Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Neida, Steinar har et helt sunt syn på kvinner, han..

Hvorfor ler du forresten?

Fordi jeg har humor ;)

Klart at de fleste kvinner vil bestemme. Spør hvilken som helst mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er man egoist når man er enig med andre?

Ja, når du er enig fordi at det passer deg best så.

Skrevet
Fullt mulig det..

De fleste av mine venner er av det mannlige kjønn og det går heilt greit.

Du burde heller være snill pike.

Skrevet
Uffda :(

Mellom alle individer er det en psykologisk "kamp" om dominans.

Den sterkes rett - altså ikke først og fremst fysisk.

Slik er det også mellom kvinne og mann i et forhold - om du liker det eller ikke.

Kvinner vil jo selvfølgelig at det er de som skal bestemme alt da hehe

Sånn mens du slamrer rundt deg med begreper og fremmedord. Så kan du kanskje tenke litt på to begrep, respekt og likeverd...

Skrevet
Fordi jeg har humor ;)

Skal vi se: *roper* Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiise, Wooooooooooooooooooooooof: "vil alle damer bestemme, aller helst?"

Skrevet
Fordi jeg har humor ;)

Ja, jøss. Hvis du sier det, så.

Jeg har hverken Steinarhumor eller Steinarfornuft, jeg. Men jeg kommer meg nå gjennom hverdagen lell.

Skrevet
Sånn mens du slamrer rundt deg med begreper og fremmedord. Så kan du kanskje tenke litt på to begrep, respekt og likeverd...

Absolutt. Dette bør det være mest mulig av selvfølgelig :)

Men i ethvert forhold vil alltid den ene parten være mer eller mindre "sterkere" - eller dominere mer - enn den andre. Av forskjellige årsaker.

Skrevet
Ja, når du er enig fordi at det passer deg best så.

Vil du lage en diskusjon på at jeg er enig med en annen her inne? Hm.. Men ikke for å spore av altså :filer:

Skrevet
Skal vi se: *roper* Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiise, Wooooooooooooooooooooooof: "vil alle damer bestemme, aller helst?"

Det finnes faktisk noen damer som liker å bli bestemt over også - i hvert fall innimellom på noen områder ;)

Skrevet
Absolutt. Dette bør det være mest mulig av selvfølgelig :)

Men i ethvert forhold vil alltid den ene parten være mer eller mindre "sterkere" - eller dominere mer - enn den andre. Av forskjellige årsaker.

Jeg lurer på hva slags kvinner og forhold du egentlig har vært borti.

Skrevet
Vil du lage en diskusjon på at jeg er enig med en annen her inne? Hm.. Men ikke for å spore av altså :filer:

Neida, det er jo positivt at du faktisk kan være enig med noen annen også :ler:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Ja, og det er et problem. Utviklingen har nå gått så fort og så langt at vi som mennesker har problemer med å tilpasse oss.

Snakk for deg selv.

Jeg tror uansett ikke du skal skylde på naturen, men heller kulturen. Menn har tradisjonelt vært ute og jobbet og blitt kompis med de mannlige kollegaene, imens kvinner har vært hjemme og sladret med andre husmødre. Samfunnet og media har definert forhold mellom mann-kvinne som romantiske og i liten grad platoniske. Men det har skjedd et kulturelt skift nå som tydeligvis har gått deg hus forbi. Vi er ikke fra forskjellige planeter, vi har MYE mer til felles nå og gjør de samme sosiale aktivitetene.

Platonisk kjærlighet finnes, også på tvers av kjønn. Man kan være veldig glad i en person og likevel erkjenne at de kvalitetene som gjør han til en bra venn ikke nødvendigvis gjør han til en bra kjæreste.

Og selv om jeg ikke skal nekte for at seksuell spenning kan være en del av slike vennskap (men veldig ofte totalt uskyldig) så finnes det vennskap hvor det ikke eksisterer. Det kan være den fysiske tiltrekningen ikke er der, at man er involvert i andre romantiske forhold eller at man bare har vært venner så lenge at det er umulig å se for seg noe seksuelt med dem. Det er gjort mye forskning på dette, du kunne jo forsøkt å lese litt (evolusjons)psykologi før du trekker inn de mest kontroversielle og minst gangbare teoriene fra feltet som Sannheten.

Skrevet
Snakk for deg selv.

Jeg tror uansett ikke du skal skylde på naturen, men heller kulturen. Menn har tradisjonelt vært ute og jobbet og blitt kompis med de mannlige kollegaene, imens kvinner har vært hjemme og sladret med andre husmødre. Samfunnet og media har definert forhold mellom mann-kvinne som romantiske og i liten grad platoniske. Men det har skjedd et kulturelt skift nå som tydeligvis har gått deg hus forbi. Vi er ikke fra forskjellige planeter, vi har MYE mer til felles nå og gjør de samme sosiale aktivitetene.

Platonisk kjærlighet finnes, også på tvers av kjønn. Man kan være veldig glad i en person og likevel erkjenne at de kvalitetene som gjør han til en bra venn ikke nødvendigvis gjør han til en bra kjæreste.

Og selv om jeg ikke skal nekte for at seksuell spenning kan være en del av slike vennskap (men veldig ofte totalt uskyldig) så finnes det vennskap hvor det ikke eksisterer. Det kan være den fysiske tiltrekningen ikke er der, at man er involvert i andre romantiske forhold eller at man bare har vært venner så lenge at det er umulig å se for seg noe seksuelt med dem. Det er gjort mye forskning på dette, du kunne jo forsøkt å lese litt (evolusjons)psykologi før du trekker inn de mest kontroversielle og minst gangbare teoriene fra feltet som Sannheten.

Så enig, så enig.

Skrevet (endret)
Snakk for deg selv.

Vi er alle barn av både naturen og kulturen i samspill.

Min teori er at det er barnehage-kulturen som har medført dette med mannlige og kvinnelige kompiser. Og barnehagen fikk jeg aldri med meg gitt ;)

Og det der med "platonisk kjærlighet" tror jeg må være et typisk kvinnelig fenomen. Fremmedord for en neandertaler som meg i hvert fall :smoke:

Og hvilke kontroversielle teorier mener du?

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)
Så enig, så enig.

Du er av prinsipp enig med alle som er uenige med meg.

Bra grunnlag for et "dynamisk" forhold :ler:

Hvem tror du er den "sterkeste" av oss - du eller meg? ;)

Endret av Steinar40
Skrevet
Min teori er at det er barnehage-kulturen som har medført dette med mannlige og kvinnelige kompiser. Og barnehagen fikk jeg aldri med meg gitt ;)

Og det der med "platonisk kjærlighet" tror jeg må være et typisk kvinnelig fenomen. Fremmedord for en neandertaler som meg i hvert fall :smoke:

Nemlig. Fremmedord for en neandertaler som deg. Uavhenigig av kjønn.

Barnehage-kultur meg i r**!

Har du aldri hatt kontakt med kvinner? På skolen? På jobben? Naboer? Ingen? Aldri noen gang?

Skrevet
Du er av prinsipp enig med alle som er uenige med meg.

Bra grunnlag for et "dynamisk" forhold :ler:

Hvem tror du er den "sterkeste" av oss - du eller meg? ;)

Synes du høres litt paranoid ut jeg, Steinar.

Skrevet
Nemlig. Fremmedord for en neandertaler som deg. Uavhenigig av kjønn.

Barnehage-kultur meg i r**!

Har du aldri hatt kontakt med kvinner? På skolen? På jobben? Naboer? Ingen? Aldri noen gang?

Ingenting som litt nærkontakt med ei kvinne.

Skrevet
Synes du høres litt paranoid ut jeg, Steinar.

Hyggelig at at du tenker på meg men ingen grunn til bekymring på det området :)

Skrevet
Ingenting som litt nærkontakt med ei kvinne.

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...