Gå til innhold

Hvordan be om tilbud på forsikring fra flere selskaper enklest mulig?

Miko

Anbefalte innlegg

Jeg har bilforsikring, villaforsikring (innbo/løsøre) og reiseforsikring i samme selskap. Ønsker nå å innhente pristilbud fra andre selskaper. Gjør jeg dette enklest ved å lage en oversikt over alt jeg pr. i dag har (med alle tilhørende detaljer) og sende til de forskjellige selskapene, eller er det en enklere og bedre måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bilforsikring, villaforsikring (innbo/løsøre) og reiseforsikring i samme selskap. Ønsker nå å innhente pristilbud fra andre selskaper. Gjør jeg dette enklest ved å lage en oversikt over alt jeg pr. i dag har (med alle tilhørende detaljer) og sende til de forskjellige selskapene, eller er det en enklere og bedre måte å gjøre dette på?

Forskjellige selskaper har nok sine ting dem vil vite når det kommer til å avgjøre hva pris det selskapet legger til grunn. Det enkleste er nok å bare google forsikring, få opp de forskjellige selskapene, og bare ringe å høre for å få et godt tilbud.

Ellers er det noen selskaper som har nettbaserte løsninger, slik at man kan finne ut av pris der. Men jeg tror det lønner seg å ringe, for da kan man nok presse selskapet/rådgiveren litt med å si "det der var et greit tilbud, men har fått det litt billigere en annen plass. Jeg tar tilbudet hos deg om du går ned med 200-500-1000kr(sett inn rett sum alt ettersom hvor mye det blir til sammen for deg i året)" Forsikringsselskap har den muligheten nemlig. :)

Vi har vesta som selskap. Vi hadde rådgiveren på besøk hos oss, og jeg er glad for det for nå er jeg trygg på at vi er rett forsikret noe som for meg er like viktig som prisen jeg betaler i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med innholdet i forsikringen kan du kanskje ta en kopi av papirene, bruke korrekturlakk på summer, navn og avtalenummer og ta nye kopier som du sender til ulike selskaper?

Ville så brukt laveste tilbud for se om du kan å få senket prisen på nåværende forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg ønsket tilbud fra forskjellige forsikringsselskap, sendte jeg en detaljert mail på hva jeg ville ha pristilbud på. Fikk svar fra alle, noen ønsket noe mer informasjon, før de kunne gi meg en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet opp deg jeg trengte (med alle opplysninger) og sendt mail til aktuelle selskaper, og fått tilbud tilbake.

Det er også flere som har nettløsning som feks. Storebrand. Det var en veldig grei nettløsning som gjorde det veldig greit å sammenligne med den forsikringen jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Diamanten_*

Hei

benytt deg av tjenestetorget.no

Der sender du inn det du har av forsikringer per dags dato, og så sender de ut annbud til alle forsikringsselskap- og det er gratis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...