LilleBille Skrevet 10. september 2009 #1061 Skrevet 10. september 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vil selvfølgelig ikke ha en dame som ikke vil ha meg. Men når hun først vil det, så er hun min private eiendom. Dette betyr da altså i hovedsak at ingen andre mannfolk har "tilgang" til henne seksuelt. Den som ikke kan forstå dette er ikke normal. Det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne og at hun ikke får lov til noe som helst uten min tillatelse. Derimot er jeg ikke så naiv - og har ikke så blind tillit - at jeg lar henne reke rundt til alle døgnets tider sammen med eventuelle mannlige kompiser. Nå ror du fælt. Du har gjentatte ganger sagt at du skal bestemme hvem hun skal være sammen med osv. Hva du skal gi henne tillatelse til osv. Og hva er det med reke rundt til alle døgnets timer med mannlige kompiser. Det vi har snakket om er vel at man skal kunne ha venner av begge kjønn - og gjøre venneting med dem. Og sånn apropos - er det helt greit for deg at hun reker rundt med venninner til alle døgnets tider?? For de aller fleste av oss er det er rimelig klar selvfølge at er vi i et forhold ligger vi ikke rundt. En kvinne er ikke en passiv ting som menn må hindres tilgang til - men det er mulig det du ønsker deg er en nikkedukke som ikke gjør annet enn å sitte stille og holde deg i lanken. Deg om det.
Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 10. september 2009 #1062 Skrevet 10. september 2009 Selvfølgelig får hun det! Jeg er ikke sjalu, og tror ikke det har noe å gjøre i et sunt forhold. Hun har kompiser, jeg har venninner, og det dreier seg om mennesker vi har kjent i årevis, har et nært forhold til og er glade i. Det kunne ikke ramle meg inn i halvsøvne å nekte henne eller begrense henne hva omgang med venner angår. Ikke på andre felter heller, forresten. Et forhold må være bygget på tillit, respekt og kjærlighet, og det er vårt. Så enkelt er det. Jeg håper for guds skyld jeg kan være en motvekt til kjønnsparanoiaen enkelte menn står for her inne, den er så forhistorisk at det er til å få pels av.... Takk, Woof! Godt å høre at det finnes noen her inne som har holdninger som ikke er helt middelalderske. Men du blir vel snart beskyldt for å være tøffel tenker jeg... Eventuelt at dama di går med buksene i deres forhold, og pisker deg rundt.
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1063 Skrevet 10. september 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vil selvfølgelig ikke ha en dame som ikke vil ha meg. Men når hun først vil det, så er hun min private eiendom. Dette betyr da altså i hovedsak at ingen andre mannfolk har "tilgang" til henne seksuelt. Den som ikke kan forstå dette er ikke normal. Det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne og at hun ikke får lov til noe som helst uten min tillatelse. Derimot er jeg ikke så naiv - og har ikke så blind tillit - at jeg lar henne reke rundt til alle døgnets tider sammen med eventuelle mannlige kompiser. Et forhold har ingenting med eiendomsrett å gjøre, din kjønnsfascist. Du omtaler en mulig fremtidig kjæreste som din kommende eiendom, jeg tror det må være et sjekketriks som er så ravende forhistorisk at jeg spør meg selv om du i det hele tatt fatter betydningen av det du selv skriver. Kontrollbehovet ditt virker i alle fall alt annet enn friskt. Det er jo en selvfølge blant at ingen andre har "tilgang" når noen er i et forhold ! Om det er naivt å ha tillit til mennesker, og da særlig sine nærmeste, er jeg lykkelig som "naiv"..... Måten du ordlegger deg på sier det meste, Steinar. "Uten min tillatelse", "La henne reke rundt", "min private eiendom.." osv. Er du født som sekstiåring? Det er 2009, mann. På tide å kikke i kalenderen, kanskje?
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1064 Skrevet 10. september 2009 Neida, det er du slett ikke. Sånn virker hue mitt også. Heldigvis. Kudos til deg for glitrende innlegg, forresten. Og da snakker vi flertall. Takk! Men hva skal jeg med kudos? Kan jeg ikke heller få en diamant, for eksempel? En politisk korrekt en? Du Steinar, så langt jeg kan se, er det du gjør å blande begreper og krisemaksimere. For det første, det sier seg selv at når man er i et forhold, så har man ikke sex med andre. Du sier at ingen andre menn har tilgang til kroppen hennes, det kan for mange høres ut som tvang og voldtekt, "Når Steinar vil, så skrever du!" Med mindre man er i et åpent forhold, så har man ikke sex med andre, det at du må presisere det, syns jeg er litt skremmende. Så kaller du det Eiendomsrett, det er også et veldig skremmende begrep å bruke, det har ingenting med kjærlighet å gjøre. Dernest skriver du "reke rundt til alle døgnets tider" Hvem, kjære Steinar, hvem kjenner du, som er voksen, som reker rundt til alle døgnets tider med venner av hvilket kjønn som helst? Snakker om krisemaksimering. Mine kompiser tar jeg en kaffe eller øl med etter jobb. Jeg går på quiz med dem, eller på kino. For eksempel. Klarer du å se noe seksuelt i det, da trenger du nye briller...
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1065 Skrevet 10. september 2009 (endret) Nå ror du fælt. Du har gjentatte ganger sagt at du skal bestemme hvem hun skal være sammen med osv. Hva du skal gi henne tillatelse til osv. Og hva er det med reke rundt til alle døgnets timer med mannlige kompiser. Det vi har snakket om er vel at man skal kunne ha venner av begge kjønn - og gjøre venneting med dem. Og sånn apropos - er det helt greit for deg at hun reker rundt med venninner til alle døgnets tider?? For de aller fleste av oss er det er rimelig klar selvfølge at er vi i et forhold ligger vi ikke rundt. En kvinne er ikke en passiv ting som menn må hindres tilgang til - men det er mulig det du ønsker deg er en nikkedukke som ikke gjør annet enn å sitte stille og holde deg i lanken. Deg om det. Nei, jeg ror ikke i det hele tatt faktisk. Hvis det er en person (mann eller kvinne) som jeg ikke vil at hun skal være i sammen med - av en eller annen god grunn - så kommer jeg selvfølgelig til å gjøre mitt ytterste for at dette skal skje. Når man er i et seriøst forhold så er det absolutt viktigste forholdet - hun, eventuelle barn og meg. Alle andre er MINDRE viktige og kommer bak(erst) i køen. I min verden er fest/fyll noe man gjør en gang i blant - og da helst når "vi" er der i sammen. At hun skal reise ut på fylla med venninner er da altså noe som bare skjer en sjelden gang. Og det å reise på ferie/weekend f.eks, er noe "vi" gjør i sammen. Hun reiser ikke på ferie/tur med venninner og/eller mannlige kompiser. Det er sånn man oppfører seg når man fortsatt ikke har blitt skikkelig voksen ennå. Endret 10. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1066 Skrevet 10. september 2009 Takk, Woof! Godt å høre at det finnes noen her inne som har holdninger som ikke er helt middelalderske. Men du blir vel snart beskyldt for å være tøffel tenker jeg... Eventuelt at dama di går med buksene i deres forhold, og pisker deg rundt. Ja, det høres sånn ut for meg hehe
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1067 Skrevet 10. september 2009 Hun reiser ikke på ferie/tur med venninner og/eller mannlige kompiser. Det er sånn man oppfører seg når man fortsatt ikke har blitt skikkelig voksen ennå. Bullshit, Steinar! Hva med å reise med et annet par? Hun KAN jo pule ham mens du sover, for eksempel... Forøvrig så er det å dra på turer noe som handler om mer enn å dra på fylletur, man kan være opptatt av kultur, arkitektur osv, tror en sånn tur ofte reises på av folk som er skikkelig voksne, gitt.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1068 Skrevet 10. september 2009 Et forhold har ingenting med eiendomsrett å gjøre, din kjønnsfascist. Du omtaler en mulig fremtidig kjæreste som din kommende eiendom, jeg tror det må være et sjekketriks som er så ravende forhistorisk at jeg spør meg selv om du i det hele tatt fatter betydningen av det du selv skriver. Kontrollbehovet ditt virker i alle fall alt annet enn friskt. Det er jo en selvfølge blant at ingen andre har "tilgang" når noen er i et forhold ! Om det er naivt å ha tillit til mennesker, og da særlig sine nærmeste, er jeg lykkelig som "naiv"..... Måten du ordlegger deg på sier det meste, Steinar. "Uten min tillatelse", "La henne reke rundt", "min private eiendom.." osv. Er du født som sekstiåring? Det er 2009, mann. På tide å kikke i kalenderen, kanskje? Ei (normal) kvinne trenger en sterk mann. En som kan beskytte henne, ta seg godt av henne og hennes barn, være glad i henne og ikke minst vise henne det. Er man virkelig glad i dama, så lar man henne ikke gjøre akkurat som hun vil. Da bryr man seg rett og slett ikke. Mange menn gjør nettopp denne feilen.
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1069 Skrevet 10. september 2009 Ei (normal) kvinne trenger en sterk mann. En som kan beskytte henne, ta seg godt av henne og hennes barn, være glad i henne og ikke minst vise henne det. Er man virkelig glad i dama, så lar man henne ikke gjøre akkurat som hun vil. Da bryr man seg rett og slett ikke. Mange menn gjør nettopp denne feilen. Hva er det i Woofs innlegg som får deg til å tro at dama hans får lov til å gjøre hva hun vil. Er hun glad i ham, og har fri vilje, noe du virker å tro at kvinner ikke har, så vil hun jo ikke gjøre noe som sårer ham. Hun vil gjøre ting som gavner forholdet, uten at det betyr at hun må sitte innelåst i leiligheten av den grunn.
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1070 Skrevet 10. september 2009 Ja, det høres sånn ut for meg hehe Selvfølgelig gjør det det for deg, Steinar. Den venta jeg på. Men nå sier vel det langt mer om deg enn om meg...
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1071 Skrevet 10. september 2009 Forøvrig så er det å dra på turer noe som handler om mer enn å dra på fylletur, man kan være opptatt av kultur, arkitektur osv, tror en sånn tur ofte reises på av folk som er skikkelig voksne, gitt. Ja, og da er det du og jeg som reiser i sammen
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1072 Skrevet 10. september 2009 Ei (normal) kvinne trenger en sterk mann. En som kan beskytte henne, ta seg godt av henne og hennes barn, være glad i henne og ikke minst vise henne det. Er man virkelig glad i dama, så lar man henne ikke gjøre akkurat som hun vil. Da bryr man seg rett og slett ikke. Mange menn gjør nettopp denne feilen. Er man virkelig glad i noen, gir man dem rom,frihet, tillit, kjærlighet, omtanke og nærvær både fysisk og mentalt. DET er styrke, Steinar. Våge å stole på den man er glad i . Jeg er trygg på kjæresten min og trygg på meg selv. Så enkelt er det. Kontrollbehov, eiendomsrett, styring og kjønnsfascisme har ingenting med kjærlighet å gjøre, men frykt. Og som jeg vel har nevnt noen ganger nå, det tror jeg du er full av. Det "psykologikurset" du skryter på deg tror jeg ikke mye på...
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1073 Skrevet 10. september 2009 Ei (normal) kvinne trenger en sterk mann. En som kan beskytte henne, ta seg godt av henne og hennes barn, være glad i henne og ikke minst vise henne det. Er man virkelig glad i dama, så lar man henne ikke gjøre akkurat som hun vil. Da bryr man seg rett og slett ikke. Mange menn gjør nettopp denne feilen. Jøss! Er du plutselig i stand til å bedømme hva som er "normalt" hos en kvinne nå, Steinar? Eller hvilke feil menn gjør? "I beg to differ", som det heter på utenlandsk...
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1074 Skrevet 10. september 2009 Hva er det i Woofs innlegg som får deg til å tro at dama hans får lov til å gjøre hva hun vil. Er hun glad i ham, og har fri vilje, noe du virker å tro at kvinner ikke har, så vil hun jo ikke gjøre noe som sårer ham. Hun vil gjøre ting som gavner forholdet, uten at det betyr at hun må sitte innelåst i leiligheten av den grunn. Har du hørt om utroskap noen gang? Eller tror du det bare er en myte? Er det smart å ha blind tillit i den virkelig verden?
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1075 Skrevet 10. september 2009 Jøss! Er du plutselig i stand til å bedømme hva som er "normalt" hos en kvinne nå, Steinar? Eller hvilke feil menn gjør? "I beg to differ", som det heter på utenlandsk... Kanskje jeg vet hva kvinner flest egentlig vil ha og trenger bedre enn deg? Og ettersom du bønnfaller meg om å få lov til være uenig med meg, så kanskje jeg ikke gir deg lov hehe
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 10. september 2009 #1076 Skrevet 10. september 2009 I min verden er fest/fyll noe man gjør en gang i blant - og da helst når "vi" er der i sammen. At hun skal reise ut på fylla med venninner er da altså noe som bare skjer en sjelden gang. Og det å reise på ferie/weekend f.eks, er noe "vi" gjør i sammen. Hun reiser ikke på ferie/tur med venninner og/eller mannlige kompiser. Det er sånn man oppfører seg når man fortsatt ikke har blitt skikkelig voksen ennå. Så når man gifter seg så har man fast reisepartner og drikkevenn for resten av livet? Folk som er skikkelig voksne trenger og liker faktisk input fra andre mennesker enn kun kjæresten sin. Folk som er skikkelig voksne vet at man ikke nødvendigvis deler ALLE interesser med sin kjæreste. Folk som er skikkelig voksne kan dra på en ferietur eller en fest uten kjæresten sin. Folk som er skikkelig voksne dyrker og tar vare på vennskap ved siden av forholdet fordi de vet det er minst like viktig. Det er ikke så uvanlig blant voksne mennesker at kona drar på shoppingtur med venner som er interessert i det og mannen drar på fotballtur med venner som er interesserte i det. Eksemplene kunne også vært konserter og arkitektur osv. Hva er vitsen med at jeg drar deg med på moteuka i New York når jeg har noen mannlige og kvinnelige venner som faktisk er interessert i det å reise med? Bare fordi vi er sammen/gift og "må" dra på alle reiser sammen? Du snakker om hva som er voksent eller ei her, så har du de mest barnslige og umodne oppfatningene om hva et forhold går ut på jeg har hørt i mitt liv
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1077 Skrevet 10. september 2009 Takk! Men hva skal jeg med kudos? Kan jeg ikke heller få en diamant, for eksempel? En politisk korrekt en? Typisk kvinnemenneske
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1078 Skrevet 10. september 2009 Så når man gifter seg så har man fast reisepartner og drikkevenn for resten av livet? Folk som er skikkelig voksne trenger og liker faktisk input fra andre mennesker enn kun kjæresten sin. Folk som er skikkelig voksne vet at man ikke nødvendigvis deler ALLE interesser med sin kjæreste. Folk som er skikkelig voksne kan dra på en ferietur eller en fest uten kjæresten sin. Folk som er skikkelig voksne dyrker og tar vare på vennskap ved siden av forholdet fordi de vet det er minst like viktig. Det er ikke så uvanlig blant voksne mennesker at kona drar på shoppingtur med venner som er interessert i det og mannen drar på fotballtur med venner som er interesserte i det. Eksemplene kunne også vært konserter og arkitektur osv. Hva er vitsen med at jeg drar deg med på moteuka i New York når jeg har noen mannlige og kvinnelige venner som faktisk er interessert i det å reise med? Bare fordi vi er sammen/gift og "må" dra på alle reiser sammen? Du snakker om hva som er voksent eller ei her, så har du de mest barnslige og umodne oppfatningene om hva et forhold går ut på jeg har hørt i mitt liv Problemet ditt tror jeg nok er at du har blitt "for voksen" i forholdet ditt. Når man ikke gidder å gjøre noe i sammen med partneren lenger, så er forholdet dødt. Og det blir åpenbart ikke så mange samlivsbrudd for ingenting.
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1079 Skrevet 10. september 2009 Har du hørt om utroskap noen gang? Eller tror du det bare er en myte? Er det smart å ha blind tillit i den virkelig verden? Utroskap, la meg se... Øh, ja det har jeg hørt om. Hvem snakker om blind? Jeg tror, og mener og vet av erfaring av at dersom noen holder et annet menneske fast, så vil det etter en tid prøve å slippe fri. Dersom du kun fokuserer på det man ikke får lov til, så vil det være alt en husker på. Forøvrig syns jeg Woof har gode poenger, og det samme har Angie. Du får slutte å se fotball når du får deg dame, Steinar. Kan ikke dra på bortekamper om ikke hun er med. Like for like.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 10. september 2009 #1080 Skrevet 10. september 2009 Problemet ditt tror jeg nok er at du har blitt "for voksen" i forholdet ditt. Når man ikke gidder å gjøre noe i sammen med partneren lenger, så er forholdet dødt. Og det blir åpenbart ikke så mange samlivsbrudd for ingenting. Jeg gjør mye sammen med partneren og har ingen problemer, takk. Men jeg gjør også ting med venner. Vil kjæresten gå på jazzkonsert med ei venninne en kveld imens jeg vil gå på rockekonsert med noen kompiser, så gjør vi rett og slett det og møtes gjerne et sted etterpå alle sammen. Dette er helt normalt, og ikke "for voksent". Kanskje samlivsbruddene kommer av at de kutter ut alle vennene sine og forventer å få alt som teller i livet fra EN person, og blir litt sjokkert når ting faktisk fungerer annerledes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå