Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det hunkjønn ikke skjønner er at det er ikke meningen at menn skal forstå damer. Hadde vi gjort det så hadde vi jo tatt livet vårt.

Med så mye galskap innabors så skjønner man at kvinner har fått de fysiske begrensningene på kroppen!

Ja, det er åpenbart mye rart som foregår oppi toppen der mange ganger ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:opplyser: Steinar, jeg tror det muligens er best å være singel!
Gjest kvinne 62
Skrevet
Alle folk er forskjellige, men du har sikkert hovedsaklig vært sammen med folk under 30, og aktiviteten synker ofte noe med alderen.

Men det har aldri vært noe poeng for meg å ha flest mulig venner - det er sant.

Og ansvaret for min lykke er bare mitt.

Jeg er 47 og venner er stadig en like viktig del av mitt liv som da jeg var 25, og mange er fra den tiden også, samt at nye har kommet til. Venner beriker og krydrer livet mitt, noe jeg trenger i tillegg til mann og barn.

Skrevet
:opplyser: Steinar, jeg tror det muligens er best å være singel!

Ja, det er jo fordeler med det.

Best du tenker på det også - du har jo bare noe under 2 år og 2 måneder igjen selv :ler:

Skrevet (endret)
Jeg er 47 og venner er stadig en like viktig del av mitt liv som da jeg var 25, og mange er fra den tiden også, samt at nye har kommet til. Venner beriker og krydrer livet mitt, noe jeg trenger i tillegg til mann og barn.

Ja, tviler ikke på det. Men som jeg skrev tidligere på forrige side; På dette området er altså kvinner og menn ikke like. Kvinner er som regel "flokkdyr" mens menn er mer "ensomme ulver".

Endret av Steinar40
Skrevet
Ja, tviler ikke på det. Men som jeg skrev tidligere på forrige side; På dette området er altså kvinner og menn ikke like. Kvinner er som regel "flokkdyr" mens menn er mer "ensomme ulver".

Hm, da er min mann et sært utslag av en ensom ulv, noe mindre ensomt tror jeg er vanskelig å finne....

Skrevet
Hm, da er min mann et sært utslag av en ensom ulv, noe mindre ensomt tror jeg er vanskelig å finne....

Vel, mannfolka henger stort sett bare med (eller etter) dama. Hvis du tenker deg om, så er det sikkert du som ordner med det meste av det sosiale. Hvis ikke, så skal jeg være enig med deg at du har med et sjeldent "dyr" å gjøre ;)

Skrevet
Vel, mannfolka henger stort sett bare med (eller etter) dama. Hvis du tenker deg om, så er det sikkert du som ordner med det meste av det sosiale. Hvis ikke, så skal jeg være enig med deg at du har med et sjeldent "dyr" å gjøre ;)

Du er så bastant... min mann har klart å ordne seg venner på egen hånd han, vi var jo langt oppi 20-åra før vi fant hverandre og da hadde vi hver vår flokk med venner og noen har vi funnet sammen senere i livet. Jeg tror ikke han er så veldig sjelden jeg, en ganske vanlig mann med ganske vanlige venner og i vår verden finnes det flere av samme arten.. så sjelden vil jeg ikke si at han er. Jeg tror rett og slett det er din verden som er for begrenset, dessverre.

Skrevet
Du er så bastant... min mann har klart å ordne seg venner på egen hånd han, vi var jo langt oppi 20-åra før vi fant hverandre og da hadde vi hver vår flokk med venner og noen har vi funnet sammen senere i livet. Jeg tror ikke han er så veldig sjelden jeg, en ganske vanlig mann med ganske vanlige venner og i vår verden finnes det flere av samme arten.. så sjelden vil jeg ikke si at han er. Jeg tror rett og slett det er din verden som er for begrenset, dessverre.

Jeg sier ikke noe om at mannfolk ikke har venner. Jeg sier bare at det stort sett er dere kvinner som ordner med det (felles) sosiale i forholdet. Dette er ingen stor nyhet. Det er bare et gammelt faktum.

Det sies også fra gammelt av at når sønnen din gifter seg, så mister du en sønn.

Men når dattera di gifter seg, så får du en sønn.

Hvorfor tror du man har sagt det?

Skrevet
Hva i all verden er vitsen med dette? :klø:

Og er det egentlig mulig - etter barnehagen - om begge er heteroseksuelle?

Grunnen vet du, Steinar, er at det hadde vært ekstremt kjedelig å ikke kunne la seg selv møte og bli kjent med nye mennesker uavhengig av kjønn bare fordi man har kjæreste/samboer. Vitsen er at enkelte mennesker uavhengig av kjønn beriker hverandres liv, uten at det nødvendigvis må være noen seksuell tiltrekning til stede.

Det skal likevel sies at det ofte kan lette litt på presset om begge vennene er i hvert sitt forhold, for da er det liksom ikke noe tema å prøve seg på hverandre.

Skrevet
Jeg sier ikke noe om at mannfolk ikke har venner. Jeg sier bare at det stort sett er dere kvinner som ordner med det (felles) sosiale i forholdet. Dette er ingen stor nyhet. Det er bare et gammelt faktum.

Det er jo akkurat det du sier! Du sier at menn er ensomme ulver.

Skrevet (endret)
Og hvordan vet du det?

:ler:

Men du foretrekker altså å krangle da eller? ;)

Sjansen for at jeg vet det er vel større enn at du skal tvile på at jeg har rett, bare fordi du tror alle menn er like.

Jeg foretrekker at det går an å snakke normalt med kjæresten min uten at jeg må ha teskjea i baklommen just in case.

Endret av Guriane
Skrevet
Grunnen vet du, Steinar, er at det hadde vært ekstremt kjedelig å ikke kunne la seg selv møte og bli kjent med nye mennesker uavhengig av kjønn bare fordi man har kjæreste/samboer. Vitsen er at enkelte mennesker uavhengig av kjønn beriker hverandres liv, uten at det nødvendigvis må være noen seksuell tiltrekning til stede.

Det skal likevel sies at det ofte kan lette litt på presset om begge vennene er i hvert sitt forhold, for da er det liksom ikke noe tema å prøve seg på hverandre.

Da får det heller bli kjedelig sier jeg.

Skrevet
Det er jo akkurat det du sier! Du sier at menn er ensomme ulver.

Menn er ensomme ulver i forhold til kvinner som er flokkdyr.

Skrevet

"Lever" denne diskusjonen enda? Damene love you steinar40. Får du ikke napp her inne, så vet ikke jeg! :sengekos:

Skrevet
Sjansen for at jeg vet det er vel større enn at du skal tvile på at jeg har rett, bare fordi du tror alle menn er like.

Jeg foretrekker at det går an å snakke normalt med kjæresten min uten at jeg må ha teskjea i baklommen just in case.

Men kjenner du meg?

Og hvis du vil at han skal forstå deg litt, så kan jeg bare anbefale deg å ha teskjea i høyeste beredskap ;)

Skrevet
"Lever" denne diskusjonen enda? Damene love you steinar40. Får du ikke napp her inne, så vet ikke jeg! :sengekos:

Ja, damer er jo smarte - de kjenner igjen en god ting når de ser en :smoke: hehe

Skrevet
Men kjenner du meg?

Og hvis du vil at han skal forstå deg litt, så kan jeg bare anbefale deg å ha teskjea i høyeste beredskap ;)

Står du for det du har sagt her inne?

Ì såfall er det ganske klart hva slags syn du har på kvinner. Dermed kan jeg med letthet si at de mannfolka jeg har vært borti har hatt et annerledes syn på kvinner enn deg!

Ja, hvis han er som deg må jeg nok ha den lett tilgjengelig :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...