Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nei, på ingen måte paranoid (kan hende du må slå opp dette ordet også).

Men etter å ha lest uttallige av dine innlegg her, og se at nesten alle er totalt uenige eller kritiserer deg for feiltolking, så er det ikke så rart.

Så du mener altså at fordi kvinner som diskuterer her og er mer eller mindre uenige i det jeg skriver - derfor må jeg trenge psykolog?

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er det lotta sier. Du virker dog å ha en litt dårlig evne til å sette deg inn i andres tanker og følelser, å være empatisk som du sier det, og uansett hva folk sier til deg, som regel velmenende, så har du en helt annen oppfatning, og alle andre tar feil.

Det i kombinasjon med det Angelica påpeker kunne det kanskje vært greit for deg å prate med noen om.

Det betyr ikke at du er skvikspænna-gæærn, men så mye som du tenker på dette, så ville det kanskje vært greit for deg å lufte tanker med noen sånn at du fikk litt mer enn eget perspektiv på saker og ting.

Skrevet
Så du mener altså at fordi kvinner som diskuterer her og er mer eller mindre uenige i det jeg skriver - derfor må jeg trenge psykolog?

Den totale mangel på å ikke ville se andres synspunkter og lite selvinsikt. Samt mangel på empati.

Samt evnen du har til å representere "alle" og dra alle over en kam.

Skrevet
Tror ikke det er det lotta sier. Du virker dog å ha en litt dårlig evne til å sette deg inn i andres tanker og følelser, å være empatisk som du sier det, og uansett hva folk sier til deg, som regel velmenende, så har du en helt annen oppfatning, og alle andre tar feil.

Det i kombinasjon med det Angelica påpeker kunne det kanskje vært greit for deg å prate med noen om.

Det betyr ikke at du er skvikspænna-gæærn, men så mye som du tenker på dette, så ville det kanskje vært greit for deg å lufte tanker med noen sånn at du fikk litt mer enn eget perspektiv på saker og ting.

Det er greit nok å høre på / lese andres meninger etc.

Men det er ingen som forstår at dette er en hypotetisk diskusjon da eller? Det blir jo hovedsaklig synsing/filosofering rundt en masse teoretiske situasjoner - som kan være interessant nok. Men det har jo ingenting med min virkelighet - mitt praktiske liv - å gjøre allikevel.

Her kommer altså uttrykket om at teori og praksis aldri er det samme inn ...

Skrevet
Den totale mangel på å ikke ville se andres synspunkter og lite selvinsikt. Samt mangel på empati.

Samt evnen du har til å representere "alle" og dra alle over en kam.

Hvilke andres synspunkter er det jeg ikke vil se?

Og ettersom jeg ikke kjenner noen her - hvordan kan jeg da diskutere på noen annen måte enn helt overordnet?

Skrevet

Men det er ingen som forstår at dette er en hypotetisk diskusjon da eller? Det blir jo hovedsaklig synsing/filosofering rundt en masse teoretiske situasjoner - som kan være interessant nok. Men det har jo ingenting med min virkelighet - mitt praktiske liv - å gjøre allikevel.

Hvordan kan du mene at alt du sier er synsing, når du presenterer det her som at alt du sier er fakta?

Gjest Gjest_angelica_*
Skrevet

Jeg har diskutert ut fra mine erfaringer, alt jeg har skrevet er noe jeg står for og lever etter "i praksis". Det har alt med min virkelighet å gjøre, og jeg trodde også det du skrev her hadde noe med din å gjøre.

Hypotetiske/teoretiske situasjoner er bare interessante å diskutere hvis du diskuterer ut fra et ærlig og realistisk standpunkt, hvordan du faktisk tror du ville håndtert den. Teori og praksis er ikke alltid det samme nei, men hvis man er litt reflektert og kjenner seg selv så er det er ikke milevis mellom dem heller.

Skrevet

Steinar, uansett hva folk skriver her, med unntak av TO innlegg på 168 sider, så skriver du: "Dette er feil, alle vet, alle menn mener at, kvinner vil ikke skjønne dette..." Osv.

Du har aldri sagt at: "TAkk for rådet, jeg burde kanskje moderere meg litt på det området!"

Forstår du? det blir veldig selvsentrert og "steinar har alltid rett"

Skrevet
Steinar, uansett hva folk skriver her, med unntak av TO innlegg på 168 sider, så skriver du: "Dette er feil, alle vet, alle menn mener at, kvinner vil ikke skjønne dette..." Osv.

Du har aldri sagt at: "TAkk for rådet, jeg burde kanskje moderere meg litt på det området!"

Støtter meg til at jeg ikke er alene om inntrykket Steinar gir.

Skrevet
Hvordan kan du mene at alt du sier er synsing, når du presenterer det her som at alt du sier er fakta?

Hvilke fakta tenker du på helt konkret?

Umulig for meg å svare på dette uten et eksempel.

Skrevet

Og fordi jeg har mine egne sterke meninger, så trenger jeg altså psykolog i følge dere?

Skrevet
Hvilke fakta tenker du på helt konkret?

Umulig for meg å svare på dette uten et eksempel.

Helt konkret? Det meste du sier. Unødvendig med eksempler, mener jeg. Kan finne noen siden.

Skrevet

:klø:

Men du har jo tidligere sagt at på forumet her, så viser du - skriver du hva du tenker og mener osv. - hvordan du virkelig er og tenker. Er det ikke da naturlig å forvente en viss sammenheng mellom dine tanker og meninger - spes. siden du er så bestemt på de - og hvordan du oppfører deg in real life? Snur du brått om på alt dette i virkeligheten og er heeelt annerledes, er du jo i alle fall skremmende. Det hørtes jo helt psycho ut. :klø: Du går rundt og sier til dama" ja, så fin kort kjole, bare gå til kameraten din du" så tenker du inne deg "faen faen, hun skulle gått i bukser, jeg haaater kompisen hennes, nå puler hun han på kinoen osv". :klø:

Syns ikke du klarer å stå for det du sier, og syns alt i alt du har tendenser til tanker som ikke er så forenlig med et forhold. Kan kjenne meg igjen - i svak svak svak grad - i noe av det du sier, men da er jo det ting JEG må jobbe med, for jeg vet jo at det handler om egen usikkerhet og tanker og holdninger som er helt uforenlig med det å ha et godt kjæresteforhold. :popcorn:

Skrevet

Men du har jo tidligere sagt at på forumet her, så viser du - skriver du hva du tenker og mener osv. - hvordan du virkelig er og tenker. Er det ikke da naturlig å forvente en viss sammenheng mellom dine tanker og meninger - spes. siden du er så bestemt på de - og hvordan du oppfører deg in real life? Snur du brått om på alt dette i virkeligheten og er heeelt annerledes, er du jo i alle fall skremmende. Det hørtes jo helt psycho ut. :klø: Du går rundt og sier til dama" ja, så fin kort kjole, bare gå til kameraten din du" så tenker du inne deg "faen faen, hun skulle gått i bukser, jeg haaater kompisen hennes, nå puler hun han på kinoen osv". :klø:

Syns ikke du klarer å stå for det du sier, og syns alt i alt du har tendenser til tanker som ikke er så forenlig med et forhold. Kan kjenne meg igjen - i svak svak svak grad - i noe av det du sier, men da er jo det ting JEG må jobbe med, for jeg vet jo at det handler om egen usikkerhet og tanker og holdninger som er helt uforenlig med det å ha et godt kjæresteforhold. :popcorn:

Jovisst, jeg mener og står for det jeg skriver her :)

Og det er vel det kvinnene her har problemer med tydeligvis.

Skrevet

Jovisst, jeg mener og står for det jeg skriver her :)

Og det er vel det kvinnene her har problemer med tydeligvis.

Nå skjønner jeg ingenting. :klø:

Skrevet
Nå skjønner jeg ingenting. :klø:

Hva er du ikke skjønner?

Skrevet
Hva er du ikke skjønner?

Men hva mente du med det - "jeg har en teoretisk diskusjon her..teori og praksis er to ulike ting osv." ? :arwen:

Skrevet
Men hva mente du med det - "jeg har en teoretisk diskusjon her..teori og praksis er to ulike ting osv." ? :arwen:

Dette er en diskusjonsgruppe på KG.

Jeg er ikke i noe forhold med noen av damene som diskuterer her i praksis. Må det ikke da bli en teoretisk diskusjon?

Gjest Cynthia
Skrevet

Med fare for å virke temmelig bitter: NEI, jeg begynner å lure på om det er mulig. Damn... :snurt:

Skrevet
Dette er en diskusjonsgruppe på KG.

Jeg er ikke i noe forhold med noen av damene som diskuterer her i praksis. Må det ikke da bli en teoretisk diskusjon?

Jo, men hørtes ut som du da avfeiet all uenighet som irrelevant. Om jeg sier at - min kjæreste skal aldri gå ut av huset alene, og så svarer 200 kvinner og sier det hadde ikke jeg funnet meg i. Så blir det jo litt rart om jeg sier "dette er bare en teoretisk diskusjon, i praksis blir det noe annet". I praksis vil jo 99% sikkert dama reagere på lik måte som kg damene.

Gir det deg ikke en viss pekepinn på at alle damene her (og de fleste menn) er konsekvent uenig med deg. At dama du eventuelt vil komme til å møte, trolig vil reagere på en av de "negative" måtene her skissert. :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...