Gå til innhold

den store ekle magen min

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en datter som er tre år gammel, og har hatt vektproblemer siden graviditeten.

Kiloene vil ikke av samme hva jeg gjør og nå har jeg rett og slett lært meg å leve med vekta mi.

De hemmer meg ikke spesielt i hverdagen, har grei kondis, og både mannen min og jeg trives med kroppen min.

(Rent bortsett fra når jeg skal kjøpe klær naturligvis.)

Jeg skulle selvsagt gjerne ha blitt like tynn som jeg var før jeg var gravid, men det ser ikke ut til at det kommer til å skje. Kiloene har stort sett kommet rundt magen, og jeg har virkelig prøvd det meste for¨å få dem av. Om vinteren går det greit å ha på hold-in strømpebukse, men sommeren er et mareritt sånn sett. Jeg vil jo gjerne få litt sol på kroppen jeg også da. I går var vi på besøk hos svigerinna mi og mannen, vi satt i hagen i solsteiken og jeg hadde på meg shorts og bikinioverdel.

(Det hadde hun også - var skjerma hage) Plutselig så spør hun om "når terminen er"

Vet at det ikke var vondt ment men det stikker likevel. Og jeg merker at jeg blir litt mindre glad i henne, akkurat som om hun hadde sagt noe stygt med vilje. Ble dessuten spurt om det samme for noen uker siden også.

Og så tenker jeg at det må være ganske ille for at noen ikke bare skal tenke det men si det også.

Så i dag har jeg skammet meg sånn over kroppen min. Fant ingenting i skapet i dag tidlig som jeg ikke "så gravid ut" i i mine øyne. Og jeg som vanligvis er glad og bli' kom på jobb med halen mellom beina og blikket ned.

Jeg kan vel ikke forandre verden, og magen min er det vanskelig å gjøre noe med. Men jeg tror jeg trenger litt støtte om noen har noe til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

det var leit å lese dette, men det er nå en gang slik at enkelte mennesker ikke klarer å tenke seg om før de åpner munnen. kanskje hun bare må hevde seg selv på den måten?

Jeg har også alltid hatt det smame problemet som du, men det var først nå i sommer at jeg tok på meg en bikini, og jeg er 30 år gammel. Har alltid nektet, men plutselig en dag fortalte en venninne av meg hvordan jeg kunne bli kvitt mine kilo rundt magen, nemlig surre magepartiet godt inn med plastfolie, og ta en 1/2 -1 time rask spasertur, eller en kortere joggetur. jeg merket etter et par uker at kiloene raste av meg, og mesteparten rundt magen. treningen gjorde at jeg kom i form, men plastfolien gjorde at magen min ble mindre.

Mageregionen er det største problemet for alle som har for mye, og jeg kan garantere et godt resultat med denne metoden. 2-3 ganger i uken, og du vil merke forskjell raskt.

Ikke bry deg om hva andre mener og syns, og tenker, det var et tåpelig spørsmål fra henne, og det burde hun ha vist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor mage og det er uansett hvor tynn jeg er. Magen er stor uansett, det er det par fine bilringer rundt der, og de er ikke pene og jeg får aldri buksene til å sitte pent for de blir for trange i livet. Jeg knepper aldri igjen den øverste knappen for da henger alt ove, ja det er slappt som en stor tykk pølse. Jeg har prøvd trening situps osv det eneste som hjemlper er at magen under alt fettet blit fastere, men nei jeg blir ikke noe tynnere av den grunn. Men jeg har lært å leve med det og etter at jeg fikk barn er det vel ikke blitt noe bedre, snarer tvert i mot. Men jeg må nok bare leve med det, selv om det er langt fra pent å hele tiden være fem mnd på vei.

Om det er noen trøst så er vi flere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLASTFOLIE :o :o :o :o

Skulle nesten tro det er tull!!!!! Nei nå må jeg nok til butikken og kjøpe en pall!

Jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Jeg har også fått spørsmålet flere ganger om når jeg har terminen. MEn jeg har tilslutt bare ledd av det for det er jo den som spør som driter seg ut, de blir ihvertfall ganske så flaue :oops:

MEn ingen slår vel det som svigermoren min sa til meg har for noen uker siden;

"det går ann og bade selvom man ikke er så slank"

Jeg har lært meg og ta henne for den hun er. HUn sier det som hun tenker og tenker vel ikke helt over at hun kan såre. JEg fødte et barn for fire måneder siden og det er nå bare sånn at man ikke har den kroppen som en sylfide. JEg har alltid vært overvektig og denne sommeren her har jeg tatt med barna mine på stranda og gått rundt i bikini. JEg har bestemt meg for at de ikke skal gå glipp av strandlivet selvom jeg er overvektig. Og veit du jeg har sett så mange som er på min størrelse og kanskje enda større. Vi får være som vi er!!!!!!!

Jeg har meldt meg på Libra kurs til høsten og gleder meg veldig tiljeg skal begynne der. JEg har gått på det før og da gikk jeg ned 15 kilo. Noe jeg desverre har gåttt opp + en del kilo til etter to svangerskap.

Men vi får prøve plastfolien, det skal ihverfall jeg. Høres veldig klamt ut nå i sommervarmen men litt får man jo lide for skjønnheten :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga sykdom så har jeg en forstørret livmor. Det ser ikke ne gang ut som om jeg er feit - det er helt klart en firemåneders mage... tror du jeg føler meg smart med trange topper og struttende "gravide-mage" eller...? Hemmelighetsfulle smil som at "jeg skjønner nok hva som er i gjære..." :spy-smiley:

Hva skal man gjøre... jeg har en venninne som har skikkelig feit mage - og hun svarer bare når noen sier noe "nei, jeg er feit" - og det setter folk helt ut av spill. De som lurer på noe kan da jaggu meg vente til de blir fortalt.

Synes det er flott at du og mannen din liker hverandre og dere selv. Flere skulle hatt det slik. Jeg har en venninne som om noe burde lagt på seg - som gikk ned fem kilo i et forhold, fordi han var et tynn kvist av en fyr som aldri fikk damene tynne og "flotte" nok. Pføy" For en overflatisk fyr. Ikke noe kjære-så-glad-jeg-er-i-deg der nei, kun kropp. Og ikke pent å være så tynn en gang.

Nei, jeg stemmer for kropper som trives og som funker og virker til det de skal - og gladere mennesker som kan nyte seg selv og hverandre og livet generelt. Enten man ser slik eller sånn ut.

Tusenfryd ønsker seg at folk skal få være i fred med kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få tvile på denne plastfoliemetoden? Den høres jo fatastisk ut, men så var det dette med punktslanking da. Er ganske sikker på at man, med eller uten plasfolie, raskt hadde mistet et par kilo i måneden om man gikk tur en times tid hver dag.

Det jeg sier; gå en time hver dag, behold alle dine gamle vaner ellers, og kiloene forsvinner selv uten denne folien. Hvorfor? You do the math :D

Fjern et par uvaner til (sjokoladen på tirsdager, all sausen på søndager) og flere kilo vil forsvinne. Men det var jo ikke det denne tråden skulle omhandle.

Og forøvrig må det sies at jeg ikke etterfølger et eneste av mine egne råd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jammen Jolie: Poenget er jo ikke nødvendigvis at man vil miste en hel masse kg (fra brystene, eks..) men at MAGEN skal bli liten og stram og fin.. Og dermed kanskje det hjelper med folie?

Dere som har forsøkt dette med folie, hjelper det hvis man går rundt (fortrinnsvis hjemme :wink: ) med folie rundt magen? altså uten at man "jogger eller går fort tur"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla s: som jeg sa; punktslanking er ikke mulig. Vil man ha liten, stram og fin mage må man dessverre gjøre dette på den harde måten; en kombinasjon av styrke- og kondisjonstrening, samt tenke litt på hva man spiser. Ikke alle har forutsetninger for å få stramme, fine mager, og da må man kanskje til og med ty til bukplastikk. Selv om man er aldri så slank.

Men for all del; prøv det! Jeg skal ikke diktere noen rundt, alt jeg vil fram til er at dette er en metode jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan jeg få tvile på denne plastfoliemetoden? Den høres jo fatastisk ut, men så var det dette med punktslanking da. Er ganske sikker på at man, med eller uten plasfolie, raskt hadde mistet et par kilo i måneden om man gikk tur en times tid hver dag.

Det jeg sier; gå en time hver dag, behold alle dine gamle vaner ellers, og kiloene forsvinner selv uten denne folien. Hvorfor? You do the math :D

Fjern et par uvaner til (sjokoladen på tirsdager, all sausen på søndager) og flere kilo vil forsvinne. Men det var jo ikke det denne tråden skulle omhandle.  

Og forøvrig må det sies at jeg ikke etterfølger et eneste av mine egne råd  :ler:

Selv om kiloene forsvinner er det ikke sikkert at de gjør det rundt magen. Mageregionen er det vanskeligste å slanke bort, og en kamerat av meg som driver med kickboksing var den som anbefalte plastfolie til meg. Han sa at det er det eneste som hjelper raskt og greit, en kan ta sit ups til en stuper, men du blir ikke noe særlig tynnere av det, du får mer muskler ja, men det forbrenner ikke fettet like bra som med plastfolie. ja jeg kan forstå at en er skeptiskt til å bruke det, men jeg anbefaler det på det sterkeste, for til og med håndtakene på baksiden forsvinner litt etter litt. Ridebukselårene mine forsvant også da jeg surret de inn med folie.

Før en forkaster en ide, prøv den i noen uker, så kan du enten si wow det fungerer jo, eller phø det funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

'Jeg har samme problem som deg..... har nå lagt på meg nesten 12 kg etter at jeg fikk barn for 4 år siden( veier jo det samme som rett før fødselen...grrrr) Har lenge trodd at det ville forsvinne ved normal akivitet men tror det skjer noe med forbrenningen når man passerer 30... Så etter en sommer med mange kommentarer så har jeg nå i all stillhet meldt meg på Grete Roede kurs, på nett pga ugunstig jobbing. Driver og motiverer meg og trapper ned på brus og boller o.l frem til 10 sept , da kurset starter. Har også kjøpt rocke ring for effektiv trening av magen..Kanskje et tips til deg også ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre... jeg har en venninne som har skikkelig feit mage - og hun svarer bare når noen sier noe "nei, jeg er feit" - og det setter folk helt ut av spill. De som lurer på noe kan da jaggu meg vente til de blir fortalt.

Haha, utrolig bra! Det kaller jeg selvtillit! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd plastfolietrikset? Virker det?? Jeg ønsker meg før gravidmage, er så lei av den store bilringen jeg fikk i fødselsgave fra meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal jaggu teste ut den plastfolien! Selv om jeg forsåvidt er enig i at det ikke er mulig å punktslanke, så er noe så enkelt (og rimelig) verdt et forsøk! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ut å prøve* *surre plastfolie*

Evigvarende problem, den magen, har problemer med at buksene blir for trange i livet og altfor store over rompa og lårene. Ikke pent!

Men nå har jeg bestemt meg, 10 kilo skal bort før jul, så får vi se om jeg greier det.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...