Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei. Det jeg ønsker er å VITE at jeg ikke behøver å kontrollere andre, og at jeg faktisk VET at jeg kan stole på en person 100% hele tiden. Forstår du hva jeg mener?

Og du kan ikke stole på dama di dersom hun drikker kaffe med en mann hun har kjent i tjue år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
You tell me? :) hehe

Se film, hjelpe å lære og lage en matrett, reparere pc, låne drillen min til å skru opp en list, spille og jamme litt sammen, gå på konsert, drikke en kaffe mens han sutrer over at kvinner ikke forstår ham eller motsatt osv osv osv.

Skrevet
Jeg respekterer det, men det er faktisk fryktelig sårende å miste venner fordi kjærestene deres er misunnelige. Venner jeg har kjent i kanskje tjue år.

Det kan da være mye mer fornuftig å innse hvordan menneskets verden (psyke) faktisk fungerer.

Og der har du jo da gode eksempler fra ditt eget liv på at kvinner også ser dette på akkurat samme måte. Henge med kompiser av det annet kjønn når du er i et seriøst forhold er sjelden fornuftig eller smart. Det skaper bare usikkerhet.

Skrevet
Og du kan ikke stole på dama di dersom hun drikker kaffe med en mann hun har kjent i tjue år?

Det kommer helt an på situasjonen. Og kommunikasjonen.

Skrevet
Det kan da være mye mer fornuftig å innse hvordan menneskets verden (psyke) faktisk fungerer.

Og der har du jo da gode eksempler fra ditt eget liv på at kvinner også ser dette på akkurat samme måte. Henge med kompiser av det annet kjønn når du er i et seriøst forhold er sjelden fornuftig eller smart. Det skaper bare usikkerhet.

Nei, jeg syns det taler om kvinner som er så usikre på seg selv og mannen sin at de tror at bare ei mer eller mindre kvinne drikker kaffe med mannen deres, så hopper de bak nærmeste busk og puler som kaniner. Det er idioti det!

Jeg har forøvrig tidligere i tråden sagt at det er poenger med det både BrutalMann og du selv sier. Det jeg mener er at det på tross av dette går an å ha vennskapsforhold, når rammene er satt.

Skrevet
Det kommer helt an på situasjonen. Og kommunikasjonen.

OG dersom dama di sier at "jeg skal drikke kaffe med Bjørnar, sees om fire timer!"

Da tror du hun skal ut og pule en som heter Hans?

Skrevet

Steinar, nå har jeg hatt den høyst tvilsomme gleden å lese noen av de mange ordgyteriene dine den siste tida. Og nå greier jeg rett og slett ikke å sitte på fingrene mine lenger.

For enten du mener noe om menns evne til å ta vare på å oppdra sine barn, hvor lykkelige kvinner og deres mødre (!) burde være for at du i det hele tatt finnes, om menn er i stand til å mene noe om design og møbler,om homser har libido eller om det er mulig for en mann og en kvinne å være venner, fremstår du som innesnødd, fordomsfull, reaksjonær og uten evne til å se andre holdninger enn dine egne. Videre synes du å mene at dine forkvaklede meninger er representative for menn som sådan. Hvilken stein har du egentlig ligget under de siste tiårene? Jeg vil rett og slett ha meg frabedt å bli fortalt hva menn står for og mener av en femtiåring uten nevneverdig navigeringsevne. Vi er nemlig noen som vet forskjell på Ikea og Cassina, vennskap og sex, foreldrerolle og flukt og en del andre ting.

Og du, om du skulle ha såpass med bokstavkjeks igjen i posen at du vil beære meg med et svar, spar meg for den nervøse latteren og antydningene om at du er redd. Det vet jeg nemlig allerede.

Skrevet
Nei, jeg syns det taler om kvinner som er så usikre på seg selv og mannen sin at de tror at bare ei mer eller mindre kvinne drikker kaffe med mannen deres, så hopper de bak nærmeste busk og puler som kaniner. Det er idioti det!

Jeg har forøvrig tidligere i tråden sagt at det er poenger med det både BrutalMann og du selv sier. Det jeg mener er at det på tross av dette går an å ha vennskapsforhold, når rammene er satt.

Klare og entydige rammer som man er enige om og respekterer er meget viktig, ja.

Skrevet
OG dersom dama di sier at "jeg skal drikke kaffe med Bjørnar, sees om fire timer!"

For å si det sånn, så hadde jeg absolutt foretrukket at ho hadde sagt at ho skulle ut å drikke kaffe med ei som het Berit - og at det var sant selvfølgelig ;) hehe

Skrevet
For å si det sånn, så hadde jeg absolutt foretrukket at ho hadde sagt at ho skulle ut å drikke kaffe med ei som het Berit - og at det var sant selvfølgelig ;) hehe

Da vil jo dama di foretrekker å si at hun skal med Berit enten hun skal eller ikke, og da legger du jo opp til at hun juger...

Skrevet
Steinar, nå har jeg hatt den høyst tvilsomme gleden å lese noen av de mange ordgyteriene dine den siste tida. Og nå greier jeg rett og slett ikke å sitte på fingrene mine lenger.

For enten du mener noe om menns evne til å ta vare på å oppdra sine barn, hvor lykkelige kvinner og deres mødre (!) burde være for at du i det hele tatt finnes, om menn er i stand til å mene noe om design og møbler,om homser har libido eller om det er mulig for en mann og en kvinne å være venner, fremstår du som innesnødd, fordomsfull, reaksjonær og uten evne til å se andre holdninger enn dine egne. Videre synes du å mene at dine forkvaklede meninger er representative for menn som sådan. Hvilken stein har du egentlig ligget under de siste tiårene? Jeg vil rett og slett ha meg frabedt å bli fortalt hva menn står for og mener av en femtiåring uten nevneverdig navigeringsevne. Vi er nemlig noen som vet forskjell på Ikea og Cassina, vennskap og sex, foreldrerolle og flukt og en del andre ting.

Og du, om du skulle ha såpass med bokstavkjeks igjen i posen at du vil beære meg med et svar, spar meg for den nervøse latteren og antydningene om at du er redd. Det vet jeg nemlig allerede.

Du som altså vet alt - og som ikke minst vet alt om meg også - kanskje du kan fortelle meg hva jeg er redd for da?

Skrevet
Da vil jo dama di foretrekker å si at hun skal med Berit enten hun skal eller ikke, og da legger du jo opp til at hun juger...

Er hun virkelig så avhengig av disse kompisene sine at hun foretrekker å lyve?

Det syns jeg er merkelig i seg selv.

Skrevet
Er hun virkelig så avhengig av disse kompisene sine at hun foretrekker å lyve?

Det syns jeg er merkelig i seg selv.

Nei ved å ikke stole på folk åpner du jo opp for at det er bedre å lyve enn stadig å bli mistenkeliggjort.

Hvorfor pisser menn i vasken? For å ikke bli beskyldt for å ha latt toalettsetet stå åpent. Samme retorikk.

Skrevet
Nei ved å ikke stole på folk åpner du jo opp for at det er bedre å lyve enn stadig å bli mistenkeliggjort.

Hvorfor pisser menn i vasken? For å ikke bli beskyldt for å ha latt toalettsetet stå åpent. Samme retorikk.

Og hvem tvinger da mannen til å pisse i vasken? :ler:

Aldri hørt den før hehe

Lyver man så har ingenting noen verdi lenger - det er (nesten) aldri noen løsning.

Skrevet
Du som altså vet alt - og som ikke minst vet alt om meg også - kanskje du kan fortelle meg hva jeg er redd for da?

Det kan skrives tykke bøker om alt jeg ikke vet, Steinar. Og det jeg vet om deg er det du uttrykker gjennom innleggene dine. Det er i og for seg tydelig nok.

Så jeg setter en femmer på at du er redd for kvinner jeg, Steinar.

Skrevet
Det kan skrives tykke bøker om alt jeg ikke vet, Steinar. Og det jeg vet om deg er det du uttrykker gjennom innleggene dine. Det er i og for seg tydelig nok.

Så jeg setter en femmer på at du er redd for kvinner jeg, Steinar.

En hel femmer!? Ja, du må være en rik mann ;) hehe

Og hva mener du da med redd? Redd på hvilke måter?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Selvsagt vil det oftere være seksuelle undertoner og eller tiltrekning mellom to heterofile av motsatt kjønn, men det betyr ikke at man ikke kan ha en venn av motsatt kjønn.

Hadde en byttet ut "oftere" med "alltid" kunne jeg signert på denne.

Skal jeg fortelle litt om min erfaring med menn her? De har veldig vanskelig for å være trofast mot en person. Mulig det er om å gjøre å få spredt genene mest mulig, det vet ikke jeg. Dere sitter jo selv og sier at menn vil ligge med alle venninene sine hvis sjansen bød seg.

Dessuten dette snakket om å kontrollere sin kvinne, drive med sanksjoner og minne henne på hvem som er sjefen. Dette er ord som får nakkehårene mine til å reise seg. Jeg vet om to kvinner, som jeg ikke kjente men visste hvem var, som ble drept av eksen da hun ville gå, men han ikke ville gi slipp på henne. Jeg sier ikke at dere tenker / er sånn, jeg sier bare at jeg reagerer dårlig på disse ordene.

Men hvis jeg skulle fulgt din måte å resonere å på, så hadde jeg sett på alle menn som potensielt utro jævler som ser på kvinnen som sin eiendom. Og hvis hun går over streken så...

Du kan ikke misstro folk så mye at du bare ser det verste i alle. :)

Jeg har aldri, og kommer aldri, til å legge hånden på en kvinne. Jeg har blitt trakkasert, kastet mobil, gryte, sko m.m. på og andre ting som kunne forsvart et fysisk tilsvar. Jeg har alltid bare gått!

Å kontrollere og sanksjonere mot en kvinne er ikke annet enn å sette klare grenser for hva en tillater henen å finne på. Sanksjonene er enten å kutte kontantstrømmen, om en er heldig og har denne muligheten, elelr å bryte ut av forholdet tvert, uten diskusjon.

Det er forøvrig mange mennesker jeg ser mye positivt i, men jeg forventer aldri at det skal vare.

Du brutal mann, hvis du har til gode å møte trofaste og fantastiske jenter, så ville jeg vendt blikket innover, hvis jeg var deg. Tenkt litt på hvorfor kvinner ikke er trofaste mot meg, hva er det jeg gjør som ender opp sånn hver gang osv osv, i stedet for å legge all skylden på kvinnene du har vært sammen med. Sjelden bare den ene sin feil at ting går galt i et forhold.

Mine feil har nok rett og slett å ha vært for snill, for medgjørig og for forståelsesfull. Latt kvinnene mine ha nære kompisre osv. Kompiser de har pult bak ryggen på meg for å så dumpe meg for.

eller han rett og slett ikke er et godt kjæresteemne...hadde jeg hatt en så grinete og bitter kjæreste som brutal mann fremstår som, i tillegg til sine kvinnefiendtlige holdninger, så hadde jeg stukket og funnet meg en annen selv.

Jeg var en gang en livsglad fyr med stor tro på ævig kjærlighet, trofasthet, humor og latter og å være hverandres beste venn. Var... Kan noe ha skjedd på veien mon tro?

La oss ta et klassisk eksempel her.

Du spør meg: "Ser rumpa mi stor ut i denne kjolen?"

Hva svarer jeg deg da? ;) hehe

Jeg svarer det som er sant. Still meg et spørsmål og du skal ville ha et svar på det.

Jeg vet ikke om det er nøyaktig det mine utro ekser har gjort, men jeg har pult et knippe damer som har gjort akkurat det.

Det er merkelig hvor lett det er å få damer i forhold med litt motgang til å kle av seg. Det klarer en lett som bare det, mens single damer... Oh... Det er mange år siden det! :roll:

Skrevet

Kvinner kan være så utrolig tullete og naive når det kommer til dette emnet. Alt skal være så pent og ryddig i kvinneverdenen: vis en mann er venn med en kvinne så SKAL det på død og liv være helt platonisk, og bare tanken på at det kan være en seksuell tiltrekning er helt forferdelig. Helst vil kvinner kastrere sine mannlige venner lol.

Kvinner, dere må forstå at bare fordi det er en seksuell attraksjon så betyr jo ikke dette at det er umulig for menn og kvinner å være venner. Det kan være ett sunt og givende vennskap. Hva så om dine mannlige venner har lyst å knulle deg? Og hvis det er sånn at de bare er venn med deg fordi de venter på en sjanse å knulle deg så kommer jo ikke det vennskapet til å vare så lenge uansett.

PS: folk i denne thread'n har virkelig store problemer å stay on topic lol.

Skrevet
Jeg har aldri, og kommer aldri, til å legge hånden på en kvinne. Jeg har blitt trakkasert, kastet mobil, gryte, sko m.m. på og andre ting som kunne forsvart et fysisk tilsvar. Jeg har alltid bare gått!

Greit, da har du faktisk vært i dårlige forhold. Det er ikke greit å drive å kaste ting på hverandre (eller trakassere den man er sammen med)

Å kontrollere og sanksjonere mot en kvinne er ikke annet enn å sette klare grenser for hva en tillater henen å finne på. Sanksjonene er enten å kutte kontantstrømmen, om en er heldig og har denne muligheten, elelr å bryte ut av forholdet tvert, uten diskusjon.

Eventuelt kan man behandle en kvinne slik at hun ikke har noe ønske om å være utro. Behandle henne pent altså.

Det er forøvrig mange mennesker jeg ser mye positivt i, men jeg forventer aldri at det skal vare.

Har du tenkt på om du ubevisst skyver folk i fra deg, i frykt for å bli såret?

Det virker som om du har bestemt deg for noe, og du leter etter ting som bekrefter det du tror.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Har du tenkt på om du ubevisst skyver folk i fra deg, i frykt for å bli såret?

Det virker som om du har bestemt deg for noe, og du leter etter ting som bekrefter det du tror.

De senere år har jeg bevisst unngått å innlede følelsesbaserte relasjoner, det kommer ikke noe godt utav dem. Slik så er det lettere å leve livet nå enn før. Jeg hadde aldri bestemt meg for en ting, jeg hadde bare et øsnke om å leve i et forhold basert på gjensidig respekt og følelser. Når det viser seg umulig så gjør en så godt en kan for å overleve. Bla.annet ved å påpeke i de forum det passer seg (som KG) en del opplagte skjevheter i verden. Skjevheter som halparten av befolkningen avviser kategorisk eller pålegger den andre halvdelen alt ansvar for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...