Gjest KateW Skrevet 17. september 2009 #2001 Skrevet 17. september 2009 Og det der med 99% sikker hørtes jo ikke helt bra ut, for statistisk sett betyr jo det at når du har truffet 100 mannfolk så har du vært utro med 1 av dem Det er bedre å love 99% og oppfylle 100% enn motsatt...
Steinar40 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #2002 Skrevet 17. september 2009 Du er en dust Steinar! Takk!
Steinar40 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #2003 Skrevet 17. september 2009 Skulle kjærligheten bli borte, eller skulle det bli en voldsom seksuell tiltrekning som var utenfor forholdet, så ville jeg tatt konsekvensene av det, og velge bort noe før jeg valgte noe nytt. Høres fornuftig ut i min verden. Men samtidig vet vi altså at det ikke fungerer sånn alltid i alle andres verdener.
moki Skrevet 17. september 2009 #2004 Skrevet 17. september 2009 Steinar, jeg tror du trenger en annen hobby enn Kvinneguiden.
Gjest KateW Skrevet 17. september 2009 #2005 Skrevet 17. september 2009 Høres fornuftig ut i min verden. Men samtidig vet vi altså at det ikke fungerer sånn alltid i alle andres verdener. Nettopp, jeg snakker for meg selv, og du snakker for deg selv. Vi kan jo ikke lage gitte sannheter for andre.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 17. september 2009 #2006 Skrevet 17. september 2009 Veldig godt bilde, Ella! Jeg siterer det jeg skrev i en annen tråd, som går litt hånd i hånd med det Ella skriver. Tror jeg... Vet du, jeg velger å tro at det finnes trofaste mennesker. Jeg velger å tro at jeg er en trofast kvinne, og jeg velger å tro at mannen i mitt liv er en trofast mann. Selvsagt KAN det skje, men det kan også skje at man blir overkjørt på vei hjem fra jobb, eller at man ramler ned trappa. Livet er farlig, det samme er kjærligheten. Jeg velger dog å stole på mennesker, og å stole på meg selv, og ha nok selvrespekt til å vite at jeg ikke vil velge å ødelegge det vakreste i livet, nemlig kjærligheten. Skulle kjærligheten bli borte, eller skulle det bli en voldsom seksuell tiltrekning som var utenfor forholdet, så ville jeg tatt konsekvensene av det, og velge bort noe før jeg valgte noe nytt. Jeg mener at flere tenker sånn, og velger å pleie det man har, snarere enn å ødelegge det man har for å få noe annet. Enig Du er min helt og! For å oppleve ekte kjærlighet så tror jeg faktisk man må våge å gå helt ut på kanten av stupet, å overgi kontroll og legge mye av seg selv og sin egen lykke i andres hender. Det er kjempeskummelt og det kan skjære seg, men det er også helt fantastisk godt og trygt når det går bra. Om man derimot aldri tør å gjøre dette så ser jeg ikke at det kan bli noe seriøst forhold engang. Mistanker og mistillit er ikke grobunn for kjærlighet. Restriksjonene til Steinar forvolder nok mer skade enn hva det gjør nytte. Og uansett så kan du gå rundt i rustning, redningsvest, munnbind og hjelm og likevel bli påkjørt og drept i morgen. Man kan ikke la frykten for noe som kan skje styre hele livet.
Steinar40 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #2007 Skrevet 17. september 2009 Steinar, jeg tror du trenger en annen hobby enn Kvinneguiden. Mye mulig! Har du noen gode forslag?
Gjest KateW Skrevet 17. september 2009 #2008 Skrevet 17. september 2009 Enig Du er min helt og! *brisker seg*
Steinar40 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #2009 Skrevet 17. september 2009 For å oppleve ekte kjærlighet så tror jeg faktisk man må våge å gå helt ut på kanten av stupet, å overgi kontroll og legge mye av seg selv og sin egen lykke i andres hender. Det er kjempeskummelt og det kan skjære seg, men det er også helt fantastisk godt og trygt når det går bra. Om man derimot aldri tør å gjøre dette så ser jeg ikke at det kan bli noe seriøst forhold engang. Mistanker og mistillit er ikke grobunn for kjærlighet. Restriksjonene til Steinar forvolder nok mer skade enn hva det gjør nytte. Og uansett så kan du gå rundt i rustning, redningsvest, munnbind og hjelm og likevel bli påkjørt og drept i morgen. Man kan ikke la frykten for noe som kan skje styre hele livet. Ja, men det er lettere sagt enn gjort! Jeg personlig innbiller meg at det er "lettere" for dere kvinner å gjøre dette enn for oss menn. Og derfor brenner dere dere oftere og kraftigere også. En annen mulighet er vel at det har med individuell intelligens eller "fornuft-sans" å gjøre. Eller villigheten til å ta risiko.
Gjest KateW Skrevet 17. september 2009 #2010 Skrevet 17. september 2009 Ja, men det er lettere sagt enn gjort! Jeg personlig innbiller meg at det er "lettere" for dere kvinner å gjøre dette enn for oss menn. Og derfor brenner dere dere oftere og kraftigere også. En annen mulighet er vel at det har med individuell intelligens eller "fornuft-sans" å gjøre. Eller villigheten til å ta risiko. Så kvinner er dumme og følsomme, med lav intelligens, manko på sunn fornuft og uten evne til å lære av dårlige erfaringer! Grow up, Steinar Boy!
Steinar40 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #2011 Skrevet 17. september 2009 (endret) Så kvinner er dumme og følsomme, med lav intelligens, manko på sunn fornuft og uten evne til å lære av dårlige erfaringer! Grow up, Steinar Boy! Regnet med at du skulle tolke det jeg skrev sånn Og som vanlig var det ikke helt det jeg mente. Men jeg tror vel at vi burde kunne være enige om at generelt - altså de fleste - kvinner er mer styrt av sine "følelser", mens de fleste menn er mer styrt av sin "logiske" sans? Tror dette er mer eller mindre vitenskaplig bevist ..... Det er vel noe med at kvinner og menn bruker forskjellige deler av hjernen etter hva jeg husker i farta. Endret 17. september 2009 av Steinar40
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 17. september 2009 #2012 Skrevet 17. september 2009 Regnet med at du skulle tolke det jeg skrev sånn Og som vanlig var det ikke helt det jeg mente. Men jeg tror vel at vi burde kunne være enige om at generelt - altså de fleste - kvinner er mer styrt av sine "følelser", mens de fleste menn er mer styrt av sin "logiske" sans? Tror dette er mer eller mindre vitenskaplig bevist ..... Det er vel noe med at kvinner og menn bruker forskjellige deler av hjernen etter hva jeg husker i farta. OK, jeg tror du skal slutte å prøve å dra inn vitenskapen, mr. logisk. For det første så er det ikke noe som heter "vitenskapelig bevist", for det andre så er akkurat det med kjønn et felt hvor svært lite er i nærheten av å bli "bevist" engang. Det du nevner er bare en av mange omdiskuterte teorier. Men skal jeg gå nærmere inn på dette så må jeg skrive noen bøker. Men uansett så enes de fleste i dag om at kjønn absolutt ikke trenger å være styrende. Vi er ikke alle fanget av vårt kjønn slik du tror man er. Du kan ikke forklare din inkompetanse i kjærlighetslivet med at du er mann, eller vår inkompetanse med at vi er kvinner. Vi er først og fremst individer. Jeg er forøvrig av typen rasjonelt menneske, alltid vært ganske kald og kalkulert i følelseslivet. Jeg har likevel klart å slippe meg løs (noe jeg ser på som et fremskritt, ikke som ufornuftig eller lite intelligent som du antyder). Og ja, jeg har gått på en smell, men jeg har også lært mye og vunnet mye.
Gjest kvinne62 Skrevet 17. september 2009 #2013 Skrevet 17. september 2009 Jeg er forøvrig av typen rasjonelt menneske, alltid vært ganske kald og kalkulert i følelseslivet. Jeg har likevel klart å slippe meg løs (noe jeg ser på som et fremskritt, ikke som ufornuftig eller lite intelligent som du antyder). Og ja, jeg har gått på en smell, men jeg har også lært mye og vunnet mye. 101 sider... Jeg er også den rasjonelle typen og jeg tror ikke noen vil beskrive meg som en kvinne helt styrt av sine følelser akkurat. Men jeg har jo følelser jeg som alle andre mennesker og har lært å slippe meg mer løs med årene. Jeg ser det sånn at de smellene som ikke dreper deg styrker deg.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 17. september 2009 #2014 Skrevet 17. september 2009 101 sider... Jeg er også den rasjonelle typen og jeg tror ikke noen vil beskrive meg som en kvinne helt styrt av sine følelser akkurat. Men jeg har jo følelser jeg som alle andre mennesker og har lært å slippe meg mer løs med årene. Jeg ser det sånn at de smellene som ikke dreper deg styrker deg. Det er jeg enig i. I ettertid så setter jeg veldig pris på at jeg virkelig har opplevd kjærlighetssorg. Og iallefall at jeg har opplevd kjærlighet! Det steinar sier er jo en vanlig oppfatning da, vet ikke om du har hørt det samme men det var ganske mange som sa (noe spøkefullt) at jeg var mandig/maskulin/som en mann i mitt syn på sex og forhold. Sikkert mest pga jeg aldri lot meg rive med av følelser. Jeg gikk aldri på en smell da, men jeg hadde jo aldri noen dype meningsfulle forhold heller. Hvis det er sånn jeg styrte på som ung som er "typisk mann", så er jeg glad for at jeg har vokst til å bli "typisk kvinne"!
Ella_Grey Skrevet 17. september 2009 #2015 Skrevet 17. september 2009 Veldig godt bilde, Ella! Jeg siterer det jeg skrev i en annen tråd, som går litt hånd i hånd med det Ella skriver. Tror jeg... Takk Kate! Er veldig enig i det du skriver her.
Ella_Grey Skrevet 17. september 2009 #2016 Skrevet 17. september 2009 Jeg har ikke noe behov for å være i fokus hele tiden. Men jeg har behov for å være i fokus, ja. Helt normalt det. Og selvfølgelig har jeg et stort ønske om å være sikker på at jeg ikke blir sviktet. Hvem har ikke det?Alle har behov for å være sikker og trygg i et forhold. -men man er nødt til å våge å gå helt ut på kanten av stupet, å overgi kontroll og legge mye av seg selv og sin egen lykke i andres hender(angelina). Ellers vil det ikke fungere. Ditt behov for å være sikker setter alt annet i skyggen.... Og det der med 99% sikker hørtes jo ikke helt bra ut, for statistisk sett betyr jo det at når du har truffet 100 mannfolk så har du vært utro med 1 av dem Jaaaa, for du tenker at alle av motsatt kjønn er interessant seksuelt. Hvis jeg treffer 100 menn, er det bare et mindretall av dem jeg kunne tenkt meg å ligge med. Er jeg i et forhold blir det enda færre. La oss si tre av hundre menn får meg tenke tanken på sex med dem. Da vil det være en prosent sjanse for at jeg skulle falle for fristelsen og gjøre noe med det. Itillegg skulle de være interessert tilbake, og det er jo ikke sikkert. Sjansen er altså veldig liten................. Jeg kan ikke se for meg at det skal skje. Men ingenting i livet er 100%
kristian82 Skrevet 17. september 2009 #2017 Skrevet 17. september 2009 Regnet med at du skulle tolke det jeg skrev sånn Og som vanlig var det ikke helt det jeg mente. Men jeg tror vel at vi burde kunne være enige om at generelt - altså de fleste - kvinner er mer styrt av sine "følelser", mens de fleste menn er mer styrt av sin "logiske" sans? Tror dette er mer eller mindre vitenskaplig bevist ..... Det er vel noe med at kvinner og menn bruker forskjellige deler av hjernen etter hva jeg husker i farta. Men Steinar, så lenge du skal forholde deg til en dame, ha en kjæreste, så risikerer du jo alltid at hun er utro. Om dama di - for å ikke være utro - er nødt til å bli hindret i venninne kvelder/treffe manlige venner, så garanterer jeg deg at hun kommer til å finne en annen måte å være utro på. Du klarer jo ikke å kontrollere henne 24/7, er hun den "type" dame, så sier hun bare hun skal jobbe litt overtid så knuller hun en kollega på dass på jobb. Du får heller finne deg en normal dame, så slipper du alle disse kontrolltiltakene som aldri nytter uansett!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #2018 Skrevet 17. september 2009 Let it go, Steinar40... Let it go!
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 17. september 2009 #2019 Skrevet 17. september 2009 Men jeg tror vel at vi burde kunne være enige om at generelt - altså de fleste - kvinner er mer styrt av sine "følelser", mens de fleste menn er mer styrt av sin "logiske" sans? Tror dette er mer eller mindre vitenskaplig bevist ..... Det er vel noe med at kvinner og menn bruker forskjellige deler av hjernen etter hva jeg husker i farta. Menn er mer styrt av logisk sans? Kvinner og menn er ca utro like ofte, betyr betyr det da at mannen syntes det er logisk å være utro eller betyr det at han er styrt av sine emosjonelle og kjødlige lyster? Mindre vitenskapelig bevist må nok være tilfellet ja. Det finnes ingen form for vitenskpelig støtte for at kvinner og menn bruker forskjellige deler av hjeren. Alle mennesker bruker alle deler av hjernen til en hver tid. Alt annet er en myte. Det er heller på ingen måte vitenskapelig bevist at kvinner styres mer av følelser og menn mer av logikk. I dagens samfunn utdanner kvinner seg mer enn menn, i de aller fleste yrker, som krever sterk logisk sans. Du kan bare glemme å skulle forklare ditt syn ut i fra noen form for vitenskap. Jeg gidder ikke en gang vise til forskning, fordi dette er så allment akseptert og like kjennt som at 2+2=4. Å lete etter støtte for barnemat gidder jeg ikke. Sånn generellt til tråden vil jeg kommentere at det høres veldig slitsomt ut å være så redd for utroskap som det du er. Jeg velger å nyte livet her og nå, og stole på min mann og gjøre alt jeg kan for at han skal være trygg på meg. I mitt forhold er vi åpne for at trusselen om utroskap er et tema som man må forholde seg til, det betyr at vi har visse forhåndsregler vi forsøker å ta som hindrer oss i å sette oss i situasjoner hvor fristelsen kan bli veldig stor. Jeg annerkjenner at jeg kan bli betatt av andre, men jeg ville aldri (og har aldri) satt meg selv i den situasjonen hvor jeg kommer nært inn på den personen slik at jeg kan dyrke følelsene. Dersom jeg er tiltrukket av en annen holder jeg avstand og passer på å snu oppmerksomheten tilbake til min mann. Jeg har venner av det andre kjønn, men om jeg var det spor tiltrukket av dem hadde jeg aldri fortsatt vennskapet, fordi jeg ikke ønsker å sette meg selv i den situasjonen. Jeg har aldri noen form for flørtende kontakt med noen jeg omgås, og da er det heller ikke et problem å omgås personer av det motsatte kjønn. Følelsene mine styrer meg mot mannen min, hver dag, og ikke mot andre menn.
CeeCee Skrevet 17. september 2009 #2020 Skrevet 17. september 2009 Men Steinar, så lenge du skal forholde deg til en dame, ha en kjæreste, så risikerer du jo alltid at hun er utro. Om dama di - for å ikke være utro - er nødt til å bli hindret i venninne kvelder/treffe manlige venner, så garanterer jeg deg at hun kommer til å finne en annen måte å være utro på. Du klarer jo ikke å kontrollere henne 24/7, er hun den "type" dame, så sier hun bare hun skal jobbe litt overtid så knuller hun en kollega på dass på jobb. Du får heller finne deg en normal dame, så slipper du alle disse kontrolltiltakene som aldri nytter uansett! Bra sagt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå