Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja for det er bare kvinner med dårlig erfaring som synes du høres psykopatisk ut :skratte:

Hvis du syns jeg høres psykopatisk ut så bør du ta et kurs i psykologi, frøken.

Eller kanskje treffe på en virkelig psykopat - eller kanskje helst ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det mulig :filer:

Jeg er jo mann så alt er mulig. Det vet jo dere kvinner alt om sikkert hehe

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Hvis du syns jeg høres psykopatisk ut så bør du ta et kurs i psykologi, frøken.

Eller kanskje treffe på en virkelig psykopat - eller kanskje helst ikke.

Vi bør visst ta et kurs alle her inne untatt deg. Hva sier det deg egentlig?

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Jeg er jo mann så alt er mulig. Det vet jo dere kvinner alt om sikkert hehe

Ha ha!

Morsom du :filer:

Skrevet
Vi bør visst ta et kurs alle her inne untatt deg. Hva sier det deg egentlig?

At jeg allerede har tatt kurset kanskje?

Skrevet
Ha ha!

Morsom du :filer:

Godt å se at du faktisk har sans for humor ;) hehe

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Ja, nettopp :skratte:

Skrevet

Ja du lærte vist litt for mye tror jeg.

Skrevet

Det er fortsatt ingen som har overbevist meg om hvorfor det er bra for meg at dama mi har mannlige kompiser.

Skrevet
Det er fortsatt ingen som har overbevist meg om hvorfor det er bra for meg at dama mi har mannlige kompiser.

Har du tenkt over om det kanskje er bra for henne - eller er det underordnet?

Skrevet

Okay, damer - hva er det dere egentlig får ut av disse mannlige kompisene deres?

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet

Damene her har sikkert bare dårlige erfaringer fra forhold da de er veldig aggressive! Vepsebolet...Du sier bare det mange menn mener.

Ville ikke ha godtatt at dama har mannlige kompiser.

Skrevet
Okay, damer - hva er det dere egentlig får ut av disse mannlige kompisene deres?

Det du spør om er vel egentlig hva skal man med venner.

Mine mannlige venner - er venner, og venner er mennesker som gir meg noe, som jeg får noe ut av å være sammen med.

Skrevet

Tom, du kan eventuelt starte en ny tråd for "usikre menn i begynnelsen av 20-årene". Denne er for "usikre menn på 40".

Steinar, jeg får ut av mine mannlige kompiser omtrent det samme som av mine kvinnelige kompiser. Vennskap. Det er dessuten interessant og lærerikt og utviklende for meg selv (og forholdet mitt) at jeg også får innsikt i hvordan menn tenker, vurderer og konkluderer om ting.

For en verden du lever i! En verden full av mistillit, mistro og dermed kontrollbehov... De fleste som begynner å komme opp i vår alder, Steinar, har lært. Man gjør feil i tenårene, begynnelsen av 20-årene. Man tror det handler om at jo bedre "kontroll" man har på partnere (begge kjønn, dette går begge veier), jo mer velfungere og trygt er forholdet. Men så er da også denne tiden gjerne tiden for prøving og feiling. Man kjenner kanskje ikke seg selv godt nok til at man har lært hvordan man selv gir og tar i et forhold (som f.eks. Tom her). Men jeg ønsker å tro at når folk kommer oppi vår alder, så har man skjønt ett og annet. Man har skjønt at et forhold kun kan bygges på grunnleggende tillit og respekt, og det inkluderer ikke termer som kontroll, bruksrett, eiendom og "gi lov til".

Skrevet
Damene her har sikkert bare dårlige erfaringer fra forhold da de er veldig aggressive! Vepsebolet...Du sier bare det mange menn mener.

Betyr det at dersom du selv har dame, så kutter du ut all kontakt med venninner?

Skrevet
Det du spør om er vel egentlig hva skal man med venner.

Nei, det jeg spør om er hvorfor kan du ikke like godt ha venninner i stedet for mannlige kompiser?

Skrevet

De mennene som har svart i denne tråden - har vel ikke direkte vært enige - snarere tvert i mot.

Og det er nok for enkelt å skylde på dårlige erfaringer - at det er derfor vi er så "aggressive".

Vel - de fleste av oss er nok mer erfarene enn deg - men for de fleste oppegående mennesker har ikke eiendom - bruksrett og lov til - noe å gjøre i et forhold.

Skrevet
Nei, det jeg spør om er hvorfor kan du ikke like godt ha venninner i stedet for mannlige kompiser?

Jeg velger ikke venner etter kjønn, Jeg velger venner ut fra hva de gir meg. Hvorfor skal jeg begrense meg til å kun ha venninner - hvis en mannlig venn kan gi meg noe (og nei - det er ikke snakk om noe seksuelt her - om du prøver å trekke den dit).

Skrevet
Men jeg ønsker å tro at når folk kommer oppi vår alder, så har man skjønt ett og annet. Man har skjønt at et forhold kun kan bygges på grunnleggende tillit og respekt, og det inkluderer ikke termer som kontroll, bruksrett, eiendom og "gi lov til".

Og hva om det er den andre parten i forholdet som ikke har skjønt ett og annet.

Hva gjør jeg da?

Skrevet
Og hva om det er den andre parten i forholdet som ikke har skjønt ett og annet.

Hva gjør jeg da?

du takker hva du nå måtte tro på at du var heldig nok til å få en til å falle for deg med disse holdningene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...