Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #1 Skrevet 8. august 2003 Samboeren min og jeg blir ikke enig. Vi er enig om at vi før eller senere skal gifte oss. Problemet er at vi blir ikke enig om hvordan. Jeg har aldri drømt om å stå hvit brud med påfølgende selskap. Jeg vil aller hels bare dra til utlandet og gifte meg uten at noen vet noen ting. Samboeren min derimot, vil ha stort bryllup. Man kunne kanskje si at man kunne møtes på halvveien og ha et lite bryllup. For meg er det egentlig heller ikke noe alternativ. Det er absolutt ikke meg å være midtpunkt i et bryllup (som man naturligvis blir som brud) - dessuten vil det koste en del, og vi må betale alt selv. Dette er penger jeg heller ville ha brukt på huset eller kanskje en ferietur. Når det gjelder bryllupsgaver, så har vi alt vi trenger. Jeg vil jo ikke være vrang, så jeg ender vel opp med at samboeren min får sin vilje. Men jeg kommer absoulutt ikke til å glede meg til en slik dag - snarere tvert om. Hvordan løse et slikt dilemma?
Jinx Skrevet 8. august 2003 #2 Skrevet 8. august 2003 Det beste alternativet da blir å ikke gifte seg i det hele tatt
Gjest Tex Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Hvor mange menn tror du ikke gifter seg på en annen måte enn de egentlig ville valgt selv.....?
Rufus Skrevet 8. august 2003 #4 Skrevet 8. august 2003 Hvor mange menn tror du ikke gifter seg på en annen måte enn de egentlig ville valgt selv.....? Men det gjør det da ikke noe bedre at det er en mann som ville gjort det andeledes, synes jeg.... Vel....vi har det samme "problemet" (han har jo ikke fridd enda heller, min mann...) så jeg venter spent på en god løsning, jeg også.... Vår blir nok med tid og stund og reise bort for og gifte oss og ha en stooor vennefest når vi da kommer hjem...litt både pose og sekk, men eneste løsningen vi har kommet fram til når vi har prata.... ....eller fortsette som nå, nemlig samboere.....
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #5 Skrevet 8. august 2003 Hva med å ha et alternativt bryllup. En enkel vielse enten i kirka, på prestekontoret eller hos sorenskriver. Spise middag på restaurant sammen med de nærmeste. Så ha kaffeselskap med flere gjester om kvelden. Med en slik løsning får du bort noe av det veldige fokuset på deg. Du kan slippe unna taler. Du trenger jo heller ikke ha noe hvit brudekjole. Vi hadde det slik. Billig, hyggelig og veldig bra. Samtidig blir det jo en fest, om enn på en litt annen måte enn den tradisjonelle.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #6 Skrevet 8. august 2003 et eksteskap bygger på kompromisser, og det virker ikke som du er villig til å være med på en kompromi, så da blir mitt spørsmål til deg, er du klar for å gifte deg? Det går å gifte seg i andre farger enn hvit, det er faktisk du som bestemmer farge og kjole et lite intimt selskap med de nærmeste ville vært den beste kompromien for dere begge, men igjen er du klar for å gifte deg?
Miracl3 Skrevet 8. august 2003 #7 Skrevet 8. august 2003 Det beste er å bli enige. Det viktigeste er vell å hylle kjærligheten til hverander , ikke hvor stort eller lite selskap dere har. I et samliv må vi alle inngå kompromisser på hver vår måte. Men ikke gi slipp på det som er viktig for deg
Pusekatt Skrevet 8. august 2003 #8 Skrevet 8. august 2003 Knight og jeg giftet oss i hemmelighet i utlandet, det var en helt fantastisk dag som du kan lese mer om her. Vi driver nå og planlegger to selskaper, et for familie (+ forloverne våre), og et for kun venner. Det var den løsningen som passet oss best, hvertfall! Snakk litt med hverandre om muligheter og eventuelle kompromisser; dersom det er viktig nok for dere å bli gift, blir dere nok enige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå