waco Skrevet 11. oktober 2009 #3501 Skrevet 11. oktober 2009 Ringte en kamerat av meg i forigårs. Kona hans tok telefonen hans og svarte meg; "haaaalloooo wakko! Kåre Torleif (ja vi kaller kameraten min kåre torleif sånn at ingen kjenner ham igjen), - kåre torleif er så sjalu og sur fordi jeg laget en middag til en annen kamerat av meg wakko! Kåre torleif klager på at han får bare fiskepinner, mens jeg laget stek med hjemmelaget bearnessaus til kompisen min! At det går an å være så sjalu uten grunn!!" Og kona fortsatte; "derfor lager jeg en god middag til kåre torleif nå, fordi at jeg vet hvordan man behandler en snill mann!". Si meg, er det sånn dere jenter tenker? At det å gjøre en ussel handling som å lage god middag til en fremmedkompis, oppveies av å lage middag hjemme? Forstår dere ikke at å lage en hjemmelaget god middag til en annen ukjent, ikke er det samme som å lage en fiskepinnerett hjemme? - Og at disse to tingene overhodet ikke kan sammenlignes en gang? Ved å ta seg tid og ressurser til å lage en god velsmakende hjemmelaget matrett til en annen, - mens ektemannen sitter alene hjemme, - ikke blir i harmoni selv om man da lager mat neste dag? Når damer gjør en urett, så blir det ikke rett ved å lage en ny matrett, - selv om dere ofte tenker sånn, - fordi det er mer ugreit å lage stevnemøtemiddag med en ny mann, - enn det er å lage mat til sin mann. Men så skjønner jeg etter og ha lest på kvinneguiden, - at denne konen til min kompis bare er som kvinner flest! Det vil si de har årsaksforklart til seg selv hvorfor de gjør det riktige! Rart kvinner ler og smiler så mye?
Anglofil Skrevet 11. oktober 2009 #3502 Skrevet 11. oktober 2009 Det der virker for meg snålt, selv foretrekker jeg å lage middag til kjæresten min, og ikke andre menn.(..) Mvh Yvonne
waco Skrevet 11. oktober 2009 #3503 Skrevet 11. oktober 2009 Det er sprøtt hvor mye mennesker kan finne på i tillitens navn... Dem hadde jo tatt noen drinker etterpå da. Han kompisen til kona til kåre torleif hadde blitt påspandert en dyr single malt wisky som koster 900 kroner flasken på tax-free,- og det har jo ikke kåre torleif råd til, - han har nok med de månedlige kostnader, som banklån og de faste utgifter ved å være et parforhold. Jeg blir så sint og sur på kåre torleif jeg, - han forstår ikke selv at han er så utakknemlig og sjalu og respektløs overfor kona si når han ikke en gang forstår at hun må ha ha egne venner og spise og drikke og kose seg med! Så respektløse menn som kåre torleif! Jeg blir nesten flau på vegne av mannekjønnet jeg!
Ella_Grey Skrevet 11. oktober 2009 #3504 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Si meg, er det sånn dere jenter tenker? At det å gjøre en ussel handling som å lage god middag til en fremmedkompis, oppveies av å lage middag hjemme?Jeg forstår vel ikke at det å lage middag til en kompis er en ussel handling... Iallefall ikke så lenge det ikke ligger noe stevnemøte-aktig i luften Forstår dere ikke at å lage en hjemmelaget god middag til en annen ukjent, ikke er det samme som å lage en fiskepinnerett hjemme? - Og at disse to tingene overhodet ikke kan sammenlignes en gang?Jeg ville vel aldri lagd en god middag til en ukjent, og fiskepinner hjemme (Jeg ville aldri lagd fiskepinner, men det er en annen sak). Men jeg forstår at det å gi mer tid og ressurser til en annen enn mannen, kan føles litt urettferdig. Ved å ta seg tid og ressurser til å lage en god velsmakende hjemmelaget matrett til en annen, - mens ektemannen sitter alene hjemme, - ikke blir i harmoni selv om man da lager mat neste dag?ok - for å snu på det, jeg ville vel ikke likt at min mann skulle til en vennine og spise middag alene, mens jeg satt hjemme. Det vil si de har årsaksforklart til seg selv hvorfor de gjør det riktige!Det er vel mer det at man vet selv at man ikke gjør noe galt, partneren kan være i tvil om det. Og blir da sjalu. Rart kvinner ler og smiler så mye? for det er eneste måten vi kan leve med oss selv? jeg må ta en kake ut av ovnen, så vet ikke hvor mye mening det var i det jeg skrev, Endret 11. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3505 Skrevet 11. oktober 2009 - kåre torleif er så sjalu og sur fordi jeg laget en middag til en annen kamerat av meg wakko! Kåre torleif klager på at han får bare fiskepinner, mens jeg laget stek med hjemmelaget bearnessaus til kompisen min! At det går an å være så sjalu uten grunn!!" I min verden er dette reneste galskap. Ho dama må jo være totalt blåst i hue! Surre seg borti denne type dame er et skrekkscenario.
Cuckold Skrevet 11. oktober 2009 #3506 Skrevet 11. oktober 2009 Det jeg tror steinar reagerer på er at dere synes det er greit å ha hemmeligheter, skjule telefonlista på telefonen, ha på lydløs akkurat som at man venter på en beskjed eller melding. Drar ut for å drikke sammen med menn dere kanskje ikke aner har andre motiver enn deres stakkarslige behovet for "vennskap" med andre menn enn deres egen. Alle disse tingene vil jo påvirke etthvert forhold, enten det er basert på tillit eller mistillit, - det er jo ingen damer som vil være utro, - men det skjer hele tiden, - og en av årsakene er at man ikke har hatt klare regler på hva som er tillatt og hva som ikke er lov. og hvorfor har dere så enormt behov for å flørte med andre menn enn kjæresten for at dere skal føle dere bra? Waco har nok rett i at mange kvinner har et naivt syn på menns intensjoner. Ikke slik å forstå at menn ikke kan verdsette vennskap med det annet kjønn, men er du en noenlunde attraktiv kvinne vil nok mange av dine mannlige venner ha lyst på deg. Ikke at dette er den eneste grunnen til at de holder kontakten, men du må ikke tro at det skal en slags forelskelse til for at en mann skal ha lyst på deg. Men det er jo tillit og trofasthet vi slår et slag for her, vi prøver jo å overbevise Steinar om at det ikke er en sjeldenhet men en selvsagt ting for de fleste av oss! Dessverre får vi alle bekreftelse på det motsatte hver helg på byen. Når vi ukentlig erfarer at en stor del av damene på sjekker'n faktisk er i forhold. Uten at det ser ut til å være noen hindring. Man skal ikke være paranoid eller sykelig sjalu for å miste tilliten til norske kvinner. Det holder å være litt aktiv på byen så ser du så mange eksempler på at menn blir bedratt at du må være veldig fast i troen om du skal ta for gitt at dette ikke også kan ramme deg.
Ella_Grey Skrevet 11. oktober 2009 #3507 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) og da var jeg tilbake Dessverre får vi alle bekreftelse på det motsatte hver helg på byen. Når vi ukentlig erfarer at en stor del av damene på sjekker'n faktisk er i forhold. Uten at det ser ut til å være noen hindring. Man skal ikke være paranoid eller sykelig sjalu for å miste tilliten til norske kvinner. Det holder å være litt aktiv på byen så ser du så mange eksempler på at menn blir bedratt at du må være veldig fast i troen om du skal ta for gitt at dette ikke også kan ramme deg. Mange menn er også utro over en lav sko, så begge parter kan sikkert med god grunn bli paranoid. Men på et eller annet tidspunkt så må man stole på en partner, og gi h*n relativt fritt spillerom. Hvis man er sammen med noen som vil gå på byen og drikke seg full hver helg med venner, er det ikke sikkert løsningen er å nekte personen det. Det er bedre å revurdere hele forholdet. Og ja, jeg vet at mange kvinner er utro, jeg har venninner som er det, jeg har også vært på byen og sett hva som foregår. Men samtidig vet jeg at det å være utro er ikke naturlig for meg. Jeg er blitt så gammel at sjansene har bydd seg og jeg har ikke tatt de. Det må noe helt eksepsjonelt til, jeg vet ikke hva. Og i og med at jeg vet mine grenser, så vet jeg hva jeg kan gjøre uten at det byr på problemer. Problemet er vel at en partner ikke kan vite dette, og deri ligger mye usikkerhet. Og det blir et valg om man skal våge å stole på noen, og kanskje bli såret. Eller la vær, og kanskje ikke få et bra forhold... Endret 11. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3508 Skrevet 11. oktober 2009 Og du gjør selvfølgelig det samme tilbake, viser respekt for hennes ønsker også... Respekt har ingen verdi hvis den ikke er gjensidig - akkurat det samme med å vise hensyn. Men alle ønsker må ligge innenfor grensene. Joda, men man kan heller ikke la frykten for utroskap ta over hele forholdet. Slik at enhver anledning er et potensielt svik. Dessuten så kan du ikke styre et annet menneske, du må på mange måter bare finne ut om det er en person du kan stole på. Og så gjøre det. Ikke være blind naiv. Men heller ikke alltid mistenksom. Og jeg tro at prisen (i enkelte tilfeller) kan bli for høy, og da er det beste å avslutte et forhold. Ja, prisen kan bli for høy - og dette må man derfor finne ut av så fort som overhode mulig. Stikkordet er - kommunikasjon. Når kommunikasjonen fungerer så fungerer ethvert forhold også.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3509 Skrevet 11. oktober 2009 Problemet er vel at en partner ikke kan vite dette, og deri ligger mye usikkerhet. Det er nettopp derfor man må ha felles grenser.
Ella_Grey Skrevet 11. oktober 2009 #3510 Skrevet 11. oktober 2009 Respekt har ingen verdi hvis den ikke er gjensidig - akkurat det samme med å vise hensyn. Men alle ønsker må ligge innenfor grensene.Enig Ja, prisen kan bli for høy - og dette må man derfor finne ut av så fort som overhode mulig. Stikkordet er - kommunikasjon.Enig Når kommunikasjonen fungerer så fungerer ethvert forhold også.Det er nok noen unntak der, av og til fungerer det ikke uansett hvor bra kommunikasjon man har. og da skal det spises kake
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3511 Skrevet 11. oktober 2009 Det er nok noen unntak der, av og til fungerer det ikke uansett hvor bra kommunikasjon man har. Ikke helt enig i det. Det kan selvfølgelig vise seg å ikke bli til noe parforhold, men da har i hvert fall kommunikasjonen avklart dette på en fornuftig måte. Når kommunikasjonen ikke fungerer, så klarer man ikke å finne ut noe som helst fornuftig. Og det er mye verre faktisk.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3512 Skrevet 11. oktober 2009 Og ja, jeg vet at mange kvinner er utro, jeg har venninner som er det, jeg har også vært på byen og sett hva som foregår. Det er litt rart det der - det er aldri noen som er utro selv, det er bare noen venninner hehe Men jeg tror deg jeg altså Det jeg imidlertid syns er interessant er hvorfor folk er utro. Om du tenker på disse utro venninnene dine, passer da noe av dette på dem? -gubben hjemme er håpløs og forholdet fungerer ikke -hun har en svak personlighet som trenger mye oppmerksomhet og bekreftelse -hun er egoistisk og nytelse/spenning/risiko-søkende -hun har dårlig moral pga dårlig oppdragelse hjemmefra -hun mister hodet av fyll/rus Grunnen til at jeg spør er altså fordi det er interessant å vite, og fordi jeg ønsker å sky slike individer som pesten.
Cuckold Skrevet 11. oktober 2009 #3513 Skrevet 11. oktober 2009 Dessverre får vi alle bekreftelse på det motsatte hver helg på byen. Når vi ukentlig erfarer at en stor del av damene på sjekker'n faktisk er i forhold. Uten at det ser ut til å være noen hindring. Man skal ikke være paranoid eller sykelig sjalu for å miste tilliten til norske kvinner. Det holder å være litt aktiv på byen så ser du så mange eksempler på at menn blir bedratt at du må være veldig fast i troen om du skal ta for gitt at dette ikke også kan ramme deg. og da var jeg tilbake Mange menn er også utro over en lav sko, så begge parter kan sikkert med god grunn bli paranoid. Men på et eller annet tidspunkt så må man stole på en partner, og gi h*n relativt fritt spillerom. Hvis man er sammen med noen som vil gå på byen og drikke seg full hver helg med venner, er det ikke sikkert løsningen er å nekte personen det. Det er bedre å revurdere hele forholdet. Og ja, jeg vet at mange kvinner er utro, jeg har venninner som er det, jeg har også vært på byen og sett hva som foregår. Men samtidig vet jeg at det å være utro er ikke naturlig for meg. Jeg er blitt så gammel at sjansene har bydd seg og jeg har ikke tatt de. Det må noe helt eksepsjonelt til, jeg vet ikke hva. Og i og med at jeg vet mine grenser, så vet jeg hva jeg kan gjøre uten at det byr på problemer. Problemet er vel at en partner ikke kan vite dette, og deri ligger mye usikkerhet. Og det blir et valg om man skal våge å stole på noen, og kanskje bli såret. Eller la vær, og kanskje ikke få et bra forhold... Jeg tror ikke du trenger å være så gammel for å greie å holde deg på matten. Problemet er at det er litt for mange som er utro til at det er uproblematisk å velge å stole på kjæresten. Hvis det er slik at sannsynligheten for å bli bedratt er mellom 40 og 76%, er det noe vi burde ta inn over oss og kanskje vurdere om det har noe for seg å love og forvente troskap. Selv om det er mellom 60 og 24% sannsynlighet for at du ikke blir bedratt. http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.6214916 Man har altså ikke bare valget mellom 1)å stole på noen og bli såret, eller 2)ha full kontroll på den andres bevegelser slik praksis er i en del andre kulturer. Det finnes også en tredje vei, nemlig å avstå fra troskapsløftet, ta konsekvensen av det man har lært gjennom år på byen og droppe kravet om seksuell troskap. For det er jo heller ikke slik at den største trusselen er at man kan oppdage utroskapen og bli såret, den største trusselen er slik jeg ser det tvert imot at man blir bedratt uten noensinne å få vite om det. Å leve sitt liv i et forhold som er bygget på en løgn, et forhold man kanskje ikke ville vært i om man hadde vært klar over hennes sidesprang.
waco Skrevet 11. oktober 2009 #3514 Skrevet 11. oktober 2009 I min verden er dette reneste galskap. Ho dama må jo være totalt blåst i hue! Surre seg borti denne type dame er et skrekkscenario. Ja er du gæren eller. Det er nesten som å hoppe inn i et surrealistisk mareritt og ha en sånn kone og ikke vite selv en gang at det er galt. Bare tenk på hvor mange kvinner på tråden her minus et par oppavgående som moderator yvonne og kanskje et par til, som faktisk synes det er greit og kult at kona drar ut for å lage "middagskos med dessert" for en kompis. Usj, det ekleste var at kona tok telefonen til kåre torleif for å gi sin verisjon av hendelsen før kåre torleif fikk sagt noe. Men heldigvis er jeg over gjennomsnittet smart på å dekode kvinners språk så jeg skjønte jo med en gang at her har vi med sykelig atferdstrang å gjøre. Og kåre torleif da, som ikke har vett nok til å innse at han har blir misbrukt en gang!
waco Skrevet 11. oktober 2009 #3515 Skrevet 11. oktober 2009 Du glemte ett alternativ da cuckold. Nemlig det å avseskualisere seg selv. Det vil si, ikke gjøre seg avhengig av seksualdriften. Det aller beste er å miste den helt, men det er vanskelig selv med årelang trening så lenge man bor sammen med en kvinne. Men helt klart det beste for helsa og sin egen livslykke må vel være å kunne avstå fra denne "driften som tar så mye ressurser og forbruker hele tiden våres og alle pengene".
waco Skrevet 11. oktober 2009 #3516 Skrevet 11. oktober 2009 -gubben hjemme er håpløs og forholdet fungerer ikke -hun har en svak personlighet som trenger mye oppmerksomhet og bekreftelse -hun er egoistisk og nytelse/spenning/risiko-søkende -hun har dårlig moral pga dårlig oppdragelse hjemmefra -hun mister hodet av fyll/rus Grunnen til at jeg spør er altså fordi det er interessant å vite, og fordi jeg ønsker å sky slike individer som pesten. Det der er bare noe dama kommer på etterpå allikevel for å bortforklare sin egen seksualdrift. Mange kvinner tenner på å være uskikkelige, sånn er det bare, derfor er det ekstra viktig for en mann å vite om du har en dame som er der i motgang, og ikke bare i medgang. Årsaken til at det har blitt sånn. Altså hvorfor kvinner fremelsker denne atferden kan for eksempel skyldes filmer. Ta for eksempel katastrofefilmen titanic, der hovedrolleinnehaversken spilt av kate winslet er utro mot forloveden sin. En mann som hadde spandert jomfrureisen over atlanterhavet for jenta si og moren hennes på førsteklasse får som takk at dama er utro med ham! Og ikke en annen riking nei, - nei en blindpassasjer, en kriminell og omstreifer, - en vi idag ville kallt "lykkejeger". Og denne handlingen blir fremstillet idyllisk! Som noe pent og vakkert, - som om det var det fineste som var på denne jord, - det eneste heldige og lykkelige av at båten sank med 1500 menneskeliv. At det var noe bra i dette tapet av båt og mennesker, - nemlig utroskapet, - som skinte gjennom som noen heldige øyeblikk. Forstår godt hvorfor denne forlovermannen løp etter leonardo di capriofiguren. Det var lov etter datidens standard.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3517 Skrevet 11. oktober 2009 Bare tenk på hvor mange kvinner på tråden her minus et par oppavgående som moderator yvonne og kanskje et par til, som faktisk synes det er greit og kult at kona drar ut for å lage "middagskos med dessert" for en kompis. Ja, men vi får vel håpe at ingen her inne syns det er greit å heller lage middag til en kompis enn til mannen. Men hvem vet ...
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3518 Skrevet 11. oktober 2009 Det der er bare noe dama kommer på etterpå allikevel for å bortforklare sin egen seksualdrift. Mange kvinner tenner på å være uskikkelige, sånn er det bare, derfor er det ekstra viktig for en mann å vite om du har en dame som er der i motgang, og ikke bare i medgang. Årsaken til at det har blitt sånn. Altså hvorfor kvinner fremelsker denne atferden kan for eksempel skyldes filmer. Ta for eksempel katastrofefilmen titanic, der hovedrolleinnehaversken spilt av kate winslet er utro mot forloveden sin. En mann som hadde spandert jomfrureisen over atlanterhavet for jenta si og moren hennes på førsteklasse får som takk at dama er utro med ham! Og ikke en annen riking nei, - nei en blindpassasjer, en kriminell og omstreifer, - en vi idag ville kallt "lykkejeger". Og denne handlingen blir fremstillet idyllisk! Som noe pent og vakkert, - som om det var det fineste som var på denne jord, - det eneste heldige og lykkelige av at båten sank med 1500 menneskeliv. At det var noe bra i dette tapet av båt og mennesker, - nemlig utroskapet, - som skinte gjennom som noen heldige øyeblikk. Forstår godt hvorfor denne forlovermannen løp etter leonardo di capriofiguren. Det var lov etter datidens standard. Ja, jeg er enig med deg at enhver forklaring av utroskap bare er en dårlig unnskyldning. Men det er visse personlighetstyper som det er mer sannsynlig kommer til å være utro. Derfor er det interessant. Dette med ei dame som også er der i motgang er jo kritisk viktig selvfølgelig - problemet er bare at man ikke kan vite det før det er for sent. Og som du sier så blir utroskap idyllisert på film. Er paret bare forelsket så er utroskap helt greit liksom. Ikke akkurat det rette budskapet til ungdommen, nei.
*Numi* Skrevet 11. oktober 2009 #3519 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, men vi får vel håpe at ingen her inne syns det er greit å heller lage middag til en kompis enn til mannen. Men hvem vet ... Waco er vel den største dikteren av alle registrerte brukere på KG, så jeg ville ikke tatt alt han sier for god fisk. Men selvfølgelig, hadde det vært en reel situasjon hadde det jo vært hårreisende.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3520 Skrevet 11. oktober 2009 Waco er vel den største dikteren av alle registrerte brukere på KG, så jeg ville ikke tatt alt han sier for god fisk. Men selvfølgelig, hadde det vært en reel situasjon hadde det jo vært hårreisende. Vi tar jo det meste som den hypotetiske diskusjonen det må bli her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå