Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har ikke sagt at jeg har en fin kropp, jeg har sagt at jeg vet hvordan den ser ut. Og når jeg vet hvordan den ser ut, så vet jeg også hva jeg kler, og om enkelte plagg framhever eller ser mindre bra ut.

Det er realisme.

Hvorvidt jeg har en fin kropp eller ikke er det ikke min oppgave å bedømme. Noen vil syns det, og andre ikke. Det kommer an på øyet som ser, og hva man synes er estetisk attraktiv.

Noen liker former, noen liker spaghettikropper, noen liker noen kg ekstra osv. Så hva man liker er subjektivt, tenker jeg.

Ja, men DIN selvtillit skal egentlig ikke være avhengig av hva andre måtte mene om din kropp.

Det eneste som egentlig skal bety noe er altså hva DU selv syns og hvor fornøyd du er med kroppen din selv. Forstår du hva jeg mener? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det sier ganske mye at du ikke ser det selv. Men det hadde jeg jo heller ikke forventet...

Kan jeg forsvare meg når du ikke vil fortelle meg hva du konkret reagerer på her eller???

Typisk kvinnfolk altså! Og det mener jeg faktisk!!! :angry:

Hvis du innbiller deg at alle kvinner er mestere på god kommunikasjon, så tar du fullstendig feil!

Endret av Steinar40
Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
Kan jeg forsvare meg når du ikke vil fortelle meg hva du konkret reagerer på her eller???

Typisk kvinnfolk altså! Og det mener jeg faktisk!!! :angry:

Jeg trenger da ikke komme med noen eksempler. De kommer jo på løpende bånd her.

Skrevet
Ja, men DIN selvtillit skal egentlig ikke være avhengig av hva andre måtte mene om din kropp.

Det eneste som egentlig skal bety noe er altså hva DU selv syns og hvor fornøyd du er med kroppen din selv. Forstår du hva jeg mener? :)

Vel her gjør du det gjest reagerer på. Misforstår.

Jeg har aldri sagt at MIN selvtillit avhenger av hva andre føler.

Jeg sa at andre får bedømme om min kropp er fin eller ikke. Det har ikke noe med selvtillit å gjøre.

Min selvtillit har ingenting med kroppen min å gjøre. Min selvtillit sitter ikke i det ytre, men hvem jeg er, og hva jeg kan bidre med.

Skrevet
Jeg trenger da ikke komme med noen eksempler. De kommer jo på løpende bånd her.

Ja, du er sikkert fantastisk på god kommunikasjon du da. Bra for deg :)

Men det er altså ikke alle andre kvinner - samme hvor nedlatende du måtte mene at det er at jeg faktisk påstår det. Rett er rett og sant er sant.

Eller mener du virkelig at alle kvinner er gode på å kommunisere?

Skrevet (endret)
Vel her gjør du det gjest reagerer på. Misforstår.

Jeg har aldri sagt at MIN selvtillit avhenger av hva andre føler.

Jeg sa at andre får bedømme om min kropp er fin eller ikke. Det har ikke noe med selvtillit å gjøre.

Min selvtillit har ingenting med kroppen min å gjøre. Min selvtillit sitter ikke i det ytre, men hvem jeg er, og hva jeg kan bidre med.

Der kan jeg ikke være helt enig med deg. Ingen kan fri seg helt fra sitt ytre. Du er kropp OG sjel - ikke bare sjel. Dermed betyr også kroppen din betydelig mer enn du setter pris på. Sånn er det bare.

Men bare motsi meg du .... ;) hehe

Endret av Steinar40
Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
Ja, du er sikkert fantastisk på god kommunikasjon du da. Bra for deg :)

Men det er altså ikke alle andre kvinner - samme hvor nedlatende du måtte mene at det er at jeg faktisk påstår det. Rett er rett og sant er sant.

Eller mener du virkelig at alle kvinner er gode på å kommunisere?

Når har jeg i det hele tatt sagt at jeg mener alle kvinner er gode på å kommunisere?

Evighets-kverulerer. :filer:

Skrevet
Der kan jeg ikke være helt enig med deg. Ingen kan fri seg helt fra sitt ytre. Du er kropp OG sjel - ikke bare sjel. Dermed betyr også kroppen din betydelig mer enn du setter pris på. Sånn er det bare.

Men bare motsi meg du .... ;) hehe

Ah, så du VET hva jeg mener og føler? Fascinerende, Steinar, fascinerende.

Det ytre har ingenting med hvordan jeg føler meg som menneske, hva jeg har å bidra med, eller hvordan jeg ønsker å bli oppfattet som medmenneske.

Faktisk.

Det er dog viktig for meg å trives med kroppen min, være sunn og frisk og kle meg pent og gjøre det beste ut av det jeg har fått, men det har ingenting med selvtillitt å gjøre.

Dog hjelper det på selvfølelsen å kjenne seg bra og være pyntet og fresh.

Hvorvidt menn snur seg etter meg på gata eller ikke, legger jeg ikke merke til, og det er meg revnende likegyldig.

Skrevet
Når har jeg i det hele tatt sagt at jeg mener alle kvinner er gode på å kommunisere?

Evighets-kverulerer. :filer:

Og du har fortsatt ikke gitt meg et eneste konkret eksempel på hva du mener er så galt i det jeg har skrevet her heller.

Jeg påstår at det er en typisk kvinnelig oppførsel. En mann skal "lukte" hva du mener er problemet - selvsagt! hehe

Skrevet
Ah, så du VET hva jeg mener og føler? Fascinerende, Steinar, fascinerende.

Det ytre har ingenting med hvordan jeg føler meg som menneske, hva jeg har å bidra med, eller hvordan jeg ønsker å bli oppfattet som medmenneske.

Faktisk.

Det er dog viktig for meg å trives med kroppen min, være sunn og frisk og kle meg pent og gjøre det beste ut av det jeg har fått, men det har ingenting med selvtillitt å gjøre.

Dog hjelper det på selvfølelsen å kjenne seg bra og være pyntet og fresh.

Hvorvidt menn snur seg etter meg på gata eller ikke, legger jeg ikke merke til, og det er meg revnende likegyldig.

Hjelper det mye hvordan DU ønsker å bli oppfattet som medmenneske når det faktisk er andre som "oppfatter" deg?

Men ellers utifra det du skriver her så har du åpenbart meget god selvtillit. Og det skal du være veldig glad for :) Ikke alle som har det, nei.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
Og du har fortsatt ikke gitt meg et eneste konkret eksempel på hva du mener er så galt i det jeg har skrevet her heller.

Jeg påstår at det er en typisk kvinnelig oppførsel. En mann skal "lukte" hva du mener er problemet - selvsagt! hehe

Synes du selv at du er veldig sakelig nå?

Skrevet
Synes du selv at du er veldig sakelig nå?

Ja. Du beskylte meg å misforstå det meste andre sier her, og at jeg har et meget dårlig kvinnsyn. Skal jeg da ikke kunne få lov til å forsvare meg mot dette?

Det virker som sagt som at kvinner ikke forstår at skal man løse et problem, så må man først identifisere problemet i sammen og så prøve å løse det i SAMMEN.

Dere forventer at jeg (mannen) automatisk skal vite hva som er galt og løse det på egen hånd uten at vi trenger å prate om problemet engang. Er det god kommunikasjon fra en kvinnes side?

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
Ja. Du beskylte meg å misforstå det meste andre sier her, og at jeg har et meget dårlig kvinnsyn. Skal jeg da ikke kunne få lov til å forsvare meg mot dette?

Det virker som sagt som at kvinner ikke forstår at skal man løse et problem, så må man først identifisere problemet i sammen og så prøve å løse det i SAMMEN.

Dere forventer at jeg (mannen) automatisk skal vite hva som er galt og løse det på egen hånd uten at vi trenger å prate om problemet engang. Er det god kommunikasjon fra en kvinnes side?

Er det god kommunikasjon når kvinnen må gi det til mannen med teskje?

Skrevet

Å høre deg messe om viktigheten av å tenke og å kommunisere er i overkant avsindig, Steinar. Det blir omtrent som å ringe Sputnik for å få hippe innredningstips.

Jeg står forøvrig ved at du er redd. Hvordan jeg kan vite noe om det? Vel, jeg leser innleggene dine. Det holder.Dessuten ble du jo så opptatt av at jeg påpekte det at det er helt tydelig at jeg traff.

Og helt avslutningsvis, hvordan i himmelens navn mener du det fort kan bli ditt problem hva Kate måtte mene om kroppen sin? Er du på sjekker´n?

Jeg bare lurer.

Skrevet
Er det god kommunikasjon når kvinnen må gi det til mannen med teskje?

Ja, hvis det er nødvendig for å kunne løse problemet.

Hvis da mannen ikke viser noen interesse eller evne til å hverken se eller løse problemet, så har i hvert fall du gjort det du kunne. Da er det ikke din feil.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Jeg forventer at du skal være såpass oppegående at du klarer å se essensen i det folk skriver. Jeg forventer dette uavhengig om du er mann.

Skrevet
Jeg forventer at du skal være såpass oppegående at du klarer å se essensen i det folk skriver. Jeg forventer dette uavhengig om du er mann.

Ja, og du er akkurat så lite konkret og tydelig her som kvinner flest vanligvis er. Jeg hadde ikke forventet meg noe som helst annet heller ;) hehe

Skrevet
Å høre deg messe om viktigheten av å tenke og å kommunisere er i overkant avsindig, Steinar. Det blir omtrent som å ringe Sputnik for å få hippe innredningstips.

Jeg står forøvrig ved at du er redd. Hvordan jeg kan vite noe om det? Vel, jeg leser innleggene dine. Det holder.Dessuten ble du jo så opptatt av at jeg påpekte det at det er helt tydelig at jeg traff.

Og helt avslutningsvis, hvordan i himmelens navn mener du det fort kan bli ditt problem hva Kate måtte mene om kroppen sin? Er du på sjekker´n?

Jeg bare lurer.

Vet du at Sputnik ikke kan gi hippe innredningstips?

Jeg har tidligere i tråden beskrevet akkurat hva jeg er "redd" for.

Og selvfølgelig er jeg på sjekker'n :smoke: Bare ei venninne har jeg ikke noe bruk for.

Skrevet
Ja, og du er akkurat så lite konkret og tydelig her som kvinner flest vanligvis er. Jeg hadde ikke forventet meg noe som helst annet heller ;) hehe

Du som gjør dine egne utdaterte og forkvaklede holdninger til universelle samnnheter, og samtidig ikke evner å se konsekvensen i hverken det du selv skriver eller det andre svarer, bør kanskje være litt forsiktig med å bruke ordet "tydelig", Steinar....

Skrevet

Jeg bare lurer.

Tusen takk Woof, det lurer jeg også på.

Steinar, du skriver som følger: Hjelper det mye hvordan DU ønsker å bli oppfattet som medmenneske når det faktisk er andre som "oppfatter" deg?

Poenget er at jeg kan ikke styre andres oppfatning av meg, men jeg kan styre hvordan jeg oppfører meg, hvordan jeg er som medmenneske og som kvinne. Det kan jeg styre, så det styrer jeg.

Hva andre måtte mene om meg bryr meg generelt midt i ryggen, fordi det kan jeg ikke gjøre noe med.

Hva dette har med selvtillitt å gjøre, forstår jeg faktisk ikke. Jeg holder en knapp på realisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...