waco Skrevet 6. oktober 2009 #3121 Skrevet 6. oktober 2009 En annen ting som irriterer meg med dere jenter er at dere ikke skjønner at det finnes risikoatferd. Det er visse handlinger som øke sannsynligheten for utroskap. Hadde dere vært enige i såpass så kunne jeg vært enige med dere.
Stillest vann Skrevet 6. oktober 2009 #3122 Skrevet 6. oktober 2009 Når jeg skriver dere kvinner så tenker jeg normalfordelingen. Jeg synes du burde kalle det "Steinarfordelingen" og ikke "normalfordelingen".
Anglofil Skrevet 6. oktober 2009 #3123 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde ikke likt at dama mi var på date med andre gutter "selv om hun holder seg i skinnet", sånn som dere damer mener er grunnlaget for et godt og harmonisk forhold. Ikke hadde jeg likt at dama overnatta hos folk jeg ikke visste hvem var, - ikke hadde jeg likt at hun var så beruset når hun er ute at hun "mister" telefonen sin og ikke klarer å redegjøre for hvor hun har vært og hvem hun har vært sammen med. Ikke hadde jeg likt at dama mi gikk på fest og pyntet seg for andre gutters begunstelse, - uansett hvor mye jeg stoler på henne, - fordi det faktisk handler om respekt for meg. Ikke hadde jeg likt at dama mi var ute på fylla og skulle betrodd setg til fremmede karer og gode venninner at "hun kan gjøre hva hun vil hun!" fordi typen er jo sjalu allikevel. Ikke glem at sjalusi er noe av det enkleste man kan skape hos partneren sin, - ergo burde man være meget varsom og vise ekstra stor aktsomhet, - og ikke bare fjolle rundt sånn som dere jenter, - og uansett om man går truseløs og full og blir med fremmede folk hjem på nachspiel så er det jo bare "typen som må granske seg selv"... At dere jenter ikke skjønner såpass enkle ting gjør at vi gutter må være flinkere til å dømme hvem kvinnfolk vi burde omgås med. Jeg er jente, og jeg hadde ikke likt det selv jeg, verken for min egen del eller min partners. Mvh Yvonne
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 6. oktober 2009 #3124 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde ikke likt at dama mi var på date med andre gutter "selv om hun holder seg i skinnet", sånn som dere damer mener er grunnlaget for et godt og harmonisk forhold. Ikke hadde jeg likt at dama overnatta hos folk jeg ikke visste hvem var, - ikke hadde jeg likt at hun var så beruset når hun er ute at hun "mister" telefonen sin og ikke klarer å redegjøre for hvor hun har vært og hvem hun har vært sammen med. Ikke hadde jeg likt at dama mi gikk på fest og pyntet seg for andre gutters begunstelse, - uansett hvor mye jeg stoler på henne, - fordi det faktisk handler om respekt for meg. Ikke hadde jeg likt at dama mi var ute på fylla og skulle betrodd setg til fremmede karer og gode venninner at "hun kan gjøre hva hun vil hun!" fordi typen er jo sjalu allikevel. Ikke glem at sjalusi er noe av det enkleste man kan skape hos partneren sin, - ergo burde man være meget varsom og vise ekstra stor aktsomhet, - og ikke bare fjolle rundt sånn som dere jenter, - og uansett om man går truseløs og full og blir med fremmede folk hjem på nachspiel så er det jo bare "typen som må granske seg selv"... At dere jenter ikke skjønner såpass enkle ting gjør at vi gutter må være flinkere til å dømme hvem kvinnfolk vi burde omgås med. Igjen: hvor finner dere disse damene? Dere krisemaksimerer så jævlig. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Ingen av oss her har sagt at vi vil gå på "date" med andre menn, bli så beruset at vi mister telefonen og ikke vet hvor vi er og pynte oss "for andre gutters begunstigelse". Og jeg har aldri sittet og bedyret til folk og fe at jeg kan gjøre hva faen jeg vil fordi kjæresten ikke er sjalu. Vi sier bare at vi vi beholde gode venner når vi er i et forhold. Klart vi inngår kompromisser, vi har ikke tenkt å gå ut truseløse og sanseløse og overnatte i senga til alle de mannlige vennene våre når vi har kjæreste. Men vi har ikke tenkt å kutte dem ut heller og det finnes grenser for hvor langt bak man kan bøye seg for å berolige en oversjalu kjæreste. Jeg begynner faen å lure på hva dere gjør med vennene deres siden det er et så forbanna stort problem. Selv tar jeg gjerne en kopp kaffe og et slag sjakk med en av mine nærmeste kompiser, og da har jeg både truse og mobil på. Hvis en kjæreste har et problem med det, så ja - da må han faktisk gå litt inn i seg selv.
waco Skrevet 6. oktober 2009 #3125 Skrevet 6. oktober 2009 Ja ikkesant yvonne, det sier nesten seg selv. Tror ikke det er mange av de jentene her som synes det hadde vært kult om typen pynta seg for å dra på byen, - spandere masse drikke på fremmede jenter, - plutselig ta inn på hotellrom for "dama må jo stole på mannen hvis ikke så er jo ikke forholdet basert på mistillit"... Og videre, - dra med kompiser du vet liker å være på horehus, - typen din plutselig forsvinner uten annen årsak enn at han er kranglete fordi du har bestemt at han må bruke mer tid sammen med deg.... Også videre også videre,... Skal liksom en mann bli sint på dama si fordi hun ikke mener at han kan gjøre hva han vil av den enkle grunn at nå er de sammen???? Virker som om de fleste kvinnene på tråden bortsett fra noen smarte som yvonne faktisk skjønner at når man er et par så kan man ikke oppføre seg som om man var alene!!! Det er jo menneskelig atferd å gjøre feil, og gjøre handlinger man angrer på, - derfor er det ekstra viktig å være påpasselig og å gjøre forebyggende handlinger som å ikke sette seg i situasjoner man vet kan føre til ting man må skjule for partneren for å bevare lykken...
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3126 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg vil selvfølgelig heller få skryt enn kjeft! hehe Og i min verden er det det jeg forbinder med et kompliment. I vår verden får vi normalt sett ikke komplimenter og forventer ikke å få det heller. Det er ikke normalt det for en voksen mann. Det er derimot forventet at vi skal gi kvinner komplimenter. Derfor blir dette helt ulikt mellom kjønnene. Og jeg regner da med at dere er vant til å få det og at behovet derfor blir deretter. Dessuten er jo fortsatt utseendet viktigere for ei kvinne enn for en mann. Skryt er jo kompliment, da . Og egentlig de beste komplimentene er de man får for noe man har gjort. De sleipe komplimentene man får på byen klarer vel de fleste å se gjennom, det er de komplimentene som er minst verd egentlig. Men det er uansett hyggelig å få en positiv bekreftelse, det er det for alle. Og jeg ttror ikke egentlig at alle kvinner er vant til å få komplimenter, jeg tror det mer er at hvis noen sier noe pent til oss så føler vi at de BRYR seg om oss.
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #3127 Skrevet 6. oktober 2009 Dum eller ikke - jeg mener uansett at mange her har helt urealistiske forventninger til forelskelse. Ekte kjærlighet har lite med den rusen å gjøre i lengden. Forelskelsesrus eller ikke. Jeg har vært sammen med min kjære i rundt 4 år, og jeg ruser meg bortimot hver dag på følelsen av å være så utrolig heldig som får være en del av noe så fint som vi har. Så nei, det er ikke nødvendigvis en urealistisk forventning. Eller er jeg bare forelsket i lykkefølelsen tror du, Steinar, slik at jeg ikke gir slipp? ------------ Du skriver også et sted at: Ja, problemene kommer ikke før jeg vet at jeg ikke kan stole på ho. Finner du ei dame som viser seg uverdig din tillit, da er det virkelig ikke være enn å pakke snippsekken og prøve på nytt, Steinar. Tenk! For prøver du så kanskje du finner ut at hun du finner faktisk er så til å stole på at du ikke behøver å bekymre deg det spor.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3128 Skrevet 6. oktober 2009 Skryt er jo kompliment, da . Og egentlig de beste komplimentene er de man får for noe man har gjort. De sleipe komplimentene man får på byen klarer vel de fleste å se gjennom, det er de komplimentene som er minst verd egentlig. Ja, det å få ros for godt utført arbeide er jo greit å få da Men det er uansett hyggelig å få en positiv bekreftelse, det er det for alle. Og jeg ttror ikke egentlig at alle kvinner er vant til å få komplimenter, jeg tror det mer er at hvis noen sier noe pent til oss så føler vi at de BRYR seg om oss. Ja, det er jo interessant. Problemet er bare at jeg tror kvinner reagerer for sterkt på det. Det legges tydeligvis for stor betydning i det. Og det er en akilleshæl. Og for meg som mann er det faktisk veldig vanskelig å forstå at dere reagerer sånn på det også.
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3129 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde ikke likt at dama mi var på date med andre gutter "selv om hun holder seg i skinnet", sånn som dere damer mener er grunnlaget for et godt og harmonisk forhold.Jeg hadde ikke likt at typen min gjorde dette. Ikke hadde jeg likt at dama overnatta hos folk jeg ikke visste hvem var, nei jeg hadde ikke likt dette heller- ikke hadde jeg likt at hun var så beruset når hun er ute at hun "mister" telefonen sin og ikke klarer å redegjøre for hvor hun har vært og hvem hun har vært sammen med.jeg hadde ikke forventet meg en redgjørelse Ikke hadde jeg likt at dama mi gikk på fest og pyntet seg for andre gutters begunstelse, - uansett hvor mye jeg stoler på henne, - fordi det faktisk handler om respekt for meg.Jenter pyneter seg mer for seg selv enn for andre gutter. Ikke hadde jeg likt at dama mi var ute på fylla og skulle betrodd setg til fremmede karer og gode venninner at "hun kan gjøre hva hun vil hun!" fordi typen er jo sjalu allikevel.Dette hadde han ikke fått lov til, faktisk Ikke glem at sjalusi er noe av det enkleste man kan skape hos partneren sin, - ergo burde man være meget varsom og vise ekstra stor aktsomhet, - og ikke bare fjolle rundt sånn som dere jenter, - og uansett om man går truseløs og full og blir med fremmede folk hjem på nachspiel så er det jo bare "typen som må granske seg selv"... At dere jenter ikke skjønner såpass enkle ting gjør at vi gutter må være flinkere til å dømme hvem kvinnfolk vi burde omgås med.Jeg tenker egentlig som så at hadde jeg hatt problemer med at han hadde gjort det samme, så lar jeg vær. Men å være sammen med en som blir sjalu for det jeg regner som vanlig oppførsel er helt uaktuelt. Ja ikkesant yvonne, det sier nesten seg selv. Tror ikke det er mange av de jentene her som synes det hadde vært kult om typen pynta seg for å dra på byen, - spandere masse drikke på fremmede jenter, - plutselig ta inn på hotellrom for "dama må jo stole på mannen hvis ikke så er jo ikke forholdet basert på mistillit"... Og videre, - dra med kompiser du vet liker å være på horehus, - typen din plutselig forsvinner uten annen årsak enn at han er kranglete fordi du har bestemt at han må bruke mer tid sammen med deg.... Også videre også videre,...nei det hadde ikke vært kult, og vi hadde begge vært single etterpå.
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3130 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, det er jo interessant. Problemet er bare at jeg tror kvinner reagerer for sterkt på det. Det legges tydeligvis for stor betydning i det. Og det er en akilleshæl. Og for meg som mann er det faktisk veldig vanskelig å forstå at dere reagerer sånn på det også. Men så vet man jo innerst inne at en tilfeldig fyr på byen neppe bryr seg så veldig om en. Og da er det en liten selvtillits-boost der og da, men ikke noe man legger seg på rygg for. Og mannlige venner er man så vant til, at komplimenter derfra gjør heller ikke at man havner til sengs av den grunn.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3131 Skrevet 6. oktober 2009 Forelskelsesrus eller ikke. Jeg har vært sammen med min kjære i rundt 4 år, og jeg ruser meg bortimot hver dag på følelsen av å være så utrolig heldig som får være en del av noe så fint som vi har. Så nei, det er ikke nødvendigvis en urealistisk forventning. Eller er jeg bare forelsket i lykkefølelsen tror du, Steinar, slik at jeg ikke gir slipp? Nå kan det jo godt være at du er et medisinsk fenomen Men det jeg tror er jo at det du føler (nå) er det jeg kaller "ekte kjærlighet". Altså en dypere og mer rolig form for følelser enn forelskelsen. Og ikke minst mye mer langvarig Du skriver også et sted at: Ja, problemene kommer ikke før jeg vet at jeg ikke kan stole på ho. Finner du ei dame som viser seg uverdig din tillit, da er det virkelig ikke være enn å pakke snippsekken og prøve på nytt, Steinar. Tenk! For prøver du så kanskje du finner ut at hun du finner faktisk er så til å stole på at du ikke behøver å bekymre deg det spor. Ja, det er selvfølgelig dette jeg ønsker meg av livet
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3132 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Men så vet man jo innerst inne at en tilfeldig fyr på byen neppe bryr seg så veldig om en. Og da er det en liten selvtillits-boost der og da, men ikke noe man legger seg på rygg for. Og mannlige venner er man så vant til, at komplimenter derfra gjør heller ikke at man havner til sengs av den grunn. Uansett så er det veldig vanskelig å forstå hvorfor - eller kanskje heller at dere faktisk reagerer såpass sterkt på komplimenter. Endret 6. oktober 2009 av Steinar40
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #3133 Skrevet 6. oktober 2009 Nå kan det jo godt være at du er et medisinsk fenomen Men det jeg tror er jo at det du føler (nå) er det jeg kaller "ekte kjærlighet". Altså en dypere og mer rolig form for følelser enn forelskelsen. Og ikke minst mye mer langvarig Ja, det er nok kjærlighet og ikke forelskelse, men det jeg mener er at det noen ganger kan kjennes litt likt ut. Man kan få en intens lykkefølelse av begge. Bare at kjærligheten kjennes litt med sikker og ikke så nervøs ut som forelskelsen. Ja, det er selvfølgelig dette jeg ønsker meg av livet Ja, ikke sant? Så slutt å svartmale alt så til de grader!
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3134 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Det er ikke min skyld at du misforstår meg her vettu Jo, faktisk. Endret 6. oktober 2009 av Guriane
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3135 Skrevet 6. oktober 2009 Hvor har jeg skrevet alle? Og jeg skrev faktisk jeg personlig Men dere kvinners største akilleshæl er nok avhengigheten av komplimenter. Denne gjør dere veldig lette å utnytte for utspekulerte mannfolk. I den ene setningen sier du "Hvor har jeg skrevet alle?" For så i neste si dere. Nå må du slutte å kjemme alle kvinner over én kam! Kvinner er ikke en egen rase som trenger spesialbehandling!
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3136 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, det er nok kjærlighet og ikke forelskelse, men det jeg mener er at det noen ganger kan kjennes litt likt ut. Man kan få en intens lykkefølelse av begge. Bare at kjærligheten kjennes litt med sikker og ikke så nervøs ut som forelskelsen. Ja, men jeg syns det er litt trist at mange her går rundt å forventer seg en umiddelbar og evigvarende forelskelse på størrelse med et bombenedslag. Det er ikke realistisk mener jeg.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3137 Skrevet 6. oktober 2009 I den ene setningen sier du "Hvor har jeg skrevet alle?" For så i neste si dere. Kanskje jeg bare var ekstra høflig hehe Nå må du slutte å kjemme alle kvinner over én kam! Kvinner er ikke en egen rase som trenger spesialbehandling! Men jeg kjenner jo ingen personlig her. Hvordan kan jeg da gjøre noe annet enn å kjemme alle over en kam? Men jeg forstår altså at alle kvinner er ulike individer (men med en del felles trekk )
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3138 Skrevet 6. oktober 2009 Selv tar jeg gjerne en kopp kaffe og et slag sjakk med en av mine nærmeste kompiser, og da har jeg både truse og mobil på. Hvis en kjæreste har et problem med det, så ja - da må han faktisk gå litt inn i seg selv. Imponerende
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3139 Skrevet 6. oktober 2009 Uansett så er det veldig vanskelig å forstå hvorfor - eller kanskje heller at dere faktisk reagerer såpass sterkt på komplimenter.Kvinner reagerer ikke så sterkt på komplimenter som du tydeligvis tror. Imponerende Du syns det er imponerende at en kvinne spiller sjakk... ja.... nettopp, det er vel egentlig for komplisert.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3140 Skrevet 6. oktober 2009 Du syns det er imponerende at en kvinne spiller sjakk... ja.... nettopp, det er vel egentlig for komplisert. Sjakk er vel ingen typisk kvinnelig interesse eller? Ellers tviler jeg ikke et sekund på at kvinner kan spille like bra som menn Intelligens og interesse er helt individuell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå