Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1721 Skrevet 14. september 2009 Neida, Steinar har et helt sunt syn på kvinner, han.. Hvorfor ler du forresten? Fordi jeg har humor Klart at de fleste kvinner vil bestemme. Spør hvilken som helst mann.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1722 Skrevet 14. september 2009 Er man egoist når man er enig med andre? Ja, når du er enig fordi at det passer deg best så.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1723 Skrevet 14. september 2009 Fullt mulig det.. De fleste av mine venner er av det mannlige kjønn og det går heilt greit. Du burde heller være snill pike.
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1724 Skrevet 14. september 2009 Uffda Mellom alle individer er det en psykologisk "kamp" om dominans. Den sterkes rett - altså ikke først og fremst fysisk. Slik er det også mellom kvinne og mann i et forhold - om du liker det eller ikke. Kvinner vil jo selvfølgelig at det er de som skal bestemme alt da hehe Sånn mens du slamrer rundt deg med begreper og fremmedord. Så kan du kanskje tenke litt på to begrep, respekt og likeverd...
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1725 Skrevet 14. september 2009 Fordi jeg har humor Klart at de fleste kvinner vil bestemme. Spør hvilken som helst mann. Skal vi se: *roper* Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiise, Wooooooooooooooooooooooof: "vil alle damer bestemme, aller helst?"
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1726 Skrevet 14. september 2009 Fordi jeg har humor Klart at de fleste kvinner vil bestemme. Spør hvilken som helst mann. Ja, jøss. Hvis du sier det, så. Jeg har hverken Steinarhumor eller Steinarfornuft, jeg. Men jeg kommer meg nå gjennom hverdagen lell.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1727 Skrevet 14. september 2009 Sånn mens du slamrer rundt deg med begreper og fremmedord. Så kan du kanskje tenke litt på to begrep, respekt og likeverd... Absolutt. Dette bør det være mest mulig av selvfølgelig Men i ethvert forhold vil alltid den ene parten være mer eller mindre "sterkere" - eller dominere mer - enn den andre. Av forskjellige årsaker.
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1728 Skrevet 14. september 2009 Ja, når du er enig fordi at det passer deg best så. Vil du lage en diskusjon på at jeg er enig med en annen her inne? Hm.. Men ikke for å spore av altså
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1729 Skrevet 14. september 2009 Skal vi se: *roper* Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiise, Wooooooooooooooooooooooof: "vil alle damer bestemme, aller helst?" Det finnes faktisk noen damer som liker å bli bestemt over også - i hvert fall innimellom på noen områder
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1730 Skrevet 14. september 2009 Absolutt. Dette bør det være mest mulig av selvfølgelig Men i ethvert forhold vil alltid den ene parten være mer eller mindre "sterkere" - eller dominere mer - enn den andre. Av forskjellige årsaker. Jeg lurer på hva slags kvinner og forhold du egentlig har vært borti.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1731 Skrevet 14. september 2009 Vil du lage en diskusjon på at jeg er enig med en annen her inne? Hm.. Men ikke for å spore av altså Neida, det er jo positivt at du faktisk kan være enig med noen annen også
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 14. september 2009 #1732 Skrevet 14. september 2009 Ja, og det er et problem. Utviklingen har nå gått så fort og så langt at vi som mennesker har problemer med å tilpasse oss. Snakk for deg selv. Jeg tror uansett ikke du skal skylde på naturen, men heller kulturen. Menn har tradisjonelt vært ute og jobbet og blitt kompis med de mannlige kollegaene, imens kvinner har vært hjemme og sladret med andre husmødre. Samfunnet og media har definert forhold mellom mann-kvinne som romantiske og i liten grad platoniske. Men det har skjedd et kulturelt skift nå som tydeligvis har gått deg hus forbi. Vi er ikke fra forskjellige planeter, vi har MYE mer til felles nå og gjør de samme sosiale aktivitetene. Platonisk kjærlighet finnes, også på tvers av kjønn. Man kan være veldig glad i en person og likevel erkjenne at de kvalitetene som gjør han til en bra venn ikke nødvendigvis gjør han til en bra kjæreste. Og selv om jeg ikke skal nekte for at seksuell spenning kan være en del av slike vennskap (men veldig ofte totalt uskyldig) så finnes det vennskap hvor det ikke eksisterer. Det kan være den fysiske tiltrekningen ikke er der, at man er involvert i andre romantiske forhold eller at man bare har vært venner så lenge at det er umulig å se for seg noe seksuelt med dem. Det er gjort mye forskning på dette, du kunne jo forsøkt å lese litt (evolusjons)psykologi før du trekker inn de mest kontroversielle og minst gangbare teoriene fra feltet som Sannheten.
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1733 Skrevet 14. september 2009 Snakk for deg selv. Jeg tror uansett ikke du skal skylde på naturen, men heller kulturen. Menn har tradisjonelt vært ute og jobbet og blitt kompis med de mannlige kollegaene, imens kvinner har vært hjemme og sladret med andre husmødre. Samfunnet og media har definert forhold mellom mann-kvinne som romantiske og i liten grad platoniske. Men det har skjedd et kulturelt skift nå som tydeligvis har gått deg hus forbi. Vi er ikke fra forskjellige planeter, vi har MYE mer til felles nå og gjør de samme sosiale aktivitetene. Platonisk kjærlighet finnes, også på tvers av kjønn. Man kan være veldig glad i en person og likevel erkjenne at de kvalitetene som gjør han til en bra venn ikke nødvendigvis gjør han til en bra kjæreste. Og selv om jeg ikke skal nekte for at seksuell spenning kan være en del av slike vennskap (men veldig ofte totalt uskyldig) så finnes det vennskap hvor det ikke eksisterer. Det kan være den fysiske tiltrekningen ikke er der, at man er involvert i andre romantiske forhold eller at man bare har vært venner så lenge at det er umulig å se for seg noe seksuelt med dem. Det er gjort mye forskning på dette, du kunne jo forsøkt å lese litt (evolusjons)psykologi før du trekker inn de mest kontroversielle og minst gangbare teoriene fra feltet som Sannheten. Så enig, så enig.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1734 Skrevet 14. september 2009 (endret) Snakk for deg selv. Jeg tror uansett ikke du skal skylde på naturen, men heller kulturen. Menn har tradisjonelt vært ute og jobbet og blitt kompis med de mannlige kollegaene, imens kvinner har vært hjemme og sladret med andre husmødre. Samfunnet og media har definert forhold mellom mann-kvinne som romantiske og i liten grad platoniske. Men det har skjedd et kulturelt skift nå som tydeligvis har gått deg hus forbi. Vi er ikke fra forskjellige planeter, vi har MYE mer til felles nå og gjør de samme sosiale aktivitetene. Platonisk kjærlighet finnes, også på tvers av kjønn. Man kan være veldig glad i en person og likevel erkjenne at de kvalitetene som gjør han til en bra venn ikke nødvendigvis gjør han til en bra kjæreste. Og selv om jeg ikke skal nekte for at seksuell spenning kan være en del av slike vennskap (men veldig ofte totalt uskyldig) så finnes det vennskap hvor det ikke eksisterer. Det kan være den fysiske tiltrekningen ikke er der, at man er involvert i andre romantiske forhold eller at man bare har vært venner så lenge at det er umulig å se for seg noe seksuelt med dem. Det er gjort mye forskning på dette, du kunne jo forsøkt å lese litt (evolusjons)psykologi før du trekker inn de mest kontroversielle og minst gangbare teoriene fra feltet som Sannheten. Vi er alle barn av både naturen og kulturen i samspill. Min teori er at det er barnehage-kulturen som har medført dette med mannlige og kvinnelige kompiser. Og barnehagen fikk jeg aldri med meg gitt Og det der med "platonisk kjærlighet" tror jeg må være et typisk kvinnelig fenomen. Fremmedord for en neandertaler som meg i hvert fall Og hvilke kontroversielle teorier mener du? Endret 14. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1735 Skrevet 14. september 2009 (endret) Så enig, så enig. Du er av prinsipp enig med alle som er uenige med meg. Bra grunnlag for et "dynamisk" forhold Hvem tror du er den "sterkeste" av oss - du eller meg? Endret 14. september 2009 av Steinar40
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1736 Skrevet 14. september 2009 Min teori er at det er barnehage-kulturen som har medført dette med mannlige og kvinnelige kompiser. Og barnehagen fikk jeg aldri med meg gitt Og det der med "platonisk kjærlighet" tror jeg må være et typisk kvinnelig fenomen. Fremmedord for en neandertaler som meg i hvert fall Nemlig. Fremmedord for en neandertaler som deg. Uavhenigig av kjønn. Barnehage-kultur meg i r**! Har du aldri hatt kontakt med kvinner? På skolen? På jobben? Naboer? Ingen? Aldri noen gang?
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1737 Skrevet 14. september 2009 Du er av prinsipp enig med alle som er uenige med meg. Bra grunnlag for et "dynamisk" forhold Hvem tror du er den "sterkeste" av oss - du eller meg? Synes du høres litt paranoid ut jeg, Steinar.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1738 Skrevet 14. september 2009 Nemlig. Fremmedord for en neandertaler som deg. Uavhenigig av kjønn. Barnehage-kultur meg i r**! Har du aldri hatt kontakt med kvinner? På skolen? På jobben? Naboer? Ingen? Aldri noen gang? Ingenting som litt nærkontakt med ei kvinne.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1739 Skrevet 14. september 2009 Synes du høres litt paranoid ut jeg, Steinar. Hyggelig at at du tenker på meg men ingen grunn til bekymring på det området
Guriane Skrevet 14. september 2009 #1740 Skrevet 14. september 2009 Ingenting som litt nærkontakt med ei kvinne. ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå