Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror faktisk ikke det har så mye med følelsene å gjøre, som å faktisk tro på det folk sier til det motsatte er bevist.

Noen mener faktisk det de sier. Det er bare å luke ut alle jugerne, og det kan ta sin tid.

Mulig. Og da vil vel de flestes livserfaring fortelle dem at det heller lønner seg å tro at folk juger inntil det motsatt er bevist. Ellers er man naiv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mulig. Og da vil vel de flestes livserfaring fortelle dem at det heller lønner seg å tro at folk juger inntil det motsatt er bevist. Ellers er man naiv.

Næ... Jeg syns ikke det er naivt å tro godt om folk.

Skrevet
Næ... Jeg syns ikke det er naivt å tro godt om folk.

Tviler ikke på at du ikke syns det, men det er jo det allikevel når man vet hvordan menneskenaturen fungerer.

Skrevet

Utifra denne tråden her, så tror jeg det kunne skrives bøker om hva du IKKE vet om menneskenaturen, gutt!

Jeg har gått mine runder rundt kvartalet, og jeg har mine skrammer, men allikevel, og ikke fordi jeg er naiv, men fordi jeg liker å ha et positivt syn på livet, velger jeg å tro det beste om folk.

Jeg er dog en rimelig god menneskekjenner, og det beste om folk kan gå over i en brøkdels sekund. Bare så det er sagt. Man har da sunn skepsis. Men det er også urettferdig overfor den mannen som mener det godt, å regne med at han er en løgnhals, fordi førtini av førtini før ham var det. Mener jeg.

Skrevet
Utifra denne tråden her, så tror jeg det kunne skrives bøker om hva du IKKE vet om menneskenaturen, gutt!

Jeg har gått mine runder rundt kvartalet, og jeg har mine skrammer, men allikevel, og ikke fordi jeg er naiv, men fordi jeg liker å ha et positivt syn på livet, velger jeg å tro det beste om folk.

Jeg er dog en rimelig god menneskekjenner, og det beste om folk kan gå over i en brøkdels sekund. Bare så det er sagt. Man har da sunn skepsis. Men det er også urettferdig overfor den mannen som mener det godt, å regne med at han er en løgnhals, fordi førtini av førtini før ham var det. Mener jeg.

Joda, man skal selvfølgelig ikke avskrive et nytt menneske basert på tidligere (eventuelt dårlige) erfaringer med andre mennesker. Det er vi enige i :)

Men det er sunnere (mindre naivt) å la dette nye mennesket (be)vise hvilken verdi det egentlig har først - innen man tror det er en engel nedkommet fra himmelen. Eller?

Skrevet

Hva i det jeg skriver er det som får deg til å tro at jeg mener man skal hoppe til sengs med og stole på alle som har en solskinnshistorie? Eller smiger.

Å måtte bevise, derimot, at man er et skikkelig menneske, det syns jeg høres både skrullete og fordomsfullt ut. Det holder at man VISER det. Mener jeg.

Forøvrig kan ingen BEVISE egen verdi. Verdien ligger i høy grad hos den som ser, og hva den ser i det andre mennesket. Mener jeg.

Skrevet (endret)
Hva i det jeg skriver er det som får deg til å tro at jeg mener man skal hoppe til sengs med og stole på alle som har en solskinnshistorie? Eller smiger.

Å måtte bevise, derimot, at man er et skikkelig menneske, det syns jeg høres både skrullete og fordomsfullt ut. Det holder at man VISER det. Mener jeg.

Forøvrig kan ingen BEVISE egen verdi. Verdien ligger i høy grad hos den som ser, og hva den ser i det andre mennesket. Mener jeg.

Det jeg skrev var egentlig at mange kvinner - spesielt tidlig i livet - kan virke veldig naive og tro på alt en fyr måtte si av "bullshit", bare han virker kjekk og ser kjekk ut. Men jeg har ikke ment deg personlig :)

Visse grunnleggende verdier syns jeg faktisk folk må bevise - saker som f.eks at de ikke lyver, holder avtaler, mener det de sier, ikke utnytter andre etc.

Deretter vil det jo være subjektive verdier som du personlig setter mer eller mindre pris på også selvfølgelig. F.eks at mannen er rik og mektig etc. ;) hehe

Det siste er altså skrevet spøkefullt - bare for å klargjøre :)

Endret av Steinar40
Skrevet

Men det trenger man ikke å bevise, det holder at man viser det. Sånn tenker jeg...

Penger og makt bryr meg der ryggen slutter...

Skrevet
Men det trenger man ikke å bevise, det holder at man viser det. Sånn tenker jeg...

Penger og makt bryr meg der ryggen slutter...

Hvis den rette dama i livet mitt virkelig viser meg det jeg nevnte i praksis, så er jeg mer en godt fornøyd med det også :)

Skrevet
:sove:

Herlighet, jaggu mange artige smilier her altså :ler:

Håper ikke du snorker? Vet ikke om jeg kan leve i sammen med ei dame som snorker altså. Jeg snorker faktisk ikke :smoke:

Skrevet

Såå du vi altså mistenke dama di for å være utro helt til hun har bevist at hun ikke er det.. :blink::tommelopp:

Skrevet
Såå du vi altså mistenke dama di for å være utro helt til hun har bevist at hun ikke er det.. :blink::tommelopp:

*hikst*

Skrevet
Så mye som du røyker, så regner jeg med du snorker også...

:fnise:

Skrevet

Er det nå du skal ta meg? :trampe: hehe

Nei, jeg vil ikke mistenke henne for å være utro - uten god grunn.

Men jeg vil ikke være så naiv at jeg tror at det umulig kan skje heller.

Skrevet
Så mye som du røyker, så regner jeg med du snorker også...

Jeg røyker ikke pipe da i hvert fall :ler:

Ikke noe annet heller faktisk - bare her :smoke:

Skrevet

Men hva vil du gjøre for å unngå utroskap fra hennes side?

Skrevet

Si meg, hva må hun egentlig gjøre for at du skal tro på henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...