Gå til innhold

Bør de miste barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Hei

Leste nettopp på vg.nett at den psykotiske tippeldrapsmannen fra Tromsø hadde fått svar fra nesten 100 kvinner på en kontaktannonse han hadde lagt ut på nettet.

Drapsmannen hadde vært ærlig og skrevet at han var i fengsel og hadde drept mennesker.

Forsto det sånn at det var kvinner i alle aldre som hadde svart på drapsmannens kontaktannonse.

Men la oss gå ut fra at en del av disse kvinnene er enslige forsørgere med små barn.

-Spørsmålet mitt blir da om disse kvinnene med denne handlingen har vist så liten dømmekraft at barna burde blitt tatt fra dem?

Hvilke mødre er det som ønsker å la barna sine leve sammen med en klin gærn drapsmann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn eller ei, jeg skjønner ikke at kvinner svarer på sånne annonser.

Men kan vel si at de fleste av oss (enslige mødre) har mer mellom ørene når vi velger en ny partner ;)

Skrevet

har du link til denne saken? Jeg tviler på at dine opplysninger er korrekt.

Skrevet

Dårlig dømmekraft er ikke god nok grunn, da er det nok en hel haug med barn som ville blitt tatt fra foreldrene. Finnes det virkelig nok perfekte "superforeldre" som kan ta imot alle disse barna?

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

At kvinnene skriver til denne mannen og eventuelt treffer han får stå for deres regning. Jeg fatter ikke at det går an, men voksne folk får gjøre som de vil.

Problemet i mine øyne dukker opp dersom de velger å la en sånn mann ta del i barnas liv.

Skrevet
Dårlig dømmekraft er ikke god nok grunn, da er det nok en hel haug med barn som ville blitt tatt fra foreldrene. Finnes det virkelig nok perfekte "superforeldre" som kan ta imot alle disse barna?

Enig. Det får da være måte på til krav til foreldre. Ingen foreldre er perfekte, og skal man ta alle unger fra foreldre med dårlig dømmekraft, blir det nok noen overfylte barnehjem istedet, tror ikke det er så mye bedre gitt ;) Ikke alle unger har like gode foreldre, men sånn er det desverre.

Skrevet

Det er kansje ikke nødvendig med barvernsinstitusjon om det hadde gått an å påpeke problemet ovenfor den aktuelle moren.

Et annet alternativ er naturligvis å overføre barna til den andre forelderen. Men som kjent er ikke barneloven der for å ivareta barna, men for å ivareta foreldrene.

Skrevet

Ikke alene, men det kunne være en sak som sammen med andre ting viser om de har god dømmekraft og kan ta vare på barna sine.

Skrevet

Hvilke merkelige, hemmelige fantasier en kvinne har, og hva hun faktisk ville gjort i virkeligheten, er heldigvis ofte to forskjellige ting. Det er et mysterium hvorfor kvinner verden over svermer etter dømte drapsmenn, men det er likefullt et faktum.

En ting jeg derimot har STORE problemer med å forstå at barnevernet godtar, er at mamman til Christoffer, som ble mishandlet til døde av stefaren sin, får beholde barnet sitt, som hun har sammen med denne stefaren, som hun bor sammen med.

Ifølge avisene er ikke barnevernet med i bildet i denne saken engang, lenger.

Det er SYKT, og fullstendig uakseptabelt!

"Beholder nytt barn

Den dømte stefaren beholder omsorgen for barnet han har fått med Christoffers mor.

Selv om stefaren er dømt for mishandling av hennes sønn, med døden til følge, har Christoffers mor valgt å stå ved ektemannens side. 1. januar ble paret foreldre til en gutt. Barnevernet var i en kort periode inne i bildet, men den daglige omsorgen er det den dømte 37-åringen som har sammen med sin kone.

— Det har ikke vært noe tema at han ikke skal ha den daglige omsorgen, sier juridisk utreder Bjørn André Gulstad på vegne av mannens forsvarer Brynjar Meling."

Link:

http://www.dagbladet.no/2009/08/08/nyheter...toffer/7567488/

Skrevet

utrolig! -men ikke uvanlig..han er vel ikke den første "gærningen" som har damene hengende etter seg! Vi lever i en syk, syk verden :)

Skal det kunne forklares må det vel være omsorgs-/sympati-biten som slår inn hos enkelte kvinner og at de synes synd på han på et el annet vis.

Enig med en over som sier at dette, i tillegg til andre ting, burde ha avgjort evt. spm omsorgevne for barn, eller ei. Dere må huske at det skal myyyye til før unger blir hentet ut av hjemmet, fordi det hevdes at flytting av barn kan være med traumatisk enn å bo hos foreldre/mor. (Det biologiske prinsipp = barn skal være hos biologiske foreldre så langt det lar seg gjøre.. vanskelige vurderinger BTW)

(jeg jobber i BV)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...