Gå til innhold

Runde stoler til firkantet bord

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har lyst å skifte ut spisestuestolene mine. De er litt massive, og gir et litt for tungt uttrykk føler jeg. Har et wengefarget firkantet (litt avlangt) spisestuebord, og lurer på om det blir helt feil å velge runde stoler til da ?

De jeg har funnet som jeg har falt for er nemlig runde. Pavia fra Bolia Bør man egentlig ha rundt spisebord til runge stoler?

Tror ellers de vil passe godt inn i stua vår, da vi har mye høyglansmøbler, og også høyglans kjøkken som er synlig fra stua. Stolene er altså i hvit høyglans.

Har mye firkantede møbler ellers også, og kommer nok til å kjøpe en firkantet spisestuelampe (trenger ny der også), så ... blir det da "feil" med disse stolene?

Hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg synes det er fint å variere med form, materiale og farger. Disse stolene tror jeg blir fine til rektangulært bord i wenge. Det eneste jeg tenkte på er at stolene ser ganske brede ut, så sjekk hvor mange du får ved siden av hverandre. Litt kjedelig å kjøpe seks stoler, så stikker den ene ut på siden fordi de er så brede.

Det som er feil i mine øyne er dersom alt passer sammen, og alt har samme form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en rund lampe over bordet så tror jeg det blir bedre om du velger runde stoler.

Ellers så kommer det litt an på helheten, men jeg tror det kan bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...