Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
For meg er familie mor og far og søsken og eventuelle nieser og nevøer.

Slekt er tanter og onkler osv.

Kjernefamilien som du sier.

SIden du presiserer slekta hele tida, så tenker jeg at jeg kanskje ikke hadde fått lov til å ha kontakt med min bror eller søster.

Herlighet da. Jeg er faktisk ikke et monster altså :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klø: Sier du det var dét jeg sa?

Steinarlogikk, Guri, Steinarlogikk! :kose:

Skrevet
Korrekt, han må ha jævlig store baller også!

:skratte:

Skrevet
Steinarlogikk, Guri, Steinarlogikk! :kose:

Selvfølgelig. Så dum jeg er :klaske:

Skrevet
Om jeg har en kveld i uken/ annenhver uke jeg tilbringer borte fra familien, vil du da sette grenser for hva jeg kan bruke denne kvelden til? Er det lov med alenetid, feks en kveld hver i uken man har familiefri?

Vil du være like konsekvendt med deg selv, unngå overtid, løpe rett hjem fra jobb og ikke bruke noe tid utenfor kjernefamilien?

Eller er det samme for deg om den går til trening, film hos en god vennine eller gåtur med en kamerat?

Alle trenger alenetid eller tid for seg selv. Det er ikke realistisk å være i sammen absolutt hele tiden.

Men tid i sammen med eventuelle mannlige kompiser måtte vært rimelig og på en åpen måte overfor meg.

Skrevet
Alle trenger alenetid eller tid for seg selv. Det er ikke realistisk å være i sammen absolutt hele tiden.

Men tid i sammen med eventuelle mannlige kompiser måtte vært rimelig og på en åpen måte overfor meg.

Er enig i åpen, men hva legger du i rimelig?

Skrevet

Hva er en rimelig og åpen måte for deg?

Skrevet
Er enig i åpen, men hva legger du i rimelig?

Hvis du skulle vært alene i sammen med en mannlig kompis hele denne fridagen, så syns jeg det er urimelig.

Skrevet
Hvis du skulle vært alene i sammen med en mannlig kompis hele denne fridagen, så syns jeg det er urimelig.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skalvære urimelig å være med samme kamerat hele fridagen min. Hvorfor mener du det er urimelig?

Skrevet

Så det er dét du mener når du sier: "Tid i sammen med eventuelle mannlige kompiser måtte vært rimelig og på en åpen måte overfor meg".

Aha. Logisk.

Det du visstnok legger i en åpen og god kommunikasjon tar jeg med en klype salt gitt.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor det skalvære urimelig å være med samme kamerat hele fridagen min. Hvorfor mener du det er urimelig?

Det kan fort skape problemer. Ingen god grunn til å sette seg i slike situasjoner når man er i et seriøst parforhold.

Skrevet
Det kan fort skape problemer. Ingen god grunn til å sette seg i slike situasjoner når man er i et seriøst parforhold.

TIlbake til side en... Dette er jaggu tungrodd... :roll:

Skrevet (endret)
Sånn generellt til tråden vil jeg kommentere at det høres veldig slitsomt ut å være så redd for utroskap som det du er. Jeg velger å nyte livet her og nå, og stole på min mann og gjøre alt jeg kan for at han skal være trygg på meg.

I mitt forhold er vi åpne for at trusselen om utroskap er et tema som man må forholde seg til, det betyr at vi har visse forhåndsregler vi forsøker å ta som hindrer oss i å sette oss i situasjoner hvor fristelsen kan bli veldig stor. Jeg annerkjenner at jeg kan bli betatt av andre, men jeg ville aldri (og har aldri) satt meg selv i den situasjonen hvor jeg kommer nært inn på den personen slik at jeg kan dyrke følelsene. Dersom jeg er tiltrukket av en annen holder jeg avstand og passer på å snu oppmerksomheten tilbake til min mann. Jeg har venner av det andre kjønn, men om jeg var det spor tiltrukket av dem hadde jeg aldri fortsatt vennskapet, fordi jeg ikke ønsker å sette meg selv i den situasjonen. Jeg har aldri noen form for flørtende kontakt med noen jeg omgås, og da er det heller ikke et problem å omgås personer av det motsatte kjønn.

Følelsene mine styrer meg mot mannen min, hver dag, og ikke mot andre menn.

Les dette innlegget over alle sammen. Ei meget fornuftig dame med godt vett :)

Endret av Steinar40
Skrevet

Hvordan kan det skape problemer at jeg tilbringer hele dagen med samme kameraten?

Skrevet
Hvordan kan det skape problemer at jeg tilbringer hele dagen med samme kameraten?

Det kan gjøre meg (mannen i forholdet) usikker på hva dere egentlig holder på med.

Skrevet
Les dette innlegget over alle sammen. Ei meget fornuftig dame med godt vett :)

Selv om store deler av innlegget er stikk i strid med det du selv påstår?

Skrevet
Det kan gjøre meg (mannen i forholdet) usikker på hva dere egentlig holder på med.

Da må du jobbe med å bli tryggere på deg selv. Du er over førti år mann.

Og jada, klok Sjokoladesaus, men det er vi jaggu meg flere som er.

Skrevet

Da mener jeg at det er du som bør jobbe med deg selv. For jeg pleier ikke omgang med gutter jeg er betatt av, eller de jeg har sexuell kjemi med.

Jeg mener at du bør stole på at jeg klarer å sette mine egne grenser og at jeg ønsker å opptre på en slik måte at jeg ikke setter forholdet i fare.

Hvorfor mener du dette er urimelig?

Skrevet
Da må du jobbe med å bli tryggere på deg selv. Du er over førti år mann.

Og jada, klok Sjokoladesaus, men det er vi jaggu meg flere som er.

:klappe:

Skrevet
Selv om store deler av innlegget er stikk i strid med det du selv påstår?

Mye av det jeg er helt enig i faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...