Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Men du bruker feil begrep gjennomgående i hele tråden.

Så kranglete vi var i dag? Folkevett betyr det samme som bondevett...folk bruker det om hverandre. :filer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Uansett, for meg vil et ideelt forhold, og et forhold jeg trenger og ønsker å være i, være bygget på tillit og respekt.

Om min respektive sier: "Jeg skal treffe en kompis i kveld," så er det meg revnende likegyldig hvorvidt det er Lise eller Paul.

Det jeg syns er greit å vite er hvilken effekt det har på meg, skal jeg lage middag, eller spiser han ute, kommer han hjem klokka seks eller ti for eksempel.

Er det en helaften, så lager jeg planer selv. Osv.

Og vise versa. Om jeg skal noe, så sier jeg hva jeg skal, og når jeg tror jeg kommer hjem, også vet han det. Mer trenger han ikke vite. Fordi han stoler på meg.

Så naiv, så naiv...spesielle damer her eller?

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Slik ser jeg det.

Dama mi er min private eiendom. Men det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne, selv om hun selvfølgelig må oppføre seg innenfor bestemte grenser.

Hvis en annen mann prøver seg på henne så kommer jeg til å banke han opp!Samtidig er jeg hennes private eiendom, og jeg må da oppføre meg deretter.

Respekt, vennskap, samarbeide og gjensidige "romantiske" følelser er selvsagt. Dette tilsammen betyr ekte kjærlighet i min verden.

2 individer som er/bor i sammen og gjør akkurat som de vil, har ingenting med ekte kjærlighet å gjøre. Da er det bare gammel vane og/eller praktiske årsaker som betyr noe.

Noe å tenke på?

Respect, Man. Hadde gjort samme selv! :snurt:

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Det ordner jeg selv.

Jeg har slått ned innpåslitne menn, jeg. Men langt mer virkningsfullt er det å "miste" en øl i fanget hans, så det ser ut som han har pissa på seg.

Må si jeg ikke hadde takla ei dame som slo ned andre selv...hadde foretrukket å gjøre det selv om vi måtte.

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Må si jeg ikke hadde takla ei dame som slo ned andre selv...hadde foretrukket å gjøre det selv om vi måtte.

Fordi?

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Du må ha vært ute for noen skrekkelige kvinner Steinar, noe må det jo være som har gitt deg et så forkvaklet syn på hva et forhold er.

Alle som ikke er enige med deg og de andre damene har et forkvaklet syn?!

Skrevet

Hvorfor får jeg følelsen av at noen har logget ut for å svare på sine egne innlegg :nei:

Skrevet
Hvorfor får jeg følelsen av at noen har logget ut for å svare på sine egne innlegg :nei:

Så det var ikke bare meg som tenkte det...

Skrevet
Alle som ikke er enige med deg og de andre damene har et forkvaklet syn?!

Det er vel strengt tatt ikke bare damene her inne som mener det.

Han har vel fått motbør fra flere menn også.

Skrevet
Nå tror jeg nok at det generelt er naturlig at menn har større behov for kontroll enn kvinner. Og dermed forstår jeg jo at kvinner kan bli redde for dette.

Mannen er jo også som regel fysisk sterkere og kan da utøve denne kontrollen.

Forstår du da også at å bruke ord som "la henne få lov til", eie sin kvinne og rett til å bruke kroppen hennes ikke høres bra ut?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Forstår du da også at å bruke ord som "la henne få lov til", eie sin kvinne og rett til å bruke kroppen hennes ikke høres bra ut?

En venninne av en vennine lever i et slikt forhold. Min venninne snakker drit om dette forhodet over en lav sko, men vil aldri snakke om at hennes venninne igjen faktisk er lykkelig i dette forholdet. Kort summert; Noen vil faktisk ha det slik.

Skrevet
En venninne av en vennine lever i et slikt forhold. Min venninne snakker drit om dette forhodet over en lav sko, men vil aldri snakke om at hennes venninne igjen faktisk er lykkelig i dette forholdet. Kort summert; Noen vil faktisk ha det slik.

Vet du hva, jeg syns ikke at det et sunnhetstegn å ha et så sterkt behov for å kontrollere en partner som det som kommer frem her i denne tråden.

Hvis venninnes venninne er lykkelig, så bra for henne. Men det er ikke alt som fungerer for alle. De flest vil faktisk sette seg kraftig i mot at et annet menneske skal bestemme over en selv.

Skrevet (endret)
Vel, for meg er det nøyaktig like psykopatisk å mene at hun ikke skal ha mannlige venner. Begge deler er vennskap, venner er ikke noe seksuelt. En kjæreste som vil kontrollere hvem jeg henger med er ikke kjæreste så veldig lenge.

Psykopatisk er jo bare tull da.

Det er en større risiko i et forhold når dama har mannlige kompiser.

Endret av Steinar40
Skrevet
Hva er rimelig og fornuftig, og hva mener du med godt bondevett?

Edit: Skriveleif

Det er situasjonsbetinget - umulig å svare generelt på det.

Skrevet

Ja, men det høres da altså mye verre ut enn det jeg mener det. Oki?

Skrevet
Ja, men det høres da altså mye verre ut enn det jeg mener det. Oki?

Hvorfor i all verden sier/skriver du det da - om det ikke er det du mener?

Skrevet
Vet du hva, jeg syns ikke at det et sunnhetstegn å ha et så sterkt behov for å kontrollere en partner som det som kommer frem her i denne tråden.

Hvis venninnes venninne er lykkelig, så bra for henne. Men det er ikke alt som fungerer for alle. De flest vil faktisk sette seg kraftig i mot at et annet menneske skal bestemme over en selv.

Vold og tvang er i hvert fall uakseptabelt og utilgivelig.

Er det umulig å løse problemer på annet vis, så må det eneste rette være å heller avslutte forholdet.

Skrevet
Hvorfor i all verden sier/skriver du det da - om det ikke er det du mener?

Tja, jeg hadde vel ikke helt tenkt på hvordan kvinner med dårlige erfaringer kunne reagere på disse uttrykkene jeg bruker.

Skrevet
Tja, jeg hadde vel ikke helt tenkt på hvordan kvinner med dårlige erfaringer kunne reagere på disse uttrykkene jeg bruker.

Ja for det er bare kvinner med dårlig erfaring som synes du høres psykopatisk ut :skratte:

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Er det mulig :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...