Ella_Grey Skrevet 3. oktober 2009 #2921 Skrevet 3. oktober 2009 42. Ref. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy hehe alle sier den er så bra, og jeg har prøvd, men kommer aldri ordentlig i gang men den - aldri.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2922 Skrevet 3. oktober 2009 Gitt en valgmulighet, så er mange jenter så enkle at de velger det som gjør partneren glad. Gi en kommando så...nei. Så når jeg vil noe og sier dette, så blir det oppfattet som en kommando og da blir det nei og en masse krangel - veldig artig! Altså må alle forslag komme fra henne først - uten at jeg virker ubestemt og en som ikke tar noen initiativ selvfølgelig, for da er jeg jo ikke noe å ha ....
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2923 Skrevet 3. oktober 2009 alle sier den er så bra, og jeg har prøvd, men kommer aldri ordentlig i gang men den - aldri. Egentlig er den rimelig merkelig. Det finnes mye annet som er bedre å lese sikkert. Holder lenge å se filmen
Guriane Skrevet 3. oktober 2009 #2924 Skrevet 3. oktober 2009 Så når jeg vil noe og sier dette, så blir det oppfattet som en kommando og da blir det nei og en masse krangel - veldig artig! Altså må alle forslag komme fra henne først - uten at jeg virker ubestemt og en som ikke tar noen initiativ selvfølgelig, for da er jeg jo ikke noe å ha .... Saken er jo den at du sier ikke det du vil. Du bestemmer at det skal være sånn og sånn, og du trer det nedover hodet på dama di. Da blir det krangling. Forslag er én ting, ordre er en annen..
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2926 Skrevet 3. oktober 2009 Saken er jo den at du sier ikke det du vil. Du bestemmer at det skal være sånn og sånn, og du trer det nedover hodet på dama di. Da blir det krangling. Forslag er én ting, ordre er en annen.. Hvis man bare skal komme med forslag - altså tomt prat - hvordan skal man da noen gang klare å komme frem til og bestemme noe?
Guriane Skrevet 3. oktober 2009 #2927 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis man bare skal komme med forslag - altså tomt prat - hvordan skal man da noen gang klare å komme frem til og bestemme noe? Det er jo på den måten kan kan inngå kompromisser kjære Steinar, - å snakke om ting, diskutere. Ikke fortelle hva den andre skal gjøre.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2928 Skrevet 3. oktober 2009 Det er jo på den måten kan kan inngå kompromisser kjære Steinar, - å snakke om ting, diskutere. Ikke fortelle hva den andre skal gjøre. Og hvis hun aldri vet noen ting og aldri klarer å bestemme seg for noe?
Guriane Skrevet 3. oktober 2009 #2929 Skrevet 3. oktober 2009 Og hvis hun aldri vet noen ting og aldri klarer å bestemme seg for noe? At hun kler seg i andre klær enn du foretrekker og at hun har venner du misliker, mener du? Når synes du du har rett til å beordre kjæresten din til hva hun skal gjøre?
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2930 Skrevet 3. oktober 2009 Når synes du du har rett til å beordre kjæresten din til hva hun skal gjøre? Når hun aldri vet noen ting og aldri klarer å bestemme seg for noe.
Guriane Skrevet 3. oktober 2009 #2931 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Når hun aldri vet noen ting og aldri klarer å bestemme seg for noe. Good luck Vel, jeg får vel dra på meg skjørtet og spankulere ut en tur, jeg. Får bare håpe jeg ikke kommer til å ligge med halve byen da Man kan jo aldri vite når man har fått på seg et skjørt vet du. Endret 3. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2932 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Good luck Har ikke hatt noe hell med det ennå. Vel, jeg får vel dra på meg skjørtet og spankulere ut en tur, jeg. Får bare håpe jeg ikke kommer til å ligge med halve byen da Man kan jo aldri vite når man har fått på seg et skjørt vet du. Nei, du har rett i det. Jeg kan i hvert fall ikke vite det. Ikke sant? Endret 3. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #2933 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har mine jentevenner , pulevenner og guttevenner -Katrine
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2934 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg har mine jentevenner , pulevenner og guttevenner -Katrine Ja, du blir nok voksen etterhvert du også skal du se. Kanskje i hvert fall Endret 3. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #2935 Skrevet 3. oktober 2009 Ja, du blir nok voksen etterhvert du også skal du se Jeg e voksen. Skjønner ikke helt poenget ditt?
Ella_Grey Skrevet 3. oktober 2009 #2936 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Så når jeg vil noe og sier dette, så blir det oppfattet som en kommando og da blir det nei og en masse krangel - veldig artig!Det kommer an på hva du vil. Hvis du vil er noe sånt som "du får ikke lov til..." så kan det bli nei, men forhåpentligvis ikke masse krangling. Og hvis du alltid får nei, så kan jeg skjønne at det ikke er noe særlig - alle ønsker jo å få det som de selv vil innimellom, og hvis du ikke opplever det i et forhold.... Ja, det er ikke bra. Men nettopp derfor må du jo forstå at du ikke kan sette dama di i den situasjonen at hun aldri får det som hun vil, for du er så redd for å gi fra deg makten og aldri få det du vil. Altså må alle forslag komme fra henne først - uten at jeg virker ubestemt og en som ikke tar noen initiativ selvfølgelig, for da er jeg jo ikke noe å ha .... Det er en ikke sånn at det bare er den en parten som kan komme med forslag. Selvfølgelig ikke, men det er milevis mellom å bry seg med hva jeg har på meg og å fortelle meg hva jeg ikke får lov å ha på meg. Og det er forskjell på å beordre og å ta initiativ. - Hvis du spør, og jeg sier jeg ikke vet. Så for all del bestemm du. Da har du iallefall spurt. Og ikke bruk ord som beordre, det høres ikke bra ut. (mulig det ikke var du som brukte det ordet i utg.punktet) Endret 3. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2937 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg e voksen. Skjønner ikke helt poenget ditt? Når du har pulevenner og guttevenner så er du ikke voksen, nei.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #2938 Skrevet 3. oktober 2009 Når du har pulevenner og guttevenner så er du ikke voksen, nei. Det går faktisk fint ant og ha gutte venner og pulevenner. Fordi det er to helt forskjellige ting. Så det har ikke noe om jeg er voksen eller ikke, det må nok flere ting til. Jeg greier lett og skille ut disse to "gruppene"
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2939 Skrevet 3. oktober 2009 Det går faktisk fint ant og ha gutte venner og pulevenner. Fordi det er to helt forskjellige ting. Så det har ikke noe om jeg er voksen eller ikke, det må nok flere ting til. Jeg greier lett og skille ut disse to "gruppene" Ikke i min verden.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #2940 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Det kommer an på hva du vil. Hvis du vil er noe sånt som "du får ikke lov til..." så kan det bli nei, men forhåpentligvis ikke masse krangling. Og hvis du alltid får nei, så kan jeg skjønne at det ikke er noe særlig - alle ønsker jo å få det som de selv vil innimellom, og hvis du ikke opplever det i et forhold.... Ja, det er ikke bra. Men nettopp derfor må du jo forstå at du ikke kan sette dama di i den situasjonen at hun aldri får det som hun vil, for du er så redd for å gi fra deg makten og aldri få det du vil. Det er en ikke sånn at det bare er den en parten som kan komme med forslag. Selvfølgelig ikke, men det er milevis mellom å bry seg med hva jeg har på meg og å fortelle meg hva jeg ikke får lov å ha på meg. Og det er forskjell på å beordre og å ta initiativ. - Hvis du spør, og jeg sier jeg ikke vet. Så for all del bestemm du. Da har du iallefall spurt. Og ikke bruk ord som beordre, det høres ikke bra ut. (mulig det ikke var du som brukte det ordet i utg.punktet) Nei, jeg har ikke brukt ord som å beordre som jeg kan huske. Det dreier seg egentlig bare om å være så kompatible at det er mulig å tilpasse seg hverandre og samarbeide. Ellers fungerer ingenting. Endret 3. oktober 2009 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå