Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har lenge vært klar over at folk kan være like forskjellige som natt og dag.

Men jeg er meg, og lever i min verden, og har mine meninger og mine preferanser.

Akkurat det har vi aldri vært i tvil om. Det mange av oss derimot sliter litt med er at du vet bedre enn kvinner hva kvinner føler generelt og om vi skriver noe påståt du at vi tar feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, det var jo ikke det da....innrømmer det :sjenert: men så gikk jeg over til deg (holdt på i flere timer) og jeg ble mer eller mindre som Sahara "der nede" uten vannspeiling vel og merke........... :gjeiper:

Nei, du har rett så det var derfor jeg ba deg i et tidligere inlegg om å fortelle om deg selv da vettu :regn:

Jeg må nok oppleves er jeg redd :ler:

Skrevet
Og her diskuteres vennskapsforhold fortsatt, på tredje uken?

Ja, det er ikke helt enkelt skjønner du :ler:

Skrevet
Nå blander du kortene igjen.

Jeg har aldri sagt at kvinner alltid vet best, men jeg vet hva jeg er og er rimelig sikker på at jeg og de fleste kvinner vet bedre enn deg hva som er godt for oss.

Og det har da vel aldri vært snakk om at en mann ikke kunne være en positiv ting i livene våre - om vi finner den rette.

Jo, og det er vel der denne sagnomsuste gode kommunikasjonen kommer inn i bildet.

Det jeg har lagt merke til hittil i livet er at kvinner faktisk ofte vet best, eller i hvert fall bedre enn menn. Men altså ikke alltid.

Skrevet
Akkurat det har vi aldri vært i tvil om. Det mange av oss derimot sliter litt med er at du vet bedre enn kvinner hva kvinner føler generelt og om vi skriver noe påståt du at vi tar feil.

Hovedproblemet hittil har vel egentlig vært misforståelser og at vi har snakket forbi hverandre her eller?

Skrevet

Aha! Leste i kjemi-tråden her og da forsto jeg det hele gitt ;) hehe

Alle disse mannlige kompisene deres er egentlig kandidater som har falt igjennom som kjærestemateriale og havnet i venne-kategorien.

Herregud, sier nå jeg da - for noen tapere! hehe

Hvorfor i Helvete skulle jeg ville være venner med ei dame som ikke ville ha meg som kjæreste?

Skrevet
Aha! Leste i kjemi-tråden her og da forsto jeg det hele gitt ;) hehe

Alle disse mannlige kompisene deres er egentlig kandidater som har falt igjennom som kjærestemateriale og havnet i venne-kategorien.

Herregud, sier nå jeg da - for noen tapere! hehe

Hvorfor i Helvete skulle jeg ville være venner med ei dame som ikke ville ha meg som kjæreste?

Jeg må innrømme at du er inne på noe her. Alle har havnet i vennekategorien og for emg kan denne på ingen måte reverseres til å skulle gå over til å være kjæresteemner igjen. Om det var gutter som jeg så på som potensielle kjæresteemner ville jeg selvsagt ikke fortsatt vennskapet om jeg selv hadde kjæreste. Jeg hadde selvsagt ikke tilbrakt tid med en jeg var tiltrukket av, om jeg hadde kjæreste.

Så du har altså tenkt at venner bare er noen som omstendighetene har gjort at man ikke har blitt kjæreste med? I så fall skljønner jeg skeptisen mot at man har venner av motsatt kjønn. Men for mange av oss er det slik at vi kan avskrive mange mennesker som potensielle kjærester, og da forblir man bare venner. For meg er det 100% umulig å skulle se på noen av mine kompiser som kjæresteemner.

Skrevet
Jeg har aldri sagt at kvinner alltid vet best, men jeg vet hva jeg er og er rimelig sikker på at jeg og de fleste kvinner vet bedre enn deg hva som er godt for oss.

"Just what I should about to say"

*siterer The Julekalender*

Så var det på'n igjen da. Nei, de er kompiser fordi vi synes de er hyggelige å være sammen med. De er ikke kjærestemateriale, det er riktig, men det er ikke nødvendigvis fordi de har vært vurdert som det og har falt gjennom. Noen av mine mannevenner har jeg aldri vurdert som kjærester. De har vært vennemateriale fra dag 1. Andre kan jeg nok ha vært forelsket i i en periode men ettersom de ikke har falt for meg og jeg etterhvert har innsett at det nok var lurt :fnise: så har vi endt som gode venner (mye lurere).

Heller gode venner enn dårlige forhold, sier nå jeg.

Skrevet
Jeg må innrømme at du er inne på noe her. Alle har havnet i vennekategorien og for emg kan denne på ingen måte reverseres til å skulle gå over til å være kjæresteemner igjen. Om det var gutter som jeg så på som potensielle kjæresteemner ville jeg selvsagt ikke fortsatt vennskapet om jeg selv hadde kjæreste. Jeg hadde selvsagt ikke tilbrakt tid med en jeg var tiltrukket av, om jeg hadde kjæreste.

Så du har altså tenkt at venner bare er noen som omstendighetene har gjort at man ikke har blitt kjæreste med? I så fall skljønner jeg skeptisen mot at man har venner av motsatt kjønn. Men for mange av oss er det slik at vi kan avskrive mange mennesker som potensielle kjærester, og da forblir man bare venner. For meg er det 100% umulig å skulle se på noen av mine kompiser som kjæresteemner.

Jeg forstår meg overhode ikke på disse mannfolka - de må jo da være totalt tøfler. Men det er jo deres problem.

Det som interesserer meg betydelig mer, er hvorfor det er 100% umulig for deg å skulle se på noen av dine kompiser som kjæresteemner? Hva er det altså med dem i dine øyne som gjør det?

Skrevet
Heller gode venner enn dårlige forhold, sier nå jeg.

Det er da selvfølgelig mer fornuftig, ja. Men at man kan være venner med noen etter en mislykket kjæreste "matching" kommer jeg aldri til å begripe.

Skrevet
Jeg har egentlig ingen problemer med å kunne prate med kvinner.

Men det kjønnet deres kommer fort i veien altså.

Sånn er det bare.

Det er ikke min skyld at jeg ikke kan se en attraktiv kvinne uten å tenke på hvordan hun ser ut uten klær. Men det vet jo ikke hun noe om - som regel.

Stakkars damer sier nå jeg. Alltid så idealistiske i ungdommen men de lærer nå med årene da. Jeg har alltid sagt at enenste grunnen en mann fatter interesse for damer er pga den seksuelle muligheten. Selvfølgelig har vi masse kvinnelige venner i ungdomsfasen men etterhvert som en etablerer familie osv så pleier en rett og slett ikke en nær kontakt med dem lenger.

De er rett og slett ikke interessante samtaleobjekter lenger og vi foretrekke mannekompisene våre. Men vi har da fremdeles en god kontakt med alle damene men da kun i vennegjengen og vi er strålende kompiser. Men å pleie kontakt med damene utenom i en slik one on one setting gidder vi rett og slett ikke.

Unntaket er vel hvis det ikke går så godt i forholdet til konene da. Da tviler jeg ikke på at en mann vil springe til en nær venninne og håpe å få litt sympati med muligheter for sex. Vi er tross alt menn og må få stimulert både hjerne og kuk.

Skrevet
Jeg forstår meg overhode ikke på disse mannfolka - de må jo da være totalt tøfler. Men det er jo deres problem.

Det som interesserer meg betydelig mer, er hvorfor det er 100% umulig for deg å skulle se på noen av dine kompiser som kjæresteemner? Hva er det altså med dem i dine øyne som gjør det?

Tøfler? De har kjærester selv, så det er tydeligvis flere jenter som finner dem atraktive og mener at de ikke er tøfler. Det å fortsette å ha kontakt med noen man fant ut at man ikke var en match med er ikke å være tøffel. Det er ikke alle som er som deg, som bare er ute etter å forestille seg jenene nakne. Jeg ender alltid opp med å bli venn med kjærestene deres også.

Hvorfor jeg med 100% sikkerhet ikke kan se på den som kjæresteemner? Til å begynne med var det kjemien som manlget som gjorde at vi bare ble venner. Det behøver ikke å ha noe med spesifikke trekk hos dem, eller ting de gjør galt, annet enn at vi ikke passer sammen personlighetsmessig som kjærester, at vi er for forskjellige til det. Jeg har stor toleransegrense for hvor lik jeg må være mine venner og finner mennesker som er annerledes enn meg interessante å ha rundt meg.

Etter hvert ville det blitt enda mer umulig å sett på dem som kjærester fordi vi har vært vennre så lenge og delt så mye gjør at forholdet får et helt annet innhold enn romantisk og kjærlig. Jeg oppfører meg gjerne mer ufeminint sammen med dem fordi jeg ikke bryr meg om at de skal finne meg tiltrekkede, de forteller meg om sine siste erobringer og gjerne påfølgende kjønnsykdomer feks. dette gjør at forholdet er strippet for all form for tiltrekkning og romantik, haha. Dette med kjønn er fjernet fra forholdet vårt og da er det ikke mulig å få det tilbake.

Skrevet (endret)

Selv om hun skulle ha avskrevet disse guttene som potensielle kjærester er det ikke sikkert de har avskrevet henne som seksuelt interessant jente. Det er jo ikke slik at vi alltid bare har sex med dem vi ser for oss som partner for resten av livet. Har man et vennskapelig forhold vil man også av og til kunne befinne seg i situasjoner der lystene er mer fremtredende enn ellers. For eksempel på overnattingsturer der man nyter alkohol, felles utenlandsreiser o.l. Det har nok skjedd mer enn én gang at to venner av motsatt kjønn har havnet til sengs, uten at det var planlagt og uten at man etterpå ser på hverandre som noe mer enn venner.

Endret av Cuckold
Skrevet
Unntaket er vel hvis det ikke går så godt i forholdet til konene da. Da tviler jeg ikke på at en mann vil springe til en nær venninne og håpe å få litt sympati med muligheter for sex. Vi er tross alt menn og må få stimulert både hjerne og kuk.

Ja, her viser du jo til et av de klassiske utroskap scenariene.

Derfor forstår jeg også meget godt damer som nekter mannen å ha nære venninner.

De damene som ikke er naive og ikke har blind tillit, sørger i hvert fall for det.

Og med god grunn.

Skrevet
Tøfler? De har kjærester selv, så det er tydeligvis flere jenter som finner dem atraktive og mener at de ikke er tøfler. Det å fortsette å ha kontakt med noen man fant ut at man ikke var en match med er ikke å være tøffel. Det er ikke alle som er som deg, som bare er ute etter å forestille seg jenene nakne. Jeg ender alltid opp med å bli venn med kjærestene deres også.

Hvorfor jeg med 100% sikkerhet ikke kan se på den som kjæresteemner? Til å begynne med var det kjemien som manlget som gjorde at vi bare ble venner. Det behøver ikke å ha noe med spesifikke trekk hos dem, eller ting de gjør galt, annet enn at vi ikke passer sammen personlighetsmessig som kjærester, at vi er for forskjellige til det. Jeg har stor toleransegrense for hvor lik jeg må være mine venner og finner mennesker som er annerledes enn meg interessante å ha rundt meg.

Etter hvert ville det blitt enda mer umulig å sett på dem som kjærester fordi vi har vært vennre så lenge og delt så mye gjør at forholdet får et helt annet innhold enn romantisk og kjærlig. Jeg oppfører meg gjerne mer ufeminint sammen med dem fordi jeg ikke bryr meg om at de skal finne meg tiltrekkede, de forteller meg om sine siste erobringer og gjerne påfølgende kjønnsykdomer feks. dette gjør at forholdet er strippet for all form for tiltrekkning og romantik, haha. Dette med kjønn er fjernet fra forholdet vårt og da er det ikke mulig å få det tilbake.

Jaja, interessant å få vite hvordan du ser på det i hvert fall :)

Skrevet
Selv om hun skulle ha avskrevet disse guttene som potensielle kjærester er det ikke sikkert de har avskrevet henne som seksuelt interessant jente. Det er jo ikke slik at vi alltid bare har sex med dem vi ser for oss som partner for resten av livet. Har man et vennskapelig forhold vil man også av og til kunne befinne seg i situasjoner der lystene er mer fremtredende enn ellers. For eksempel på overnattingsturer der man nyter alkohol, felles utenlandsreiser o.l. Det har nok skjedd mer enn én gang at to venner av motsatt kjønn har havnet til sengs, uten at det var planlagt og uten at man etterpå ser på hverandre som noe mer enn venner.

Jepp, her nevner du et annet av de klassiske (om enn moderne) utroskap scenariene.

I fylla kan hva som helst skje - og gjør det. Spesielt når man er i et annet miljø enn til hverdags - f.eks weekend- eller ferieturer.

Skrevet
Det er da selvfølgelig mer fornuftig, ja. Men at man kan være venner med noen etter en mislykket kjæreste "matching" kommer jeg aldri til å begripe.

Enkelt. Selv om en mann ikke faller hodestups for meg (utrolig nok så er det ikke alle som gjør det.... :ler: ) , så kan han likevel være en hyggelig fyr som er fin å ha som venn.

Skrevet
Enkelt. Selv om en mann ikke faller hodestups for meg (utrolig nok så er det ikke alle som gjør det.... :ler: ) , så kan han likevel være en hyggelig fyr som er fin å ha som venn.

Jo, når bare den ene er interessert, og den andre kanskje knapt vet om interessen, så kan det vel fungere når begge uansett er positive til det.

Verre blir det når begge er interessert i hverandre som kjærester og det allikevel mislykkes av en eller annen grunn. Da er det ikke lett å være venner etterpå.

Skrevet

Jo, Cuckold er nok inne på noe. Jeg har avskrevet dem, hva de har gjort sånn innerst inne vet jeg ikke. Alt jeg vet er at det ikke er et fnugg av flørtende tone mellom oss, for det hadde jeg ikke tillat (har faktisk måttet ta det opp med en av kompisene mine en gang). Men hva de enn håper på innerst inne får være deres sak.

Men dette med sansynlighet for utroskap. Jeg har vært kopis med flere av disse mennene i over ti år uten at det noen gang har vært flørting mellom oss, eller noe ut over det. Vi har vært vekkreist sammen, vi har vært single samtidig, vi har vært fulle sammen etc men ALDRI noen gang har det forekommet noe som går over grensen for det samme vennskapet som jeg har med mine kvinnlige venner. Jeg må finne personen seksuellt tiltrekkende for at vi en dag skulle havnet over i senga, og det gjør jeg ikke med kompisene mine uansett hvor enn full jeg er.

Mannen min var i starten skeptisk til vennskapene mine, men når han ble skikkelig kjent med både meg og dem ser han også at dette er snakk om 100% vennskapelige følelser fra min side og at det ikke er noen form for flørtende undertone i kontakten. Han har nå ingen problem med at jeg gjør ting alene med kompisene mine, selv om vi nå er en stor vennegjeng og oftest gjør ting sammen hvor han også er med. Når man har en partner mener jeg at det er essensiellt at partneren innlemmes i vennskapene, har man venner av motsatt kjønn og partneren ikke innlemmes så ville jeg antatt at det var en grunn til det og blitt veldig skeptisk.

Om dette er unikt for meg det vet jeg ikke. Det hadde vært interessant å høre fra andre jenter om hvor vanlig det er at de aldri har havnet i senga med en kompis.

Skrevet
Om dette er unikt for meg det vet jeg ikke. Det hadde vært interessant å høre fra andre jenter om hvor vanlig det er at de aldri har havnet i senga med en kompis.

Det er dette ganske mange av oss har prøvd forsøkt forklare. Vi kan ha kompiser/venner som vi gjør venneting med osv. Det MÅ ikke bli sex bare fordi vi er av motsatt kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...