Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3061 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Likhetene mellom Steinars kjønnsideologi og diverse religiøs fundamentalisme er faktisk ganske påfallende.. Grunnene for at kvinner skal gå i burka eller kjønnslemlestes er faktisk nøyaktig de samme som han oppgir, man vil hindre fristelser og utroskap og at andre menn ser på dama osv. Jeg tviler på at Steinar er voldelig, men de holdningene han forfekter har altså hatt flere alvorlige konsekvenser i historien og hører i min mening ikke hjemme i et moderne likestilt samfunn. Det er forsåvidt riktig det du skriver om bakgrunnen for burka og kjønns lemlesting, men jeg er ikke enig i dette ettersom jeg er oppvokst og oppdratt i Norge. Dette har kulturell/religiøs bakgrunn eller er hjernevasking om du vil. Ingen skal lemleste noen annen på noen som helst måte! Noen ganger kunne imidlertid dødsstraff være berettiget, men det er en helt annen diskusjon. I min verden har kvinner akkurat samme rettigheter og skyldigheter som menn. Endret 5. oktober 2009 av Steinar40
*Numi* Skrevet 5. oktober 2009 #3062 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Ja, det er en vanskelig balansegang. Det er omtrent like dumt å bare hoppe uti uten å tenke seg om, som å aldri hoppe uti. Det er jeg helt uenig i. Hopper du uti uten å tenke deg om er det ihvertfall en mulighet for at vannet er varm. Hopper du aldri uti vil du ei heller ha noen sjans til å nyte det. Kanskje er dama rett for deg, kanskje er hun ikke det. Men det er faktisk bare én måte å finne det ut på. Og det er IKKE å la være å hoppe uti. Endret 5. oktober 2009 av *Numi*
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3063 Skrevet 5. oktober 2009 Det er jeg helt uenig i. Hopper du uti uten å tenke deg om er det ihvertfall en mulighet for at vannet er varm. Hopper du aldri uti vil du ei heller ha noen sjans til å nyte det. Kanskje er dama rett for deg, kanskje er hun ikke det. Men det er faktisk bare én måte å finne det ut på. Og det er IKKE å la være å hoppe uti. Joda, sikkert mye i det, men det er ikke så veldig artig når vannet viser seg å være kaldt hehe
kristian82 Skrevet 5. oktober 2009 #3064 Skrevet 5. oktober 2009 Me thinks you are a smart man Så hyggelig!
*Numi* Skrevet 5. oktober 2009 #3065 Skrevet 5. oktober 2009 Joda, sikkert mye i det, men det er ikke så veldig artig når vannet viser seg å være kaldt hehe Nei, men det er nå uansett en sjanse man er nødt til å ta.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3066 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, men det er nå uansett en sjanse man er nødt til å ta. Ja, jeg må bare opp av isvannet jeg har sittet fast i alt for lenge først. Åssen er badevannet hos deg? hehe
Ella_Grey Skrevet 5. oktober 2009 #3067 Skrevet 5. oktober 2009 Hun fra regnskap er ikke min type - heldigvis hehe Men uansett så er jeg trofast jeg da Utroskap er som sagt utilgivelig i min verden. Derfor vektlegger jeg å unngå det veldig høyt også. Så hvis du er trofast uansett, tåler du vel å bli utsatt for fristelser innimellom? Og det er fint at du virkelig prøver å unngå utroskap, men du kan ikke ta ansvar for begge parter i et forhold. Du må faktisk slappe av og hoppe uti, sånn som Numi sa, og ha tiltro til at partneren faktisk er til å stole på... ...Noen ganger kunne imidlertid dødsstraff være berettiget, men det er en helt annen diskusjon. ... Skjønner ikke helt hvordan du hoppet fra kjønnslemlesting til dødsstraff, men må bare skyte inn at jeg syns ikke d.straff er berettiget noensinne
Max Magnus Skrevet 5. oktober 2009 #3068 Skrevet 5. oktober 2009 Så hvis du er trofast uansett, tåler du vel å bli utsatt for fristelser innimellom? Denne tråden utvikler seg i en enorm hastighet! Sist jeg var her handlet dette om kjoler - nå er vi over i badevann og dødsstraffer! Anyways: jeg tror ikke Steinar40 skjønner at det er normalt å se på andre mennesker. Å erkjenne at det finnes andre attraktive mennesker rundt deg er ikke synonymt med å ha lyst til å hoppe på dem nakne.
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #3069 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Ja, jeg må bare opp av isvannet jeg har sittet fast i alt for lenge først. Åssen er badevannet hos deg? hehe Haha. Badevannet er varmt og godt her hos meg, men så er vi allerede to stk som har hoppet uti her og lært oss kunsten å synkronsvømme. Endret 6. oktober 2009 av *Numi*
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3070 Skrevet 6. oktober 2009 Så hvis du er trofast uansett, tåler du vel å bli utsatt for fristelser innimellom? Og det er fint at du virkelig prøver å unngå utroskap, men du kan ikke ta ansvar for begge parter i et forhold. Du må faktisk slappe av og hoppe uti, sånn som Numi sa, og ha tiltro til at partneren faktisk er til å stole på... Skjønner ikke helt hvordan du hoppet fra kjønnslemlesting til dødsstraff, men må bare skyte inn at jeg syns ikke d.straff er berettiget noensinne Jeg tåler hva som helst av fristelser - til og med fra deilige damer - jeg er en utrolig sterk mann Jeg mener faktisk at vi har et ansvar for hverandre når man er i et seriøst parforhold. Blir f.eks hun syk så er det mitt ansvar å hjelpe henne. Jeg skrev jo også at dødsstraff er en helt annen diskusjon Men jeg innbiller meg at innstillingen til dette er en av de klassiske kjønnsforskjellene.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3071 Skrevet 6. oktober 2009 jeg tror ikke Steinar40 skjønner at det er normalt å se på andre mennesker. Å erkjenne at det finnes andre attraktive mennesker rundt deg er ikke synonymt med å ha lyst til å hoppe på dem nakne. Selvfølgelig skjønner jeg det. Liker godt å se på damer jeg hehe
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3072 Skrevet 6. oktober 2009 Haha. Badevannet er varmt og godt her hos meg, men så er vi allerede to stk som har hoppet uti her og lært oss kunsten å synkronsvømme. En annen fisk i bassenget!? Jaja, jeg burde vel snart ha lært meg at det ikke er noe smart å fiske der da hehe Men det virker jo som du har sunn fornuft i hvert fall. Blir lettere å synkronsvømme og få til et bra parforhold da Og fortsett gjerne med de gode kommentarene
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3073 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg tåler hva som helst av fristelser - til og med fra deilige damer - jeg er en utrolig sterk mann Men du tror ikke at kvinner kan være sterke og motstå fristelser? Jeg mener faktisk at vi har et ansvar for hverandre når man er i et seriøst parforhold. Blir f.eks hun syk så er det mitt ansvar å hjelpe henne.Selvfølgelig hjelper man hverandre. Det blir noe annet enn å ta ansvar for å passe på at hun ikke er utro mot deg. Jeg skrev jo også at dødsstraff er en helt annen diskusjon Men jeg innbiller meg at innstillingen til dette er en av de klassiske kjønnsforskjellene. Tror ikke at det akkurat har noe med kjønn å gjøre, faktisk. Jeg vet kvinner som er for og menn som er mot.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3074 Skrevet 6. oktober 2009 Men du tror ikke at kvinner kan være sterke og motstå fristelser? Jo, forsåvidt. Men kvinner faller fort for komplimenter, noe jeg ikke ville gjøre. Jeg er borti mot 100% sikker på at jeg er sterkere enn hvilken som helst kvinne på dette området. Selvfølgelig hjelper man hverandre. Det blir noe annet enn å ta ansvar for å passe på at hun ikke er utro mot deg. Tja hehe Tror ikke at det akkurat har noe med kjønn å gjøre, faktisk. Jeg vet kvinner som er for og menn som er mot. Det finnes alltid unntak fra enhver regel.
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3075 Skrevet 6. oktober 2009 Jo, forsåvidt. Men kvinner faller fort for komplimenter, noe jeg ikke ville gjøre. Jeg er borti mot 100% sikker på at jeg er sterkere enn hvilken som helst kvinne på dette området. Noen kvinner, kanskje mange til og med. Men ikke alle. Jeg vil påstå at de fleste kvinner ikke kan fås til sengs bare med noen komplimenter om de er i et forhold. Egentlig ikke om de er single heller
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3076 Skrevet 6. oktober 2009 Noen kvinner, kanskje mange til og med. Men ikke alle. Jeg vil påstå at de fleste kvinner ikke kan fås til sengs bare med noen komplimenter om de er i et forhold. Egentlig ikke om de er single heller Ja, som du sier er det (altfor) mange damer som faller for komplimenter - falske eller ikke. Problemet er altså at det finnes alltid mange utspekulerte og frekke mannfolk. Og da spesielt ute på byen i kombinasjon med alkohol/rus. Derfor er dette en risiko som ikke føles betryggende.
Gjest KateW Skrevet 6. oktober 2009 #3077 Skrevet 6. oktober 2009 Kjære Steinar, dersom du tror at om en mann sier noe pent til meg, så hopper jeg til sengs med ham,så har du utrolig lite tiltro til kvinners vurderingsevne. Jeg er aldri så full, og det tror jeg få kvinner er at de puler for komplimenter. Spesielt om de er i forhold. Alvorlig talt!
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3078 Skrevet 6. oktober 2009 Kjære Steinar, dersom du tror at om en mann sier noe pent til meg, så hopper jeg til sengs med ham,så har du utrolig lite tiltro til kvinners vurderingsevne. Jeg er aldri så full, og det tror jeg få kvinner er at de puler for komplimenter. Spesielt om de er i forhold. Alvorlig talt! Selvfølgelig vil det at man er i et forhold vanligvis være en bremsekloss. Hvis det da ikke er et dårlig forhold som sikkert kan få motsatt effekt. Men jeg slutter aldri å bli forundret over hvor naive mange kvinner er når det gjelder komplimenter.
Gjest KateW Skrevet 6. oktober 2009 #3079 Skrevet 6. oktober 2009 Bremsekloss? Med mindre jeg er i et åpent forhold, så har jeg ikke sex med andre menn. Samme hvor mange komplimenter de gir meg i fylla. Jeg velger å tro at det gjelder for de fleste kvinner. Faktisk. Du må ha vært borti noen rare eksemplarer av arten, Steinar, om du tror at kvinner er så naive og lettlurte.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3080 Skrevet 6. oktober 2009 Bremsekloss? Med mindre jeg er i et åpent forhold, så har jeg ikke sex med andre menn. Samme hvor mange komplimenter de gir meg i fylla. Jeg velger å tro at det gjelder for de fleste kvinner. Faktisk. Du må ha vært borti noen rare eksemplarer av arten, Steinar, om du tror at kvinner er så naive og lettlurte. Vel, jeg tror som sagt problemet blir relativt stort når ei kvinne (eller en mann for den sakens skyld) føler at h*n lever i et dårlig forhold. Ergo er det ikke smart å leve med og i et dårlig forhold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå