare for å være vanskelig, men det er nok et poeng i at det ikke alltid er så bra å få ting altfor lett heller. Ikke?
Guriane Skrevet 14. oktober 2009 #3659 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Steinar, dette burde du lese. Endret 14. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #3660 Skrevet 14. oktober 2009 Å bruke taktikk er vel å dra det litt langt, men dette gjelder jo faktisk ikke bare kvinner. Enkelte mennesker, det kan jeg være enig i. Du legger altfor mye fokus på kvinner og at du må te deg annerledes overfor dem. Du setter kvinner i en egen bås og det er liksom om å gjøre å finne så mange forskjeller fra mannen som mulig! Ja, jeg vet, mannen har utovertiss og dama har innovertiss. (Og jada, jeg er ikke så blåst at jeg ikke er klar over at menn og kvinner også har andre forskjeller!). Saken er bare at du gir inntrykk av at du tror det er vettet som skiller menn og kvinner. Det gjør meg forbanna. Vel, det var din idé. Jeg tror at det er veldig mange av både kvinner og menn som har dårlig vett. Dette er ikke noe nytt. Men oppigjennom historien så har stort sett kvinner hatt bedre vett enn menn. Derimot oppfører jeg meg som regel noe annerledes overfor ei kvinne enn overfor en mann. Dette syns jeg er helt naturlig fordi vi er av ulike kjønn. Likestilling vil aldri gjøre oss identiske og det er intet poeng heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå