Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3321 Skrevet 7. oktober 2009 Akkurat ja. Men i og med at det er snakk om høflighetsfraser, noe jeg assosierer litt med plikt-gjøremål (dårlig formulert), så ser jeg ikke helt poenget. Jeg er veldig enig i at man må kunne utveksle et par slike fraser hvis man møter eks på gata, men å skrive en mail for å være høflig, til en eks? Hvorfor det da? Jeg skjønner ikke poenget jeg da, når det er slutt. (Unntaket kan være dersom man i kort periode var kjæreste med en barndomskompis gjennom 20 år - og forholdet bare er en liten fis i havet i forhold til relasjonen da, om jeg skal si det sånn) Fis faktisk!...her skrives det så blekket spruter som dere skjønner!
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3322 Skrevet 7. oktober 2009 -så du utfordrer oss fortsatt? Heavy! Jeg er vant til å måtte ta andres perspektiv, og det virker som flere her er det da (jeg snakker om denne tråden!) -og hvis ikke disse evinnelige diskusjonene, unnskyld meg, har ført til en så mye som en bitteliten endring i tankemøsteret, så vet ikke jeg Har det?? Det er vel som man sier på engelsk - the proof is in the pudding.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3323 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, si det... det er vel en kombinasjon av flere faktorer, og selvfølgelig at den uungåelige kjemien må stemme. :happy: Tror jeg har talenter som kjemiker altså
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3324 Skrevet 7. oktober 2009 Egentlig har jeg aldri møtt så mange sånne selv heller. Noen kanskje, men det er unntakene. Jeg lurer på om man ikke legger merke til det man forventer, og de trekkene ved en person som bygger opp om ens egne fordommer... :klø: Så hvis man tror alle kvinner faller for falske komplimenter på byen, er det de som gjør det man legger merke til, og ikke alle dem holder seg i skinnet... Og man husker hun man obseverte at tydeligvis var utro, og overser resten. Ja, dette er sant. Man legger bare merke til det man ikke liker - alt annet er jo som det skal være.
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3325 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Det er vel som man sier på engelsk - the proof is in the pudding. Jeg er elendig i engelsk så denne må jeg ha inn med teskje!! jeg skjønner ordene hver for seg, men ikke metaforene/dobbelbetydningen Endret 7. oktober 2009 av annipanni
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3326 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er elendig i engelsk så denne må jeg ha inn med teskje!! jeg skjønner ordene hver for seg, men ikke metaforene/dobbelbetydningen Teori (altså dette) og praksis (altså ute i virkeligheten) er aldri det samme.
*Numi* Skrevet 7. oktober 2009 #3327 Skrevet 7. oktober 2009 Akkurat ja. Men i og med at det er snakk om høflighetsfraser, noe jeg assosierer litt med plikt-gjøremål (dårlig formulert), så ser jeg ikke helt poenget. Jeg er veldig enig i at man må kunne utveksle et par slike fraser hvis man møter eks på gata, men å skrive en mail for å være høflig, til en eks? Hvorfor det da? Jeg skjønner ikke poenget jeg da, når det er slutt. (Unntaket kan være dersom man i kort periode var kjæreste med en barndomskompis gjennom 20 år - og forholdet bare er en liten fis i havet i forhold til relasjonen da, om jeg skal si det sånn) Ja, men det er vel mer sånn at han har greie på ting som hun trenger hjelp til innimellom, eller at de begge er online samtidig og sier hei. Trenger hun hjelp med noe hun vet han kan, så er det vel naturlig at hun spør hvis hun ikke vet om andre som greie på det samme. Hvorfor? Fordi man bryr seg, vel. Jeg forventer ikke at jeg kan få deg til å forstå det siden du har problemer med slike relasjoner da, men. Jeg hadde det før selv, til jeg forsto at det var harmløst.
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3328 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ja, men det er vel mer sånn at han har greie på ting som hun trenger hjelp til innimellom, eller at de begge er online samtidig og sier hei. Trenger hun hjelp med noe hun vet han kan, så er det vel naturlig at hun spør hvis hun ikke vet om andre som greie på det samme. Hvorfor? Fordi man bryr seg, vel. Jeg forventer ikke at jeg kan få deg til å forstå det siden du har problemer med slike relasjoner da, men. Jeg hadde det før selv, til jeg forsto at det var harmløst. Mulig jeg "hørtes" litt brysk og bastant ut (Herregud, hva kan man forvente... her skriiiives det ) Synes det er interessant og høre hvordan andre tenker og noen ganger hvorfor. Det er jo det som er meningen med KG.. Et "mål" vil jo kunne være å lære av andre. (hint, hint til Steinar) -men slik ting er for meg nå hadde jeg fortsatt synes det var litt rart dersom eksen til sambo måtte be akkurat han om hjelp. Dette kan selvfølgelig variere hvor man bor; bygd eller by + hvem andre "hjelpere" som er + en rekke andre avjgørende omstendigheter Endret 7. oktober 2009 av annipanni
Ella_Grey Skrevet 7. oktober 2009 #3329 Skrevet 7. oktober 2009 Tror jeg har talenter som kjemiker altså Ja, kjemi handler jo mye om likevekt, da
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3330 Skrevet 7. oktober 2009 Et "mål" vil jo kunne være å lære av andre. (hint, hint til Steinar) Man lærer aldri av andres erfaringer - dessverre.
*Numi* Skrevet 7. oktober 2009 #3331 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Mulig jeg "hørtes" litt brysk og bastant ut (Herregud, hva kan man forvente... her skriiiives det ) Synes det er interessant og høre hvordan andre tenker og noen ganger hvorfor. Det er jo det som er meningen med KG.. Et "mål" vil jo kunne være å lære av andre. (hint, hint til Steinar) -men slik ting er for meg nå hadde jeg fortsatt synes det var litt rart dersom eksen til sambo måtte be akkurat han om hjelp. Dette kan selvfølgelig variere hvor man bor; bygd eller by + en rekke andre avjgørende omstendigheter. Ja, jeg kan forstå at du mener det. Men nå dreier denne såkalte kontakten seg om kun noen sporadiske ganger. Det kan gå måneder sikkert, uten at de snakkes. Han sier jo det selv, at om det ikke skulle blitt oss for alltid, så ville jeg uansett alltid ha han tilgjengelig om jeg trengte ham. Jeg synes det er betryggende. Tja, betryggende er et dårlig ord - hyggelig eller godt å vite er mer riktig. Endret 7. oktober 2009 av *Numi*
Ella_Grey Skrevet 7. oktober 2009 #3332 Skrevet 7. oktober 2009 Det er vel som man sier på engelsk - the proof is in the pudding. Jeg er elendig i engelsk så denne må jeg ha inn med teskje!! jeg skjønner ordene hver for seg, men ikke metaforene/dobbelbetydningen Det er egentlig det du har sagt litt annipanni, man er ikke nødvendigvis den man vil fremstå som. At man kan skryte på seg å være dritflink til å lage karamellpudding, men ingen kan vite om det er sant før de har smakt den.
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3333 Skrevet 7. oktober 2009 Det er egentlig det du har sagt litt annipanni, man er ikke nødvendigvis den man vil fremstå som. At man kan skryte på seg å være dritflink til å lage karamellpudding, men ingen kan vite om det er sant før de har smakt den. Got it!
Ella_Grey Skrevet 7. oktober 2009 #3334 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, dette er sant. Man legger bare merke til det man ikke liker - alt annet er jo som det skal være. Ja, det er sant, så kanskje man skal bli flinkere å legge merke til de som faktisk kan oppføre seg. Og ikke skjære alle over utro-hore-kammen...
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3335 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, det er sant, så kanskje man skal bli flinkere å legge merke til de som faktisk kan oppføre seg. Og ikke skjære alle over utro-hore-kammen... Fullstendig enig! -men man legger merke til det som passer inn i eksisterende skjema. Utfodringen til Steinar blir jo å få utvidet skjemaet sitt. Så er spm om noen kan hjelpe han med det her? :gjeiper:
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3336 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Veldig spennende og veldig sant: "Innefor kognitivismen er ett sentralt navn Jean Piaget som utviklet en modell som beskriver hvordan mennesker tillegger verden mening ved å samle og organisere informasjon. Modellen, som kom på 50-tallet, var basert på kognitiv konstruktivisme. Altså det kognitive, hjernens prosesser, som konstruerer indre representasjoner kalt skjema. Når nye fenomener ble tilpasset eksisterende skjema kalt Piaget dette «assimilasjon»" osv..... http://no.wikipedia.org/wiki/Pedagogisk_psykologi Nyttig lesning på sengekanten! (Jeg er ingen tørr teoretiker, men dette fenger for mitt vedkommende) Ill be back...Godnatt Endret 7. oktober 2009 av annipanni
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3337 Skrevet 7. oktober 2009 Steinar på shopping med dama: Dama: Se, Steinar. Denne kjolen sitter som et skudd. Tror jeg skal kjøpe denne, jeg. Steinar: Kommer ikke på tale, du ser billig ut. Du må i såfall kjøpe den i to størrelser større sånn at man ikke kan se fasongen din under. Dama: Men.. Steinar: Jeg vil ikke ha noe av at du ligger rundt med hele byen til helga, det forstår du vel. Dama: Men det er jo bare en middag i forbindelse med jobben.. Steinar: Ta den av! Du ser ut som ei tøyte. Du skal låne en dress av meg i stedet. kan ikke gjøre annet enn å le meg skakk i hjel av denne....
kristian82 Skrevet 7. oktober 2009 #3338 Skrevet 7. oktober 2009 Steinar på shopping med dama: Dama: Se, Steinar. Denne kjolen sitter som et skudd. Tror jeg skal kjøpe denne, jeg. Steinar: Kommer ikke på tale, du ser billig ut. Du må i såfall kjøpe den i to størrelser større sånn at man ikke kan se fasongen din under. Dama: Men.. Steinar: Jeg vil ikke ha noe av at du ligger rundt med hele byen til helga, det forstår du vel. Dama: Men det er jo bare en middag i forbindelse med jobben.. Steinar: Ta den av! Du ser ut som ei tøyte. Du skal låne en dress av meg i stedet.
Anglofil Skrevet 7. oktober 2009 #3339 Skrevet 7. oktober 2009 Når man kommer ned på individnivå så vil alle være mer eller mindre forskjellige. Ingen vil passe nøyaktig inn i noe gjennomsnitt lenger da. Etter hva jeg har forstått er folk som mobber gjerne de som har blitt mobbet selv. Forstå det den som kan. De skal vel kanskje hevde seg selv på en slags forvirret måte. Feige folk uansett. Det eneste som nytter er å sette seg i respekt. Dette handler ikke om mobbing, det handler om å gi andre en sjanse. Jeg gav kjæresten min en sjanse til å bevise at menn ikke var som mine mobbere. Og sette seg i respekt? Ja, du kan jo prøve å gjøre det når man er fysisk svakere enn gutta og er seks år - og dette pågår i 6 år sammenhengende. Da blir man også nedtrykt også psykisk. Jeg kom meg ut av det, men ikke er ikke så enkelt som å bare "sette seg i respekt". Mvh Yvonne
Gjest kvinne62 Skrevet 8. oktober 2009 #3340 Skrevet 8. oktober 2009 Beklager om jeg fornærmet deg. Jeg tolket bare ditt innlegg dithen at du var jernkvinnen i grått med høy genserhals som utilnærmelig avviste alle menn og som kun snakket om jobb og ikke noe annet. Det var nok en feilvurdering av meg! Da kan du jo få menn til å sjekke deg opp likevel da! Selv om man er seriøs i jobben sin synes nå jeg at det aldri er grenser for et lite smil eller en uskyldig flørt. Men det var bare meg. Slapp av jeg er ikke fornærmet, har selvironi og en stor humoristisk sans. Jeg smiler og prater masse på jobben jeg, både til kvinnelige og mannlige kolleger.. men jeg kan ikke forestille meg at noen tar det som en flørt og ikke har jeg behov for å bli sjekket opp - akkurat nå Skjønner ikke helt hvor du fikk det til at jeg ikke smiler, men det får nå være.. Jeg har visst ikke skjønt det der med at når jeg får komplimenter for håret, klærne eller utseendet så er det for å sjekke meg opp og komme i buksa på meg, så nå har jeg lært noe nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå