Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det ikke det vi har sagt hele tiden da, at vi har grenser, men de grensene er det ingen som trenger å fortelle oss at vi skal ha... vi har skjønt det av oss selv at når vi er i et forhold så har vi ikke sex med andre enn den vi er i forhold med. Og derfor klarer vi også å ha kompiser uten å gå til sengs med dem.

Sikkert, men det er allikevel mye bedre å prate om og ha felles grenser som begge vet om og er enige i. Da blir det altså ingen misforståelser :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mm, der la du virkelig inn støtet, Steinar.

Og med det så mener du da?

Skrevet
Sikkert, men det er allikevel mye bedre å prate om og ha felles grenser som begge vet om og er enige i. Da blir det altså ingen misforståelser :)

Jeg synest grensene dine minner mer om kontroll en grenser.

Skrevet
Jeg synest grensene dine minner mer om kontroll en grenser.

Og hva er egentlig forskjellen på kontroll og grense?

Er ikke det bare 2 ulike ord som i praksis betyr ca det samme?

Skrevet

Det å ikke ha seg med alle man møter en fredagskveld på byen sammen med venninnene sine eller med Trygve på kontoret vil ikke jeg si er en grense man setter for seg selv. "Her går grensen" liksom.

Saken er at hvis jeg er sammen med deg så er det fordi jeg har valgt å være sammen med nettopp deg, jeg har verken behov eller lyst å være med andre. Hvis jeg elsker deg trenger jeg ikke sette noen grense for hvor langt jeg kan gå med andre eller om jeg kan gjøre noe med andre i det hele tatt. Det sier seg selv at jeg ikke gjør det!

Å begynne å ta en samtale på noe sånt ville bare drepe gnisten for min del. Grunnleggende tilit være der for at et forhold skal funke. Og det nytter ikke med kryssforhør første daten for å finne ut hvor den andre står.

Hvis du er usikker, så er det nettopp det, det er du som er usikker. Du kan ikke behandle meg som skyldig til det motsatte er bevist. Da vil ikke forholdet vare lenge i såfall.

Skrevet
Ja, der ser du - du har grenser :)

Pfft, hva jeg velger å gjøre seksuelt velger jeg å gjøre i et forhold. Jeg er ikke interessert i at en første date skal være et utvidet sexintervju. Ja, jeg er frigjort, jeg er det med partner. Når ikke det holder som svar og man skal ha detaljer om analsex, trekant, svelging og den slags, så utgår mannen.

Dersom jeg blir spurt om jeg mener at et forhold er mellom to personer og jeg svarer ja, og det blir oppfølgingsspørsmål av den typen du driver med. Da utgår mannen.

Skrevet
Er det ikke det vi har sagt hele tiden da, at vi har grenser, men de grensene er det ingen som trenger å fortelle oss at vi skal ha... vi har skjønt det av oss selv at når vi er i et forhold så har vi ikke sex med andre enn den vi er i forhold med. Og derfor klarer vi også å ha kompiser uten å gå til sengs med dem.

Beklager kloke gjest, men dette blir for avansert for Steinar. For mange setninger og ingen smilefjes... :fnise:

Skrevet
Og hva er egentlig forskjellen på kontroll og grense?

Er ikke det bare 2 ulike ord som i praksis betyr ca det samme?

Det er omtrent det samme som vi prøvde å forklare deg på side 67 om forskjellen på eiendom og kjæreste.

Skrevet
kontrol'l m1 (fra fr, av contre 'mot' og rôle 'liste', eg 'motregnskap')

1 tilsyn, oppsyn, overvåking føre streng k- med noe / utstyret er regelmessig til k- / gjennomføre en k- / fartsk-

2 makt, herredømme ha k- over elevene / ha alt under full k- / de militære har overtatt k-en i landet / miste k-en over noe

Grense

En tenkt linje om hva som er akseptabelt for noe; øvre toleranse for noe.

Å leggja noko under eigen kontroll, tileigna seg: Eg tok ein pinne.: ... eiendomspronomen, andre person entall, hunnkjønn: di Homonymer ...

Den lille store forskjellen.

En grense så kan jeg gjøre hva jeg ønsker innenfor denne grensen.

Kontroll så vil du gjerne bestemme hva jeg skal gjøre og ha oppsyn med meg.

Skrevet
Pfft, hva jeg velger å gjøre seksuelt velger jeg å gjøre i et forhold. Jeg er ikke interessert i at en første date skal være et utvidet sexintervju. Ja, jeg er frigjort, jeg er det med partner. Når ikke det holder som svar og man skal ha detaljer om analsex, trekant, svelging og den slags, så utgår mannen.

Dersom jeg blir spurt om jeg mener at et forhold er mellom to personer og jeg svarer ja, og det blir oppfølgingsspørsmål av den typen du driver med. Da utgår mannen.

Ja, selvfølgelig. Helt enig med deg i at et sexintervju blir helt feil :)

Og jeg ville aldri pratet om grenser på en første date.

Skrevet
Det er omtrent det samme som vi prøvde å forklare deg på side 67 om forskjellen på eiendom og kjæreste.

Har du opplevd ekte kjærlighet?

Føles det ikke da som om du "eier" den andre?

Skrevet
Har du opplevd ekte kjærlighet?

Føles det ikke da som om du "eier" den andre?

Ja og nei.

Skrevet
Den lille store forskjellen.

En grense så kan jeg gjøre hva jeg ønsker innenfor denne grensen.

Kontroll så vil du gjerne bestemme hva jeg skal gjøre og ha oppsyn med meg.

Og hvis du da bryter denne grensen - kommer ikke kontroll fort inn da?

Skrevet
Ja, selvfølgelig. Helt enig med deg i at et sexintervju blir helt feil :)

Og jeg ville aldri pratet om grenser på en første date.

Du burde nok det, siden det er så viktig for deg, så kan du sile ut vanlige damer...

Skrevet
Ja og nei.

Da har du ikke opplevd ekte kjærlighet.

Skrevet
Du burde nok det, siden det er så viktig for deg, så kan du sile ut vanlige damer...

Det er ikke naturlig å prate om noe sånt på en første date.

Men som jeg har skrevet tidligere så er det helt nødvendig at begge i et forhold har mange (nok) av de samme grensene.

Skrevet

Oi da, Steinar..

Skrevet
Og hvis du da bryter denne grensen - kommer ikke kontroll fort inn da?

Men det betyr vitterlig ikke at det er to sider av samme sak!

Skrevet

Skal jeg gå i barnehage-modus nå og si,

"Ikke du heller!"

Nei det stemmer, Steinar har ikke gått i barnehagen.

Jeg tror du skal begynne og roe deg ned nå. I denne tråden har du sagt at jeg er ei hore, at jeg ikke har opplevd ekte kjærlighet og en god del annet som er langt under beltestedet.

Du er ufin og bruker latterlig hersketeknikk.

Skrevet
Men det betyr vitterlig ikke at det er to sider av samme sak!

I ekte kjærlighet er de så sammenflettende at det er umulig å skille dem ad!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...