Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1601 Skrevet 14. september 2009 Jeg spør igjen. Hvorfor gjør du det?
Tabris Skrevet 14. september 2009 #1602 Skrevet 14. september 2009 (endret) Denne tråden er alle generaliseringers mor. Eller far, alt etter som. Jeg har sett generaliseringer mot innvandrere, muslimer (1,2 milliarder mennesker) og kvinner (halve jordens befolkning), men dette må være første gang jeg ser at enkeltpersoner kan uttale seg om hele jordens befolkning! "Alle kvinner gjør slik", "Alle menn tenker slik" - i samme innlegg! Det er ganske imponerende at vi her på KG besitter medlemmer med slike historiske evner. Endret 14. september 2009 av Tabris
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1603 Skrevet 14. september 2009 Det har alle fått med seg... Men du ser sevl skrått på Steinar fordi han (og en god del menn, ser du) har andre holdninger enn deg selv? Stjerne-profilen og du rakker jo ned på andres meninger dere og. Vet du, jeg mener det er milevid forskjell på å rakke ned, og gå til personlig angrep og å prøve å forstå hvordan folk med andre tanker, meninger og holdninger er skrudd sammen. Se skrått på?
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1604 Skrevet 14. september 2009 Merkelig innstilling .... Merkelig innstilling at det går an å tilgi utroskap? Jeg vil si at det skal mye til at jeg gir et godt forhold dukken, veldig mye.
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1605 Skrevet 14. september 2009 Hvorfor ikke? Jeg har ingen respekt for noe sånt. Jeg syns man skal ha respekt for alle mennesker, og ikke fordømme folk som tenker annerledes enn en selv. Noen vil dog gjøre handlinger som man ikke kan respektere.
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1606 Skrevet 14. september 2009 Nja, jeg bare reagerer på at hun ikke kunne tenke seg å være i et sånt forhold selv, men vil ikke fordømme eller skråblikke på folk i sånne forhold. Høres litt for politisk korrekt ut for meg. Hvorfor skal man fordømme og skråblikke folk med andre holdninger enn en selv? Politisk korrekt? Næ, det er faktisk ikke en av mine beste egenskaper. Men jeg prøver å forstå "what makes people tick" Med deg er det dog en smule vanskelig...
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1607 Skrevet 14. september 2009 Jepp, her nevner du et annet av de klassiske (om enn moderne) utroskap scenariene. I fylla kan hva som helst skje - og gjør det. Spesielt når man er i et annet miljø enn til hverdags - f.eks weekend- eller ferieturer. Steinar, Steinar, Steinar... Er jeg i et lykkelig forhold og drikker meg full på Weekend-tur, da puler jeg alle andre menn. Ren og skjær klassikerlogikk...
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1608 Skrevet 14. september 2009 Det hadde føltes bra at du velger meg, men ikke at du har muligheten til å velge en annen mann. Steinar, leser du det du skriver? Det er roughly like mange damer som menn på planeten. Det vil si at damer ALLTID har muligheten til å velge en annen mann enn deg. (Eller partner) Men de gjør det som oftest ikke. Men de kan alltid velge det. Skulle de ikke kunne velge det måtte du låst dem inne.
Gjest KateW Skrevet 14. september 2009 #1609 Skrevet 14. september 2009 Det som er interessant for meg er hvilke problemer det skaper i et (nytt) forhold. Ingen.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1610 Skrevet 14. september 2009 Hvorfor ikke? Fordi man kan velge feil? Fordi du ikke stoler på at kjærest velger riktig? Så du vil begrense valgmulighetene? Det er alltid enklest å bare ha et valg. Da behøver man ikke å velge.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1611 Skrevet 14. september 2009 Jeg spør igjen. Selvfølgelig skal barna få ha venninner og venner. Herlighet, hvorfor tro jeg mener noe annet utifra det jeg har skrevet her? Har ingenting i mot at dama har venninner heller jeg - hvorfor skulle jeg ha det? Men generelt er kvinner mer sosiale enn menn og har større sosiale behov enn menn.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1612 Skrevet 14. september 2009 Denne tråden er alle generaliseringers mor. Eller far, alt etter som. Jeg har sett generaliseringer mot innvandrere, muslimer (1,2 milliarder mennesker) og kvinner (halve jordens befolkning), men dette må være første gang jeg ser at enkeltpersoner kan uttale seg om hele jordens befolkning! "Alle kvinner gjør slik", "Alle menn tenker slik" - i samme innlegg! Det er ganske imponerende at vi her på KG besitter medlemmer med slike historiske evner. På en generell basis - eller etter en normal fordeling - kan man i en diskusjon uttale seg på denne måten. Det betyr ikke at det gjelder for deg som individ, eller for meg som individ. Og det er jo bra at du er imponert hehe
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1613 Skrevet 14. september 2009 Merkelig innstilling at det går an å tilgi utroskap? Jeg vil si at det skal mye til at jeg gir et godt forhold dukken, veldig mye. Og hva har et godt forhold med utroskap å gjøre?
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1614 Skrevet 14. september 2009 Jeg syns man skal ha respekt for alle mennesker, og ikke fordømme folk som tenker annerledes enn en selv. Noen vil dog gjøre handlinger som man ikke kan respektere. Jeg ser dette annerledes. I min verden får ingen automatisk min respekt før de viser meg med sine handlinger at de fortjener min respekt.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1615 Skrevet 14. september 2009 Hvorfor skal man fordømme og skråblikke folk med andre holdninger enn en selv? Politisk korrekt? Næ, det er faktisk ikke en av mine beste egenskaper. Men jeg prøver å forstå "what makes people tick" Med deg er det dog en smule vanskelig... Og hva er det så du ikke forstår med meg?
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1616 Skrevet 14. september 2009 Steinar, Steinar, Steinar... Er jeg i et lykkelig forhold og drikker meg full på Weekend-tur, da puler jeg alle andre menn. Ren og skjær klassikerlogikk... Og hva om dere kanskje har hatt en krangel i forkant av denne weekend-turen? Som sagt, det lønner seg faktisk ikke å være fullstendig naiv i denne verden.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1617 Skrevet 14. september 2009 Jeg ser dette annerledes. I min verden får ingen automatisk min respekt før de viser meg med sine handlinger at de fortjener min respekt. At du ikke viser medmennesker respekt sier en hel del om deg. Men KateW, du er jo en oppegående dame. Så jeg skjønner ikke helt hva du får ut av å diskutere så mye med mennesker som er på et noe annet nivå enn deg selv?
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1618 Skrevet 14. september 2009 Steinar, leser du det du skriver? Det er roughly like mange damer som menn på planeten. Det vil si at damer ALLTID har muligheten til å velge en annen mann enn deg. (Eller partner) Men de gjør det som oftest ikke. Men de kan alltid velge det. Skulle de ikke kunne velge det måtte du låst dem inne. Aha, så det du sier her er altså at alle damer ville velge meg? Interessant hehe
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1619 Skrevet 14. september 2009 Ingen. Dette er jo ikke sant. Flere her - inklusive deg selv - som har fortalt at dama/mannen har tvunget dem til å kutte ut kompiser av det annet kjønn. De føler jo da åpenbart at det er et problem.
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #1620 Skrevet 14. september 2009 At du ikke viser medmennesker respekt sier en hel del om deg. Det var IKKE det jeg skrev - faktisk. Jeg respekterer alle mennesker - kvinner som menn - når de viser meg i praksis at de faktisk fortjener min respekt. Hva er galt med det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå