Anglofil Skrevet 7. oktober 2009 #3301 Skrevet 7. oktober 2009 Tja, selv om jeg forsåvidt allerede har mine tanker og meninger om det meste, så betyr ikke det at andres meninger aldri kan påvirke meg Ja, kvinner kan ha en dårlig innflytelse på oss stakkars menn Det har dere menn på oss kvinner også, men jeg går ikke rundt og holder deg eller andre menn ansvarlige for den dritten andre menn har utsatt meg for. Mvh Yvonne
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3302 Skrevet 7. oktober 2009 Det har dere menn på oss kvinner også, men jeg går ikke rundt og holder deg eller andre menn ansvarlige for den dritten andre menn har utsatt meg for. Mvh Yvonne Nei, det er alltid individet som er ansvarlig for sine handlinger. Ingen andre.
Anglofil Skrevet 7. oktober 2009 #3303 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, det er alltid individet som er ansvarlig for sine handlinger. Ingen andre. Nettopp, hvorfor skriver du da "fleste kvinner" osv når det uansett ikke burde spille noen rolle - hver kvinne for sine handling? Mvh Yvonne
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3304 Skrevet 7. oktober 2009 Poenget er vel at Steinar ikke vil. Jeg er enig. Det er personer i livet mitt som alltid vil bety noe for meg selv om jeg trives i det forholdet jeg er i og ikke har tenkt meg noe annet sted. Samme som at min samboer har et langt forhold bak seg, de skiltes som venner. Det er da helt naturlig at hun som person alltid vil ha en spesiell plass i hjertet hans, selv om de ikke er sammen lenger. Og nei, Steinar, jeg tilter ikke av den grunn. Selv om det føltes litt kinkig i begynnelsen. (Det skrives mye og ofte på denne tråden, og vanskelig å henge meg i svingene. Jeg har likevel forsøkt. Men mulig dette er diskutert! :gjeiper: ) Men mener du at de omgås som venner, din samboer og eksen? Jeg skjønner at man må opprettholde en viss kontakt hvis man må samarbeide om barn, men utenom dette...?
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3305 Skrevet 7. oktober 2009 Det har dere menn på oss kvinner også, men jeg går ikke rundt og holder deg eller andre menn ansvarlige for den dritten andre menn har utsatt meg for. Mvh Yvonne Godt sagt, men tror du dette alltid er bevisst da? Enig i at kanskje du Steinar viser tendenser til å ha bestemt deg for at sånn er det, punktum.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3306 Skrevet 7. oktober 2009 Nettopp, hvorfor skriver du da "fleste kvinner" osv når det uansett ikke burde spille noen rolle - hver kvinne for sine handling? Mvh Yvonne Grunnen er at jeg diskuterer hovedsaklig på generell eller overordnet basis her. Det er jo ikke mulig å diskutere alle mulige unntak som finnes. Menn har en del fellestrekk akkurat som kvinner har en del fellestrekk. Da er det lett(ere) å referere til disse. Derimot tror jeg nok flere som diskuterer her er relativt ressurssterke kvinner i form av intelligens og utdannelse etc. Dermed vil de muligens være noe annerledes enn "gjennomsnittet" av kvinner - vil jeg tro.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3307 Skrevet 7. oktober 2009 Enig i at kanskje du Steinar viser tendenser til å ha bestemt deg for at sånn er det, punktum. Ja, jeg har som sagt sterke meninger om det meste da jeg tenker mye. Det skal derfor en del til for å få meg til å endre mening
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3308 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, jeg har som sagt sterke meninger om det meste da jeg tenker mye. Det skal derfor en del til for å få meg til å endre mening Jeg har sagt det før og sier det igjen...du blir ikke mindre tenkende av å sitte og diskutere med alle bedrevitere (ikludert meg selv) her.. :gjeiper: At du har sterke meninger er vel kanskje også noe du har bestemt deg for, (punktum.) Har du tenkt på det da? og meninger blir vel kanskje enda mere urokkelige, siden det blir for dumt å gå tilbake på det man har sagt... ? :gjeiper: eller?
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3309 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) (Mulig jeg har gått glipp av litt i tråden underveis)men ser folk har vært innom temaet venn med eks. Hva tenker folk om det da? Jeg har problem med det...Min sambo var sammen med sin eks i 7 år og grunnet litt felles venner skjer det at man på en fest e.l møtes. Jeg er trygg på hvor jeg har sambo - det er ikke det - men jeg har ikke noe videre interesse av å stifte bekjentskap med henne sånn utover det helt overfladiske/høflige, og jeg hadde hatt ganske store problemer dersom han skulle ha den gode samtalen med henne for å si det sånn (noe han forøvrig ikke har, heldigvis!) Endret 7. oktober 2009 av annipanni
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 7. oktober 2009 #3310 Skrevet 7. oktober 2009 Derimot tror jeg nok flere som diskuterer her er relativt ressurssterke kvinner i form av intelligens og utdannelse etc. Dermed vil de muligens være noe annerledes enn "gjennomsnittet" av kvinner - vil jeg tro. Så "gjennomsnittet" av kvinner er ikke så intelligente? Jeg tror på at du tenker mye Steinar, men du tenker ikke så langt. Du tenker innenfor en bitteliten trang boks og har store problemer med å se utenfor den.
Anglofil Skrevet 7. oktober 2009 #3311 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Grunnen er at jeg diskuterer hovedsaklig på generell eller overordnet basis her. Det er jo ikke mulig å diskutere alle mulige unntak som finnes. Menn har en del fellestrekk akkurat som kvinner har en del fellestrekk. Da er det lett(ere) å referere til disse. Derimot tror jeg nok flere som diskuterer her er relativt ressurssterke kvinner i form av intelligens og utdannelse etc. Dermed vil de muligens være noe annerledes enn "gjennomsnittet" av kvinner - vil jeg tro. Du snakker om generell basis, men hva om den generelle basisen ikke er slik? Etter alle de år med politikk, konkurransetrening osv har jeg aldri møtt slike kvinner du beskriver, men det er kanskje også fordi jeg aldri har vært innstilt på at slik er andre kvinner. Jeg har hatt et dårlig forhold til menn før, fordi de mobbet meg, de var regelrett slemme, jeg ble alltid den som ble latterliggjort og såra - gang på gang. Allikevel, selv om majoriteten av de guttene jeg møtte virket slik på meg, så ser jeg verken på deg, min kjære eller majoriteten av gutter generelt som slike idoter, rett og slett fordi du, min kjære og alle andre gutter fortjener en sjanse. Mvh Yvonne Endret 7. oktober 2009 av Yvonne
Ella_Grey Skrevet 7. oktober 2009 #3312 Skrevet 7. oktober 2009 Det er godt du opplyser meg her Hva skal til for å myke opp deg da? Nei, si det... det er vel en kombinasjon av flere faktorer, og selvfølgelig at den uungåelige kjemien må stemme. :happy:
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3313 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har sagt det før og sier det igjen...du blir ikke mindre tenkende av å sitte og diskutere med alle bedrevitere (ikludert meg selv) her.. :gjeiper: At du har sterke meninger er vel kanskje også noe du har bestemt deg for, (punktum.) Har du tenkt på det da? og meninger blir vel kanskje enda mere urokkelige, siden det blir for dumt å gå tilbake på det man har sagt... ? :gjeiper: eller? Det er sunt å tenke - flere burde prøve det hehe Men det kan jo bli for mye også selvfølgelig. Jeg er åpen for at jeg kan ha feil, men mye er forskjellige preferanser. Det som er rett for en, er feil for en annen. Men jeg er altså aldri så bestemt at jeg ikke kan endre mening - hvis noen kan overbevise meg om at det er bedre for meg.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3314 Skrevet 7. oktober 2009 (Mulig jeg har gått glipp av litt i tråden underveis)men ser folk har vært innom temaet venn med eks. Hva tenker folk om det da? Jeg har problem med det...Min sambo var sammen med sin eks i 7 år og grunnet litt felles venner skjer det at man på en fest e.l møtes. Jeg er trygg på hvor jeg har sambo - det er ikke det - men jeg har ikke noe videre interesse av å stifte bekjentskap med henne sånn utover det helt overfladiske/høflige, og jeg hadde hatt ganske store problemer dersom han skulle ha den gode samtalen med henne for å si det sånn (noe han forøvrig ikke har, heldigvis!) Ja, jeg forstår deg godt. Jeg kan ikke se noen god grunn til hvorfor han skal fortsette å ha noe særlig med henne å gjøre - hvis det da ikke er mindreårige barn med i bildet.
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3315 Skrevet 7. oktober 2009 Så "gjennomsnittet" av kvinner er ikke så intelligente? Jeg tror på at du tenker mye Steinar, men du tenker ikke så langt. Du tenker innenfor en bitteliten trang boks og har store problemer med å se utenfor den. Alle lever i sin egen lille verden - inklusive deg.
*Numi* Skrevet 7. oktober 2009 #3316 Skrevet 7. oktober 2009 (Det skrives mye og ofte på denne tråden, og vanskelig å henge meg i svingene. Jeg har likevel forsøkt. Men mulig dette er diskutert! :gjeiper: ) Men mener du at de omgås som venner, din samboer og eksen? Jeg skjønner at man må opprettholde en viss kontakt hvis man må samarbeide om barn, men utenom dette...? Nei, de omgås ikke, men de har sporadisk kontakt via e-post, f.eks. Stortsett høflighetsfraser og spørsmål om hvordan det går. Sånt som er vanlig blant bekjente. De har ikke barn, nei. Men kontakt eller ikke så skjønner jeg jo at hun er en person som har hatt stor (positiv) innvirkning på livet hans. Man sletter ikke slike med det første.
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3317 Skrevet 7. oktober 2009 Det er sunt å tenke - flere burde prøve det hehe Men det kan jo bli for mye også selvfølgelig. Jeg er åpen for at jeg kan ha feil, men mye er forskjellige preferanser. Det som er rett for en, er feil for en annen. Men jeg er altså aldri så bestemt at jeg ikke kan endre mening - hvis noen kan overbevise meg om at det er bedre for meg. -så du utfordrer oss fortsatt? Heavy! Jeg er vant til å måtte ta andres perspektiv, og det virker som flere her er det da (jeg snakker om denne tråden!) -og hvis ikke disse evinnelige diskusjonene, unnskyld meg, har ført til en så mye som en bitteliten endring i tankemøsteret, så vet ikke jeg Har det??
Ella_Grey Skrevet 7. oktober 2009 #3318 Skrevet 7. oktober 2009 Du snakker om generell basis, men hva om den generelle basisen ikke er slik? Etter alle de år med politikk, konkurransetrening osv har jeg aldri møtt slike kvinner du beskriver, men det er kanskje også fordi jeg aldri har vært innstilt på at slik er andre kvinner. Mvh Yvonne Egentlig har jeg aldri møtt så mange sånne selv heller. Noen kanskje, men det er unntakene. Jeg lurer på om man ikke legger merke til det man forventer, og de trekkene ved en person som bygger opp om ens egne fordommer... :klø: Så hvis man tror alle kvinner faller for falske komplimenter på byen, er det de som gjør det man legger merke til, og ikke alle dem holder seg i skinnet... Og man husker hun man obseverte at tydeligvis var utro, og overser resten.
Anaconda Skrevet 7. oktober 2009 #3319 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, de omgås ikke, men de har sporadisk kontakt via e-post, f.eks. Stortsett høflighetsfraser og spørsmål om hvordan det går. Sånt som er vanlig blant bekjente. De har ikke barn, nei. Men kontakt eller ikke så skjønner jeg jo at hun er en person som har hatt stor (positiv) innvirkning på livet hans. Man sletter ikke slike med det første. Akkurat ja. Men i og med at det er snakk om høflighetsfraser, noe jeg assosierer litt med plikt-gjøremål (dårlig formulert), så ser jeg ikke helt poenget. Jeg er veldig enig i at man må kunne utveksle et par slike fraser hvis man møter eks på gata, men å skrive en mail for å være høflig, til en eks? Hvorfor det da? Jeg skjønner ikke poenget jeg da, når det er slutt. (Unntaket kan være dersom man i kort periode var kjæreste med en barndomskompis gjennom 20 år - og forholdet bare er en liten fis i havet i forhold til relasjonen da, om jeg skal si det sånn)
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3320 Skrevet 7. oktober 2009 Du snakker om generell basis, men hva om den generelle basisen ikke er slik? Etter alle de år med politikk, konkurransetrening osv har jeg aldri møtt slike kvinner du beskriver, men det er kanskje også fordi jeg aldri har vært innstilt på at slik er andre kvinner. Jeg har hatt et dårlig forhold til menn før, fordi de mobbet meg, de var regelrett slemme, jeg ble alltid den som ble latterliggjort og såra - gang på gang. Allikevel, selv om majoriteten av de guttene jeg møtte virket slik på meg, så ser jeg verken på deg, min kjære eller majoriteten av gutter generelt som slike idoter, rett og slett fordi du, min kjære og alle andre gutter fortjener en sjanse. Mvh Yvonne Når man kommer ned på individnivå så vil alle være mer eller mindre forskjellige. Ingen vil passe nøyaktig inn i noe gjennomsnitt lenger da. Etter hva jeg har forstått er folk som mobber gjerne de som har blitt mobbet selv. Forstå det den som kan. De skal vel kanskje hevde seg selv på en slags forvirret måte. Feige folk uansett. Det eneste som nytter er å sette seg i respekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå