pantertante Skrevet 29. august 2009 #1 Del Skrevet 29. august 2009 Har store mengder frosne tyttebær. Er jo knallgodt til kjøttkaker,vilt etc. men er det noen som har gode forslag til andre måter man kan bruke dem? Fantasifulle forslag mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 29. august 2009 #2 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg bruker dem faktisk på brødskiva men det har hendt folk har sett litt rart på meg da, jeg trodde det var ganske normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #3 Del Skrevet 29. august 2009 Tyttebær er godt! I tillegg til rørte tyttebær kan du lage f.eks. trollkrem (dessert) eller putte de i en krydderkake. Her er det mange oppskrifter: Tyttebær på Google Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #4 Del Skrevet 29. august 2009 Tyttebærmuffins er himmelen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebærgjest Skrevet 29. august 2009 #5 Del Skrevet 29. august 2009 La pærebåter koke såvidt møre i rødvin sammen med tyttebær og litt melis. Avkjøl pærene i laken. Godt tilbehør til vilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #6 Del Skrevet 29. august 2009 tyttebær passer til vilt, kjøttkaker, karbonader, fiskekaker (gjerne i brunsaus og helst hjemmelaget), koteletter og det meste av kjøtt. Ha litt vaniljesukker sammen med sukkeret når du rører bæra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 30. august 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2009 Tusen takk for fine tips. Her skal det testes både brødskiver,melis,vaniljesukker,muffins m.m. Og så googels da,der var det mye der. Nam nam. Takk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 30. august 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 30. august 2009 Oooops. Google selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glad frue Skrevet 31. august 2009 #9 Del Skrevet 31. august 2009 Likør!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #10 Del Skrevet 31. august 2009 Trodde dyttebær på brødskiva var helt vanlig. Selv er jeg veldig glad i tyttebær på vaffler, med rømme på. Og på boller. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. august 2009 #11 Del Skrevet 31. august 2009 Ser det er nevnt, men slår enda et slag for trollkrem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 31. august 2009 #12 Del Skrevet 31. august 2009 Tyttebær til stekte, kokte eller pølser i brunsaus, tyttebær som du blander med andre sorter villbær (rips, blåbær, sobær, villjordbær eller jordbær osv) og serverer varmet i f.eks. micoren med vaniljeiskrem, eller vaniljesaus. Men iskrem er best, etter min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå