Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #541 Skrevet 5. september 2009 Nettopp. I realiteten er det ikke noe man kan gjøre for å være 100% trygg. Og da må man bare stole på den man er sammen med. Hvis du er i et forhold der du må vokte over partneren, ellers så ramler hun til sengs med den første og beste, så er du vel sammen med feil person. Og da nytter det ikke å kontrollere, for forholdet har ingen fremtid uansett. Ja, jeg vet at det er umulig å helgardere seg i dette livet. Men det lønner seg ikke å være så naiv at man stoler blindt på andre heller. Da er man teit. Hvis man prater litt om sånt i forholdet så tror jeg det er smart. Og det er også fornuftig å ikke reke fritt rundt med kompiser av det andre kjønn når man er i et forhold. Det sier seg selv.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #542 Skrevet 5. september 2009 Ja, jeg vet at det er umulig å helgardere seg i dette livet. Men det lønner seg ikke å være så naiv at man stoler blindt på andre heller. Da er man teit. Hvis man prater litt om sånt i forholdet så tror jeg det er smart. Og det er også fornuftig å ikke reke fritt rundt med kompiser av det andre kjønn når man er i et forhold. Det sier seg selv. Ikke vanskelig å være enig i det.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #543 Skrevet 5. september 2009 Vel, du legger faktisk opp til at dama di skal være uærlig. Hvis hun har mannevenner og du ikke liker det, tror du hun kommer til å være ærlig og si til deg at hun faktisk skal treffe kompisen Geir når hun stikker ut en tur? Ingen liker vel å bli mistenkeliggjort (hverken kvinner eller menn) og hvis du stadig terper opp igjen hvordan du vil at hun skal oppføre seg sammen med sine mannlige venner og viser at du ikke stoler på henne, kommer hun til å begynne å vri på sannheten og si hun skal treffe noen andre bare for å få fred. Du lager problemer ut av noe som i utgangspunktet ikke er et ved å stadig mistenke at det ligger noe mer bak. Vil du at dama di skal bryte kontakta med kameratene sine etter at hun blir sammen med deg? Synes du det er realt at hun skal måtte gi opp venner til fordel for deg bare fordi du er sjalu? Det dummeste hun gjorde var i hvert fall å være uærlig overfor meg. Og jeg er ikke sjalu (vanligvis). Jeg vil bare at begge skal bruke sunn fornuft så det ikke blir problemer ut av det. Hun må forstå at forholdet til mannlige kompiser må bli annerledes og mer begrenset når hun er i et seriøst forhold.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #544 Skrevet 5. september 2009 Ikke vanskelig å være enig i det. Godt å se at noen forstår her også
Gjest gjestedeluxe Skrevet 5. september 2009 #545 Skrevet 5. september 2009 Godt å se at noen forstår her også Alter ego er greit å ha når ingen andre er enige.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #546 Skrevet 5. september 2009 Alter ego er greit å ha når ingen andre er enige. Steinar: Det var ikke jeg som ga deg dette svaret som er sitert her over. Ok? Noen andre har skrevet på med det nicket jeg pleier å bruke: "gjestdeluxe".
Ella_Grey Skrevet 5. september 2009 #547 Skrevet 5. september 2009 Ja, jeg vet at det er umulig å helgardere seg i dette livet. Men det lønner seg ikke å være så naiv at man stoler blindt på andre heller. Da er man teit. Nei, men det er like teit å være altfor mistenksom. Som gjestGuri sa, da mistenkeliggjør du så mye at partneren begynner å svare unnvikende, du blir mer mistenksom. Og så har du det gående. Hvis man prater litt om sånt i forholdet så tror jeg det er smart. Det går an å prate om det; utroskap er ikke greit, da går jeg. Er du utro så har du tatt det valget, da velger du bort forholdet vårt til fordel for meningsløs sex. Mer trenger man ikke å si. Og egentlig burde man ikke behøve å si det heller. Og det er også fornuftig å ikke reke fritt rundt med kompiser av det andre kjønn når man er i et forhold. Det sier seg selv. Det er fornuftig å ta hensyn til partneren sin. Hvis man vet at han får fnatt av det så trenger man ikke å tilbringe alenetid med en mannlig venn. Men det er langt mellom det og å ha mannlige venner man ser i sosiale sammenhenger.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #548 Skrevet 5. september 2009 Steinar: Det var ikke jeg som ga deg dette svaret som er sitert her over. Ok? Noen andre har skrevet på med det nicket jeg pleier å bruke: "gjestdeluxe". Oki. Mange frekke folk
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #549 Skrevet 5. september 2009 Nei, men det er like teit å være altfor mistenksom. Som gjestGuri sa, da mistenkeliggjør du så mye at partneren begynner å svare unnvikende, du blir mer mistenksom. Og så har du det gående. Det går an å prate om det; utroskap er ikke greit, da går jeg. Er du utro så har du tatt det valget, da velger du bort forholdet vårt til fordel for meningsløs sex. Mer trenger man ikke å si. Og egentlig burde man ikke behøve å si det heller. Det er fornuftig å ta hensyn til partneren sin. Hvis man vet at han får fnatt av det så trenger man ikke å tilbringe alenetid med en mannlig venn. Men det er langt mellom det og å ha mannlige venner man ser i sosiale sammenhenger. I det store og det hele så ser det ut til at vi er enige her
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #550 Skrevet 5. september 2009 I det store og det hele så ser det ut til at vi er enige her Mission completed
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #551 Skrevet 5. september 2009 Mission completed Ja, og jeg regner jo med at neglene dine nå er fantastiske også hehe
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #552 Skrevet 5. september 2009 Ja, og jeg regner jo med at neglene dine nå er fantastiske også hehe Neia, de kan nok få litt til. La forresten merke til at du aldri svarte på det gjestGuri spurte om
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #553 Skrevet 5. september 2009 Neia, de kan nok få litt til. La forresten merke til at du aldri svarte på det gjestGuri spurte om Godt du følger med hehe Men hva var det jeg ikke svarte på da?
LilleBille Skrevet 5. september 2009 #554 Skrevet 5. september 2009 Godt du følger med hehe Men hva var det jeg ikke svarte på da? Regner med at det var dette: Vil du at dama di skal bryte kontakta med kameratene sine etter at hun blir sammen med deg? Synes du det er realt at hun skal måtte gi opp venner til fordel for deg bare fordi du er sjalu?
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #555 Skrevet 5. september 2009 Regner med at det var dette: Vil du at dama di skal bryte kontakta med kameratene sine etter at hun blir sammen med deg? Synes du det er realt at hun skal måtte gi opp venner til fordel for deg bare fordi du er sjalu? Umulig å svare på det da. Er helt situasjonsbetinget. Oppfører alle seg fornuftig så antar jeg at det kunne ha fungert kanskje. Ellers hadde det blitt et problem.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 5. september 2009 #556 Skrevet 5. september 2009 Umulig å svare på det da. Er helt situasjonsbetinget. Oppfører alle seg fornuftig så antar jeg at det kunne ha fungert kanskje. Ellers hadde det blitt et problem. Stakkars dama di...
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #557 Skrevet 5. september 2009 Stakkars dama di... Syns du ikke man behøver å oppføre seg da eller? Kanskje du kan ta en pause i neglfilinga di og svare på det hehe
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #558 Skrevet 5. september 2009 Dette er ikke å være sjalu. Dette er å være føre var. Så jeg ikke skal behøve å bli sjalu, og ikke minst så det ikke skal bli noen alvorlige problemer i forholdet. Det er bare sunn fornuft. Det er altså ikke først og fremst dama mi jeg ikke stoler på - det er andre mannfolk. Hva tenker du om det? At du kaller det sunn fornuft inne i hodet ditt endrer ikke at du er sjalu. Vær i allefall mann nok til å kalle en spade en spade. Personlig synes jeg holdningene dine er usmakelige. Det er ikke noe verre enn at når jeg føler at jeg kan stole på deg, så reduseres kontrollbehovet tilsvarende. Er ikke noe unormalt i dette altså. Jo. Dette er veldig unormalt. Ja, men skader det å minne ho på det en gang i mellom? Ja Kvinnfolk! Det kan faktisk bety at jeg bryr meg også. Er det bedre at jeg bare lar dama få gjøre akkurat som ho vil da eller? Sjalusi kan aldri bety at man bryr seg. Aldri. Nei, det kan det ikke. Nei. Nei. Nei. Du har ingen råderett over hva dama di kan og ikke kan gjøre. Dermed er problemstillingen "er det bedre at jeg lar henne..." utdatert og uinteressant. I det siste århundre har det nemlig kommet noe på moten som heter fri vilje. Det betyr at dama di ikke stiller på lik linje med sauen du har i vedskjulet lenger. Hun er ikke din eiendel. Er vel ikke så fryktelig rart at du er singel, med disse holdningene her Steinar... Litt skuffet jeg egentlig, har hatt litt sansen for deg i andre tråder. Her er du i mine øyne bare en forvokst sytlugg..
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 5. september 2009 #559 Skrevet 5. september 2009 Syns du ikke man behøver å oppføre seg da eller? Kanskje du kan ta en pause i neglfilinga di og svare på det hehe "Gi labb. Ta ballen. Sitt. Ikke hopp på fremmede. Nei! Fliink jente." Mange setter på hun-hunden sin bleie når hun har løpetid sånn at hun ikke skal bli tatt av andre hann-hunder. Noe du burde satt på dama di også kanskje?
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #560 Skrevet 5. september 2009 "Gi labb. Ta ballen. Sitt. Ikke hopp på fremmede. Nei! Fliink jente." Mange setter på hun-hunden sin bleie når hun har løpetid sånn at hun ikke skal bli tatt av andre hann-hunder. Noe du burde satt på dama di også kanskje? Nå er jo vi jenter ganske flinke med slike sanitetsprodukter på egenhånd da, men det vil jo ikke hindre folk i kjøre brannbil for det, spesielt ikke dama til Steinar, for han tror kanskje ingen vil ha henne den uka Er nok best med kyskhetsbelte. Anno 2009. Med lås som kun responderer på Steinars stemme. Og som gir støt ved minste tegn til fuktighet (om dama blir kåt). Drawback'et er jo at Steinar må være tilstede hver gang hun skal på toalettet, for å få av seg jerntrusa, men det er vel bare sånt som styrker tilliten, slik at trusa kan kastes når kontrollbehovet svinner i takt. Kanskje innen 2080? Eller er jeg for optimistisk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå