*Numi* Skrevet 1. oktober 2009 #2821 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg sitter faktisk litt med inntrykket av at damene her egentlig er ute etter en tøffel altså Det er stor forskjell på å være tøffel og å være en rak motsetning av deg, Steinar.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2822 Skrevet 1. oktober 2009 Enig med deg Ei dame uten ben i nesa som bare holdt med meg hadde kjeda meg i hjel! Du skal ha ei dame med bein i nesa ja, men helst ei som holder med deg når du forteller henne at hun bør kvitte seg men mannlige venner og miniskjørt? Du er forøvrig den største tøffelen jeg noensinne har vært borti i mitt liv. Virker som du er redd både for kvinner og for andre menn. Du har ikke sterke meninger, du har en svak ryggrad. Nei takk, heldigvis har jeg en fyr med baller. Og et helt eget hode med helt egne meninger som ikke er bestemt av Naturens Kjønnslovverk.
Gjest Gjest_annonym_27 Skrevet 1. oktober 2009 #2823 Skrevet 1. oktober 2009 Heh der fikk han passet påskrevet ja
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2824 Skrevet 1. oktober 2009 Du skal ha ei dame med bein i nesa ja, men helst ei som holder med deg når du forteller henne at hun bør kvitte seg men mannlige venner og miniskjørt? Du er forøvrig den største tøffelen jeg noensinne har vært borti i mitt liv. Virker som du er redd både for kvinner og for andre menn. Du har ikke sterke meninger, du har en svak ryggrad. Det var da voldsomt til beskyldning. Regner da med at du klarer å underbygge den med noe vettig også eller?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2825 Skrevet 1. oktober 2009 Det var da voldsomt til beskyldning. Regner da med at du klarer å underbygge den med noe vettig også eller? Les deg bakover i tråden du. Du tør jo ikke stole på en kvinne før hun har "gjort seg fortjent" til det, du tør ikke la andre menn se dama di når hun ser sexy ut, du tør ikke la henne ha mannlige venner, du tør såvidt la henne ha venner i det hele tatt. Du kaller oss som tør å elske og stole på og gi partneren frihet for naive og at vi ikke tar hensyn, men faktum er jo at det er du som ikke tar hensyn til noe annet enn din egne ekstremt store usikkerhet og intense frykt for at dama skal finne noe bedre og forsvinne/være utro. Det er ikke "tøft" og "mandig" å si ifra til dama hva hun skal og ikke skal gjøre, jo mer kontrollerende og sjalu en mann er jo svakere er han. Menn som lar dama ha kompiser er ikke tøfler - de er trygge. Trygge på meg, trygge på seg selv, trygge på forholdet. Jepp, ting kan alltids gå galt, men mange av oss har ryggrad nok til å satse likevel.
Ella_Grey Skrevet 1. oktober 2009 #2826 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg sitter faktisk litt med inntrykket av at damene her egentlig er ute etter en tøffel altså Nei, det er ikke det vi er ute etter. Men for å snakke for meg selv. Jeg vil ha en mann som behandler meg med respekt, og ikke føler at han må ta alle avgjørelser for meg... Altså stoler på at jeg er voksen nok til å bestemme over meg selv.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2827 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Du tør jo ikke stole på en kvinne før hun har "gjort seg fortjent" til det, du tør ikke la andre menn se dama di når hun ser sexy ut, du tør ikke la henne ha mannlige venner, du tør såvidt la henne ha venner i det hele tatt. Hvorfor skal jeg stole på et menneske som ikke har vist meg (ennå) at h*n er til å stole på? Derimot prøver jeg å være nøytral og gi personen alle muligheter til å vise meg det. Du kaller oss som tør å elske og stole på og gi partneren frihet for naive og at vi ikke tar hensyn, men faktum er jo at det er du som ikke tar hensyn til noe annet enn din egne ekstremt store usikkerhet og intense frykt for at dama skal finne noe bedre og forsvinne/være utro. Man skal selvfølgelig stole på partneren, men det vil allikevel være fornuftig å bruke hue. Det er ikke "tøft" og "mandig" å si ifra til dama hva hun skal og ikke skal gjøre, jo mer kontrollerende og sjalu en mann er jo svakere er han. Menn som lar dama ha kompiser er ikke tøfler - de er trygge. Trygge på meg, trygge på seg selv, trygge på forholdet. Jepp, ting kan alltids gå galt, men mange av oss har ryggrad nok til å satse likevel. Hva mener du egentlig med en sterk mann? Er det en som har egne meninger eller en som har dine meninger? Endret 1. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2828 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Nei, det er ikke det vi er ute etter. Men for å snakke for meg selv. Jeg vil ha en mann som behandler meg med respekt, og ikke føler at han må ta alle avgjørelser for meg... Altså stoler på at jeg er voksen nok til å bestemme over meg selv. Ja, men er det ikke da opp til deg å vise ham det? Kan han automatisk vite det når han treffer deg? Må man ikke fortjene et annet menneskes respekt? Det betyr selvfølgelig ikke at noen behandles dårlig, bare at man avventer og ser hvordan folk faktisk oppfører seg. Endret 1. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2829 Skrevet 1. oktober 2009 Hva mener du egentlig med en sterk mann? Er det en som har egne meninger eller en som har dine meninger? Hva er det du vil frem til med dumme spørsmål, at jeg går etter tøfler? Jeg gjør ikke det, jeg tåler ikke tøfler. Selvsagt ender man opp med en som deler mange grunnleggende verdier, men det er ikke ønskelig med ei dørmatte. Det sier seg selv. Men som noen andre sa så er det stor forskjell på å være tøffel og rak motsetning av deg, Steinar. En mann kan ha sterke, egne meninger selv om han respekterer kvinner
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2830 Skrevet 1. oktober 2009 Hva er det du vil frem til med dumme spørsmål, at jeg går etter tøfler? Jeg gjør ikke det, jeg tåler ikke tøfler. Selvsagt ender man opp med en som deler mange grunnleggende verdier, men det er ikke ønskelig med ei dørmatte. Det sier seg selv. Men som noen andre sa så er det stor forskjell på å være tøffel og rak motsetning av deg, Steinar. En mann kan ha sterke, egne meninger selv om han respekterer kvinner Jeg blir faktisk like forundret hver gang noen skriver her at jeg ikke respekterer kvinner. Men hva er en sterk mann i dine øyne?
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2831 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Prøver å lage en oversikt over det jeg har lært: Menn og kvinner er fiender. Menn forvirres av kvinner som bruker ironi. Menn vil pule alt med puls. Kvinner vil pule alt med puls når de er i fast forhold. Kvinner og menn kan aldri forstå hverandre Kvinner er sosiale vesener og flokkdyr og tar seg av det sosiale og husholdningen Menn er ensomme ulver og klarer ikke å få seg kamerater med mindre det er i en eller annen krigsaktig aktivitet, eller gjennom konas venner, som hun da ikke har. Kvinner bør ikke vise hud. Kvinner bør ikke gå på byen Det er naivt og blind tillit å stole på kjæresten sin Det er sunt "folkevett" å ikke la kjæresten ha venner av det motsatte kjønn. Barn skal prioriteres lavere enn mannen. Homofile har ikke libido. Får prøve å lage en oversikt over det du burde ha lært: Menn og kvinner er ulike og tenker ulikt. Menn forvirres fort av kvinner og har vanskelig for å forstå dem. Mange menn vil pule alt med puls. En del kvinner vil pule alt med puls når de er i fast forhold. Kvinner og menn har som sagt vanskelig for å forstå hverandre. Kvinner er sosiale vesener og flokkdyr og tar seg av det sosiale og husholdningen. Ingen feil i denne Menn er ensomme ulver og dilter sosialt etter dama i et forhold. Kvinner bør ikke vise altfor mye hud. Kvinner bør ikke gå på byen hver helg. Det er naivt å ha blind tillit til kjæresten sin. Det enkleste er at kjæresten ikke har venner av det motsatte kjønn. Barn skal prioriteres høyt uten å skjemmes bort. Homofiles libido vet jeg ingenting om og vil ikke vite det heller. Endret 1. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2832 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg blir faktisk like forundret hver gang noen skriver her at jeg ikke respekterer kvinner. Men hva er en sterk mann i dine øyne? En sterk mann er en selvsikker og trygg mann, som har egne meninger og ikke lar seg vippe av pinnen - hverken av miniskjørt eller andre menn. En sterk mann respekterer og stoler på kjæresten og krever ikke noen form for kontroll. En sterk mann takler en sterk kvinne
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2833 Skrevet 1. oktober 2009 En sterk mann er en selvsikker og trygg mann, som har egne meninger og ikke lar seg vippe av pinnen - hverken av miniskjørt eller andre menn. En sterk mann respekterer og stoler på kjæresten og krever ikke noen form for kontroll. En sterk mann takler en sterk kvinne Så det du sier er altså at mannen skal bestemme over kvinnen - jaja, det var jo likestilling
LilleBille Skrevet 1. oktober 2009 #2834 Skrevet 1. oktober 2009 Så det du sier er altså at mannen skal bestemme over kvinnen - jaja, det var jo likestilling Og hvordan klarte du å lese det ut av angelinas svar ... det lurer jeg på. :klø: - jeg leste noe helt annet.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2835 Skrevet 1. oktober 2009 Og hvordan klarte du å lese det ut av angelinas svar ... det lurer jeg på. :klø: - jeg leste noe helt annet. Er ikke jeg flink? Hva leste du da? hehe
LilleBille Skrevet 1. oktober 2009 #2836 Skrevet 1. oktober 2009 Er ikke jeg flink? Hva leste du da? hehe Flink - vel jeg vil vel ikke akkurat si det - men selvskryt er hvertfall ærlig skryt. Og førøvrig leste jeg det hun skrev jeg.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2837 Skrevet 1. oktober 2009 Flink - vel jeg vil vel ikke akkurat si det - men selvskryt er hvertfall ærlig skryt. Og førøvrig leste jeg det hun skrev jeg. Hun skrev; "En sterk mann takler en sterk kvinne". Det jeg tenkte på.
*Numi* Skrevet 1. oktober 2009 #2838 Skrevet 1. oktober 2009 Hun skrev; "En sterk mann takler en sterk kvinne". Det jeg tenkte på. Det er forskjell på å takle sin sterke kvinne og å legge bånd på sin sterke kvinne. Ser du ikke det? Jeg tror du legger litt for mye i bruken av ordet "talke"...
LilleBille Skrevet 1. oktober 2009 #2839 Skrevet 1. oktober 2009 Hun skrev; "En sterk mann takler en sterk kvinne". Det jeg tenkte på. Ja - en sterk mann tåler en sterk kvinne - han takler å leve med det. Han føler seg ikke truet. Det har da ikke noe med å bestemme noe som helst over henne.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2840 Skrevet 1. oktober 2009 Det er forskjell på å takle sin sterke kvinne og å legge bånd på sin sterke kvinne. Ser du ikke det? Jeg tror du legger litt for mye i bruken av ordet "talke"... Så det du sier er at det å takle sin sterke kvinne er å la henne få gjøre akkurat som hun vil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå