Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror du jeg er dum eller bare virker det sånn, Steinar?

Nei, jeg tror sikkert ikke at du er dum.

Men jeg kan jo ikke vite hva du syns er god kommunikasjon når du skriver at "dere ikke prater ihjel ting".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tror steinar reagerer på er at dere synes det er greit å ha hemmeligheter, skjule telefonlista på telefonen, ha på lydløs akkurat som at man venter på en beskjed eller melding. Drar ut for å drikke sammen med menn dere kanskje ikke aner har andre motiver enn deres stakkarslige behovet for "vennskap" med andre menn enn deres egen.

Alle disse tingene vil jo påvirke etthvert forhold, enten det er basert på tillit eller mistillit, - det er jo ingen damer som vil være utro, - men det skjer hele tiden, - og en av årsakene er at man ikke har hatt klare regler på hva som er tillatt og hva som ikke er lov.

og hvorfor har dere så enormt behov for å flørte med andre menn enn kjæresten for at dere skal føle dere bra?

Skrevet
det er bare Steinar som misforstår og overtolker alt til å stemme med sin verden som vanlig.

Det er jo bra at du ikke skylder på meg da i hvert fall ;):ler:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Det jeg tror steinar reagerer på er at dere synes det er greit å ha hemmeligheter, skjule telefonlista på telefonen, ha på lydløs akkurat som at man venter på en beskjed eller melding. Drar ut for å drikke sammen med menn dere kanskje ikke aner har andre motiver enn deres stakkarslige behovet for "vennskap" med andre menn enn deres egen.

Har du lest ett eneste innlegg vi har skrevet?

Hva faen har å skjule telefonlista med dette å gjøre?

Tvert imot så mener jeg man må være enda mer åpen rundt hvem man er med, hva man gjør og hvor man er når man har mannlige kompiser.

Alle disse tingene vil jo påvirke etthvert forhold, enten det er basert på tillit eller mistillit, - det er jo ingen damer som vil være utro, - men det skjer hele tiden, - og en av årsakene er at man ikke har hatt klare regler på hva som er tillatt og hva som ikke er lov.

Jeg tror nok heller det har med at noen damer bare er den utro typen, enten de har fått klare grenser og regler eller ei.

og hvorfor har dere så enormt behov for å flørte med andre menn enn kjæresten for at dere skal føle dere bra?

Det vi diskuterer her er et behov for å ha mannlige venner, ikke for å flørte med andre.

Ikke tillegg folk her meninger de ikke har og hold deg til saken hvis du vil diskutere

Skrevet
det er jo ingen damer som vil være utro, - men det skjer hele tiden, - og en av årsakene er at man ikke har hatt klare regler på hva som er tillatt og hva som ikke er lov.

Jeg tror dette er smart!

Begge partene i forholdet skal ikke være i tvil om hva som gjelder.

Og det skader ingen å bli påminnet heller.

Skrevet
Tvert imot så mener jeg man må være enda mer åpen rundt hvem man er med, hva man gjør og hvor man er når man har mannlige kompiser.

Her innrømmer du i hvert fall at det faktisk er mer komplisert å ha mannlige kompiser - ikke verst!

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Her innrømmer du i hvert fall at det faktisk er mer komplisert å ha mannlige kompiser - ikke verst!

Det har jeg jo gjort for 160 sider siden.

Det er bare du som ser alt svart/hvitt og tror vi er naive nek som har null peiling på menneskelige relasjoner.

Det er fremdeles fullt mulig å ha mannlige kompiser, og jeg synes det er helt superdupert at kjæresten min har mange venninner.

Man trenger bare litt intelligens, kommunikasjon, tillit og kjærlighet så er det faktisk ikke så fryktelig vanskelig.

Skrevet
Det vi diskuterer her er et behov for å ha mannlige venner, ikke for å flørte med andre.

Det er et interessant spørsmål uansett, så ...?

Skrevet

Det er bare du som ser alt svart/hvitt og tror vi er naive nek som har null peiling på menneskelige relasjoner.

Det er fremdeles fullt mulig å ha mannlige kompiser, og jeg synes det er helt superdupert at kjæresten min har mange venninner.

Man trenger bare litt intelligens, kommunikasjon, tillit og kjærlighet så er det faktisk ikke så fryktelig vanskelig.

Nei, noen klarer det jo tydeligvis. Og andre klarer det ikke.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Nei, noen klarer det jo tydeligvis. Og andre klarer det ikke.

Her innrømmer du faktisk at det er mulig - ikke verst :klappe:

Skrevet
Her innrømmer du faktisk at det er mulig - ikke verst :klappe:

Det som interesserer meg mest er meg selv av en eller annen merkelig grunn ;) Og om jeg hadde klart å forholde meg til ei dame med mannlige kompiser er høyst usikkert. Vi måtte isåfall hatt en fantastisk kommunikasjon osv., og hun måtte forholdt seg til disse kompisene på en eller annen fornuftig måte. Og jeg tror aldri jeg kunne hatt venninner.

Skrevet (endret)
Det er bedre å være føre var, enn etter snar.

Ja :)

Men, det er greit å ikke ta hele leksa ved første annledning. Det er greit å spørre

-hva syns du er grensen for hva som er lov? HVa tenker du om utroskap?

Og se om man har sammenfallende meninger, men å trøkke et sett med regler ned over hodet på partneren er ikke særlig produktivt..

Jeg tror dette er smart!

Begge partene i forholdet skal ikke være i tvil om hva som gjelder.

Og det skader ingen å bli påminnet heller.

Nei, man skal ikke være i tvil om hva som gjelder. Det er greit. Men jeg tror :klø: jo at de fleste som er i et forhold er klar over at det er fy-fy å være utro mot partneren.

Og at enkelte bruker unnskyldninger som at

"jammen vi hadde jo ikke sagt noe om at det ikke er lov å ligge med andre" sier jo noe om den personen, og ikke noe om alle andre.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

Hvor tar du det fra??? Det er vel ingen som snakker om å ha hemmeligheter her, eller å flørte med andre. Det er snakk om å ha venner av begge kjønn. Og jo, før jeg skal møte mannlige venner, så spør jeg gjerne min kjære om det er greit, slik at han skjønner at det er viktig for meg å ikke overkjøre han.

Skrevet
Ja, men det er bare det at jeg har aldri sagt at jeg ville si det på den måten. Følte jeg at dama og jeg hadde en så åpen og god kommunikasjon at vi satte felles grenser i sammen, så blir det ingen problem med tillit i forholdet heller. Forutsatt at begge faktisk oppfører seg innenfor grensene i praksis selvfølgelig.

Nei, nei. Du skriver dette, men likevel klarer du ikke tenke deg at det er slik jeg og samboeren min har det, men isteden antar at vi har dårlig kommunikasjon? Dårlig kommunikasjon = dårlig forhold. Og det har jeg ikke. ;)

Skrevet

Jeg tror det er derfor det fungerer hos dere. Begge har samme behovet. Du har kompiser og han har venninner. Da er det balanse i forholdet. Det er når det blir ubalanse at det blir problemer.

Skrevet
Ja :)

Men, det er greit å ikke ta hele leksa ved første annledning. Det er greit å spørre

-hva syns du er grensen for hva som er lov? HVa tenker du om utroskap?

Og se om man har sammenfallende meninger, men å trøkke et sett med regler ned over hodet på partneren er ikke særlig produktivt..

Sånt prater man om når det begynner å bli litt seriøst :)

Nei, man skal ikke være i tvil om hva som gjelder. Det er greit. Men jeg tror :klø: jo at de fleste som er i et forhold er klar over at det er fy-fy å være utro mot partneren.

Og at enkelte bruker unnskyldninger som at

"jammen vi hadde jo ikke sagt noe om at det ikke er lov å ligge med andre" sier jo noe om den personen, og ikke noe om alle andre.

Problemet er jo da at det faktisk finnes slike kvinner - og sikkert menn. Disse må derfor lukes bort på et meget tidlig stadium, og eneste måten å kunne finne ut av det på er vel nesten å prate om det ...

Skrevet
Nei, nei. Du skriver dette, men likevel klarer du ikke tenke deg at det er slik jeg og samboeren min har det, men isteden antar at vi har dårlig kommunikasjon? Dårlig kommunikasjon = dårlig forhold. Og det har jeg ikke. ;)

Nja, jeg reagerte bare på det du skrev.

Men jeg er ikke helt enig med deg i at dårlig kommunikasjon = dårlig forhold.

Det som derimot er helt garantert, det er at et forhold der kommunikasjonen fungerer dårlig, kommer til å bli til et dårlig forhold før eller senere. De første årene går mer eller mindre av seg selv ...

Skrevet
Nja, jeg reagerte bare på det du skrev.

Men jeg er ikke helt enig med deg i at dårlig kommunikasjon = dårlig forhold.

Det som derimot er helt garantert, det er at et forhold der kommunikasjonen fungerer dårlig, kommer til å bli til et dårlig forhold før eller senere. De første årene går mer eller mindre av seg selv ...

Men for meg virker det som om din definisjon av god kommunikasjon er å prate mye om å stole på hverandre og det faktum at man ikke skal være utro. Det er ikke min definisjon. Min går mer på at man tør prate om ting man har på hjertet, det være seg personlige ting, forholdsrelaterte ting eller annet.

Skrevet
Men for meg virker det som om din definisjon av god kommunikasjon er å prate mye om å stole på hverandre og det faktum at man ikke skal være utro. Det er ikke min definisjon. Min går mer på at man tør prate om ting man har på hjertet, det være seg personlige ting, forholdsrelaterte ting eller annet.

Mhm, veldig enig,og jeg tror heller ikke at det vil være forholdsbyggende å legge så mange retningslinjer tidlig i forholdet. Det skaper mer konflikt enn bygging av tillit.

Som Kristian påpeker i tråden for et par sider siden, så er det noe at når alle sier en ting, så bør man kanskje ta det til etteretning, når man er den eneste som sier noe annet, OG lurer på hvorfor man er singel.

Selv om det kan være vanskelig, og man ikke har lyst til å gå i seg selv på gamle tankemønstre, så kan det faktisk være lurt.

Skrevet
Sånt prater man om når det begynner å bli litt seriøst :)

Litt seriøst; ja, men ikke ved første anledning :fnise: D

Problemet er jo da at det faktisk finnes slike kvinner - og sikkert menn. Disse må derfor lukes bort på et meget tidlig stadium, og eneste måten å kunne finne ut av det på er vel nesten å prate om det ...

Du kan prate om det, men du kan bli løyet opp i trynet også.

:)

Så du kan ikke tro at å ha tatt en prat om ting, gjør hele forholdet immunt. Dermed er det ikke sikkert du oppnår så mye med å dra hele regla om hva som er lov og ikke lov. Du kan faktisk skremme bort/fornærme de ordentlige jentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...