Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2761 Skrevet 30. september 2009 Oh yess! du har virkelig draget!
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2762 Skrevet 30. september 2009 (endret) Står du for det du har sagt her inne? Ì såfall er det ganske klart hva slags syn du har på kvinner. Dermed kan jeg med letthet si at de mannfolka jeg har vært borti har hatt et annerledes syn på kvinner enn deg! Ja, hvis han er som deg må jeg nok ha den lett tilgjengelig Så du har ikke møtt en mann som meg altså? Nei, det finnes nok ikke mange som meg Endret 30. september 2009 av Steinar40
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #2763 Skrevet 30. september 2009 Ja, det er jo fordeler med det. Best du tenker på det også - du har jo bare noe under 2 år og 2 måneder igjen selv Jeg veet. Merker jeg angrer på at jeg ikke ga meg selv bedre tid.
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2764 Skrevet 30. september 2009 Jeg veet. Merker jeg angrer på at jeg ikke ga meg selv bedre tid. På den annen side så finnes det jo faktisk noen fordeler med damer også
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #2765 Skrevet 30. september 2009 På den annen side så finnes det jo faktisk noen fordeler med damer også Jaja, var bare å finne den berømte nåla i høystakken da.
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2766 Skrevet 30. september 2009 Jaja, var bare å finne den berømte nåla i høystakken da. Den som leter, den finner
*Numi* Skrevet 30. september 2009 #2767 Skrevet 30. september 2009 (endret) Da får det heller bli kjedelig sier jeg. Lar du det bli kjedelig er det ihvertfall større sjangs for at kona di tilslutt går fra deg. Men du skal vel sørge for å finne ei som ikke ønsker andre å prate med enn deg. Endret 30. september 2009 av *Numi*
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2768 Skrevet 30. september 2009 Lar du det bli kjedelig er det ihvertfall større sjangs for at kona di tilslutt går fra deg. Men du skal vel sørge for å finne ei som ikke ønsker andre å prate med enn deg. Ja, jeg er jo en fascinerende kar Men selvfølgelig skal hun få prate med andre - og da er det jo veldig praktisk å ha venninner
*Numi* Skrevet 30. september 2009 #2769 Skrevet 30. september 2009 Ja, jeg er jo en fascinerende kar Men selvfølgelig skal hun få prate med andre - og da er det jo veldig praktisk å ha venninner Men det må vel være mulig å la vær å skille mellom venninner og kamerater? Venner er venner, mener nå jeg.
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2770 Skrevet 30. september 2009 Men det må vel være mulig å la vær å skille mellom venninner og kamerater? Venner er venner, mener nå jeg. Vel, det vil jo alltid være en subjektiv vurdering i hvert enkelt tilfelle, men generelt blir det mer komplisert med en venn av det annet kjønn. Jeg tror de fleste - både kvinner og menn - vil føle det slik i utgangspunktet.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 30. september 2009 #2771 Skrevet 30. september 2009 Takk! Jeg liker faktisk damer med litt temp La meg snu problemstillingen på hode her da - forstår du (alltid) mannfolk? Og om nå du gjør det, tror du alle andre kvinner gjør det? Du har enda ikke fått med deg at det er kjønnsgeneraliseringene som provoserer meg? Vi er først og fremst mennesker, individer, ikke kjønn. Jeg forstår ikke alle mennesker, og jeg tror ikke at alle kvinner forstår eller ikke forstår alle menn. Å påstå det ene eller det andre av de alternativene er jo helt garantert feil og rimelig tilbakestående å hevde. Jeg forstår mange menn og jeg forstår mange kvinner. Og så er det mange folk jeg ikke forstår. For eksempel deg, hehe. Og det er ikke fordi du har en penis, det er fordi du er en skrue. Så du har ikke møtt en mann som meg altså? Nei, det finnes nok ikke mange som meg Det gjør faktisk ikke det, Steinar. Nettopp derfor du må slutte å snakke for alle menn, til og med for "de fleste" menn. Du må jo bo under en stein eller noe?! Evt så har det med alderen å gjøre (jadda, kan spille alderskortet rett tilbake jeg).. min generasjon mannfolk er IKKE slik du beskriver. Menn som har dine holdninger er i et mindretall, det kan jeg faktisk garantere deg.
Gjest kvinne62 Skrevet 1. oktober 2009 #2772 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg sier ikke noe om at mannfolk ikke har venner. Jeg sier bare at det stort sett er dere kvinner som ordner med det (felles) sosiale i forholdet. Dette er ingen stor nyhet. Det er bare et gammelt faktum. Det sies også fra gammelt av at når sønnen din gifter seg, så mister du en sønn. Men når dattera di gifter seg, så får du en sønn. Hvorfor tror du man har sagt det? Jammen, det er jo det du sier.... menn er ensomme ulver! Jeg bor i nærheten av mine svigerforeldre, og mine foreldre bor laaangt unna og våre barn har hatt mest kontakt med sin fars foreldre. Mine brødre og deres koner, som er fra andre land, bor i nærheten av mine foreldre. Så jeg vet ikke, må være noe feil med meg og min familie eller kan det være at verden ikke er som du tror, at det finnes utallige varianter av både menn, kvinner, svigerforeldre og at man egentlig ikke kan si hva som er fasiten her?
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2773 Skrevet 1. oktober 2009 Du har enda ikke fått med deg at det er kjønnsgeneraliseringene som provoserer meg? Vi er først og fremst mennesker, individer, ikke kjønn. Jeg forstår ikke alle mennesker, og jeg tror ikke at alle kvinner forstår eller ikke forstår alle menn. Å påstå det ene eller det andre av de alternativene er jo helt garantert feil og rimelig tilbakestående å hevde. Jeg forstår mange menn og jeg forstår mange kvinner. Og så er det mange folk jeg ikke forstår. For eksempel deg, hehe. Og det er ikke fordi du har en penis, det er fordi du er en skrue. Det gjør faktisk ikke det, Steinar. Nettopp derfor du må slutte å snakke for alle menn, til og med for "de fleste" menn. Du må jo bo under en stein eller noe?! I en diskusjon er det umulig å ikke generalisere. Kvinner og menn som grupper er normalfordelte som betyr at "de fleste" vil oppføre seg mer eller mindre etter samme mønster. I tillegg vil det altså finnes en del som avviker fra normalen - både negativt og positivt. Så når jeg skriver "de fleste" menn så mener jeg altså de som er normalfordelte i befolkningen. Evt så har det med alderen å gjøre (jadda, kan spille alderskortet rett tilbake jeg).. min generasjon mannfolk er IKKE slik du beskriver. Menn som har dine holdninger er i et mindretall, det kan jeg faktisk garantere deg. Selvfølgelig betyr alderen mye. Naivt å tro noe annet Det vil være stor forskjell på ei kvinne som er 20 og en mann som er 40, og derfor vil det som regel være vanvittig for disse å inngå noe seriøst forhold i sammen.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2774 Skrevet 1. oktober 2009 Jammen, det er jo det du sier.... menn er ensomme ulver! Jeg bor i nærheten av mine svigerforeldre, og mine foreldre bor laaangt unna og våre barn har hatt mest kontakt med sin fars foreldre. Mine brødre og deres koner, som er fra andre land, bor i nærheten av mine foreldre. Så jeg vet ikke, må være noe feil med meg og min familie eller kan det være at verden ikke er som du tror, at det finnes utallige varianter av både menn, kvinner, svigerforeldre og at man egentlig ikke kan si hva som er fasiten her? Nei, det finnes selvfølgelig ingen fasitsvar på individnivå som jeg kan gi for noen annen enn meg selv. Men for menn som gruppe - og da snakker vi altså om over 3 milliarder individer på verdensbasis - så vil disse ha en normalfordeling - med masser av unntak. Det jeg allikevel vil påstå - uten å kunne bevise det ettersom jeg ikke kjenner over 3 milliarder menn personlig hehe - er at når en mann ikke er i et forhold så er han som en ensom ulv. Når han derimot er i et forhold så dilter han etter dama
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2775 Skrevet 1. oktober 2009 Menn som har dine holdninger er i et mindretall, det kan jeg faktisk garantere deg. Btw, hvordan i all verden kan du garantere meg det??? Du personlig kjenner jo bare en mikroskopisk andel av alle menn - tilogmed i vårt lille Norge.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2776 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg forstår mange menn og jeg forstår mange kvinner. Og så er det mange folk jeg ikke forstår. For eksempel deg, hehe. Og det er ikke fordi du har en penis, det er fordi du er en skrue. Jeg er intelligent og har mine egne sterke meninger om det meste. Det gjør altså meg til en skrue i følge deg. Betyr det da at du er en av sauene?
Ella_Grey Skrevet 1. oktober 2009 #2777 Skrevet 1. oktober 2009 Så du har ikke møtt en mann som meg altså? Nei, det finnes nok ikke mange som meg Vet du, jeg lurer faktisk på om jeg innerst inne er litt glad for det... Forøvrig veldig mange menn jeg kjenner er ikke ensomme ulver, selv om de ikke er i forhold.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2778 Skrevet 1. oktober 2009 Vet du, jeg lurer faktisk på om jeg innerst inne er litt glad for det... Forøvrig veldig mange menn jeg kjenner er ikke ensomme ulver, selv om de ikke er i forhold. Hvor mange menn kjenner du så godt personlig at du vet de ikke er som ensomme ulver når de ikke er i et forhold da? I Norge er det vel i dag fler enn 2.300.000 menn vil jeg anta.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2779 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er intelligent og har mine egne sterke meninger om det meste. Det gjør altså meg til en skrue i følge deg. Betyr det da at du er en av sauene? Og jeg er ikke intelligent og har ikke sterke meninger, jeg er bare en sau fordi jeg mener noe annet enn deg? Hvis det er noen som er en sau så er det deg med din flokkmentalitet, hvor "de fleste" er sånn og sånn pga kjønnet sitt, hvor det er helt komplett umulig for deg (og dermed også alle/de fleste andre) å bryte ut av gamle mønstre og myter fordi du har utovertiss. Du tør ikke prøve engang, du tror ikke på at det går an selv om andre rundt deg får det til hele tiden. Jeg garanterer at de fleste mener noe annet enn deg fordi jeg kjenner et representativt utvalg av menn Jeg har faktisk også en del studiepoeng i kjønnsforskning, hvis du lurte på hvorfor jeg blir i overkant forbanna og provosert her så er det altså fordi jeg er feminist inn til beinmargen! Men uansett: De urgamle innesnødde holdningene dine lever i beste velgående i dårlige komedier, gamle tegneseriestriper og mer eller mindre skjult i bevisstheten på en del, men det er få som er så fanget og styrt av dem som deg. Det kan jeg faktisk garantere.
Ella_Grey Skrevet 1. oktober 2009 #2780 Skrevet 1. oktober 2009 Hvor mange menn kjenner du så godt personlig at du vet de ikke er som ensomme ulver når de ikke er i et forhold da? I Norge er det vel i dag fler enn 2.300.000 menn vil jeg anta. I den store sammenheng kjenner jeg få menn, men av de jeg kjenner er det et flertall som liker å være sammen med kompisgjengen, selv når de ikke er i et forhold. Kanskje mest når de ikke er i et forhold hvis jeg tenker meg om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå