Steinar40 Skrevet 19. september 2009 Forfatter #2181 Skrevet 19. september 2009 Det handler ikke om "likeverd", men menn tenker på en helt annen måte enn kvinner og må ofte omstille seg i sin omgang med kvinner. Har du noen eksempler på slik ulik tenking? Kunne vært belysende sikkert
Gjest Gjest_thomas_* Skrevet 19. september 2009 #2182 Skrevet 19. september 2009 dette med jenter som har "kompiser" har jeg hatt en opplevelse med nå nylig. datet ei jente i noen mnd som hadde en del gutte venner. hun kalte de kompiser. og det å si til meg at man bare er venner når man har disse kompisene som overnattnings gjester?? ikke få meg til å le!!! jeg fant ut etterhvert at den jenta jeg datet hadde ligget med flere av disse så kalte " kompisene". han ene var faktisk mye på besøk den tiden vi datet, og hun sa det var en kompis hun hadde kjent leeenge.. i 2 år ja. hun dro til han en hel uke og dumme meg stolte på henne. det viste seg at de hadde ligget sammen flere ganger på den turen. nevner også at de har felles interesser og da treffes ofte på forskjellige steder. jeg fant ut at hun drev med 3 av disse" kompisene" + meg i nesten 6 mnd. men det kvalmeste var da jeg skulle ligge over der etter at hun hadde hatt besøk av han ene. tenk deg rødt sengetøy med hvite flekker. da jeg på pekte det fikk jeg tilbake at det var fra meg sist jeg lå der... problemet var da at det var jeg som skiftet sist på senga og da var ikke det rødt. så det der med jenter og kompiser, det stoler ikke jeg på lenger. spesielt når du aldri får møte disse berømte kompisene!!
Guriane Skrevet 19. september 2009 #2183 Skrevet 19. september 2009 dette med jenter som har "kompiser" har jeg hatt en opplevelse med nå nylig. datet ei jente i noen mnd som hadde en del gutte venner. hun kalte de kompiser. og det å si til meg at man bare er venner når man har disse kompisene som overnattnings gjester?? ikke få meg til å le!!! jeg fant ut etterhvert at den jenta jeg datet hadde ligget med flere av disse så kalte " kompisene". han ene var faktisk mye på besøk den tiden vi datet, og hun sa det var en kompis hun hadde kjent leeenge.. i 2 år ja. hun dro til han en hel uke og dumme meg stolte på henne. det viste seg at de hadde ligget sammen flere ganger på den turen. nevner også at de har felles interesser og da treffes ofte på forskjellige steder. jeg fant ut at hun drev med 3 av disse" kompisene" + meg i nesten 6 mnd. men det kvalmeste var da jeg skulle ligge over der etter at hun hadde hatt besøk av han ene. tenk deg rødt sengetøy med hvite flekker. da jeg på pekte det fikk jeg tilbake at det var fra meg sist jeg lå der... problemet var da at det var jeg som skiftet sist på senga og da var ikke det rødt. så det der med jenter og kompiser, det stoler ikke jeg på lenger. spesielt når du aldri får møte disse berømte kompisene!! Ai, den svir. Men at du har dårlig erfaringer med jenter med guttekompiser vil jo ikke si det samme som at det ikke kan funke for andre. For noen går det faktisk bra.
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 19. september 2009 #2184 Skrevet 19. september 2009 spesielt når du aldri får møte disse berømte kompisene!! Men akkurat det er jo et viktig poeng da. Venner introduserer man for kjæresten sin.
Ella_Grey Skrevet 19. september 2009 #2185 Skrevet 19. september 2009 Jeg har løyet til både menn og kvinner, jeg. Det har vel de fleste, sikkert også du. (de kvinnelige medlemmene av slekta, om ikke annet). Saken er at jeg juger ikke til menn fordi de er menn. Det kan være at jeg ar pyntet på sannheten i visse tilfeller. Men aldri fordi jeg hadde planer om å oppnå fordeler og komme i mål, som du så fint sier. Det samme har jeg også gjort med kvinner. Jeg begynner ikke å juge med en gang jeg kommer i nærheten av en mann vet du Steinar. Det er langt i mellom å juge og å utlevere seg den første kvelden, bare for å ha sagt dét. Kan også pynte på sannheten, men lyver ikke om noe viktig. Ei heller pleier jeg å lyve for å komme i mål. Skal man starte et forhold på løgn, så går det bare så langt. Skulle jeg lyve å si at jeg hadde kjent Trond fra barneskolen........... og han er homo, for at type skulle føle seg trygg ville det jo blitt en logistisk mareritt å hindre at sannheten kom for en dag. Type måtte ikke møte Trond, venner og type kunne ikke være alene sammen i tilfelle noe ble sagt som ikke skulle bli sagt etc... Da er det mye bedre å være åpen fra starten og ikke få noen overraskelser etter en stund.
Ella_Grey Skrevet 19. september 2009 #2186 Skrevet 19. september 2009 (endret) In min verden er det hverken A) eller B) som gjelder, men C) være åpen og avventende - til personen har vist meg hvilken verdi h*n egentlig har. Hva er så feil med dette? Og jeg ser ikke på noen som en løgner før det er bevist. Neida det er ikke noe feil med dette. Eller det jeg reagerer litt på gjennom hele denne tråden er at du skal bedømme om mennesker er gode nok for deg, om de lever opp til din standard. Og for å forsikre deg om det skal du bestemme hva man får eller ikke får lov til... Sånn ser jeg det for meg: En helt hypotetisk situasjon. Steinar: "du var sammen med Ruth og Bente i kveld sier du?" Ella: "ja" S: "bevis det" E: "herregud hvordan skal jeg bevise det da, du må jo tro meg når jeg sier det" S: "nei, du har ikke vist deg verdig min tillit, enda" E: "ja, men så ring dem da å hør da" *ringer* *ingen av de tar telefonen* S: "that's it - ingen mer kvelder ute av huset uten at jeg er med. Dette har vi snakket om" Når du leser dette så vil du sikkert tro at jeg egentlig var hos Trond å spilte monopol Men i den hypotetiske virkeligheten var jeg virkelig sammen med Ruth og Bente Endret 19. september 2009 av Ella_Grey
Gjest Langt mot Nord Skrevet 19. september 2009 #2187 Skrevet 19. september 2009 Har ikke lest tråden, men velger å svare på overskriften. Det er en allianse ettersom begge har et felles mål, kompiser tja.. hva tar et barn til seg?
waco Skrevet 19. september 2009 #2188 Skrevet 19. september 2009 Latterlige damer som misforstår med vilje... Ella, jeg tror steinar mener at når dama forsvinner for natten og samtidig skrur av telefonen er handlinger som på sikt kan ødelegge forholdet. At dere ikke skjønner sånne enkle ting kan vel ikke vi menn lastes for?
Steinar40 Skrevet 19. september 2009 Forfatter #2189 Skrevet 19. september 2009 Neida det er ikke noe feil med dette. Eller det jeg reagerer litt på gjennom hele denne tråden er at du skal bedømme om mennesker er gode nok for deg, om de lever opp til din standard. Og for å forsikre deg om det skal du bestemme hva man får eller ikke får lov til... Sånn ser jeg det for meg: En helt hypotetisk situasjon. Steinar: "du var sammen med Ruth og Bente i kveld sier du?" Ella: "ja" S: "bevis det" E: "herregud hvordan skal jeg bevise det da, du må jo tro meg når jeg sier det" S: "nei, du har ikke vist deg verdig min tillit, enda" E: "ja, men så ring dem da å hør da" *ringer* *ingen av de tar telefonen* S: "that's it - ingen mer kvelder ute av huset uten at jeg er med. Dette har vi snakket om" Når du leser dette så vil du sikkert tro at jeg egentlig var hos Trond å spilte monopol Men i den hypotetiske virkeligheten var jeg virkelig sammen med Ruth og Bente Jo, den var jo artig den hypotetiske situasjonen der da Men så lenge du spiller med åpne kort og ikke oppfører deg merkelig - altså oppfører deg normalt (som vanlig) overfor meg - så ser ikke jeg noen grunn til å gå rundt å mistenke deg. Men tillit må altså bygges opp vha god kommunikasjon over litt tid i et forhold. Når det gjelder om mennesker er "gode nok" for meg, så har du forsåvidt et poeng. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på folk som ikke passer inn i min verden. Men sånn tror jeg egentlig alle mennesker er.
Steinar40 Skrevet 19. september 2009 Forfatter #2190 Skrevet 19. september 2009 Latterlige damer som misforstår med vilje... Ella, jeg tror steinar mener at når dama forsvinner for natten og samtidig skrur av telefonen er handlinger som på sikt kan ødelegge forholdet. At dere ikke skjønner sånne enkle ting kan vel ikke vi menn lastes for? Ja, det hadde ikke vært mye positivt - det har du helt rett i.
waco Skrevet 19. september 2009 #2191 Skrevet 19. september 2009 Jeg tror menn flest er ganske avslappete til damer jeg og gir alle damer dem er glad i masse frihet og enda mer tillit. Sjalusi kommer først etter at det er grunn til det. Og er det noe menn har lært, - ja så er det å ikke være etterpåklok mer enn en gang i livet sitt.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2192 Skrevet 20. september 2009 (endret) Jeg tror menn flest er ganske avslappete til damer jeg og gir alle damer dem er glad i masse frihet og enda mer tillit. Sjalusi kommer først etter at det er grunn til det. Og er det noe menn har lært, - ja så er det å ikke være etterpåklok mer enn en gang i livet sitt. Brent barn skyr ilden mener du? Ja, det er nok (ofte) sånn. Endret 20. september 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 20. september 2009 #2193 Skrevet 20. september 2009 Latterlige damer som misforstår med vilje... Ella, jeg tror steinar mener at når dama forsvinner for natten og samtidig skrur av telefonen er handlinger som på sikt kan ødelegge forholdet. At dere ikke skjønner sånne enkle ting kan vel ikke vi menn lastes for? JEg misforstår ikke. I allefall ikke med vilje. Selvfølgelig er det ikke bra å forsvinne og slå av mobilen midt på natta. Det kan sikkert være logiske forklaringer på at dette skjer. Men generelt sett så kan jeg forstå at det reageres på. Men dette behovet for å poengtere hva som er lov og ikke lov, gjør at jeg tenker meg at Steinar er typen til å ringe venniner og høre om man virkelig var sammen. Jeg tror menn flest er ganske avslappete til damer jeg og gir alle damer dem er glad i masse frihet og enda mer tillit. Det er jo bra, og sånn det skal være. Sjalusi kommer først etter at det er grunn til det. Og er det noe menn har lært, - ja så er det å ikke være etterpåklok mer enn en gang i livet sitt. Kanskje, men du kan ikke behandle den nye kjæresten på basis i hvordan eksen oppførte seg. Ingen liker å bli "straffet" for noe andre har gjort.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2194 Skrevet 20. september 2009 Men dette behovet for å poengtere hva som er lov og ikke lov, gjør at jeg tenker meg at Steinar er typen til å ringe venniner og høre om man virkelig var sammen. Her har du feil inntrykk av meg. For at jeg skulle ringt en av dine venninner, så måtte det ha vært en helt ekstraordinær situasjon.
Ella_Grey Skrevet 20. september 2009 #2195 Skrevet 20. september 2009 Jo, den var jo artig den hypotetiske situasjonen der da Men så lenge du spiller med åpne kort og ikke oppfører deg merkelig - altså oppfører deg normalt (som vanlig) overfor meg - så ser ikke jeg noen grunn til å gå rundt å mistenke deg. Men tillit må altså bygges opp vha god kommunikasjon over litt tid i et forhold. Ikke mistenker du meg, men ikke stoler du på meg heller. Og det er greit at man ikke skal stole blindt på andre. Meeeeen hvis du tydelig viser med din oppførsel at du ikke stoler på noen. F.eks ved å komme med kontrollspm ang hvor man har vært, og hva man har gjort, og legge ut feller for å se om du klarer å ta personen i løgn, så tror jeg mange vil få problem med å stole på deg.
Ella_Grey Skrevet 20. september 2009 #2196 Skrevet 20. september 2009 Her har du feil inntrykk av meg. For at jeg skulle ringt en av dine venninner, så måtte det ha vært en helt ekstraordinær situasjon. Ja, så har jeg kanskje feil inntrykk. Men det inntrykket du gir (sånn jeg ser det) er at du faktisk ville ringt å sjekket - i alle fall før du hadde erfart at du kunne stole på meg.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2197 Skrevet 20. september 2009 Ikke mistenker du meg, men ikke stoler du på meg heller. Og det er greit at man ikke skal stole blindt på andre. Meeeeen hvis du tydelig viser med din oppførsel at du ikke stoler på noen. F.eks ved å komme med kontrollspm ang hvor man har vært, og hva man har gjort, og legge ut feller for å se om du klarer å ta personen i løgn, så tror jeg mange vil få problem med å stole på deg. Ja, jeg er helt enig med deg i at det blir helt feil å legge ut feller for partneren. Som jeg forsåvidt skrev, så er veien fremover å ha en åpen og god kommunikasjon sammen - i min verden Får man derimot ikke til dette, så er det god grunn til bekymring.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2198 Skrevet 20. september 2009 Ja, så har jeg kanskje feil inntrykk. Men det inntrykket du gir (sånn jeg ser det) er at du faktisk ville ringt å sjekket - i alle fall før du hadde erfart at du kunne stole på meg. Ja, som sagt har du da fått feil inntrykk av meg her. Men jeg ville kanskje ringt å sjekket hvis jeg hadde god grunn til å tro at du ikke var der.
Ella_Grey Skrevet 20. september 2009 #2199 Skrevet 20. september 2009 Ja, jeg er helt enig med deg i at det blir helt feil å legge ut feller for partneren. Som jeg forsåvidt skrev, så er veien fremover å ha en åpen og god kommunikasjon sammen - i min verden Får man derimot ikke til dette, så er det god grunn til bekymring. Da skal du være klar over at det inntrykket du har gitt i denne tråden er at du vil legge feller, kontrollere og bestemme. Kommunikasjon er alt i et forhold, helt enig. Og det er greit å bekymre seg hvis det ikke er tilstede. Men igjen, jeg har inntrykk av at du bekymrer deg fra første stund *skal nå ut å gå tur*
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2200 Skrevet 20. september 2009 Da skal du være klar over at det inntrykket du har gitt i denne tråden er at du vil legge feller, kontrollere og bestemme. Kommunikasjon er alt i et forhold, helt enig. Og det er greit å bekymre seg hvis det ikke er tilstede. Men igjen, jeg har inntrykk av at du bekymrer deg fra første stund *skal nå ut å gå tur* Det går ikke an å basere seg bare på inntrykket folk gir her. Det vil aldri være helt sånn IRL. Og jeg er altså ikke naiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå