Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #841 Skrevet 8. september 2009 Interessant tråd dette. Hvis kona mi hadde insistert på å tilbringe endel alenetid med sin bestekompis ville det ha vært bekymringsfylt. Jeg er overrasket over at så mange damer her ikke ser konflikten i å opprettholde nære vennebånd med mannekompiser. Tolererer gubben deres at du tar deg en alenetur ut en kveld med kompisen? Dette høres helt merkelig ut for meg. Jeg tror nok kona hadde klikket hvis jeg hadde tatt meg en tur en senkveld ut til en av damene jeg kjenner. Jeg ser ikke noe problemer hvis kompisforholdet foregår i vennegjengen men all kontakt utover det lover ikke godt... Ja, herregud, mange menn kan skrive under på det!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. september 2009 #842 Skrevet 8. september 2009 Jeg har ikke sagt at det gjør noe å gjenta seg, jeg har bare sagt at jeg fikk følelsen av deg som sidekick i denne tråden. Og siden du går til personlig angrep regner jeg med at det gjorde deg noe, så da beklager jeg. Ikke meningen å gjøre deg lei deg, eller hva det nå enn var. Jeg opplever det uansett som ubehagelig å slenge inn den siste kommentaren. Fordi, jeg har ikke det minste behov eller lyst til å være privat i denne tråden, og en kommentar som blir slengt ut på den måten opplever jeg kun som et agn. Og det synes jeg bare er ekkelt. Til neste gang vil jeg sette pris på om du kan fortelle meg direkte at du tar deg nær av noe jeg sier, fremfor å være det jeg opplever deg som nå; klassisk kvinnfolk. Lykke er individuelt. Og min lykke er ikke åpen for tilbakemelding fra deg. Hei du, dette har blitt en veldig uhyggelig tråd, der veldig mange er usaklige, synes jeg. For et utbrudd...Jeg synes det er ubehagelig med usakligheter. Jeg kommer nok ikke til å ta meg nær av noe du sier i fremtiden, og har heller ikke gjort det til nå. Jeg ser ikke så krigersk på verden. Jeg er kvinne, og om du ser på meg som det, er det en kompliment for meg (selv om det sannsynligvis ikke er ment som det fra din side). Du får være privat når du ønsker det, og la være om du vil det. Jeg bryr meg ikke så veldig om det. Det var da også svært så mange kvinner som vrenger på alt TS sier...jeg har ikke problemer med å se poeng i det som sies, fra begge sider.
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. september 2009 #843 Skrevet 8. september 2009 Noen av moine venniner har jeg ikke pult fordi jeg vet de har vært i en fase avlivet der de har lagt for mye i eventuell sex med meg. Hadde jeg vært sikekr på at det hadde vært puling for pulingens del, null problem. Men så lenge de tror de vil noe mer, nei takk. Så det finnes faktisk kvinner som vil noe mer med deg på tross av din dårlige økonomi altså?
mMann Skrevet 8. september 2009 #844 Skrevet 8. september 2009 Dette bunner i usikkerhet fra mannfolkenes side. Tror noen av dem er dårligere enn oss kvinner til å vurdere om det er seksuell kjemi mellom folk. Pluss at de er usikre på seg selv, når de ser enhver mann som en potensiell trussel. Heldigvis er ikke alle menn slik, så det gjelder bare å styre unna dem. Så bare bevar usikkerheten deres, KG-menn. Utgjør ingen fare for oss bevisste kvinner. Min erfaring er at kvinnfolk er mye verre i sjalusiverdenen og ingen av de jeg datet før i tiden taklet særlig godt at jeg snakket med andre damer. Det ble endel forhør ja og en måtte trå varsomt ellers så tok de helt av. De bastante meningene som kommer frem fra KG damene her kjenner jeg meg ikke igjen i hele tatt. Men igjen så blir jo graden av vennskap glatt ignorert her av samtlige damer og meningene som kommer frem her er nesten kverulerende...
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 8. september 2009 #845 Skrevet 8. september 2009 Men igjen så blir jo graden av vennskap glatt ignorert her av samtlige damer og meningene som kommer frem her er nesten kverulerende... Helt klart kverulanter her!
Cullen Skrevet 8. september 2009 #846 Skrevet 8. september 2009 Min erfaring er at kvinnfolk er mye verre i sjalusiverdenen og ingen av de jeg datet før i tiden taklet særlig godt at jeg snakket med andre damer. Det ble endel forhør ja og en måtte trå varsomt ellers så tok de helt av. De bastante meningene som kommer frem fra KG damene her kjenner jeg meg ikke igjen i hele tatt. Men igjen så blir jo graden av vennskap glatt ignorert her av samtlige damer og meningene som kommer frem her er nesten kverulerende... Hvilken grad er ikke godkjent da? Bortsett fra pulevenner som begge parter har sagt seg enige i at man dropper når man får seg kjæreste uansett hvilket kjønn man har.
Gjest Erich Skrevet 8. september 2009 #847 Skrevet 8. september 2009 Hvilken grad er ikke godkjent da? Bortsett fra pulevenner som begge parter har sagt seg enige i at man dropper når man får seg kjæreste uansett hvilket kjønn man har. Du høres veldig likestilt ut. Er du en mann eller kvinne? Du synes det er helt greit at mannen din går på kino med, er ute til middag med, tar et glass vin hjemme hos og diskuterer med, går turer ute med og tar en weekendtur med sine kvinnelige "venner"? For det er jo sånt en gjør med venner, og da har du ikke noe i mot det, fordi du "stoler på" din mann? Så flott....da kan menn begynne å få seg flere venninner - og gjør ealt med dem som de gjør med sine kamerater...Johoo!!!!
Cullen Skrevet 8. september 2009 #848 Skrevet 8. september 2009 Du høres veldig likestilt ut. Er du en mann eller kvinne? Du synes det er helt greit at mannen din går på kino med, er ute til middag med, tar et glass vin hjemme hos og diskuterer med, går turer ute med og tar en weekendtur med sine kvinnelige "venner"? For det er jo sånt en gjør med venner, og da har du ikke noe i mot det, fordi du "stoler på" din mann? Så flott....da kan menn begynne å få seg flere venninner - og gjør ealt med dem som de gjør med sine kamerater...Johoo!!!! Om man liker det eller ikke er jo et helt annet spørsmål. Det store spørsmålet her er jo om man kan tvinge partneren (eller dama siden det er på den måten innlegget er vinklet av ts, men det går begge veier!) til å kutte ut kontakten med vennene av det andre kjønn. Og om det er riktig å kontrollere partneren i så stor grad at man bestemmer hvem vennene ens er.
Emmalin Skrevet 8. september 2009 #849 Skrevet 8. september 2009 Jeg så denne artikkelen på Singelnett.no som handler om nettopp dette med vennskap mellom menn og kvinner; "Bare gode venner?" :-) http://www.singelnett.no/?catid=1&ItemID=303
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #850 Skrevet 8. september 2009 Barna mine vill alltid ha høyest prioritet - og det er ikke feil. Men det ville selvfølgelig være plass til en partner også. Men måtte jeg tatt et valg mellom barn og mann - ville mannen tape - helt klart. Jeg ville heller aldri sett på en mann som nedprioriterte barna sine - for min del - som attraktiv. For meg sier han behandling av egne barn noe om ham som mann. Barna vil selvfølgelig ofte ha høyeste prioritet, men det betyr ikke at de behøver å få alt de peker på. Da blir de nemlig bortskjemte og veldig slitsomme å ha med å gjøre. Ikke sunt for dem selv heller.
Cullen Skrevet 8. september 2009 #851 Skrevet 8. september 2009 Barna vil selvfølgelig ofte ha høyeste prioritet, men det betyr ikke at de behøver å få alt de peker på. Da blir de nemlig bortskjemte og veldig slitsomme å ha med å gjøre. Ikke sunt for dem selv heller. Hva har prioritet med å bli bortskjemt å gjøre? Å prioritere noen betyr og sette de foran andre, ikke at en får alt en peker på.
Gjest Alhelí Skrevet 8. september 2009 #852 Skrevet 8. september 2009 Barna vil selvfølgelig ofte ha høyeste prioritet, men det betyr ikke at de behøver å få alt de peker på. Da blir de nemlig bortskjemte og veldig slitsomme å ha med å gjøre. Ikke sunt for dem selv heller. Å si at barna har høyeste prioritet og at en ny partner må finne seg i dette, er da ikke det samme som å la barna få alt de peker på? Ingen har jo sagt at man skal skjemme bort barn ved å gi dem alt de peker på? Det er da ikke det vi snakker om her... Skjønner du virkelig ikke, eller prøver du bare å avlede?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. september 2009 #853 Skrevet 8. september 2009 Du høres veldig likestilt ut. Er du en mann eller kvinne? Du synes det er helt greit at mannen din går på kino med, er ute til middag med, tar et glass vin hjemme hos og diskuterer med, går turer ute med og tar en weekendtur med sine kvinnelige "venner"? For det er jo sånt en gjør med venner, og da har du ikke noe i mot det, fordi du "stoler på" din mann? Så flott....da kan menn begynne å få seg flere venninner - og gjør ealt med dem som de gjør med sine kamerater...Johoo!!!! Kjæresten min gjør alt det med sine venninner, to av hans nærmeste venner er jenter og han har generelt en del kvinner i sin omgangskrets. De gjør alt det venner gjør, de drar på reiser sammen, de lager middag til hverandre, de deler en flaske vin og ser en film, går på kino osv. Jeg har også mange guttevenner som jeg gjør sånt med, så jeg forstår faktisk at det er fullt mulig å ha et vennskapelig forhold til en av motsatt kjønn og har slett ingen problemer med det. Dersom du er sjalu av deg, eller kjæresten din er det, så ser jeg at det kan bli problematisk. Men problemet ligger hos dere, jeg tror ikke det er spesielt vanlig at folk er utro med sine nære venner. At menn bare har venninner utelukkende fordi han vil pule dem er ren bullshit. Det er bare sjalusi og usikkerhet som ligger i grunn for at dere ikke vil at kjæresten skal ha venner av motsatt kjønn. Eventuelt et stort behov for å være nr 1, at man er sjalu fordi at kjæresten deler ting med sine venner og denne sjalusien blir forsterket når det er en av motsatt kjønn. Jeg forstår det og vet det ikke er spesielt unormalt å reagere på slikt både for gutter og jenter, men heldigvis er jeg særs lite sjalu og søker også kjærester om er det. At de har nære venninner er et stort pluss for meg, da vet jeg han forstår at jeg har mange nære guttevenner. Så dere som ikke takler venner av motsatt kjønn kan godt bare få leke i deres del av sandkassen. Men ikke kom og påstå at alternativet er umulig
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #854 Skrevet 8. september 2009 Hva har prioritet med å bli bortskjemt å gjøre? Å prioritere noen betyr og sette de foran andre, ikke at en får alt en peker på. Jeg ser i hvert fall at det kan være en klar sammenheng mellom uttrykkene "prioritert" og "få alt man peker på" - selv om du ikke gjør det. For å si det på en annen måte, så får du i hvert fall ikke alt du peker på hvis du ikke er prioritert.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #855 Skrevet 8. september 2009 Kjæresten min gjør alt det med sine venninner, to av hans nærmeste venner er jenter og han har generelt en del kvinner i sin omgangskrets. De gjør alt det venner gjør, de drar på reiser sammen, de lager middag til hverandre, de deler en flaske vin og ser en film, går på kino osv. Jeg har også mange guttevenner som jeg gjør sånt med, så jeg forstår faktisk at det er fullt mulig å ha et vennskapelig forhold til en av motsatt kjønn og har slett ingen problemer med det. Ingen i min vennekrets eller store bekjentskapskrets har slike "avtaler". Det ville blitt ramaskrik i samtlige forhold dersom mannen eller dama gjorde noe av dette med en "venn" av det annet kjønn. Det blir bare for dumt...
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #856 Skrevet 8. september 2009 Å si at barna har høyeste prioritet og at en ny partner må finne seg i dette, er da ikke det samme som å la barna få alt de peker på? Ingen har jo sagt at man skal skjemme bort barn ved å gi dem alt de peker på? Det er da ikke det vi snakker om her... Skjønner du virkelig ikke, eller prøver du bare å avlede? Jeg forstår det meste vettu hehe Og jeg forstår at det kan være 2 sider av samme sak som jeg skrev i et annet innlegg over her. Men selvfølgelig skal barna være prioritert.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. september 2009 #857 Skrevet 8. september 2009 Jeg ser i hvert fall at det kan være en klar sammenheng mellom uttrykkene "prioritert" og "få alt man peker på" - selv om du ikke gjør det. For å si det på en annen måte, så får du i hvert fall ikke alt du peker på hvis du ikke er prioritert. "Prioritert" kan bety: kjærlighet, oppmerksomhet, hjelp, prat, og tid. "Bortskjemt" kan bety: få alt man peker på, eller at barnet for lett får ting og goder for at foreldrene kan kjøpe seg unna mer "tidkrevende innsats". Jeg ser heller ikke at prioritert betyr å få det man peker på. Men det kan bety det også. I denne tråden er det nok uansett duket for mange, mange misforståelser, og de ser ikke ut til å gi seg.
Cullen Skrevet 8. september 2009 #858 Skrevet 8. september 2009 Jeg ser i hvert fall at det kan være en klar sammenheng mellom uttrykkene "prioritert" og "få alt man peker på" - selv om du ikke gjør det. For å si det på en annen måte, så får du i hvert fall ikke alt du peker på hvis du ikke er prioritert. Så når du ikke vil at barna skal være prioritert over deg er det fordi det betyr du ikke vil få alt du peker på? Jeg forstår ikke hvor du vil med dette. Du vil være prioritert over barna. Så er det ok at barn blir prioritert, men det er ikke ok alikevel fordi de blir bortskjemte?
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #859 Skrevet 8. september 2009 Så dere som ikke takler venner av motsatt kjønn kan godt bare få leke i deres del av sandkassen. Men ikke kom og påstå at alternativet er umulig Du lever i din verden og jeg lever i min verden. I din verden er det tydeligvis mulig, og i min verden tydeligvis like umulig. Ergo blir det umulig å diskutere hva som er mulig og umulig.
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #860 Skrevet 8. september 2009 "Prioritert" kan bety: kjærlighet, oppmerksomhet, hjelp, prat, og tid. "Bortskjemt" kan bety: få alt man peker på, eller at barnet for lett får ting og goder for at foreldrene kan kjøpe seg unna mer "tidkrevende innsats". Jeg ser heller ikke at prioritert betyr å få det man peker på. Men det kan bety det også. I denne tråden er det nok uansett duket for mange, mange misforståelser, og de ser ikke ut til å gi seg. Tråden viser vel hvor forskjellige folk er. Og hvor utfordrende det da kan bli å tilpasse seg hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå